Blaise 3 510 Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Pytanie do posiadaczy pojazdów ze skrzynią DSG. Jak chcę ruszyć, to powinienem przeskakiwać z biegu na bieg, czyli z P na R na N na D, czy można od razu, jednym ruchem, wchodzić na D? Druga rzecz, gdy się zatrzymuje na płaskim, to powinienem zaciągać ten elektroniczny ręczny? Jeśli tak, to już po tym jak wrzucę P, czy zatrzymując się na D, trzymać nogę na hamulcu, włączyć ręczny i przełączać na P? Cytuj Odnośnik do komentarza
Mustang 1 625 Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Hmm, dobre pytanie. Ja w sumie nigdy nie używam N i wrzucam D/R od razu z P, z kolei parkując najpierw P i potem ręczny. Chociaż w golfie 8 po zatrzymaniu po prostu gaszę silnik (tzn. przyciskiem, bo gasić to on gasi nawet przy 150 po puszczeniu gazu) i samochód sam ustawia P i zaciąga ręczny. Do tego na światłach zawsze włączam sobie auto hold i zawsze go wyłączam do manewrowania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Faranell 251 Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Godzinę temu, Blaise napisał: Pytanie do posiadaczy pojazdów ze skrzynią DSG. Jak chcę ruszyć, to powinienem przeskakiwać z biegu na bieg, czyli z P na R na N na D, czy można od razu, jednym ruchem, wchodzić na D? Druga rzecz, gdy się zatrzymuje na płaskim, to powinienem zaciągać ten elektroniczny ręczny? Jeśli tak, to już po tym jak wrzucę P, czy zatrzymując się na D, trzymać nogę na hamulcu, włączyć ręczny i przełączać na P? Zmieniasz z P na D, tylko płynnym ruchem, żeby Ci po drodze nie złapał R/N. Co do ręcznego, to ja wyłączam silnik i on sam sobie ręczny zaciąga, tak jak @Mustang napisał i w sumie w każdym samochodzie tak miałem/mam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Blaise 3 510 Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Dzięki, to spróbuję z tym ręcznym w takim razie, bo w moim chybą ten ręczny nie zaciąga się automatycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Faranell 251 Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja 9 minut temu, Blaise napisał: Dzięki, to spróbuję z tym ręcznym w takim razie, bo w moim chybą ten ręczny nie zaciąga się automatycznie. Powinieneś go usłyszeć albo poczuć Jaki samochód/rocznik? Jeśli grupa VAG, to na 99% się zaciąga. Cytuj Odnośnik do komentarza
Dud.ek 1 961 Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Ja podczas parkowania na zboczu zaciągam ręczny na D i dopiero przełączam na P. Wtedy skrzynia nie jest 'naciągnięta' i nie ma szarpnięcia przy wypinaniu P już podczas ruszania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Blaise 3 510 Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Godzinę temu, Faranell napisał: Powinieneś go usłyszeć albo poczuć Jaki samochód/rocznik? Jeśli grupa VAG, to na 99% się zaciąga. VW Tiguan II generacjj (2017r.). Wydaję mi się, że trzeba go najpierw uruchomić, no ale nie wiem, może masz rację, a ja nie zwrocilem uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza
Faranell 251 Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Godzinę temu, Blaise napisał: VW Tiguan II generacjj (2017r.). Wydaję mi się, że trzeba go najpierw uruchomić, no ale nie wiem, może masz rację, a ja nie zwrocilem uwagi. IMO powinien się z automatu zaciągnąć, to raczej standard zwłaszcza że to 2017 rok. No ale ręki sobie uciąć nie dam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Fanek 659 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja Domyślnie jest tak, że ręczny zaciąga się sam w autach z grupy VAG, ale można też to wykodować w VCDS czy OBD eleven czy innym sofcie. Mógł to ktoś zrobić wcześniej bo go denerwowało. Ja u siebie np. mam wyłączony gong niezapiętych pasów czy odwrócony start-stop, domyślnie po odpaleniu auta jest wyłączony, jak wcisne przycisk to dopiero się włącza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Blaise 3 510 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja 12 minut temu, Fanek napisał: Domyślnie jest tak, że ręczny zaciąga się sam w autach z grupy VAG, ale można też to wykodować w VCDS czy OBD eleven czy innym sofcie. Mógł to ktoś zrobić wcześniej bo go denerwowało. Ja u siebie np. mam wyłączony gong niezapiętych pasów czy odwrócony start-stop, domyślnie po odpaleniu auta jest wyłączony, jak wcisne przycisk to dopiero się włącza Na bank ktoś to zmieniał, bo dzisiaj już zaciągałem ten elektroniczny ręczny przed wrzuceniem parkingu, więc pewnie ktoś grzebał w sofcie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fanek 659 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja Wiesz to jest dobre i nie dobre jednocześnie np. w garażu lepiej auta nie zostawiać na ręcznym w razie pożaru czy czegoś innego (tylko same P), a tak wyłączasz auto to samo zaciąga. Wiele osób to właśnie wyłacza bo potrafi uprzykrzyć życie, więc się nie przejmuj A start-stop masz włączony po odpaleniu auta? Cytuj Odnośnik do komentarza
D.B. Cooper 3 043 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja 6 godzin temu, Fanek napisał(a): Domyślnie jest tak, że ręczny zaciąga się sam w autach z grupy VAG, ale można też to wykodować w VCDS czy OBD eleven czy innym sofcie. Mógł to ktoś zrobić wcześniej bo go denerwowało. Ja u siebie np. mam wyłączony gong niezapiętych pasów czy odwrócony start-stop, domyślnie po odpaleniu auta jest wyłączony, jak wcisne przycisk to dopiero się włącza Przecież wystarczy włączyć przycisk "hold" przy lewarku zmiany biegów i ręczny będzie się zaciągał na postoju. Nie trzeba nic kodować. @Blaise Kup sobie kostkę obd za 30 zł, pobierz aplikację carscanner i sam zrobisz tam cuda. 2 stówy zapłaciłem za wyłączenie start/stop a zrobiłbym to sam w minutę Możesz wyłączyć pikanie pasów, częstotliwość spryskiwania lamp, uruchomisz procedurę wypalania dpf, sprawdzisz korekty na wtryskach i masę innych rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Mustang 1 625 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja Hmm, u mnie auto hold to trzymanie hamulca na postoju, ale nie hamulca ręcznego. Jestem przekonany, że elektronika po prostu zachowuje się tak jakby kierowca trzymał wciśnięty pedał hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza
D.B. Cooper 3 043 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja U mnie słychać jak silniczki pracują. Tylko ja mam manual, może dlatego. Cytuj Odnośnik do komentarza
D.B. Cooper 3 043 Opublikowano 18 Maja Udostępnij Opublikowano 18 Maja (edytowane) Dobra chyba coś pojebałem bo jednak nic nie słychać. Nie używałem tego bo właśnie sądziłem, że to silniczki zaciskają ręczny, a kiedyś w innym aucie mi się zacieły i miałem złe wspomnienia Edytowane 19 Maja przez D.B. Cooper Cytuj Odnośnik do komentarza
Fanek 659 Opublikowano Wtorek o 17:58 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 17:58 Asystent pasa - czyli że auto samo skręca przez pewien czas i pilnuje pasa, a później krzyczy aby położyć ręce na kierownicy. W Audi jest to na początku 30 sekund, później mam wrażenie że krócej, na YT widziałem ludzie oszukują to że np. przyklejają butelke z wodą do kierownicy i wtedy auto nie krzyczy XD W moim aucie naprawdę dobrze działa ten system, oczywiście nie nadużywam (nie jezdze cały czas z rękami poza kierownicą) nie chcę się rozbić, ale ciekaw jestem czy macie jakieś patenty na to, aby nie trzymać rąk na kierownicy/ wydłużyć ten czas lub słyszeliście o jakichś rozwiązaniach? Cytuj Odnośnik do komentarza
HenrykIggO 52 Opublikowano Wtorek o 18:36 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 18:36 38 minut temu, Fanek napisał(a): ale ciekaw jestem czy macie jakieś patenty na to, aby nie trzymać rąk na kierownicy/ wydłużyć ten czas lub słyszeliście o jakichś rozwiązaniach? Przecież ten system możesz wyłączyć w każdym aucie - przyciskiem lub na ekranie. To nie ABS, że jest stały. Cytuj Odnośnik do komentarza
Mustang 1 625 Opublikowano Wtorek o 21:43 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 21:43 3 hours ago, Fanek said: Asystent pasa - czyli że auto samo skręca przez pewien czas i pilnuje pasa, a później krzyczy aby położyć ręce na kierownicy. W Audi jest to na początku 30 sekund, później mam wrażenie że krócej, na YT widziałem ludzie oszukują to że np. przyklejają butelke z wodą do kierownicy i wtedy auto nie krzyczy XD W moim aucie naprawdę dobrze działa ten system, oczywiście nie nadużywam (nie jezdze cały czas z rękami poza kierownicą) nie chcę się rozbić, ale ciekaw jestem czy macie jakieś patenty na to, aby nie trzymać rąk na kierownicy/ wydłużyć ten czas lub słyszeliście o jakichś rozwiązaniach? Kumpel w BMW wyłączył w sofcie wymóg trzymania rąk na kierownicy. Pewnie w necie jest też parę domowych sposobów albo gadżetów. W USA jest wymóg patrzenia przed siebie zamiast trzymania rąk i imo to dobre rozwiązanie, bo u nas ani nie jest w pełni wygodnie, ani w pełni bezpiecznie (bo równie dobrze ktoś może tylko trzymać rękę i siedzieć w telefonie). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Fanek 659 Opublikowano Środa o 14:53 Udostępnij Opublikowano Środa o 14:53 17 godzin temu, Mustang napisał(a): Kumpel w BMW wyłączył w sofcie wymóg trzymania rąk na kierownicy. Pewnie w necie jest też parę domowych sposobów albo gadżetów. I może jechać przykładowo 20min autostradą i nie każe mu trzymać rąk na kierownicy tak? 20 godzin temu, HenrykIggO napisał(a): Przecież ten system możesz wyłączyć w każdym aucie - przyciskiem lub na ekranie. To nie ABS, że jest stały. Nie o to chodzi kolego. Cytuj Odnośnik do komentarza
Mustang 1 625 Opublikowano Środa o 19:16 Udostępnij Opublikowano Środa o 19:16 Tak to zrozumiałem, ale nie widziałem na żywo. Musisz zrobić własny research odnośnie konkretnego modelu albo poszukać firmy specjalizującej się w sofcie i zapytać. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.