Skocz do zawartości

FIA Formula One World Championship


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.01.2024 o 01:43, Chmielinski napisał:

Każdy sezon to samo - przyzwoity start i potem równia pochyła.

Dostają bolid od Ferrari, a potem Ferrari nie chce go dalej rozwijać (a nawet nie może). Podobnie w 2009 Brawn GP zbudowany za ogromne pieniądze Hondy z absurdalnie wysokim budżetem (jak na 2023), ale potem już rozwój za drobne grosze więc z ogromnej przewagi ledwo dowieźli mistrza. Zresztą Kubica mówił, że poprawa w sezonie to rzędu 2 sekundy na okrążeniu.

 

Ciekawe czy w 2024 Alpha będzie mieć bolid RB? Zespołom nie podoba się ta współpraca i obchodzenie limitów. RB nie może testować? No to Alpha przetestuje. Nawet jeśli coś nielegalne to ciężko udowodnić (np. Astona jako podróbkę RB), a już szczególnie gdy oba zespoły współpracują (a nie szpiegostwo).

Odnośnik do komentarza

,,Guncio" Steiner został ,,chybikiem" zwolniony z szanownego HAASa - takt, to wiemy, a teoretycznie jest to temat przegadany. Ale... nie zdziwiłbym się, gdyby Padok F1 nabrał teraz nieco goryczy i takiego dziwnego posmaku w ustach. A, właśnie, chcemy face to face Guinthera w marcowym numerze GP Racing! Niech powie FIA i HAASowi to, co ma do powiedzenia! Równy gość, szanuję go za agresywny i stanowczy ton prezencji swej osoby publicznie, to raz! A dwa, tą jego mordeczkę to ja chcę na okładkę kolejnego wydania tego miesięcznika! Masakra, to jak pozbyto się ,,zbędnego elementu" w tym teamie F1, który stanowił według Gene'a Haasa właśnie takie ,,piąte koło u wozu", okazało się jakimś pr-owym przekleństwem i zagrywką poniżej pasa! 

 

image.png.3e86aee067b2823567bd5d10fd7f21cd.png

 

Idą plotki w sprawie tego dużego ciągu zmian technologicznych, konstrukcyjnych etc., które nadejdą do Formuły 1 za 2 lata. I myk jest taki, że Oracle Red-Bull F1 Team rzekomo nie wyrabia z konstrukcją silnika na 2026 rok, że nie są w stanie stworzyć w pełni wydajnej jednostki, która miałaby posiadać: 50%-owe wykorzystanie energii (?) odzyskiwanej/elektrycznej, a 50% pochodzącej ze spalania mieszkanki paliwowej. Red-Bull ponoć odpalił już taki silnik w swoich fabrykach, jednak miałby on kompletnie się nie sprawdzać. Wolff mówi, że góra 40% dla energii pozyskiwanej a 60% dla mieszkanki paliwa, bo w przeciwnym razie silniki szlag trafi, a zespoły nie wyrobią z budżetem na produkcję i utrzymanie tak zaawansowanych hybryd silnikowych. A, właśnie, wierzę że Sainz Jr. przejdzie z Ferrari do Audi w 2026 roku wraz... z Hamiltonem. XD

  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza

F1 TV Pro zdrożała i tu są pytania:

1. TV Access jakie ma opóźnienie publikacji replay-i? Bo czytam, że 48h, 3 dni lub 25-30 minut, tylko ostatnie ma sens za 29,99.

2. Miałem rezygnować z Pro by kupić w promocji przed sezonem. Ale obecna cena to 59,99 euro (więc promo pewnie za 49,99, a za 49,99 mam przedłużenie na koncie - o ile nie zmienią).

Odnośnik do komentarza

Cytując Mikołaja Sokół ,,Gigant płatniczy Visa nie tylko kupił prawa do nazwy zespołu, ale też nawiązuje współpracę z Red Bull Racing(...)" - eh, czy to nie oznacza, że Byki z Austrii, to nie szanujące tradycji, idące w ciągły rozwój technologiczny, który zaprowadzi ich nie wiadomo dokąd!, sprzedajne sk*******y?" Oracle Red-Bull, całe te Hornery, Marki i Verstappeny zrobią wszystko, aby zwyciężać i dominować w F1 przez kolejne lata... Wszystko! To, że firma związała się z takim gigantem jak Visa i jakąś ,,apką-srapką", znaczy że wykonuje kolejny krok ku - nazwałbym to - finansowemu zabezpieczeniu się na nowe rozwiązania technologiczne, które wejdą w ruch w środowisku Formuły 1 wraz z nowym regulaminem wprowadzanym przez FIA do królowej motorsportu od 2026 roku. Ale zaraz, a może i dobrze, żeby ,,mieć wy*****e na konkurencję, bo najważniejsze jest dbać o swoje"? Bo to taka zasada, której ,,Byki" będą się teraz w tym swoim F1-Korpo trzymały; nie zdziwię się, gdy efektem tego będą nieprzerwane sukcesy teamów (RB i Alphy) od 2024 do np. 2030. Żyćko. :Coolface:

  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza

Dobrze, że Mercedes, Ferrari, McLaren i reszta są tam dla dobra wszystkich i dla tradycji, a nie dla zysków, reklamy i dbania o swoje interesy :dafuq:

 

Przecież Toto i Fred tak bardzo dbają o innych i nigdy by tak nie zrobili. No i dobrze, że inni nie wiążą się ze Stejkami, Manygrami i innymi w celu zabezpieczenia się finansowo.

Biedny RB, dobrze, że w końcu ma porządne finansowanie, bo ledwo wiązali koniec z końcem i gdyby nie ten deal, to pewnie by się już zwinęli :reggie:

Wcale nie mają kilkuletniej umowy z Oracle na 500 baniek plus pełno innych sponsorów i wcale sami nie mają gigantycznego zaplecza finansowego. 

 

Co ty chłopie piszesz? Może najpierw czytaj przed wysłaniem, bo oczy bolą od tych farmazonów.

  • Lubię! 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Luqat napisał:

Dobrze, że Mercedes, Ferrari, McLaren i reszta są tam dla dobra wszystkich i dla tradycji, a nie dla zysków, reklamy i dbania o swoje interesy :dafuq:

 

Przecież Toto i Fred tak bardzo dbają o innych i nigdy by tak nie zrobili. No i dobrze, że inni nie wiążą się ze Stejkami, Manygrami i innymi w celu zabezpieczenia się finansowo.

Biedny RB, dobrze, że w końcu ma porządne finansowanie, bo ledwo wiązali koniec z końcem i gdyby nie ten deal, to pewnie by się już zwinęli :reggie:

 

 

Ujmę to tak: ,,Spoko wodza, dobrze jest!". Wiedziałem, co piszę. Zluzujmy poślady. xD

 

Rozumiem zachowanie Oracle Red-Bulla i jego działania w tych całych finansowych ,,zabezpieczeniach" na sezony 2026-2030 w F1, gdzie może i Andretti się pojawi, a nie wiadomo jak w nowe regulacje i zmiany technologiczno-konstrukcyjne wstrzeli się Audi (styczniowe GP Racing ma ciekawy artykuł, w którym jest kilka nawiązań do wywiadów z szefami zespołów aktualnego padoku F1, w których się pyta o to czy pojawienie się F1 Andretti Team to rzecz dobra dla Formuły 1 czy nie: m.in. dla samego ścigania, dla bezpieczeństwa kierowców, zespołów i dla widza). Według mnie Red-Bull zaczyna robić to w środowisku F1 dość agresywnie, a dawno czegoś takiego w F1 nie było: bardzo, bardzo typowa korpo-strategia, która dla nich zapewne się zakończy w większości samymi pozytywami. Zresztą tylko czas to zweryfikuje. Następne lata wszystko ładnie wytłuszczą. xD

Odnośnik do komentarza
W dniu 25.01.2024 o 14:06, Patricko napisał:

To tak jakby nazwać Ferrari - Marlboro Shell UPS Ferrari F1 Team.

Tu masz nazwy z ligi żużlowej (nazwy z tabeli ligowej):

-For Nature Solutions KS Apator Toruń

-ZOOleszcz GKM Grudziądz

-Trans MF Landshut Devils

-InvestHousePlus PSŻ Poznań

Koszykówka:

-Arged BM Stal Ostrów Wielkopolski

-Enea Stelmet Zastal Zielona Góra

 

No i już nowa Visa nie wygląda tak źle, szczególnie że pewnie będzie skrót Visa Cash (lub Visa RB lub Visa Cash RB - też krótkie w stosunku do innych nazw).

Edytowane przez Arek_
Odnośnik do komentarza

Czyżby: W15 od Srebrnych Strzał w 2024 roku w Formule 1 miałby namieszać? Jak sądzicie? Nowa stara ,,gwardia inżynieryjna" Mercedesa rzekomo, co podkreślam: rzekomo!, przygotowała topowy a'la redbullowy bolid na zbliżający się sezon Formuły 1! Sądzę że Red-Bull nie będzie miał zwykłej ,,ścigałki" - czyli od startu do mety na pierwszym miejscu - w tych 24 wyścigach w kalendarzu. Jak kiedyś wspominałem, nawet sam - teraz to już o pozycji Świętego! - Adrian Newey miałby nie mieć aż tylu pomysłów co zwykle, co do projektowania bolidów Red-Bulla na kolejne sezony, co ma się przekładać na nowe regulacje technologiczne z regulaminu FIA od 2026 roku. Uważam, że z roku na rok przewaga Byków z Austrii nad stawką padoku będzie topnieć, aż do kryzysu w 2026 roku.

Podobno od przyszłego roku sędziom każdych z zawodów ma pomagać w większości SI - głównie w sprawach przekraczania limitów torów. No i ciekawe, kto ostatecznie będzie decydował kogo ukarać, a kogo nie. Bo te najlepsze systemy komputerowe/odpowiednie oprogramowanie wsparte o SI, które miały by tu pomagać ,,aż tak!" kapitule sędziowskiej, obniżały by ilość spraw do rozpatrzenia przez nich samych o 60%. :reggie:

 

A tu... na "rozluźnienie pośladów" i poprawę humoru. xD 

 

422855479_273297228904076_3457669284715451242_n.thumb.jpg.0dd941cab50c67063728dee79e986255.jpg

  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza

mamy potwierdzenie z samej góry

Screenshot2024-02-01at17_53_33.thumb.png.d6f09c0ee92600e9eabcc62f0f348378.png

 

 

ciekawe po co to Hamiltonowi, w konkurencyjnym samochodzie byłby ciągle w walce o mistrza, ciężko sobie wyobrazić że Ferrari w obecnych czasach dostarczy mu narzędzie nie będące źródłem frustracji, a sam Hamilton pod presją i ze słabym zespołem też nigdy nie potrafił świecić tak jak w czasach świetności Mercedesa z paziem w drugim aucie...

 

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...