Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do posiadaczy pojazdów ze skrzynią DSG. Jak chcę ruszyć, to powinienem przeskakiwać z biegu na bieg, czyli z P na R na N na D, czy można od razu, jednym ruchem, wchodzić na D? Druga rzecz, gdy się zatrzymuje na płaskim, to powinienem zaciągać ten elektroniczny ręczny? Jeśli tak, to już po tym jak wrzucę P, czy zatrzymując się na D, trzymać nogę na hamulcu, włączyć ręczny i przełączać na P?

Odnośnik do komentarza

Hmm, dobre pytanie. Ja w sumie nigdy nie używam N i wrzucam D/R od razu z P, z kolei parkując najpierw P i potem ręczny.
Chociaż w golfie 8 po zatrzymaniu po prostu gaszę silnik (tzn. przyciskiem, bo gasić to on gasi nawet przy 150 po puszczeniu gazu) i samochód sam ustawia P i zaciąga ręczny. 

Do tego na światłach zawsze włączam sobie auto hold i zawsze go wyłączam do manewrowania. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Blaise napisał:

Pytanie do posiadaczy pojazdów ze skrzynią DSG. Jak chcę ruszyć, to powinienem przeskakiwać z biegu na bieg, czyli z P na R na N na D, czy można od razu, jednym ruchem, wchodzić na D? Druga rzecz, gdy się zatrzymuje na płaskim, to powinienem zaciągać ten elektroniczny ręczny? Jeśli tak, to już po tym jak wrzucę P, czy zatrzymując się na D, trzymać nogę na hamulcu, włączyć ręczny i przełączać na P?

 

Zmieniasz z P na D, tylko płynnym ruchem, żeby Ci po drodze nie złapał R/N. Co do ręcznego, to ja wyłączam silnik i on sam sobie ręczny zaciąga, tak jak @Mustang napisał i w sumie w każdym samochodzie tak miałem/mam. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Faranell napisał:

 

Powinieneś go usłyszeć albo poczuć :)

Jaki samochód/rocznik? Jeśli grupa VAG, to na 99% się zaciąga.

 

VW Tiguan II generacjj (2017r.). Wydaję mi się, że trzeba go najpierw uruchomić, no ale nie wiem, może masz rację,  a ja nie zwrocilem uwagi.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Blaise napisał:

 

VW Tiguan II generacjj (2017r.). Wydaję mi się, że trzeba go najpierw uruchomić, no ale nie wiem, może masz rację,  a ja nie zwrocilem uwagi.

IMO powinien się  z automatu zaciągnąć, to raczej standard zwłaszcza że to 2017 rok. No ale ręki sobie uciąć nie dam :)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Domyślnie jest tak, że ręczny zaciąga się sam w autach z grupy VAG, ale można też to wykodować w VCDS czy OBD eleven czy innym sofcie.

Mógł to ktoś zrobić wcześniej bo go denerwowało.

 

Ja u siebie np. mam wyłączony gong niezapiętych pasów czy odwrócony start-stop, domyślnie po odpaleniu auta jest wyłączony, jak wcisne przycisk to dopiero się włącza :)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Fanek napisał:

Domyślnie jest tak, że ręczny zaciąga się sam w autach z grupy VAG, ale można też to wykodować w VCDS czy OBD eleven czy innym sofcie.

Mógł to ktoś zrobić wcześniej bo go denerwowało.

 

Ja u siebie np. mam wyłączony gong niezapiętych pasów czy odwrócony start-stop, domyślnie po odpaleniu auta jest wyłączony, jak wcisne przycisk to dopiero się włącza

Na bank ktoś to zmieniał, bo dzisiaj już zaciągałem ten elektroniczny ręczny przed wrzuceniem parkingu, więc pewnie ktoś grzebał w sofcie.

Odnośnik do komentarza

Wiesz to jest dobre i nie dobre jednocześnie np. w garażu lepiej auta nie zostawiać na ręcznym w razie pożaru czy czegoś innego (tylko same P), a tak wyłączasz auto to samo zaciąga. Wiele osób to właśnie wyłacza bo potrafi uprzykrzyć życie, więc się nie przejmuj ;)

 

A start-stop masz włączony po odpaleniu auta?

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Fanek napisał(a):

Domyślnie jest tak, że ręczny zaciąga się sam w autach z grupy VAG, ale można też to wykodować w VCDS czy OBD eleven czy innym sofcie.

Mógł to ktoś zrobić wcześniej bo go denerwowało.

 

Ja u siebie np. mam wyłączony gong niezapiętych pasów czy odwrócony start-stop, domyślnie po odpaleniu auta jest wyłączony, jak wcisne przycisk to dopiero się włącza

Przecież wystarczy włączyć przycisk "hold" przy lewarku zmiany biegów i ręczny będzie się zaciągał na postoju. Nie trzeba nic kodować.

@Blaise

Kup sobie kostkę obd za 30 zł, pobierz aplikację carscanner i sam zrobisz tam cuda. 

2 stówy zapłaciłem za wyłączenie start/stop a zrobiłbym to sam w minutę:)

Możesz wyłączyć pikanie pasów, częstotliwość spryskiwania lamp, uruchomisz procedurę wypalania dpf, sprawdzisz korekty na wtryskach i masę innych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Asystent pasa - czyli że auto samo skręca przez pewien czas i pilnuje pasa, a później krzyczy aby położyć ręce na kierownicy. W Audi jest to na początku 30 sekund, później mam wrażenie że krócej, na YT widziałem ludzie oszukują to że np. przyklejają butelke z wodą do kierownicy i wtedy auto nie krzyczy XD

 

W moim aucie naprawdę dobrze działa ten system, oczywiście nie nadużywam (nie jezdze cały czas z rękami poza kierownicą) nie chcę się rozbić, ale ciekaw jestem czy macie jakieś patenty na to, aby nie trzymać rąk na kierownicy/ wydłużyć ten czas lub słyszeliście o jakichś rozwiązaniach?

Odnośnik do komentarza
3 hours ago, Fanek said:

Asystent pasa - czyli że auto samo skręca przez pewien czas i pilnuje pasa, a później krzyczy aby położyć ręce na kierownicy. W Audi jest to na początku 30 sekund, później mam wrażenie że krócej, na YT widziałem ludzie oszukują to że np. przyklejają butelke z wodą do kierownicy i wtedy auto nie krzyczy XD

 

W moim aucie naprawdę dobrze działa ten system, oczywiście nie nadużywam (nie jezdze cały czas z rękami poza kierownicą) nie chcę się rozbić, ale ciekaw jestem czy macie jakieś patenty na to, aby nie trzymać rąk na kierownicy/ wydłużyć ten czas lub słyszeliście o jakichś rozwiązaniach?

Kumpel w BMW wyłączył w sofcie wymóg trzymania rąk na kierownicy. Pewnie w necie jest też parę domowych sposobów albo gadżetów. 
 

W USA jest wymóg patrzenia przed siebie zamiast trzymania rąk i imo to dobre rozwiązanie, bo u nas ani nie jest w pełni wygodnie, ani w pełni bezpiecznie (bo równie dobrze ktoś może tylko trzymać rękę i siedzieć w telefonie). 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, Mustang napisał(a):

Kumpel w BMW wyłączył w sofcie wymóg trzymania rąk na kierownicy. Pewnie w necie jest też parę domowych sposobów albo gadżetów. 
 

 

I może jechać przykładowo 20min autostradą i nie każe mu trzymać rąk na kierownicy tak?

 

20 godzin temu, HenrykIggO napisał(a):

Przecież ten system możesz wyłączyć w każdym aucie - przyciskiem lub na ekranie. To nie ABS, że jest stały.

 

Nie o to chodzi kolego.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...