Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.11.2022 o 16:56, Shago napisał:

Obecnie mam automat i nie ma opcji, by jeździć już czymś innym. Jeszcze adaptycyjny tempomat ze Stop&Go i można żyć jak królewicz poruszając się w korkach :sir:

Ale ta gama silnikowa nie zachwyca i po nowym roku zamierzam się wybrać na torunee po salonach i kolejno:

a) Octavia

b) Peugeot 308

c) Astra

 

Wszystko w NORMALNEJ Hybrydzie jest, więc gitarka.

308? Sterowanie klimą z tabletu to rak. Już bym wolał łopla Camaro. :nosacz:

Odnośnik do komentarza

Przejechałem prawie 50k km Focusem Active kombi 1.0. Zdarzało się, że przewoziłem meble, albo w 4 dorosłe osoby po serpentynach w Bieszczadach. Nigdy mi nie brakowało mocy. Na autostradzie bez problemu ciągnie 140-150 km/h. Mam manual, ale na jeździe próbnej jeździłem automatem w dieslu też 1.0 i był mega, ja niestety nie znalazłem egzemplarza z automatem, a zamawiać nie chciałem, więc wziąłem ze stocku z manualem. Ludzie w 2022 roku nadal nie rozumieją jak działają silniki typu Ecoboost o niskiej pojemności, skoro myślą, że to pod górkę nie podjedzie, trochę januszerka i uwielbienie do 2.0 tdi mocno w Polakach jeszcze xd

 

Inna sprawa jest taka, że ja bym już Focusa raczej nie wziął. Jeździ mi się mega dobrze i komfortowo, ale przez ponad 2 lata miałem 3 naprawy na gwarancji. Piasta w zawieszeniu poszła, układ wspomagania zaczął hałasować, więc wymienili kolumnę kierownicy, był też jakiś mikrowyciek ze skrzyni biegów, no i wentyl z czujnikiem się uszkodził w kole, chociaż to chyba przy wymianie opon jakiś ogórek zrypał. Nie były to awarie unieruchamiające auto, ale niesmak w chuj mam. Może mam pecha i trafił mi się wadliwy egzemplarz, albo może ten model tak ma.

 

 

 

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Imo nie jest źle, szef brata ma Range Rovera wziętego w leasing za ponad 800tys. Po 40tys. Kilometrów rozsypał się silnik, który wymienili w serwisie (koszt ponad 100tys. zł.) Po kolejnych 40tys. Rozsypał się ten nowy silnik, niestety covid zabił części zamienne i samochód stoi i czeka na nowy silnik od pół roku bez szans na przełom w tej sprawie. Zgłaszał sprawe do uwagi bo prawnicy sprawdzili, że dealer jest tak zadłużony, że niedługo padnie. To bym uznał za wadliwy model.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, krupek napisał:

Inna sprawa jest taka, że ja bym już Focusa raczej nie wziął. Jeździ mi się mega dobrze i komfortowo, ale przez ponad 2 lata miałem 3 naprawy na gwarancji. Piasta w zawieszeniu poszła, układ wspomagania zaczął hałasować, więc wymienili kolumnę kierownicy, był też jakiś mikrowyciek ze skrzyni biegów, no i wentyl z czujnikiem się uszkodził w kole, chociaż to chyba przy wymianie opon jakiś ogórek zrypał. Nie były to awarie unieruchamiające auto, ale niesmak w chuj mam. Może mam pecha i trafił mi się wadliwy egzemplarz, albo może ten model tak ma.

Trochę naiwnością jest myśleć, że w innych markach jest lepiej. Wystarczy pobieżnie poczytać fora, to głowa mała co to potrafi się odjaniepawlać po zakupie nowego auta. Generalnie w czasach, w których poziom skomplikowania aut tylko rośnie, a dostępność podzespołów do ich produkcji jest ograniczona bardziej decyduje szczęście jaki egzemplarz trafisz. Zresztą jak sięgnę pamięcią z 10-15 lat wstecz, to też różnie bywało.

Edytowane przez Mike
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Mustang napisał:

U mnie Golf na razie odpukać nie wymusił wizyty w serwisie przez 44k, zobaczymy jak pójdzie dalej. Wcześniej z A3 8V uniknąłem awarii przez cały okres leasingu - 4 lata i ponad 100k. 

 

I jak to jest z tym dotykowym panelem, co go w nocy nie widać? W recenzjach każdy krytykuje, ale może da się przyzwyczaić?

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, krupek napisał:

Przejechałem prawie 50k km Focusem Active kombi 1.0. Zdarzało się, że przewoziłem meble, albo w 4 dorosłe osoby po serpentynach w Bieszczadach. Nigdy mi nie brakowało mocy. Na autostradzie bez problemu ciągnie 140-150 km/h. Mam manual, ale na jeździe próbnej jeździłem automatem w dieslu też 1.0 i był mega, ja niestety nie znalazłem egzemplarza z automatem, a zamawiać nie chciałem, więc wziąłem ze stocku z manualem. Ludzie w 2022 roku nadal nie rozumieją jak działają silniki typu Ecoboost o niskiej pojemności, skoro myślą, że to pod górkę nie podjedzie, trochę januszerka i uwielbienie do 2.0 tdi mocno w Polakach jeszcze xd

 

Inna sprawa jest taka, że ja bym już Focusa raczej nie wziął. Jeździ mi się mega dobrze i komfortowo, ale przez ponad 2 lata miałem 3 naprawy na gwarancji. Piasta w zawieszeniu poszła, układ wspomagania zaczął hałasować, więc wymienili kolumnę kierownicy, był też jakiś mikrowyciek ze skrzyni biegów, no i wentyl z czujnikiem się uszkodził w kole, chociaż to chyba przy wymianie opon jakiś ogórek zrypał. Nie były to awarie unieruchamiające auto, ale niesmak w chuj mam. Może mam pecha i trafił mi się wadliwy egzemplarz, albo może ten model tak ma.

 

 

 

 

I to jest cenna informacja. Jednak dobrze mi się kojarzyło, że ktoś miał na forum Focusa 1.0.

Ja wcześniej miałem Focusa MK1, teraz mam ponad 3 lata Fiestę i zrobione 40k i 0 problemów, więc mam taki troszkę sentyment.

Odnośnik do komentarza
55 minutes ago, Grze(pipi) said:

 

I jak to jest z tym dotykowym panelem, co go w nocy nie widać? W recenzjach każdy krytykuje, ale może da się przyzwyczaić?

Panel powinien być podświetlany, to na pewno. Ale zasadniczo dość szybko każdy ogarnie, że znajduje się pod wskazaniem temperatury na ekranie i zacznie łatwo trafiać nawet po ciemku. Poza tym przynajmniej jest jakiś fizyczny panel i nie trzeba klikać po ekranie jak w niektórych innych modelach. Nie trzeba też przesuwać palcem jak niektórzy recenzenci robią, wystarczy dotykać po wybranej stronie. Są rozwiązania bardziej intuicyjne, ale jak się zrozumie raz jak to działa, każdy jakoś sobie poradzi.
 

Ogólnie Golf imo zebrał sporo niezasłużonego hejtu przez jakieś pierdoły jak ten panel do temperatury, panel do świateł (który 99% kierowców zostawi w trybie auto), czy drut do maski otwieranej od święta, podczas gdy samochód jeździ bardzo fajnie, bezprzewodowy CarPlay nie gubi połączenia (na co skarżył się mój kolega w nowym 308), a te silniki eTSI mają fenomenalną relację kultury pracy do osiągów i zużycia paliwa.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Mike napisał:

Ogólnie te EcoBoosty siedzą w Focusach od dekady, a dalej jakiś ból dupy że to przecie nie da rady:yao:

I w obecnej generacji Focusa są Ecoboosty po poprawkach względem tej poprzedniej. Chociaż ewidentnie widać na ulicach, że obecna generacja nie jest już tak popularna jak poprzednia. Wadą Focusa obecnie chyba jest średni design w wersji standardowej. Dopiero w wersji Active, albo ST Line wygląda dobrze.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Shago napisał:

 

I to jest cenna informacja. Jednak dobrze mi się kojarzyło, że ktoś miał na forum Focusa 1.0.

Ja wcześniej miałem Focusa MK1, teraz mam ponad 3 lata Fiestę i zrobione 40k i 0 problemów, więc mam taki troszkę sentyment.

No ja bardzo lubię design Fordów obecnie, fajnie się wyróżniają na tle konkurencji i dają frajdę z jazdy, ale po usterkach u mnie i padnięciu skrzyni biegów u ojca w Kudze trochę straciłem zajawkę na tę markę.

Odnośnik do komentarza

No niestety, jak się nie chce sprzedawać, to się nie sprzeda.

 

Ford: Klienci są sfocusowani na suvach.

also Ford: Nie może Pan kupić tej Fiesty, nie przyjmujemy zamówień, fabryka w Kolonii stoi od pół roku :reggie:  A teraz:

 

 

2022.03 RIP Mondeo

2023.04 RIP S-Max, Galaxy

2023.06 RIP Fiesta

2025 RIP Focus

 

:frog:

 

Niby zostaje Mustang...

 

:rayos:

 

... ale jako fanboj aut z niebieskim owalem na masce mówię z całą odpowiedzialnością: teraz tu już ich tylko zaorać.

 

25 minut temu, krupek napisał:

Wadą Focusa obecnie chyba jest średni design w wersji standardowej. Dopiero w wersji Active, albo ST Line wygląda dobrze.

Si, ta flotowa bieda w podstawie to żenua, poprzednie generacje nawet na stalówkach jakoś się broniły.

Edytowane przez Mike
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Mustang napisał:

Panel powinien być podświetlany, to na pewno. Ale zasadniczo dość szybko każdy ogarnie, że znajduje się pod wskazaniem temperatury na ekranie i zacznie łatwo trafiać nawet po ciemku. Poza tym przynajmniej jest jakiś fizyczny panel i nie trzeba klikać po ekranie jak w niektórych innych modelach. Nie trzeba też przesuwać palcem jak niektórzy recenzenci robią, wystarczy dotykać po wybranej stronie. Są rozwiązania bardziej intuicyjne, ale jak się zrozumie raz jak to działa, każdy jakoś sobie poradzi.
 

Ogólnie Golf imo zebrał sporo niezasłużonego hejtu przez jakieś pierdoły jak ten panel do temperatury, panel do świateł (który 99% kierowców zostawi w trybie auto), czy drut do maski otwieranej od święta, podczas gdy samochód jeździ bardzo fajnie, bezprzewodowy CarPlay nie gubi połączenia (na co skarżył się mój kolega w nowym 308), a te silniki eTSI mają fenomenalną relację kultury pracy do osiągów i zużycia paliwa.

 

Działają już w miarę te światła? Serio pytam, bo szmaciarzy (i szmaty) jeżdżących na "auto" bym tłukł i rżnął jak świnie. Szaruga, opady, mgła - cokolwiek byś chciał - a ci debile se lecą na świeczuszkach z przodu, a z tyłu nic, bo tak mówi automat. Poza tym spoko i dzięki za recenzję.

Odnośnik do komentarza

Wydaje mi się, że przy włączonych wycieraczkach światła się włączą. W każdym razie przycisk świateł mijania zapala się na zielono, kiedy automat je włączy i kiedy czasem zerkałem właśnie przy szarej pogodzie, to były włączone. W VAG są do tego modyfikowalne z poziomu menu ustawienia czułości czujnika, zawsze można zwiększyć.

Odnośnik do komentarza
W dniu 21.11.2022 o 23:24, Grze(pipi) napisał:

Szaruga, opady, mgła - cokolwiek byś chciał - a ci debile se lecą na świeczuszkach z przodu, a z tyłu nic, bo tak mówi automat. 

 

Co do tylnych, to w nowszych furach przy włączonych światłach dziennych też już się świecą, a przynajmniej w tych, z którymi miałem do czynienia. Uzytkownicy nie ogarniają, to producenci musieli zareagować. ;D 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Taka ciekawostka motoryzacyjna: w Niemczech ktoś sprzedaje BMW 850i w bardzo rzadkiej wersji, która należała kiedyś do "Nikosia" 

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-850i-koenig-koenig-special-ks8-breitbau-einzelstueck-widebody/2307271522-216-983?fbclid=IwAR3HFSQYIVEfKfpxbMBnL4Z5F7SwO4Xz97BLRpam1qa0tyMKV3U8CA4_C1A

 

spacer.png

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No to kolejny smaczek: samochod, którym wożono Jelcyna 

https://m.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-g-wagen-amg-binz-guard-kreml-skorpion-praha-vychod/338572155.html

 

Z translatora:"...duży luk na karabin maszynowy, ...przesuwana tylna szyba do bocznego ognia,... Oryginalne rosyjskie dokumenty rejestracyjne z kremlowską pieczęcią. ...Na zlecenie Kremla AMG wyprodukowało tylko trzy takie pojazdy w specjalnej, rozszerzonej wersji GUARD Scorpion we współpracy z BINZ. Dwa z nich zostały następnie zniszczone podczas ćwiczeń."

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...