Skocz do zawartości

Persona 4: The Golden


Paliodor

Rekomendowane odpowiedzi

Nie przepadnie, będziesz mógł wrócić do tego zamku w każdym momencie gry chociażby aby zebrać itemki do questów, podlewelować czy właśnie ubić opcjonalnego bossa za którego dostaniesz niezłą broń dla Youkiko.

 

Moja rada jest taka każdy dungeon przechodź dwa razy dokładnie czyszcząc każde piętro pierwszy raz fabularnie drugi w celu pokonania opcjonalnego bossa. Nie omijaj cieni staraj otwierać się każdy skarb jeśli masz problem z cieniami na którymś z pięter czy bossem wróć na piętra gdzie jest łatwiej i przechodź je kolejny raz żeby podlewelować.

Na początku mniejszy czy większość grind jest niestety konieczny ale takie dwa runy po zamku powinny styknąć. Później będzie łatwiej ja pod koniec trochę przelevelowaną postacią przebiegłam przez dungeony nie chcąc zbierać dodatkowego doświadczenia.

 

ps. pro tip odwiedzaj często automaty z napojami są tam itemki regenerujące sp za psi pieniądz xd

Edytowane przez kes
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dzięki, będę odwiedzał te automaty bo rzeczywiście nie raz jest problem z SP podczas walki gdy się kończy i raczej nie da się go zregenerować chyba że trafi się jakaś karta po walce regenerująca HP i SP, co nie dzieje się zbyt często.

 

Podleveluję tak jak piszesz, ruszę do przodu z fabułą i niech sobie ten Contrarian King poczeka rzeczywiście, nie ma co na siłę go bić jak ma mnie na hita xD.

Odnośnik do komentarza
  • 7 miesięcy później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy później...

Tzn. jako wydanie na konsolę przenośną jest spoko, bo jest do niej dostosowane. Ale grać na stacjonarnym sprzęcie w Personę bez free movementu i otoczenia 3D (poza Tartarusem, bo tam już P3P jest jota w jotę taka sama jak wersja na PS2).

 

A co do czwórki to osiem godzin zleciało w moment, ten gameplay loop, stylówka, OST, scenariusz... tytuł ponadczasowy chyba :banderas:

Edytowane przez Bzduras
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Tzn parę zmian jakie wprowadziło P3P to QOL np FES nie miał możliwości sterowania towarzyszami w walce poza MC i potrafili odwalać niezłe głupoty xd Najlepszą opcją byłoby dostać gameplay z FES z dodatkową zawartością z PSP. Przeportowanie P4 Golden nie wymagało dodatkowych prac może P3 im zajmuje dłużej czasu bo go dopieszczają. Zapewne też będzie droższy.

Odnośnik do komentarza

Z Personą 4 było łatwiej, bo jednak to tylko port z Vity. Z Personą 3 musieliby jednak więcej pokombinować, niezależnie od tego, której wersji by nie wybrali. Każda prezentuje sobą coś innego. P3P jest najbardziej "dopieszczona" od strony technicznej, ale "uproszczona" od strony wizualnej, oraz nie posiada epizodu FES. Zresztą, sam epizod też nie jest chyba nawet kanoniczny już... nie pamiętam. Tak czy inaczej to nie jest sama kwestia portu. Musieliby jednak grę trochę odnowić.

Coś mi się wydaje, że P4G na PC wypuścić było po prostu łatwo, a tymczasem Atlus szykuje jakieś usprawnione wersje P3 i P4 do wydania zarówno na konsole stacjonarne, jak i PC. Nie zdziwię się, jeśli za jakiś czas ogłoszą P3/P4 HD Collection, czy też inne "Definitive Edition", na PS4/PS5, a może i też Xboxa. Wtedy i P3 w odświeżonej wersji trafi na PC.

Odnośnik do komentarza

Dobrze mi się gra w wersję PC. Prawdę mówiąc dopiero po jakimś czasie do mnie dotarło, że ta gra ma już 11 lat... Grałem na PS2 zaraz po premierze i zawsze dobrze wspominałem ten tytuł. Choć grałem trochę w nowsze i bardziej rozbudowane P5, to przyznam, że P4 dobrze się zestarzała i nadal przyjemnie się gra. No i nostalgia też robi swoje. Tylko kurde, staro się czuję. ;)

 

W P4G nie grałem, choć mam ją na PSV, więc i nie będzie to zwykłe odświeżenie gry, ale też dużo nowości dla mnie. Tylko tak się zastanawiam - na jakiej zasadzie działa ten cały SOS ? Jakoś dziwnie to działa. Co chwila klikam pomoc innym, ale na moje SOS odpowiada może 1 osoba, jeśli w ogóle. Ile czasu ma teoretycznie inny gracz, żeby wpłynęło to na moją rozgrywkę? Bo przyznam, że jak już działa dobrze, to trochę nawet za mocna jest to pomoc. Wciąż jestem w pierwszym lochu, pierwsze podejście, i prawdę mówiąc póki co tylko grinduję. W połączeniu z Shuffle spokojnie jestem w stanie odnawiać HP i SP do maks. I tak już prawie do 25 poziomu dobiłem, kilka dobrych Person zrobiłem, mógłbym bossa już dawno pokonać. Pamiętam, że w P4 na PS2 też lochy były łatwe, i wszystkie przechodziłem za pierwszym podejściem, ale tutaj wydaje mi się to jeszcze łatwiejsze. Niemniej jednak problemem 11 lat temu była dla mnie mała ilość gotówki oraz SL Margaret, więc tym razem mam zamiar trochę więcej czasu spędzić w lochach, mimo wszystko.

 

Ale na dniach chyba w końcu wrócę do "codzienności", żeby waifu Yukiko dołączyła wreszcie.

 

Coś warto mieć na uwadze w P4G czego nie było w zwykłej P4? Bo widzę, że tam ogródek się będzie uprawiać, że jakieś skutery potem się pojawią... Coś jeszcze wartego odnotowania? Bo planuję grać raczej po swojemu, bez minmaxowania z poradnikiem, ale może są jakieś priorytety.

 

PS. Soundtrack z wersji Digital Deluxe to raptem 9 utworów... Ja się pokusiłem, ale gdybym wiedział wcześniej, to bym sobie odpuścił. Nie warto. Chyba, że komuś bardziej na artbooku w PDF zależy.

Edytowane przez Suavek
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Suavek napisał:

na jakiej zasadzie działa ten cały SOS ?

Wysyłasz sygnał i jeśli ktoś odpowie to odnawia Ci niewielką ilość HP/SP. Im więcej osób zdecyduje się na pomoc tym więcej HP/SP dostaniesz na początku walki. Najwyraźniej mało kto ma ochotę odpowiadać.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Bzduras napisał:

Najwyraźniej mało kto ma ochotę odpowiadać.

Dziwne o tyle, że wysłanie SOS i odpowiedź na czyjeś wezwanie to ten sam klawisz. Ale też mam wrażenie, że inni mają to w nosie. Tylko ciekawi mnie, czy jak wyślę SOS, to jak długo widzą go inni. Czasami mija u mnie parę minut od wysłania SOS do walki, a i tak mam tylko jedną odpowiedź.

 

No ale to szczegół. Przypuszczam, że z czasem tych odpowiedzi w ogóle nie będzie zbyt wiele. Ale na pierwszy loch to faktycznie bardzo duża pomoc. Tymczasem już Invogorate 1 prawie zdobyłem, więc dalej powinno być z górki.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Ja bym przygarnął całą serię SMT na Steam. Szczególnie tytuły ery PS2 bym sobie odświeżył - Devil Summoner, Digital Devil Saga, Lucifer's Call... Cicho liczę, że Atlus skupi się trochę na PC, widząc sukces P4G. Zakładam jednak, że najprawdopodobniej wypuszczą jakąś odnowioną wersję Persona 3 oraz Persona 5 Royal - na konsolach również.

 

Przy okazji, pytanie odnośnie P4G i Marie. Wrzucam w spoiler, na wszelki wypadek:
 

Spoiler

 

Czy żeby odblokować bonusowy dungeon Hollow Forrest, to muszę osiągnąć lvl. 10 Aeon Social Link ORAZ być w związku z Marie, czy wystarczy w tym przypadku przyjaźń?

Spoiler

Bo oczywistym jest, że jedyna słuszna waifu, to Yukiko.


 

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.