Skocz do zawartości

Steam Deck


Figuś

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Sebas napisał:

Aya ma mocniejszy procesor od SD

Ale starsza technologia. Aya jest chyba słabsze ogólnie.

SD ma moc procesora pomiędzy Xbox one a ps4. W teorii steam deck jest tak wydajny jaj Xbox series x bo rozdzielczość jaką musi wyświetlić to tylko 1280 x 800

Rdr2 pójdzie bez problemu na sd bo już na słabszym wingpd 3 chodzi zajebiście. Jak ktoś chce zobaczyć jak gry mniej więcej będą na tym chodziły to niech obejrzy filmiki z wingpd3 i doda z 20fps.

 

Edytowane przez devilbot
Odnośnik do komentarza

Rozumiem, że jest różnica w nakładzie ale wyobrażacie sobie, że kupicie sprzęt wydajniejszy pod każdym aspektem 1000zł taniej i do tego z dodatkowymi bajerami typu touchpad? Jeżeli nic się nie zmieniło w emulacji przez ostatnie lata i nadal jest silnie zależna od cpu to aya będzie lepsza pod taki use case.

Odnośnik do komentarza
1 minute ago, Sebas said:

Rozumiem, że jest różnica w nakładzie ale wyobrażacie sobie, że kupicie sprzęt wydajniejszy pod każdym aspektem 1000zł taniej i do tego z dodatkowymi bajerami typu touchpad? Jeżeli nic się nie zmieniło w emulacji przez ostatnie lata i nadal jest silnie zależna od cpu to aya będzie lepsza pod taki use case.

Steam Deck wychodzi ponad rok od premiery Aya Neo, wyprodukowanych sztuk będzie nieporównywalnie więcej i stoi za nim ogromna korporacja, która może pozwolić sobie na dokładanie do sprzętu.

Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, Sebas napisał:

Aya ma mocniejszy procesor od SD

 

Ciężko to ocenić. Aya ma 4500U czyli też ZEN2, 6 jąder, 6 wątków. ZD będzie mieć ZEN2 4 jądra, 8 wątków.

 

Przy takich sprzętach ZAWSZE bottleneckiem jest grafa a ta będzie sporo lepsza, nie ma jeszcze mobilnego RDNA2 na rynku, są tylko starsze konstrukcje. Same gierki z PC będą na 100% lepiej działać na ZD. Co do emulatorów - trzeba poczekać żeby ocenić. 

Odnośnik do komentarza

Aya: technologia podobna jak już wspomniałeś, 2 dodatkowe rdzenie i wyższe taktowanie. Wklejanie testu emulacji i pisanie "Na sprzęcie Valve może być tylko lepiej" to czysta głupota i może kogoś wprowadzić w błąd.

 

Regularne gierki będą działać lepiej ale nie o to tyczy się dyskusja

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, Czoperrr napisał:

Steam Deck wychodzi ponad rok od premiery Aya Neo, wyprodukowanych sztuk będzie nieporównywalnie więcej i stoi za nim ogromna korporacja, która może pozwolić sobie na dokładanie do sprzętu.

 

Steam nie dokłada do sprzętu, założę się ,że nawet na najtańszej wersji mają małą marżę która czym droższa wersja zwiększa się. 

17 minut temu, Sebas napisał:

Aya: technologia podobna jak już wspomniałeś, 2 dodatkowe rdzenie i wyższe taktowanie. Wklejanie testu emulacji i pisanie "Na sprzęcie Valve może być tylko lepiej" to czysta głupota i może kogoś wprowadzić w błąd.

 

Regularne gierki będą działać lepiej ale nie o to tyczy się dyskusja

 

GPU jest bardziej obciążane niż CPU podczas emulacji nowszych platform. 

Odnośnik do komentarza
9 minutes ago, Ukukuki said:

GPU jest bardziej obciążane niż CPU podczas emulacji nowszych platform. 

Będę potrzebował źródło na taką rewelację bo to, że cyferki pokazują większą utylizację GPU w procencikach nie oznacza, że tam występuje bottleneck

 

 

Edytowane przez Sebas
Odnośnik do komentarza

Steam Deck to pierwsze tego typu urządzenie które ma szanse dotrzeć do naprawdę dużej grupy ludzi. Kibicować temu powinni wszyscy którzy chcieliby, zeby na rynku pojawiało się coraz więcej takich zabawek bo jak nie to będziemy skazani na małe i zajebiscie drogie projekty (takie jak Aya). 

  • Plusik 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
41 minut temu, Sebas napisał:

Będę potrzebował źródło na taką rewelację bo to, że cyferki pokazują większą utylizację GPU w procencikach nie oznacza, że tam występuje bottleneck

 

Nie chodziło mi o procentowa rozkład tylko samo obłożenie. GPu ogólnie mają o wiele większą moc obliczeniową. Do emulacji lepiej sprawdzi się średni procesor + dobra grafika niż mocny procesor średnia grafika. Wiadomo emulacja starszych platform to tylko CPU ale dzisiaj emu fajnie korzysta już z GPU. 

 

W steam decku masz lepsze GPU, szybsze pamięci, i szybszy procesor (o jakieś 100 GFlopsów)  więc nie wiem po co ta dyskusja. 

 

Cytując :)

 

Godzinę temu, Sebas napisał:

czysta głupota i może kogoś wprowadzić w błąd.

 

Odnośnik do komentarza

 

1 minute ago, Ukukuki said:

 

Nie chodziło mi o procentowa rozkład tylko samo obłożenie. GPu ogólnie mają o wiele większą moc obliczeniową. Do emulacji lepiej sprawdzi się średni procesor + dobra grafika niż mocny procesor średnia grafika. Wiadomo emulacja starszych platform to tylko CPU ale dzisiaj emu fajnie korzysta już z GPU. 

 

W steam decku masz lepsze GPU, szybsze pamięci, i szybszy procesor (o jakieś 100 GFlopsów)  więc nie wiem po co ta dyskusja. 

 

Cytując :)

 

 

xD

źródło

Odnośnik do komentarza

W przypadku Steam Decka nie powinno zabraknąć mocy na GPU bo gierki będą emulowane w max 720p (chyba że ktoś podłączy do TV) a tutaj np. GeForce 1030 o podobnej mocy wystarcza. Jeśli chodzi o CPU to być może zabraknie trochę mocy bo na ten moment emu ten lubi wysokie zegary (i korzysta z max 4 wątków). Z drugiej strony emu Switcha mocno poszło do przodu w ostatnim roku więc nie przejmował bym się na zapas. Nadal będzie pewnie można ograć Zeldę BOTW w 60fps z ulepszeniami (dalszy draw distance, lepsze cienie itd.) na emu WiiU.

Odnośnik do komentarza
18 minutes ago, NemoKOF said:

Nie no, emulacja wlansie jest cpu intensive. Średni cpu i mocne GPU to do gier zwykłych raczej. 

To + nie jestem inżynierem ale te FLOPSy to chyba by trzeba było przemnożyć przez liczbę rdzeni (jakikolwiek by miało sens porównywanie procesorów pod tym względem) więc 4500u ma więcej

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak oni tam umieją rozłożyć obliczenia ale chyba nadal wyższe zegary i wydajność single core tym lepiej.

8 minut temu, łom napisał:

Z drugiej strony emu Switcha mocno poszło do przodu w ostatnim roku więc nie przejmował bym się na zapas.

 

No ale to Nintendo. Emulacja PS3 i PS2 prawie stoi w miejscu. Tam nie ma widocznie tylu chętnych do rozwijania tego ile do emulatorów platform Nintendo.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, NemoKOF napisał:

Nie wiem jak oni tam umieją rozłożyć obliczenia ale chyba nadal wyższe zegary i wydajność single core tym lepiej.

 

No ale to Nintendo. Emulacja PS3 i PS2 prawie stoi w miejscu. Tam nie ma widocznie tylu chętnych do rozwijania tego ile do emulatorów platform Nintendo.

Nie, emulacja PS3 nie stoi w miejscu. Z PS2 już chyba mało co można wycisnąć i są problemy tylko z pojedynczymi grami. A Yuzu jakoś rok temu dostało obsługę 4 rdzeni/wątków więc 4c/8t lub 6c/6t wystarczy (rozchodzi się już tylko o ich wydajność).

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.