Skocz do zawartości

Donkey Kong Bananza

Featured Replies

Opublikowano
43 minuty temu, ogqozo napisał(a):

Natomiast to nieprawda, że TRENDU nie ma

Ale czy będzie trend?

lol

  • Odpowiedzi 142
  • Wyświetleń 8,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Spytałem chat gpt czy użytkownik ogqozo ma rację Autor komentarza ma częściowo rację, ale jego opinia jest jednostronna i oparta głównie na obserwacjach z perspektywy forumowego entuzjasty gier bardz

  • Bo jesteś wypalonym graczykiem-teoretykiem, pozdrawiam.

  • czy te kontrowersje są z nami w pokoju?

Opublikowano

No technicznie upraszczam, bo myślący człowiek rozumie więcej niż AI, i każdy wie, że choć technicznie "to pokolenie" grało w Sims, to oczywiście nie ta demografia - typowy gejmer hardkorowy nie jarał się Simsami. Właśnie Simsy to była gra dla innych osób, niepędzących za emocjami gejmingu, podobnie jak dziś Minecrafty itd. Zresztą podawanie gry sprzed 25 lat ogólnie nie ma sensu w tym argumencie.

Tak samo jak mówię "gracze plejstejszyn chcą X", no to tak, fakt, wiadomo - znajdziesz wyjątki, NIE KAŻDY Z NICH. Wiadomo, że nie chodzi o to, że dosłownie każdy jeden z nich. Tylko ogół. Mocny ogół.

Ogólnie AI zrozumiało poszczególne zdania całkiem nieźle, ale nie to, po co właściwie są one używane, ciekawe. Na pewno ktoś już się teraz uczy na takich podstawach, jak pisać de facto dyrdymały, które AI poda ludziom jako samą prawdę na zielono.

Ja sam zresztą nie jestem wielkim fanem Minecraftów, tutaj Skynet kłamie. Bardzo lubię włączyć grę typu Expedition 33, że wszystko idzie dobrze, prosto, zawsze wiesz co robić, wszystko jest jasne, wykonujesz dokładnie polecenia i leci do przodu cały czas akcja. Powtarzanie, mielizna, brak jasneg celu mnie coraz bardziej nudzą z wiekiem. Gierki bez nabijania punkcików, tabelek do wypełnienia - zazwyczaj je wyłączam szybko. Masę gier ocenianych wysoko wyłączyłem szybko, bo kurde... nudy jak nie mam jasnej misji, brak cierpliwości i umiejętności cieszenia się chwilą.

Tutaj też ciekawe połączenie Donkey Konga, bo to nie będzie sztuka dla sztuki - dodali przecież rozwijanie skillów, wyposażenie, to spory krok w serii. Krok, który uderza w platformówkową czystość Nintendo, i zbliża grę do asasynowego standardu. Jest też sporo opisanych małych misji ze znacznikiem na mapie, lista znajdziek w menu. To wszystko mnie kręci, choć z drugiej strony, spłaszcza rozgrywkę - sam nie wiem, co lepsze, ale ta konstrukcja nie bez powodu jest dzisiaj wszędzie, dopamina wciąga jak diabli.

Opublikowano

"Trend" też, jak czyta człowiek a nie AI, to wiadomo, że znaczy co innego w obu akapitach. Jedno w jednej grupie, gdzie już jest - opisane, a drugie w odniesieniu do tego, co miał na myśli przedmówca, czyli trendu na rynku "hardkorowych gejmerów". Na tym drugim to niezbyt ugryzło. A już 8 lat minęło od Breath of the Wild czy przejęcia świata przez Minecraft.

Trendy na przykładzie Zeldy i Baldura 3 to też ciekawa sprawa. Niby dwie niesamowicie popularne gry - hegemony popularności, u krytyków, sprzedażowo, żywotne na lata, wszystko... raczej jasne top 2 ostatniej dekady na świecie. Pewnie wszyscy będą teraz robić breath-like'i i baldurtrzy-like'i, co nie?

Ale... będzie je ciężko naśladować. Bo tam tyle rzeczy pykło naraz. I wymagały one niesamowitej pracy. Dekady doświadczenia w dopracowywaniu konkretnych rozwiązań, potężna marka, potężny budżet, możliwość czekania latami (Baldur sprzedał miliony w early access za pełną cenę, Nintendo to Nintendo), lata pracy setek osób.

Za to niektóre rzeczy jest nieco łatwiej naśladować. Soulsy można naśladować, ot robisz takie samo sterowanie i pętlę rozgrywki i masz soulsy, lepsze lub gorsze. Metroidówkę jest łatwiej naśladować, masz pewien wzór zasad jak robić mapy, rozkładasz kolejne znajdźki: podwójny skok do odkrycia, dash będący unikiem, siekanie mieczem, wchodzenie po ścianach lub rush w górę/bok, i tak dalej.


Ale teraz AI będzie też pisać gry, może ktoś powie "zrób mi grę jak Baldur 3" i to pyknie?

Opublikowano
W dniu 19.06.2025 o 09:54, tlas napisał(a):

Pierwsze pokazy dużych gier Nintendo często wyglądają średnio.

Oj, nie mogę się z tym zgodzić.
Ja od pierwszych zajawek Xenoblade Chronicels X, czy The Legend of Zelda: Breath of the Wild, wyczekiwałem tych gier jak mesjaszy...

Edytowane przez Damk

Opublikowano

demko Bananzy jest na standzie w Mediamarktach to się dosiadłem i :

  • trwa 10min i wywala chamsko do menu;)

  • skok pod A to tragedia

  • są 2 levele i małe zawiązanie fabuły, ten drugi level dużo ładniejszy i można fajnie sprawdzić te mechaniki rozwalania otoczenia. no więc można sobie utrudnić zabawę rozwalając za dużo terenu bo potem nie wiadomo jak wrócić:) ale zrobiłem przekopkę do jądra ziemi i tam była masa znajdziek więc tak to pewnie będzie wyglądać. ogólnie taki Red Faction od Nintendo to świetna sprawa

  • chrupnięcia minimalne, brak (?) aliasingu ale i tak fajnie się to prezentuje w wersji docked

Opublikowano

Są już zapowiedzi. Nintendo potwierdziło, że robi to ekipa od Odyssey.

No, także myślę że więcej pisać nie trzeba.

Opublikowano

To se poczekamy troche na mariankarayos

Opublikowano

Moze ekipa od Donkey Kong Country: Tropical Freeze robi teraz Mariana hehe.

Edit: A nie oni jednak nie.

Edytowane przez Lukas_AT

Opublikowano

Od kilku lat były "plotki", że EPD 8 robi Donkey Konga, a w graniu było widać, że to praktycznie następca Odyssey.

Może ciekawsze, że po niezwykle wciągających nowościach w Bananzie, nowemu Mario będzie trudno dorównać tej grze. Jest naprawdę bogata, i Mario będzie też musiał obrać jakiś poważny kierunek.

Opublikowano

Ta gra może być wyjątkowym hitem. Chyba pierwszy raz Nintendo zrobiło coś, co serio na rzut oka dla casuala wygląda jak... film Pixara. Animacje są bardzo soczyste i po prostu Nintendo nigdy nie robiło ich na tym poziomie, widać też mnóstwo czerpania z całej historii serii DK. Chodzi tu i o zaplanowane scenki, i nawet krótkie momenty w grze, które często są nieco rozrysowane jak w filmie.

Mam wrażenie, że dzieci będą szaleć za mówieniem "uuu, banana", to jest tak dobrze pomyślane. Pauline za to coraz bardziej wygląda jak nowa ulubiona postać Nintendo dla większości osób, ludzie będą ją kochać. Firma unikała długi czas wstawiania do swoich gier postaci, które dużo mówią w trakcie gry, i dla mnie to był plus, ale gdy już to zrobili, to wygląda na razie dość dobrze, Pauline gada sporo ale ma charakter i humor. Ogólnie relacja małpy i Pauline zapowiada się jako coś, co wciągnie wielu młodych fanów samą historią, a dla N to kurde coś nowego.

Nintendo jest znane jako czołowy twórca gier dla dzieci od zawsze, ale nigdy nie dawali im takiej wizualno-dźwiękowej uczty, jak tutaj.

Sam nie wiem, czy mi się to podoba. No jest to gra dla dzieci, nie do końca moja estetyka. Jednak rozgrywka jest całościowo dość wymagająca, na pewno raczej na poziomie Mario Odyssey niż jakichś pomniejszych platformówek Nintendo na 7-8/10 że idziesz do przodu i klikasz interakcje i się przechodzi.

Ponadto z rozgrywką "bardziej 3D", po której ciężko będzie patrzeć na typowe gry - Nintendo tą grą postawi kolejny duży krok w historii gejmingu.

Opublikowano
Godzinę temu, ogqozo napisał(a):

Chyba pierwszy raz Nintendo zrobiło coś, co serio na rzut oka dla casuala wygląda jak... film Pixara.

spiderman-funny.gif

Edytowane przez PiPoLiNiO

Opublikowano

Definitywnie ladniejsza niż pierwsze toy story

Opublikowano
13 godzin temu, funditto napisał(a):

image.png

Uffff obama

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.