Opublikowano 14 marca 20223 l https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/sommerreifen/205-55-r16/ Tutaj Hankook dobrze wypadł, plus z wymienionych jako jedyny nie jest moim zdaniem marką budżetową. Ale jak wyżej, jeśli jeździsz spokojnie, raczej nie ma większego znaczenia, w końcu montujesz opony nowe renomowanego producenta.
Opublikowano 28 marca 20223 l Wziąłem te Klebery. 1170 z założeniem wyszły. Mam już trasę 500km zrobioną. Koła się kręcą, ciche bo 68db. 200 w zakręt nie wchodziłem to o przyczepności się nie wypowiem. Jestem zadowolony.
Opublikowano 5 października 20222 l Najlepiej to sobie na Oponeo wyfiltrować po rozmiarze, przeznaczeniu i cenie i wybrać to co ma dobre opinie i parametry.
Opublikowano 5 października 20222 l https://www.autozeitung.de/ganzjahresreifen-test-2021-200571.html Tutaj w rozmiarze 16 wygrał Vredestein, cenowo pasuje do budżetu. Do Golfa dostałem zimówki tej marki, nie mam zastrzeżeń, nawet przy szybkiej jeździe.
Opublikowano 6 października 20222 l 21 godzin temu, krupek napisał: Najlepiej to sobie na Oponeo wyfiltrować po rozmiarze, przeznaczeniu i cenie i wybrać to co ma dobre opinie i parametry. Wolalem jednak spytac na forum bo wiem ze sa tutaj ludzie ktorzy bardziej sie znaja na oponach niz 90% klientow oponeo ktorzy wystawiaja pozytywne opinie bo opona sie toczy i nie wyszedl burchel po 2 tygodniach jazdy. A mi na zime majac naped na tyl są potrzebne dobre opony wielosezonowe nie byle gowno.
Opublikowano 6 października 20222 l Ja generalnie polecam Vredesteiny. Jeżdżę już szósty sezon zarówno na letnich jak i zimowych ( wiem, te już powinienem wymienić bo tak czy inaczej tracą własności). Ważne jest też to, a nie wszyscy o wiedzą, że opony tej marki są produkowane w Holandii, a nie u jakiś chinoli.
Opublikowano 6 października 20222 l 6 minut temu, kanabis napisał: Wolalem jednak spytac na forum bo wiem ze sa tutaj ludzie ktorzy bardziej sie znaja na oponach niz 90% klientow oponeo ktorzy wystawiaja pozytywne opinie bo opona sie toczy i nie wyszedl burchel po 2 tygodniach jazdy. A mi na zime majac naped na tyl są potrzebne dobre opony wielosezonowe nie byle gowno. Jazda z napędem na tył zimą, czy na śliskiej nawierzchni to bardziej kwestia umiejętności, a nie opon. W opiniach ludzie często piszą jak używają auta i do czego, więc te opinie są pomocne. Oponeo też ma swoje polecajki w przedziałach cenowych. No i masz też kategorie klasyfikacji parametrów opon, więc tym też się można sugerować. Samą firmą bym się nie sugerował, bo takie Dębice są uważana za raczej mocno przeciętną firmę, a ja na modelu Frigo przejździłem kilka zim w Mazdzie 3 i nigdy problemów nie miałem. Jak chińskich, albo innych z najniższej półki, czy używanych nie kupisz to bąbli też się nie musisz obawiać.
Opublikowano 6 października 20222 l 26 minut temu, krupek napisał: Jazda z napędem na tył zimą, czy na śliskiej nawierzchni to bardziej kwestia umiejętności, a nie opon. Szczegolnie jesli chodzi o moj glowny problem zimą czyli ruszanie spod nieosniezanego czesto oblodzonego parkingu na działeczce tak zeby sie nie zakopać
Opublikowano 6 października 20222 l Leciutko sprzęgiełkiem, troszkę gazu i cyk do przodu Jezu pamiętam jak się zakopywałem Peugotem 206, pół roku po zrobieniu prawka, jeszcze jeździłem jak ogórek, a tu konkretna zima była. W dodatku, nie miał ABS. Pierwszy śnieg i ojciec, żebym uważał, bo ślisko, a ja jeszcze nie jeździłem. Ja oczywiście młody i niepokorny. Wyjazd z osiedla, pierwsze rondo i zablokowanymi kołami bokiem na rondzie stanąłem. Szczęście, że nic nie jechało.
Opublikowano 6 października 20222 l No na takich oponach jak mam aktualnie takie protipy nie dzialaja. Nawet esp wylaczalem. Czasem szlo a czasem trzeba bylo czekac az spacerowicz z pieskiem popchnąl bo to lekkie odludzie. Zaparkowac dalej tez nie ma jak bo drogi tam nieutwardzone z jakimis dziurami oblodzone, no kto to slyszal. Dlatego chce jakies najlepsze wielosezonowki zeby to choc troche przyczepnosci mialo , aby ruszyc . Jeszcze myslalem o continentalach allseasons.
Opublikowano 6 października 20222 l Ja mam tylny napęd i nie wyobrażam sobie jazdy bez zimówek. Nawet jak ktoś żyje i jeździ tylko po równym terenie. Chyba, że się ma możliwość sporadycznie zrezygnować z jazdy jak wypada gorsza pogoda. Teraz te zimy są lżejsze ale pamiętam, że były takie warunki kilka lat temu, że też musiałem ESP wyłączać, żeby mi się auto nie zatrzymało w połowie wzniesienia przy dużych opadach śniegu.
Opublikowano 6 października 20222 l No ja jezdze 5k rocznie autem wiec troche nie usmiecha mi sie kupowac dwoch kompletow lato/zima tym bardziej ze zimy sa teraz lagodne no ale jednak zdarzaja sie okresy ze przypierdoli i wtedy jest problem, dlatego myslalem o dobrych wielosezonowkach. Jak nie pomoga to najwyzej rowerem bede jezdzic w gorsza pogode
Opublikowano 6 października 20222 l 5k to faktycznie mało. Jak nie żyjesz w górach to powinno być ok.
Opublikowano 6 października 20222 l Tak w ogóle wydanie jakiejś sensownej opinii o oponach jest dla normalnego kierowcy w większości przypadków praktycznie niemożliwe. Kierowca zmienia czasem 2, czasem 4 opony na nowe, które z automatu będą lepsze niż stare zużyte, po czym jeździ daleko od granicy przyczepności. Tymczasem do sprawdzenia różnic w prowadzeniu musiałby przejechać się tym samym samochodem, z taką samą prędkością, identyczną trasą, na kilku nowych kompletach różnych marek i do tego jadąc tak szybko jak się da. Tylko w testach sprawdzają takie rzeczy.
Opublikowano 25 października 20222 l W dniu 6.10.2022 o 09:46, Czezare napisał: Ważne jest też to, a nie wszyscy o wiedzą, że opony tej marki są produkowane w Holandii, a nie u jakiś chinoli. No już nie dramatyzuj z tymi chinolami. Z pewnością nie ma dobrych chińskich opon bo Pan Czezare jeździł na każdych i wszystko wie. xd
Opublikowano 26 października 20222 l Kupilem te continentale all season contact. Coz za przyczepnosc Juz nie moge sie doczekac jak je sprawdze na łuku jadąc 140 w sniezyce i mrozie Spoiler Nie no zart, wazne ze moze sie nie zakopie na dzialkach i nie bede musial nocowac z kotem
Opublikowano 26 października 20222 l Pamiętam jak miałem swoje pierwsze BMW i w sumie to mało nim jeździłem, bo paliło dużo, a ja biedny student i na zimę je zamykałem w garażu. Jednego dnia musiałem jednak z tego garażu wyjechać, żeby coś tam z tyłu wyciągnąć. I tak jak już wyjechałem to już nie wjechałem. Musiałem ludzi prosić, żeby mi pomogli go pchnąć bo się zakopał xD
Opublikowano 12 listopada 20222 l Ja wlasnie wymieniam sobie na imperiale... Szybka wymiana i wracam do Gowa
Opublikowano 12 listopada 20222 l Fajna sprawa taka wymiana oponki sobie samemu. Tylko trzeba uwazac jak sie za to zabrac. Np. cos podlozyc na felge kiedy podwazamy opone. Kilka razy mi sie wyslizgnela ale to nie byl najwiekszy problem. Byla nim odleglosc obreczy od rantu felgi. O tu macie... W takim przypadku nie idzie napompowac opony w sposob tradycyjny gdyz zbyt wiele powietrze ulatuje z obreczy. Probowalm na wszystkie sposoby ale nie pomoglo. Nie mialem tez butli ze sprezonym powietrzem. Uzylem wiec paliwa i palnika. Wowczas polewa sie wnetrze felgi paliwem i podpala. Jezeli paliwa jest wystarczajaco duzo dojdzie do wzrostu cisnienia ktore idealnie wpasuje opone w obrecz. Trzba pamietac w tedy o szybkim pompowaniu bo inaczej cisnienie zejdzie i opona opadnie jak na fotce. 4, 5 prob o opona wskakuje sama Pozniej calkiem zapomnialem o wentlu i musialem pierwsza robic dwa razy Koniec koncow jestem zadowolony 4x4
Opublikowano 21 listopada 20222 l Jeszcze miesiąc temu było z 19 stopni w ciągu dnia, gdy jechałem do Energylandii, a teraz -1 i przespałem moment wymiany opon - w czwartek mam wyjazd, dziś jedyny dzień kiedy mogę to załatwić bez dzieci na głowie i kurwa ŻADEN wulkanizator nie ma miejsc na najbliższy tydzień co najmniej. A taki mój stały warsztat, co nie umawiasz się, tylko wjeżdżasz prosto z ulicy - to kolejka aut stoi dużo poza terenem zakładu na tej właśnie ulicy i tamuje normalny ruch, więc się nie ustawiam nawet, bo ktoś mi w plecy wjedzie, albo mandat wlepią. Chyba w przyszłym roku kupię jakieś całoroczne - ani nie jeżdżę nigdzie w góry, zaspy, ani też nie robię nie wiadomo ile tras latem. Z 12.000 km rocznie max póki co, to chyba nie będzie takie głupie rozwiązanie. Ktoś przerabiał temat i może dać jakieś ZA i PRZECIW? Wiem, że co do wszystkiego to do niczego, ale chyba zależy od potrzeb no. Upałów u nas może z 2 miesiące, potem umiarkowanie reszta roku, a śniegu na lekarstwo, najwyżej zimno i deszczowo. Nadadzą się jakieś dobrej marki? Najczęściej pojawiają mi się w polecajkach np. Continental AllSeasonContact albo Michelin CrossClimate+.
Opublikowano 21 listopada 20222 l Dzięki, obczaję. W cenniku mają 170 zł za komplet 16" To te ziomki u mnie z fakturą VAT robili dotąd w każdym sezonie po ok 89-94 zł z tego co widzę w historii.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.