Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Opublikowano

Zawsze będą mogli obniżyć rozdzielczość, a jak mają jakiś sensowny upscaler to i tak będzie wyglądać dobrze na TV. A z resztą nawet jeśli wytną całkowicie RT podczas gameplayu to nadal ta gra będzie prezentowała się dobrze ze względu na to że same trasy i otoczenie wyglądają świetnie. Niech tylko dadzą jak najwięcej fikcyjnych i miejskich tras żeby designerzy mogli zaszaleć i napchać detali nawet kosztem realnych torów które najczęściej są nudne wizualnie.

  • Odpowiedzi 1,7 tys.
  • Wyświetleń 181,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • No cóż, po ponad tygodniu od premiery muszę powiedzieć że gra mnie rozczarowała, ale w zasadzie wiedziałem że tak będzie zanim ona wyjdzie, bo miałem bardzo wysokie oczekiwania. Jednocześnie nie powie

  • Nie żeby kopać leżącego... ale szczerze to bym polemizował z tymi torami. Przewaga FM jest tu taka, że ma bogatszą geometrię terenu na niektórych trasach i 99% drzewek przy trasie jest w 3D.

  • GT7 ma chyba jedną z najnudniejszych karier jakie widziałem. Pół roku ponad gram i nadal nie mogę skończyć tych Café Menu. Prawie każdy wyścig polega na tym, że startujesz na końcu, przebijasz się prz

Opublikowano
28 minut temu, Michał102 napisał:

Nie ma szans by był RT z jednoczesnym zachowaniem 60 klatek.

Zobaczcie jak RT morduje kompy za masakryczne pieniądze, a co dopiero slabiutką konsolkę. 

 

RT można stosować wybiórczo. I tak jak w kazdej ścigałce LOD samochodu gracza jest wyższy niż przeciwników, tak też RT mogą wrzucić tylko na autko którym jedziemy :-)

FH5 na PC ma moda działającego właśnie w ten sposób i jego koszt to 10-15 fps.

Opublikowano
4 godziny temu, ASX napisał:

 

 

forza_motorsport-xboxw3jbb.jpg

 


wyglada lepiej jak zycie

 

@ASXskad te foty?

 

mam nadzieje ze te 5 lat poświęcili na odnowienie wszystkich tras a nie tylko paru na krzyż. Taka Praga rodem z 2013 roku będzie wyglądać tragicznie.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Magik napisał:

 

RT można stosować wybiórczo. I tak jak w kazdej ścigałce LOD samochodu gracza jest wyższy niż przeciwników, tak też RT mogą wrzucić tylko na autko którym jedziemy :-)

FH5 na PC ma moda działającego właśnie w ten sposób i jego koszt to 10-15 fps.

To pewne z tym, że mod na PC włącza RT tylko na samochodzie gracza? Widziałem go, ale nie zwróciłem uwagi na inne samochody.

Jeśli tak to T10 w FM i PD w GT7/GT8 mogliby zastosować podobny zabieg, bo w GT7 włączony RT jest zastosowany na wszystkich samochodach (a w trybie photo też na otoczeniu). Może wtedy dałoby właśnie radę wrzucić taki RT obejmujące tylko samochód kierowcy podczas wyścigu w 60fps.

Tutaj też widać trochę inne podejście do  realizacji RT między GT7, a FM. Nie wiadomo też jak realizowane są odbicia otoczenia poza autami, bo w FH5 otoczenie to cubemapa, a nasze auto to RT. W GT7 w trybie RT całe otoczenie jest w RT, ale w wyraźnie uproszczonej postaci (szczególnie drzewa są mocno uproszczone w odbiciach RT). 

Tutaj w FM otoczenie  w odbiciu jest dużo bardziej szczegółowe.

Z drugiej strony mamy oświetlenie i charakterystykę różnych materiałôw, i tu z kolei GT7 bije Forzę na głowę.

Jak zwykle coś za coś.

Opublikowano
9 minut temu, Emet napisał:

Z drugiej strony mamy oświetlenie i charakterystykę różnych materiałôw, i tu z kolei GT7 bije Forzę na głowę.

 

I dont think so GIFs - Obtenez le meilleur gif sur GIFER

 

w Motorsport widać olbrzymi skok jeśli chodzi o oświetlenie i materiały. Z ostatecznym werdyktem poczekałbym na jakieś bardziej szczegółowe porównania, ale na pewno bym nie powiedziałbym, że GT "bije na głowe" w tych elementach Forze

Opublikowano

Na gt planet wyczytałem ze całkiem niedawno ludzie z Turn 10 skanowali Ginetty wiec może jest szansa ze przeskanowali tez inne stare auta które pamiętają epokę FM3/4

 

Mam nadzieje ze aut będzie mniej bo mam już dość ze w grze która jest ponoć skupiona na Motorsporcie mamy pełno badziewia w postaci 100 konnych hatchbacków, Vanów i suvow. Niech oddziela gruba kreska Horizon od Motorsporta i niech ten drugi bierze wzorce z Project Cars, Assettomi GT.

Opublikowano
1 godzinę temu, ASX napisał:

I dont think so GIFs - Obtenez le meilleur gif sur GIFER

 

w Motorsport widać olbrzymi skok jeśli chodzi o oświetlenie i materiały. Z ostatecznym werdyktem poczekałbym na jakieś bardziej szczegółowe porównania, ale na pewno bym nie powiedziałbym, że GT "bije na głowe" w tych elementach Forze

Oczywiście możesz się nie zgadzać i z pewnością 90% osób nie zauważy różnicy bo "przecież się błyszczy" ;) , ale różnica jest naprawdę duża (np. materiały w różnym stopniu rozpraszające światło/odbicie).

To, że jest postęp względem FM7 akurat jest kwestią oczywistą bo tamta była pod tym względem nawet za GT5, a np roślinność w FM7 to kilka kroków wstecz w stosunku do FM1-FM4.

Nie bardzo chce mi się robić screeny z materiałów z FM i screeny z GT7 dla porównania, tym bardziej że to nie temat do takich spraw... i zaraz zrobiłoby się kolejne CW bo fanboje nie potrafią przetrawić tego, że coś w "ich" grze (a raczej konsoli) może być gorsze (jak np. dużo niższa szczegółowość otoczenia w odbiciach RT w GT7, o czym wcześniej napisałem). 

Edytowane przez Emet

Opublikowano

Polecam zobaczyć ten filmik co wrzucił @ASX gdzie oświetlenie w nowej Forzy prezentuje kapitalnie i o ile FM7 faktycznie było mniej naturalne i przy takim  GT Sport wypadało bladziej, tak tu imo wypada świetnie na tle tego porównania z GT7, nie powiem, że lepiej ale tak samo dobrze, reszta czyli otoczenie ilość detali i drzew 3D na trasie zjada wszytsko co ma do zaoferowania GT7 tu widać generację do przodu jeszcze dynamiczna pogoda cykl dnia i nocy na kazdej trasie no GOTY  :)

czekam na jakieś Direct gameplaye.

Opublikowano

Kariera to w wyscigach jest potrzebna jak starej babie chuj i nie rozumiem czemu przykładacie do tego aż taką uwagę :dunno:

 

Wystarczy jakaś prosta drabinka z eventami i tyle, a nie jakieś gadające murzyny. 

Opublikowano

No dla mnie nie i jak widzę teraz jak wszystko zostało przygotowane w takim GT7 to dopiero odczuwam jak biednie i nudno było w Forzach - szczególnie ostatniej.

 

Opublikowano

ja bym z chęcią przywitał jakąś bardziej rozbudowaną karierę, nie chodzi o fabułę  bo ta zawsze w grach wyścigowych jest żenująca i im jej mniej tym lepiej. Ale jakieś elementy zarządzania zespołem, ustalania strategii pitstopów, wybierania odpowiednich opon w zależności od prognozy pogody i tego typu rzeczy, takie rzeczy w połączeniu z jakimiś dłuższymi mistrzostwami myślę że fajnie urozmaiciła tryb dla jednego graczy, który w ostatnich odsłonach sprowadzał się do zaliczania kolejnych wyścigów.

To zresztą pewnie nierealne marzenia, ale marzy mi się taka gra która ma grafikę, fizykę i ogólną prezentację nowej Forzy jak i te elementy o których napisałem.

Opublikowano

Ja bym tam wolał żeby skupili się na samej formie scigania, a nie jak to zwykle bywa mamy zrobić 3 kółka startując z ostatniej pozycji.

Fajnie by było mieć jakiś trening, kwale, no i fajną SI. 

Opublikowano

No do tego mogliby w końcu ściągnąć z GT wyzwania, misje  licencje, kolekcje wybranych modeli, wszystko co nie powoduje, że po 4 kółkach samych wyscigow z lekka zasypiamy.

Opublikowano
ja bym z chęcią przywitał jakąś bardziej rozbudowaną karierę, nie chodzi o fabułę  bo ta zawsze w grach wyścigowych jest żenująca i im jej mniej tym lepiej. Ale jakieś elementy zarządzania zespołem, ustalania strategii pitstopów, wybierania odpowiednich opon w zależności od prognozy pogody i tego typu rzeczy, takie rzeczy w połączeniu z jakimiś dłuższymi mistrzostwami myślę że fajnie urozmaiciła tryb dla jednego graczy, który w ostatnich odsłonach sprowadzał się do zaliczania kolejnych wyścigów.
To zresztą pewnie nierealne marzenia, ale marzy mi się taka gra która ma grafikę, fizykę i ogólną prezentację nowej Forzy jak i te elementy o których napisałem.

Opisałeś dosłownie formułę 1. Tam kariera jest po prostu fajna, te niby kampanie w forzie czy gt to szrot przy tym.
Opublikowano

no to chciałbym coś w stylu Formuły 1, żeby było więcej Motorsportu w Forzie Motorsport :]

Opublikowano
21 godzin temu, 20inchDT napisał:

Nikt nie zauwazytych odbic, dlatego rt to zupełnie niepotrzebny bajer tylko do wojenek konsolowych

Pierdolenie. W forzie czyli gierce z dużą prędkością faktycznie się to może nie przyda bo tam nie ma co się odbijać ale w gierkach jak control to jest sztos.

Opublikowano

na mnie o wiele większe wrażenie niż ray-tracingowe odbicia, które devi potrafią sprytnie symulować za pomocą cubemap i np. SSR robi GI z wykorzystaniem RT, jak na przykład w Metrze Exodus:

 

Opublikowano

Wystarczy ze zrobią karierę na wzór Project Cars. Jakiś race weekend z treningiem i kwalifikacjami gdzie można samemu decydować czy wyścig ma trwać 5 min czy 50 minut. Zarządzanie oponami i paliwem. Dynamiczna pogoda i cykl dnia. Zrobić wyścigi konkretnych typów aut żeby to miało sens, a nie coś w stylu „Klasa A” gdzie ścigają się ze sobą suvy z rajdowkami i Ferrari.
 

Dać sobie spokój z jakimiś kretyńskimi gierkami jak zbijanie kręgli na torze top gear.

 

Większość dotychczasowych eventow w forzie polegało na tym ze startowałeś z końca w wyścigu na 3-5 okrążeń. Żeby być w czołówce musiałeś zrobić dwie rzeczy: albo obniżyć poziom AI na jakiś niski gdzie mijales samochody jak pachołki, albo jechałeś jak bandyta i wpierdalales się i wypychales inne auta. To jest największy rak, skierowany głównie do casuali którzy chcieli się poczuć jak bogowie na torze. Potem durnie włazili na wyścigi online i nauczeni jeździć tak z AI, robili z innymi żywymi graczami destruction derby.

 

Jezeli oni jakiś czas temu zarzekali się ze chcą przywrócić „motorsport” w nowej Forzie to powinni właśnie pójść w tworzenie takich race weekendów jak w Project Cars. Licencje na wzór GT to również świetny pomysł bo dzięki temu gracze poznają tor i ucza się jak powinno się jeździć optymalnym torem jazdy. Potem Ci gracze mogliby wbijac na online i jeździć kulturalnie, zapewne z jakims systemem penalty który będzie mocno karał złe zachowania. Skill based matchmaking tez powinien byc albo jakiś wskaźnik skilla/licencji (nie tylko poziom kariery która można nabić w singlu).

 

Jesli chodzi o technikalia to poza ta lepsza fizyka opon, a co za tym fizyka jazdy to chce widzieć poprawiony FFB na kierownicy (Assetto Corsa ma najlepszy), pełne animacje rąk na kierownicy (a nie tylko 90 stopni w kazda stronę jak to jest od czasów X360).

 

Ogolnie rzecz biorąc gra powinna być skierowana do entuzjastów ścigania się na torach. Ci którzy lubią sobie tylko pojezdzic furka w ładnym otoczeniu maja Horizon, Turn 10 powinno gruba kreska oddzielić te grupy raczy właśnie za pomocą tych dwóch serii.

Opublikowano
Godzinę temu, MaZZeo napisał:

Jesli chodzi o technikalia to poza ta lepsza fizyka opon, a co za tym fizyka jazdy to chce widzieć poprawiony FFB na kierownicy (Assetto Corsa ma najlepszy), pełne animacje rąk na kierownicy (a nie tylko 90 stopni w kazda stronę jak to jest od czasów X360).

chyba jest na to szansa patrząc na to ujęcie z trailera

r/forza - Is this finally more than 90 degrees rotation animations for steering?

 

Opublikowano

Ten zrzut ekranu chyba potwierdza, że będzie pod tym względem progres i mamy tutaj ewidentny obrót o 180 stopni.

Screenshot_20220615-172912_YouTube.jpg

Opublikowano

faktycznie tu znacznie lepiej to widać 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.