Skocz do zawartości

Super Smash Bros. Ultimate


Daffy

Rekomendowane odpowiedzi

44 minuty temu, Basior napisał:

Ta kampania jest dosyć fajna. Trochę brakuje jakiegoś samouczka dla tych co pierwszy raz grają. Plus opisu Spirits. Ale mnogość opcji i trybów jest olbrzymia. Ogólnie jestem zaskoczony na plus.

 

Btw wie ktoś jak zmienić Kirbiego na kogoś innego w World od Light?

 

Pograj chwilę dłużej a odblokujesz nie tylko pomocników ale też głównych fighterów. Nie każdy odblokowany spirit może zastąpić Kirbiego.

 

5 minut temu, Ficuś napisał:

Brak tutoriala dla nowych duzy minus bo sie czuję jak dziecko we mgle, a korzystanie z suchych szczatkowych opisow w help to nie to

 

Po włączeniu gry i przeskipowaniu intra nie wciskaj żadnego przycisku kiedy gra cię o to pyta wtedy pojawia się tutorial.

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

No dużo jest opisane w Help, jak na bijatykę to i tak całkiem dokładnie to opisali. Tak samo jak wszędzie, chyba nie da się pokrótce opisać najważniejszego czyli "okej, czyli co mam robić?". No, tego nie ma, jak to w tego typu grach. Się wyłapuje podczas walk, próbując kolejnych postaci (sam Kirby i Mario są wystarczająco odmienni, by dać przedsmak, jak zróżnicowane są postaci w Smashu), trybów sterowania (domyślne jest właściwie nadal skutkiem nawyków graczy z czasów N64, inne mogą znacząco bardziej komuś pasować), trybów, i w tej wersji też zasad walki.

 

 

Na początek, hm, chyba trzeba skapować jak się wygrywa (wykopując innych z planszy - w skrócie mówiąc, podstawowy mechanizm przetrwania w tej grze to skok, i to chyba największa różnica wobec standardów bijatycznych; nie przez przypadek w sterowaniu są dwie osobne metody na skok, żeby można go było łączyć i z rzeczami na prawą i na lewą rękę). Potem, z rzeczy które się używa "pro", można sobie poćwiczyć jak się robi smash move'y, tilty (lekko wychylasz gałkę - tak jakbyś chciał iść, a nie biec w danym kierunku; again, na N64 to było bardziej sensowne, na gałkach Switcha jest dość trudne, ale można sobie zmienić), jak robić tilt w górę zamiast skoku i ogólnie z czym można łączyć skok, jak się charge'uje/opóźnia ataki, unika, chwyta, tarcze (chyba kluczowa metoda obrony w tej grze to włączenie tarczy i turlanie się) itp. 

 

Tutorial: na początek starczy się nauczyć unikać ataków i jakoś tam kontrować. Czyli graj sobie w Spirits, w Siprit Board, i staraj się ogarnąć poruszanie po planszy, głównie skakanie (potem tarczę), a z ataków - wal co chesz, są bardziej intuicyjne niż w większości bijatyk, masz A, B, kierunki, prawą gałkę... Z konkretnych, na początek możesz po prostu opanować podstawowy atak, który cię uratuje w powietrzu (w przypadku Kirby'ego, i chyba większości postaci, to jest B+góra - np. jeśli odlecisz daleko, twój ratunek to podwójny skok i wtedy jeszcze możesz zrobić w powietrzu ten atak) i charging attack, który zapewni silne ciosy w prosty sposób i pozwala na nieustanne dopracowywanie wyczucia momentu (czyli po prostu np. przy domyślnym sterowaniu trzymanie prawej gałki w jakimś kierunku, aż naładujesz i odpalisz kiedy chcesz bardzo silny atak).

 

 

 

 

Jak nigdy nie grałeś, nawet poziom easy w Spirit powinien styknąć na start. Wygląda na to, że ten tryb szykuje się na jakieś... 50 godzin grania? Trudno powiedzieć, że Nintendo nie zapewniło okazji do poznania gry po kolei. Nie znam się na bijatykach ale w wiele ich grałem, i nie wiem, gdzie niby jest więcej wyciągania ręki do nauki niż w tej grze. W większości bijatyk jesteś praktycznie sam przeciw randomom, a tutaj prawie wszystko jest opisane, są pomocne opcje w treningu, a w trybie Spirits walki są tak układane, by zachęcać do nauki np. unikania ciosów konkretnego typu itd.

 

Nastaw easy, wal pojedyncze ataki, ciesz się odkrywanymi postaciami i muzyczkami itd.

 

Ale tak, jest tego wszystkiego bardzo dużo, też jesteś ciągle zalewany różnym kontentem i to nie jest gra która bardzo schodzi z drogi dla nowicjuszy wobec fanów serii znających jej rozwój od 20 lat. Cholera, ludzie nadal grają w tę grę na padzie do GameCube'a bo to faktycznie jest najlepsza metoda. Możesz polubić Smasha za miesiące, lata, albo nigdy. Byłeś ostrzeżony przed premierą...

 

 

 

 

Gdy porobisz to wszystko chwilę, powinieneś już jako tako rozumieć to, co usłyszysz na tym wideo. Nie zapamiętasz wiele, ale trochę skapisz jak działa sterowanie, co ludzie robią w walkach i dlaczego.

 

 

Edytowane przez ogqozo
  • Lubię! 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Najbardziej dopracowana gra jaka wyszla na switcha, jak to chodzi, dziala niezaleznie czy dock czy przenosnie, BRZMI, ile ma trybow, zawartosci, kosmos

 

Zmienilem sterowanie, skok mam pod B, specjal pod X, blok pod Y i ucze sie dalej, 1vs1 jeszcze wiem co sie dzieje ale tag teamy to masakra, no i sporo walk przegrywam przez to ze sam wypadam i nie umiem wrocic na ring xdd

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Ficuś napisał:

Najbardziej dopracowana gra jaka wyszla na switcha, jak to chodzi, dziala niezaleznie czy dock czy przenosnie, BRZMI, ile ma trybow, zawartosci, kosmos

 

Zmienilem sterowanie, skok mam pod B, specjal pod X, blok pod Y i ucze sie dalej, 1vs1 jeszcze wiem co sie dzieje ale tag teamy to masakra, no i sporo walk przegrywam przez to ze sam wypadam i nie umiem wrocic na ring xdd

Ja dopiero jutro się przekonam już zacieram ręce i Switcha :)

 

Odnośnik do komentarza
35 minut temu, NemoKOF napisał:

W sieci narzekają na jakość online. Prawda to? 

 

mighty nintendo chyba nigdy nie ogarnie tego tematu

 

Godzinę temu, Ficuś napisał:

zmienilem sterowanie, skok mam pod B, specjal pod X, blok pod Y i ucze sie dalej, 1vs1 jeszcze wiem co sie dzieje ale tag teamy to masakra, no i sporo walk przegrywam przez to ze sam wypadam i nie umiem wrocic na ring xdd

 

Na WiiU gra ode mnie dostała około 10 godzin by mnie do siebie przekonać. Aż we mnie kipiało od tego spadania w przepaść, czy ciągle mylących się kombinacji przycisków, do tego wrzechobecny chaos w potyczkach większych niż 1 vs 1. Po 10 godzinach zabawy dalej wydawało mi się, że skillowo stoje w miejscu, ciągłe przegrane i niedoskakiwanie do platform. Próg wejścia i swobody w ogarnięcie tematu smasha był dla mnie zdecydowanie za wysoki. 

Odnośnik do komentarza
Gość ragus
3 godziny temu, NemoKOF napisał:

W sieci narzekają na jakość online. Prawda to? 

 

Nie wiedzieć czemu wywalono system For Fun/For Glory i teraz to, czy zagramy 1 na 1 czy grupą zależy tylko od tego, co wylosujemy. Głupota.

 

A co do samej rozgrywki, jedni narzekają na lagi, drudzy nie.

 

Ogólnie rzecz biorąc chu,jki nie zobaczą moich pieniędzy, dopóki nie zostanie to naprawione. Płacenie za granie przez neta w Smasha, gdzie nawet na 3DSie, już nie wspominając o WiiU nie było takiego cyrku, że nie mam wpływu na to, czy gram 1 na 1 czy w grupie. Beka.

 

Cytat


It absolutely blows my mind that I have 2 good matches with someone. We press rematch for the second time expecting to play another round and instead of going again the lobby starts to fill up with 2 more people.

 

Online w 2018 roku szanowni państwo.

Edytowane przez ragus
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...