Skocz do zawartości

Shadow of the Colossus Remake


Shen

Rekomendowane odpowiedzi

Pol biedy, ale nie grac w takie hity to tak jakby mieszkac w sosnowcu.

 

Nie skończyć gry na ostatnim bossie to chyba nie to samo co nie grać wogóle, prawda? Okami jak i RE4 ograne dawno temu na PS2. Wiecie to nie tak, że w niektóre gry ktoś nie grał, bo albo jest growym ignorantem albo świeżakiem. Gram od ponad 20 lat, ale nie mam ogranych 1000 gier albo wszystkich "100 kultowych gier wszechczasów"... gram kiedy mam czas, a że jest go niewiele... Zazdroszczę niektórym pierdyliarda ogranych gier, bo albo mają w hoj wolnego czasu albo świetnie nim gospodarują. Dlatego, że uda mi się skończyć w roku max 10 gier staram się wybierać co lepsze zarówno nowe jak i klasyki. Ten boss w SotC jest zadrą na moim honorze, ale savy z PS2 poszły się kochać, a do zaczynania od nowa na PS3 jakoś nie było sprzyjających okoliczności, zwłaszcza, że techniczna strona portu hd na PS3 też była krytykowana a sterowanie od dnia premiery orginału niezmiernie toporne. Choćby dlatego warto zrobić remake, bo ta gra, setting, fabuła zasługują na porządną warstwę techniczną. I nic tylko się cieszyć, że będzie można ograć ten szpil bez wkurzania się na ograniczenia. 

 

Wiem, że Bluepoint nie jest własnością Sony, ale dobrze ze sobą wpółpracują a Sony powierza im coraz ważniejsze swoje marki. 

Odnośnik do komentarza

 

Niesamowite ile forumowiczów nie grało w ten tytuł. Zaraz się okaże że połowa forum nie grała w Okami albo RE4.

 

 

Nie grałem w ICO, Sotc, Okami i RE4 :reggie:

 

Ubolewałem nad nieograniem Kolekcji na PS3, w sumie to już w doopie miałem te gry. 

 

Teraz must have day one preorder. Dziękuje Sony

 

 

Jak można nie odróżniać remake'a od remastera xd

No jak się rozpoczęło przygodę z grami od PS4, to tak jest :reggie:

 

Pewnie i tak kupie. Za 5 dych, jak juz będzie. Zbyt dużym fanem oryginału nie jestem.

Odnośnik do komentarza

Tak, tak sobie wmawiaj.

 

A tak na poważnie, to bardzo ładnie wyglada to futro na kolosach, Fajny remake będzie ale i tak wolałbym co innego, np Okami czy Demon Souls. W okami za bardzo nie ma co zmieniać graficznie, bo artstyle gry jest wieczny. W demonach już sporo rzeczy można byłoby zrobić. Marzy mi sie pełnoprawny remake Silent Hill 2. Ale to juz nie od Sony zależy, niestety.

Odnośnik do komentarza

Największe zaskoczenie targów - jakoś ominęły mnie plotki, że Sony coś kombinuje z marką. Oczywiście niesamowicie cieszy mnie remake mojej ulubionej gry, ale ciekawi mnie również skąd ten pomysł. Zwykle takie remastery/remaki wychodzą z okazji nadchodzącej nowej gry z serii, a w tym przypadku? Sony chce sobie odbić słabą (niestety  :() sprzedaż TLG? Czy może również sprzedaż gry ma pomóc im zdecydować czy kontynuować współpracę z Uedą (w takim przypadku wezmę nawet dwa egzemplarze ;) ) ? Szczerze myślałem, że Bluepoint właśnie zajmuje się odświeżaniem Demon Soulsów, o co wiele osób prosi i czeka, a tu taka niespodzianka :)

Odnośnik do komentarza

Ja wciąż nie ogralem klasyka na PS3. A leży na półce od ponad 5 lat. Muszę to w końcu nadrobić.

 

Ale ja mam z kolei inne pytanie:

 

Czy warto odnawiać od zera takie gry? W końcu wiadomo, że ich atmosfera jest niepowtarzalna i zawsze nowemu zespołowi będzie ciężko utrzymać ten sam poziom co oryginalna ekipa. Ueda patronuje tej grze czy jest tylko doradcą kreatywnym jak nasz AS?

Odnośnik do komentarza

Pytanie czy jakiekolwiek efekty graficzne wpływały bezpośrednio na klimat kolosów? Artstyle to co innego ale z tego co widzę, to ten nie odstaje za bardzo. Graficznie poprawili tekstury, lepsza roślinność, wspomniane futro, może 60 klatek. Ale sterowania i animacji nie ruszą a zmiana tego elementu najbardziej zmieniłoby klimat gry.

Odnośnik do komentarza

Prawie całą fizykę mają napisaną

Fizyki z PS2 z silnika hulającego na EMOTION ENGINE nie da się ot, tak po prostu kopiuj-wklej do gry pisanej od nowa na platformę prawie 15 lat nowszą, opartą na dodatek o inną architekturę procesora.

Odnośnik do komentarza

Ale sterowania i animacji nie ruszą a zmiana tego elementu najbardziej zmieniłoby klimat gry.

Z tego co mówił Yoshida w rozmowie z Famitsu, to gra powstaje całkowicie od nowa i do tego kombinują właśnie ze sterowaniem, aby dostosować go do współczesnych gier, aktualnych trendów. Ale podobno będzie też możliwość przełączenia na klasyczne sterowanie. I Ueda nie bierze udziału w projekcie, zawartość gry będzie taka sama jak w przypadku oryginału.

Odnośnik do komentarza

Zawsze mogliby sobie wziąć silnik od Team Ico TLG, przecież futro tego Trico to był majstersztyk. Blue Point by dało radę ogarnąć ten silnik pod względem framerate, co ekipa Ueady miała z tym problem. No ale jak kolega wyżej wspomina, że wszystko od nowa powstaje (jak na remake przystało) łącznie ze sterowaniem to nie mam nic przeciwko temu, aby tylko klimatem dotrzymywała, co jej pierwowzór. 

Edytowane przez Faka
Odnośnik do komentarza

Moze wreszcie da sie ograc ten tytul bez chrupiacego framerate'u

Proszę bardzo, można to zrobić od sześciu lat grając w wersję HD na PS3.

https://store.playstation.com/#!/pl-pl/gry/ico-and-shadow-of-the-colossus-classics-hd/cid=EP9000-NPEA00279_00-ICOSHADOWBUND001

Przestańcie już szkalować tą gierkę :/. Od pięciu stron tylko licytacja kto bardziej nie grał albo nienawidził oryginału.

Odnośnik do komentarza

 

Moze wreszcie da sie ograc ten tytul bez chrupiacego framerate'u

Proszę bardzo, można to zrobić od sześciu lat grając w wersję HD na PS3.

https://store.playstation.com/#!/pl-pl/gry/ico-and-shadow-of-the-colossus-classics-hd/cid=EP9000-NPEA00279_00-ICOSHADOWBUND001

Przestańcie już szkalować tą gierkę :/. Od pięciu stron tylko licytacja kto bardziej nie grał albo nienawidził oryginału.

 

 

Lepsze to niż przepychanie się czy tytuł rzeczywiście jest received_1393968967312573.gif

Odnośnik do komentarza

Sterowanie w Sotc jest "nieprecyzyjne" w tym dobrym sensie, czuć ciężkość postaci i zaprogramowaną fizykę, nie wyobrażam sobie grać w tę grę ze sterowaniem gdzie postać natychmiastowo i konsekwetnie wykonuje akcje i ruchy po wciśnięciu przycisku. Jestem pierwszy żeby stawiać na mityczną responsywność sterowania w grach, ale w przypadku SOTC ta bezwładność jest integralną częścią rozgrywki. To nie jest Wiedźmin gdzie twócy nie umieli stworzyć dobrego gameplayu i bezwładność wyszła im przypadkiem.

Odnośnik do komentarza

Co wy chcecie od tego sterowania?

Też tego nie rozumiem. Jedna z tych gierek, którą sterowanie niejako definiuje. Ta "ciężkość" czy "toporność" właśnie taka ma być. Jeśli coś tutaj się rzekomo poprawi bądź unowocześni, to się nagle okaże, że gra stanie się nudna bądź zbyt mało wymagająca, zbyt natychmiastowa i prosta.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...