Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

 

Wygląda na to że rynek gier AAA (magiczne słowo) załamuje się pod własnym ciężarem, klasyczny model dystrybucji czyli sprzedawanie wysokobudżetowych gier za 250 zł przy rosnących kosztach produkcji ale podobnej sprzedaży, staje się coraz mniej i mniej opłacalny dla  wydawców.

 

Odnośnik do komentarza

Mobilki są o wiele większym rynkiem niż nasza bańka. Jednak co to tak naprawdę dla nas zmienia? I tak giereczki którymi się interesujemy są coraz lepsze a ,że jedna z gałęzi tego przemysłu rozrosła się do niebotycznych rozmiarów - mówi się trudno i wraca się do grania na konsolach w tradycyjne gierki dla boomerów. Kiedyś synonimem grania i najbardziej dochodowe były automaty arcade, czasy się zmieniły. Ciężko oczekiwać ,że zwykły kowalski będzie miał czas na fabularne gierki na 10-20h albo zdobywanie skilla w grach multi. Odpali sobie mobilkę na pół godziny siedząc na kanapie a przy okazji kupi sobie wirtualną walutę za grosze. Siłą rzeczy takich ludzi jest więcej. A sam telefon pełni też inne funkcje i dla zwykłego człowieka jest zdecydowanie bardziej użyteczny niż konsola. 

 

Przypomnę tylko ,że suma konsol na generację nie zmienia się od lat 90 więc liczba graczy konsolowych nie rośnie już od dekad. Wręcz przeciwnie, trend jest odwrotny. Konsole tracą graczy na rzecz innych gałęzi tego przemysłu.  

Odnośnik do komentarza

Rośnie za to popularność PC-tów co dobrze zapowiada na przyszłość. Co zaś do samych mobilek - osobiście nie mam nic przeciwko i grać na telefonie podpięty gripem do pada w jakaś dopracowaną grę to sama przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Teraz, Paolo de Vesir napisał:

Co zaś do samych mobilek - osobiście nie mam nic przeciwko i grać na telefonie podpięty gripem do pada w jakaś dopracowaną grę to sama przyjemność.

 

Tylko to nie jest target mobilek. Pewnie są porty dużych gierek jednak szału na tym rynku nie robią i kupują je głównie ludzie którzy na takich grach się wychowali. Największą popularnością cieszą się gry na krótkie sesje 5-30 minut. Coś tam poklikasz przez parę minut i wracasz do gry jutro. 

 

Odnośnik do komentarza

Wiadomo, ale core gaming nie wymrze i będą powstawały wciąż gry dla bardziej wymagających twórców - DMC Mobile które wyglada jak przeniesione z konsoli, World of Demons od Platinum czy Castlevania Moonlight Rhapsody. No i bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie działanie Xclouda po 5Ghz (WiFi) w takie Octopath Traveler, a to dopiero początek przygody że streamingiem.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Figuś napisał:

Przyszłość dla PC zapowiada się chujowo patrząc na to co dzieje się z grafikami i zaraz z pamięciami. Niektórzy od września dalej czekają w kolejce po swoją kartę :reggie:

 

Nie pierwsza, nie ostatnia fala kopaczy.

 

No i na co tam czekasz? :lapka:

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, Ukukuki napisał:

. Ciężko oczekiwać ,że zwykły kowalski będzie miał czas na fabularne gierki na 10-20h albo zdobywanie skilla w grach multi. Odpali sobie mobilkę na pół godziny siedząc na kanapie a przy okazji kupi sobie wirtualną walutę za grosze.

Moim zdaniem niesprawiedliwie oceniasz gry mobilne, jasne duża część z nich to głupie popierdółki, ale nie brakuje też pozycji fabularnych których nie powstydziłyby się konsole.

Polceam filmik tego starego konsolowego boomera, który podobnie wielu z nas do niedawna postrzegał gry na telefon jako gry gorszego sortu, ale zmienił zdanie

Więc to nie jest tak że ludzie nie chcą dużych gier, bo te cieszą się popularnością zarówno na konsolach PC i telefonach.

 

Problemem jest raczej tak jak wskazuje filmik, raczej próg wejścia w gaming, na świecie jest kilkaset milionów graczy ale tylko niewielki ich procent gra na konsolach, ponieważ to drogie sprzęty jak na urządzenie stworzone tylko do jednej rzeczy (granie w gierki)  i wielu ludziom trudno uzasadnić konieczność kupienia konsoli.

 

Dlatego spodziewam się że wiele firm, szuka sposobu na dotarcie do tych setek milionów graczy którzy nie mają konsoli, wydaje się dobrym rozwiązaniem jest chmura bo pozwoli ogrywać wysokobudżetowe gry AAA bez potrzeby kupowania drogiego sprzętu (konsoli czy PC) co z pewnością pomoże w dotarciu do nowych graczy.

28 minut temu, Ukukuki napisał:

Mobilki są o wiele większym rynkiem niż nasza bańka. Jednak co to tak naprawdę dla nas zmienia? I tak giereczki którymi się interesujemy są coraz lepsze a ,że jedna z gałęzi tego przemysłu rozrosła się do niebotycznych rozmiarów - mówi się trudno i wraca się do grania na konsolach w tradycyjne gierki dla boomerów.

nie zgodzę się, że dla nas to nic nie zmienia. Odejście Ubisoftu od robienia klasycznych konsolowych gier AAA to bardzo zła wiadomość bo oznacza mniejszą rożnorodność na rynku. A obawiam się że na samym Ubisofcie się nie skończy.

Odnośnik do komentarza

Oczywiście że mało co to zmieni bo trzeba zauważyć że w tym momencie jest o wiele więcej studiów robiących gry, nawet patrząc na polski rynek gdzie już nie tylko CDPRed i Techland się liczy (PCF, FlyingWild, Bloober...). Ten tweet z Ubisoftem też dziwny, bo kiedy ostatnio wydało 3-4 tytuły AAA w roku? W 2020 był AC:Valhalla i WD:Legion. Immortals:FR raczej nie był AAA. Więc jeśli na generację konsol zostanie wydanych nie 5 a 3 AC to nikt nie będzie płakał. Tak samo to info o EA 'Just 26% of EA revenue came from premium game sales' mając Fifę UT całkowicie mnie to nie zaskakuję.

A to że mobilki zabiją konsole już słyszę od 10 lat.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...