Skocz do zawartości

The Evil Within

Zwyrodnialec

Rekomendowane odpowiedzi

No na nextgenach na bank będzie stałe 30 przynajmniej, na pastach poniżej to trochę kiepsko, ale nie to jest najważniejsze.

Mi się wydaje, że graficznie poziom będzie zbliżony. Coś jak Obcy chyba. Milan pisał w temacie Izolacji, że wersja na PS3 daje radę przy czym next-genowa wygląda nieco lepiej. Niech ten frejmrejt będzie chociaż stały. Jakoś przeżyję te 25 klatek.

Edytowane przez Nemesis

Ja to się dziwię, że ktoś kupuje te gierki jeszcze na starych złomach. Targajaca animacja, tekstury rodem z ery PSX. Kto czytał recenzje Aliena, ten wie, że grafika jest bardzo sugestywna i realistyczna i choć buduje ją też stylistyka, to takie rzeczy jak animacja w 25 klatkach czy słabe tekstury będą psuły odbiór z gry. To nie gierki Ninny, gdzie 80% to design a na technikalnia nikt uwagi nie zwraca.

Edytowane przez Majin Buu
  • Plusik 1
  • Minusik 1

Kolejne wrazenia, tym razem na 10 chapterze (na liczniku 10h, a zostało 5 chapterów)

Player on PS3 who has played past chapter 10 posting some impressions of the game so far, paraphrasing it here.

As been said, he has completed 10 chapters, his playtime so far is 10 44 47. Five more chapters to go in the game.

Says the game is surprising because it has no filler and it's been a long time since he's played a game like this. No exact repeat scenarios, constantly introducing new things and toying with old elements in new ways, and paced excellently. Says one of the game's strongest points is variety in the game and settings.

Conversely, he says one of the weaker points of the game is reoccurring mini-boss and boss monster characters, says outside of some technical things with the PS3 version of the game his only other complaint might be facing against the same sort of boss creature 2-3 different times, in different scenarios, but more variety would be nice.

Says the last two chapters have been the best chapters so far, and the game has been getting better and better. Says the last two chapters have felt more like a horror game than what has preceded it, and things in the game are getting very weird in a good way.

Tak w ogóle to gra nie posiada QTE :sorcerer:

Edytowane przez Figaro

Zapomnijcie o 60fpsach na nowej generacji skoro na PC Bethesda twierdzi, że to zły pomysł. LOL

You can push the PC version of The Evil Within beyond 30fps with the use of debug commands, publisher Bethesda has confirmed - but the publisher advised against doing so.

Developer Tango designed The Evil Within to be played at 30fps with an aspect ratio of 2.35:1 for all platforms, Bethesda said in a forum post. And so the PC version locks to these settings automatically.

You will be able to alter them, but it seems that doing so may affect the game's performance in other areas.

"Shinji Mikami and the team at Tango designed The Evil Within to be played at 30fps and to utilize an aspect ratio of 2.35:1 for all platforms," Bethesda said.

"The team has worked the last four years perfecting the game experience with these settings in mind. For PC players, we'll provide debug commands on how you can alter the frame-rate and aspect ratio, but these commands and changes are not recommended or supported and we suggest everyone play the game as it was designed and intended for the best experience."

Elsewhere, Bethesda confirmed that on PC you can disable the letterboxing featured in the game. But, again, it's not recommended.

"The letterboxing (a 2:35:1 aspect ratio) is used for gameplay purposes, as certain elements display in the black areas of the screen," Bethesda said.

"On PC, you can turn off the bars and force the game to render full-screen. However this option is not supported. We're keeping the ability to turn off bars as a console-only command that we will share at launch."

konsole obserane

Liczę na horror z najwyższej półki i jako fan horrorow wymagam. Wyżej stawiam SOMA i na ta gre w tym gatunku czekam najbardziej, ale TEV mysle, ze tez bedzie mocny. Mysle, ze gra bedzie konkurowac pod wzgledem klimatu z Condemned ktore uwielbiam - nawet główny zly podobny do Inferiego z Condemned. Sądzę jednak, ze bedzie slabsza niz wspomniana gra od Monolith. Zobaczymy.

Edytowane przez Jerome
  • Plusik 1

Zmienili aiming mode w fullu:

PgAP5vT.png

Ciężko ocenić czy na lepsze czy gorsze ta zmiana.

Zalezy jak to to bedzie wygladac gameplayowo - ile przeciwnikow, jakie poziomy itepe. Gdybym mial oceniac na podstawie RE4 (ktorego TEW wydaje sie duchowym nastepca) to zmiana jest raczej na gorsze. W pierwszym wypadku mielismy lepszy oglad tego co sie dzieje wokol nas i moglismy lepiej na to reagowac. Ostatni, najnowszy sposob niejako zmiejsza skillowosc calosci - kto slaby to i tak bedzie szukal dogodnego momentu kiedy nie bedzie otoczony do ataku, ale Ci bardziej wprawieni (w RE4) mogli wymiatac nawet otoczeni przez wrogow bo mieli caly czas podglad na to co sie dzieje wokol nich.

Liczę na horror z najwyższej półki i jako fan horrorow wymagam. 

Więc na 100% się przeliczysz.

Sorry takie rzeczy tylko w przypadku Forbidden Siren, Fatal Frame 2, Silent Hill 2, Siren Blood Curse, Amnezja.

Mikami nawet w swoim szczytowym okresie (RE1 i REmake) nawet się nie zbliżył do tych gier.

Mikami robi inny rodzaj horrorow. Najblizej imo do Condemned :)

Siren, Silent, FF, Amnezja - gierki stawiające na horror psychologiczny, balansowanie na pograniczu szaleństwa bohaterów (zwlaszcza Amnezja i SH2) itp.

Resident Evil - gore, zaszczucie, jump scenki, raz na 15 min. pif paf.

Wraz Evil Within mamy mix tych stylów z przewagą akcji w stylu RE1-4 (plus skradanie i rzucanie butelkami zernięte z TLOU). Doświadczenia w profesjonalnym oddziaływaniu na zmysłach Mikami jeszcze zwyczajnie nie ma.

Może Alien i nadchodzące Silent Hills sprostają twoim oczekiwaniom. Ja w przypadku TEW liczę po prostu na grę z solidnym poziomem zaszczucia i kilkoma udanymi jump scenkami.

Zmienili aiming mode w fullu:

PgAP5vT.png

Ciężko ocenić czy na lepsze czy gorsze ta zmiana.

Może będzie opcja przełączenia jak w RE Revelations? Tam domyślna kamera FPP była beznadziejna mocno ograniczając widoczność. Gdybym miał ten wybór, to bez zastanowienia wybrałbym to z pierwszego, lub drugiego screena. Jeśli zostanie tylko ujęcie nr 3, to gra ma u mnie z miejsca dużego minusa za psucie optymalnych rozwiązań, które od czasów RE4 idealnie sprawdzają się w TPP.

Edytowane przez Zwyrodnialec

Nie ma niestety przełączenia. Dziwna zmiana bo wrzucona dopiero do finalnego produktu, na żadnej z ostatnich imprez jej nie było, tylko kamera z drugiego screena, a tu taka niespodzianka. Dla mnie to też minus, ale nie ocenie póki nie zagram, ludzie którzy grają mimo wszystko nie czepiają się tej kamery więc raczej spełnia swoje zadanie.

Ogólnie opinie sa bardzo dobre. Bez spoilerów ale ukrywam coby nie zawalać postu:

"Pros
Gunplay is satisfying
Awesome architecture
Varied environments
Atmosphere - It feels like RE4's Village some point, at some another feels like Silent Hill's otherworld, at another Lovecraft"ish"
Some awesome lighting
Very mature story, characters and themes (of course compared to RE series not Planescape Torment;)
Upgrade mechanics ( character upgrades, weapon upgrades)
Agony Bow ( all in one, harpoons, explosives, shock and flash bolts)
Fewer supplies in some chapters
Randomized enemies and supplies
Length (so far it seems very good)
Replayability ( I will definitely replay it at least once)
Stealth ( while it doesn't works with some enemies, it is still very useful)
Melee weapons are satisfying to use
Creative bosses
It doesn't have any fillers, every part of the game is crafted well

Cons
Puzzles are not hard ( I never had to think about what to do, they are very straight)
Technical problems ( very rare texture streaming issues, some clipping issues, graphical inconsistency, minor/major lighting issues which one level is full of, cutscenes)
Only medium and easy difficulty is avaible at the start (you need to beat it once to unlock higher ones
Easy bosses

Questions
It didn't bother me but the game might be running around 25-28 fps. It is how it makes me feel anyway. I don't think it runs rock solid 30. Digital Foundry or some tech guys will explain.

The time will show but we probably got the worthy successor to Resident Evil 4. All in all aside from some minor issues I find it really awesome. The ones at the Capcom should do seppuku because they lost Mikami and his team.:"

Wersja na PS3 nie brzmi jakoś kolorowo, no ale nie upadłem na głowę żeby kupować jakiegokolwiek spier*olonego currentgena dla jednej gry.  Dopóki fr będzie dawał rade to będę szczęśliwy.

Edytowane przez XM.
  • Plusik 2