Skocz do zawartości

The Matrix Awakens


GearsUp

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, oFi napisał:

Ja mogę to podsumować tak :

 

Niech zaczną robić gry o takiej jakości (lub zbliżonej) do tego tech demka, to nikt już nie będzie płakał o trzy i pół bomby za gierki na premiere. Wydaje mi się, że japońce wystrzelą z jakąś bombą graficzną, bo oni zawsze umieli w gierki oraz efektywną reprezentację gierek, które przyprawiały o opad szczeny.

Myślę że grafika jest najmniej ważna w grach, po 2 minutach jeżdżenia samochodem po mieście demo wyłączyłem, i nie zmieni tego fakt że siatka na ogrodzeniu jest robiona z takimi detalami że druty widać. A co do pierwszego filmiku widać zawsze kiedy jest CGI a kiedy prawdziwy aktor. Poruszanie się postaci wygląda strasznie, trinity wygląda jak manekin w sklepie.

Edytowane przez Rtooj
Odnośnik do komentarza
30 minut temu, Elitesse napisał:

 

Wow, jeżeli tak to jestem pod wrażeniem. Zwłaszcza jeżeli chodzi o Bioshocka. W takim razie powinienem zmodyfikować swoją wypowiedź i napisać, że prawdopodobnie jeszcze sporo czasu upłynie zanim gry osiągną taki poziom jak w tym demie. Twórcy silnika przez rok pracowali nad tym demem ale silnik jest ich autorstwa więc im mogło być łatwiej niż zewnętrznym zespołom, które będą się dopiero uczyć obsługi nowych funkcji silnika. Zakładam, że pracuje się na nim podobnie jak na wcześniejszych wersjach więc nie będą musieli uczyć się wszystkiego od nowa.

Ten silnik właśnie ma usprawnić pracę przez dodanie Lumena (bo w tej chwili żeby osiągnąć podobne oświetlenie w UE4 trzeba skorzystać z 3 oddzielnych systemów) i Nanite'a (żeby nie przejmować się ilością polygonów i LoDami), bo to wszystko z automatu będzie robione. Teraz workflow grafików się zmieni, bo mają mniej przejmować się polycountem. Z tym że mogą wyniknąć z tego inne problemy (jak np. tworzenie tekstur na niezoptymalizowanym meshu). A to demo mocno korzysta z dostępnych bibliotek materiałów więc i tak szybko się uwinęli.

To dopiero pierwsze kroki UE5 i moim zdaniem jak gry będą celowały w 60fps i słabsze PCty to nadal będzie UE4 wykorzystywany (który jest non stop rozwijany), a jak w 30fps to wtedy wjedzie UE5. Może za te 3-4 lata, jak/jeśli wyjdą wersje Pro nowych konsol i UE5 będzie mocno ogarnięty zobaczymy tytuły działające w 1440p/60fps.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Jeżdżenie słabe, nie można wejść na autostradę, pojazdy przenikają przez postać, ta przenika przez murki na budynku, na budynku nie można wylądować. No porażka. Porażka? Absolutnie nie. Moi drodzy, nie przesadzajmy. To tylko pokaz silnika. Gdyby to był tylko filmik, to zrobiłby duże wrażenie. A tu dali nam możliwość poruszania się po ogromnym obszarze. Fenomenalnie wykonanym. Screeny, które tu wrzucacie to potwierdzają. Niektóre wyglądają jak sceny z filmu. Ok, nie ma co robić i można się dość szybko znudzić. Ale pierwszy lot nad miasto to niezapomniany widok. 

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Rtooj napisał:

Myślę że grafika jest najmniej ważna w grach, po 2 minutach jeżdżenia samochodem po mieście demo wyłączyłem, i nie zmieni tego fakt że siatka na ogrodzeniu jest robiona z takimi detalami że druty widać. A co do pierwszego filmiku widać zawsze kiedy jest CGI a kiedy prawdziwy aktor. Poruszanie się postaci wygląda strasznie, trinity wygląda jak manekin w sklepie.

 

Zrozum, że robienie na ue5 będzie po prostu łatwiejsze? Za 3 i pol bomby dostaniesz grę która grafikę będzie miało zrobione przez A.I., zajmie mniej czasu na mozolne rzeźbienie tekstur to w końcu devy zajmą się tym co najważniejsze czyli animacją i gameplayem (ps2 vibe). 

 

Polecam obejrzeć jednak ten materiał od digital foundry co ktos wyżej wrzucił bo chyba nie rozumiesz co tu sie zadziało w tym tech demie. 

 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ja Ci tylko napisałem kolego że nie zgadzam się że za taką jakość można wyrzucić spokojnie 350 zł. Za tą jakością musi iść też dobra gra, i żadna grafika nie spowoduje że będę się czuł dobrze wyrzucając tyle siana, co udowodniłem tym że w demie w którym się jeździ samochodem, zrobili to kiepsko i po prostu wyłączyłem. Ciesze się natomiast że dobre gry będą jeszcze ładniejsze. Materiał DF obejrzałem jak również ich subskrybuję.

p.s. jest już parę gier za które zapłaciłem 329 zł i nie żałuję żadnej złotówki.

Edytowane przez Rtooj
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Lukas_AT napisał:

Zawsze chcieliśmy duży ruch uliczny w grach, ale to demo pokazuje, że co za dużo to niezdrowo. Wiele ulic jest nieprzejezdnych ze względu na korki i w normalnej grze na dłuższą metę by to irytowało.

 

Co za dużo to niezdrowo. Chociaż z drugiej strony w takim GTA trafiwszy na taki korek uciekając przed policją albo goniąc kogoś wymuszałoby to porzucenie samochodu i kombinowanie dalej. Można próbować przeciskać się też pomiędzy nimi z różnym skutkiem albo wjechać na chodnik. W demku pewnie chodziło tylko o to aby pokazać, że ten silnik jest w stanie uciągnąć coś takiego.

Odnośnik do komentarza

No całe lata dążymy do tego aby "grać" w rzeczywistość i co generację się do tego zbliżamy będąc teraz najbliżej ever. Niektórym gatunkom będzie to pasowało, innym w ogóle ale dojdzie poziom grafiki jak w ratchecie i gitara. Ja tam jestem kontent z tego powodu. 

Jeśli mieli by robić normalną grę z takim poziomem grafiki to nie obraziłbym się wcale na jakość series S ale w 60 fpsach o ile było by to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Bigby napisał:

I tak w przeciągu następnych 2 lat do tego wrócimy, więc się trzymajcie tam.

Za 3 lata miejmy nadzieje wyjdą mocniejsze wersje konsol i zostaniemy przy 60 fps. :)
 

Cytat

Jeśli mieli by robić normalną grę z takim poziomem grafiki to nie obraziłbym się wcale na jakość series S ale w 60 fpsach o ile było by to możliwe

 Niska rozdzielczość jednak boli, nawet jeśli jest tak wysoki poziom detali. Ja wolę jednak ostrość obrazu nawet jeśli ogólny poziom oprawy jest niższy.

Edytowane przez Lukas_AT
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, ASX napisał:

minimalne różnice w renderowaniu obiektów na dalszym planie, raz na korzyść jednej platformy raz na drugiej, nie ma sensu się o to kłócić

 

 

Czepiam się ale ujęcie z XSS jest zrobione w innym momencie niż pozostałe dwa. Na nich jest zielone światło a na XSS czerwone, co może wskazywać na to że minimalnie później albo wcześniej jest zrobione i wrzucone do porównania.

 

8 godzin temu, Lukas_AT napisał:

Za 3 lata miejmy nadzieje wyjdą mocniejsze wersje konsol i zostaniemy przy 60 fps. :)

 

W sumie to ciekawe czy w połowie generacji pojawią się mocniejsze wersje konsol czy to był tylko taki jednorazowy wybieg. Bo, że pojawią się wersję slim to jestem akurat pewien. Może dopiero dla kolejnej generacji jedną z nowości będzie większa liczba klatek.

Odnośnik do komentarza

Obadałem wczoraj to demko i trzeba przyznać, że taki fotorealizm robi wrażenie. 

To miasto wygląda jak prawdziwa metropolia - fakt, że nie jest jakieś bardzo skomplikowane, ale to wszystko łącznie z ruchem ulicznym buduje poczucie, że przemierzamy przez miasto, które naprawdę  żyje. 

Model jazdy fatalny, ale nie ma co za dużo oczekiwać od dema. 

 

Co do płynności gry - z jednej strony taki klatkarz jak tutaj dodaje temu wszystkiemu filmowości, przy takiej oprawie miałem wrażenie, że to trochę taki celowy zabieg, ale pewnie bardziej wynika to z niedomagających konsol :)

 

Przytuliłbym jakieś nowe The Getaway w takiej oprawie, z fajną, brutalną historią :)

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, Zajcik napisał:

Co do płynności gry - z jednej strony taki klatkarz jak tutaj dodaje temu wszystkiemu filmowości, przy takiej oprawie miałem wrażenie, że to trochę taki celowy zabieg, ale pewnie bardziej wynika to z niedomagających konsol

jesteś na dobrym tropie, bo cutscenki mają capa na 24 fpsy by być bardziej filmowymi, mimo iż konsole dałyby radę renderować je w wyższym klatkarzu.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.