Skocz do zawartości

The Matrix Awakens


GearsUp

Rekomendowane odpowiedzi

Porównanie 3 wersji. 

PS5 I Series X identyczne ustawienia graficzne identyczne i rozdzielczość. Series S niższa rozdzielczość,  gorsze cienie, niższa precyzja global illumination i niższa geometria na otoczeniu.

Co zaskakujące.... podczas jazdy to właśnie Series S ma najbardziej stabilny framerate, a Series X najmniej (potrafi spaść nawet poniżej 20fps). W innych sytuacjach w miarę porównywalnie, małymi stratami dla Series X.

 

Tak czy inaczej... dosyć obiecujące demko i w związku z nim myślę, że przy odrobinie dodatkowej optymalizacji możemy liczyć na podobną oprawę w grach open world na nowych konsolach. W przypadku produkcji bardziej... korytarzowych powinno być nawet lepiej. Btw. nie jestem pewien czy RT reflections są obecne we wstawkach, ale nie ma ich na pewno podczas gameplayu. Chociaż jak widać nawet bez nich udało się uzyskać świetny efekt. 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

W tej oskrypotwanej sekwencji grafika naprawdę powala, w dodatku to chyba pierwszy przypadek gdzie efekt filmowego ziarna pasuje jak ulał. Warstwa audio też nie zawodzi, niskie bassy mięsiste przy wybuchach samochodów. 

Zgrałem trochę widjo z xboxa series x, klateczki momentami ładnie lecą w dół. W spodermanie od inso też było widać wnętrza budynków przez okna? Bo nawet nieźle to tutaj wygląda.

 

Odnośnik do komentarza
Cytat

The video is all rendered in real-time with the exception of two shots, that were pre-rendered. When Neo and Trinity multiply each other, and one wide shot of the city. This was just because the data was so vast, there would have been a short time to load the assets, which would have broken the pacing of the experience. Other than those shots, the experience renders in real-time on a standard console.

Cytat

“The first time you see the older Keanu that was a video shoot that we (Epic) filmed of him,” Pete explains. “After they come back after Morpheus that was all the CG versions. It was color corrected to match and look the same.” There is also one point where we see footage in the mirror this was real film footage that was comped in UE5. The first shot of Morpheus is also not CG, but then becomes CG when the young Thomas Anderson (Neo) appears. Even the desk scene at the beginning when Anderson is asleep was a real-time recreation of a scene from the original film.

Jest też mowa o tym, że jest spory zapas przy CPU żeby przy tym pułapie grafiki umieścić całą logikę potrzebną do napędzenia pełnoprawnej gry.

 

I w sumie wszystko spoko ale... to kolejny przykład udowadniajacy, że te konsole aby pokazać faktycznie nową jakość i jakiś przeskok w stosunku do poprzedniej generacji musi się ograniczać do 30fps... i to w rozdzielczości ok 1440p... i w tym przypadku mimo braku odbić RT.

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Emet napisał:

I w sumie wszystko spoko ale... to kolejny przykład udowadniajacy, że te konsole aby pokazać faktycznie nową jakość i jakiś przeskok w stosunku do poprzedniej generacji musi się ograniczać do 30fps... i to w rozdzielczości ok 1440p... i w tym przypadku mimo braku odbić RT.

 

I tak będzie za każdym razem. Pojawi się nowa generacja, gry zaczną wyglądać jeszcze lepiej - 30 FPS. Coś za coś, postęp kosztuje. ;)

 

Albo zostajemy przy grach, które wyglądają jak podrasowane produkcje z PS4 i mamy 60 klatek.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Paolo de Vesir napisał:

To wygląda za dobrze. Nie trolluję, jaranko mocno, ale jak oni mają zamiar tak złożony świat przeportować na PS4 to ja nie wiem.

 

29 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Nie będę ukrywał, chyba po raz pierwszy pomyślałem, że grafika jest ZA dobra. Chyba dotarłem do doliny niesamowitości. :o 

 

:(

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Emet napisał:

Jest też mowa o tym, że jest spory zapas przy CPU żeby przy tym pułapie grafiki umieścić całą logikę potrzebną do napędzenia pełnoprawnej gry.

 

I w sumie wszystko spoko ale... to kolejny przykład udowadniajacy, że te konsole aby pokazać faktycznie nową jakość i jakiś przeskok w stosunku do poprzedniej generacji musi się ograniczać do 30fps... i to w rozdzielczości ok 1440p... i w tym przypadku mimo braku odbić RT.

Ale o tym wiadomo już od pierwszej zapowiedzi i dokumentacji UE5

"Lumen defaults for the Epic scalability level are set for a 30 fps budget (8ms Global Illumination and Reflections) at 1080p on next-generation consoles."

"When considering these GPU times together, it's approximately 4.5ms combined for what would be equivalent to Unreal Engine 4's depth prepass plus the base pass. This makes Nanite well-suited for game projects targeting 60 FPS."

Jak gra będzie robiona tylko pod next-geny i nowsze GPU to 60fps jest do osiągnięcia przy korzystaniu z Nanite'a, ale jeśli chce się użyć Lumena w najwyższej jakości to GPU potrzebuje 8ms czyli 50% zasobów GPU przy 60fps i 25% przy 30fps. A przeskok i tak będzie widoczny nawet bez korzystania z UE5, UE4 ma przecież LPV, SSGI, Distance Field Shadows/AO, które bardzo dobrze oświetlają scenę (tylko rzadko są aktywne jednocześnie).

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...