Skocz do zawartości
Zapraszamy do wsparcia akcji Rehabilitacja i terapia Wiktora. Z góry dziękujemy!



Sebas

Odżywianie

Rekomendowane odpowiedzi

Topic może posłużyć wszystkim do wzbogacenia swoich diet o nowe produkty i nowe sposoby na przyrządzenie dotychczasowej paszy.

 

Ze swojej strony polecam wszystkim kupno parowaru. Od pół roku używam http://www.ceneo.pl/523884. Duża pojemność pozwala przygotować 3-4 posiłki na raz (duża oszczędność czasu). Co prawda jest dużo zmywania ale jak mamy już obcykane jak długo trzeba dany produkt gotować nie trzeba jedzenia pilnować podczas przygotowywania. Samo jedzenie gotowane na parze jest bardzo smaczne, lepsze niż smażone moim zdaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi


pomysł parowaru jest świetny i też zamierzam sobie w końcu kupić. Póki co jak gotuje np. ryż, to wrzucam na cedzak do makaronu brokuły i mam gotowanie na parze ;] taki protip dla biedaków.

 

 

tylko obawiam się smaku mięs, jednak człowiek przyzwyczajony do pieczonego / smażonego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Akurat smakiem kurczaka byłem najbardziej pozytywnie zaskoczony (z dobrymi przyprawami), nie zalatuje niczym jak przy smażeniu. Od czasu do czasu robię polędwicę wołową ale bez marynaty (stosuję fix do gyrosa + oliwę + teriyaki) już takie smaczne nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Próbowałem na parze,ale smak jest średni,wole podsmażyć na oleju rzepakowym,później położyć to na papier by olej "wsysło" :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Póki co, jak chcę coś parowego to korzystam z wersji dla biedaków Manora :) Ale chyba parowar muszę w końcu sobie sprawić, zawsze więcej substancji się przechwyci. Martwię sie tylko o smak. Sprawdzi się przyrządzona w ten sposób pierś po zamarynowaniu, czy lepiej zwyczajnie natrzeć ja przyprawami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Kupiłem sobie jakiś czas temu taki spory garnek do gotowania na parze i jestem zadowolony

http://allegro.pl/garnek-4-0l-do-gotowania-na-parze-5-el-bk-1458-i1557090923.html

zwlaszcza, ze szerokoscia pasuje do innych garnkow w kuchni i jak cos sie gotuje to moge podrzucic na gore swoje zarcie, spora oszczednosc gazu =D

 

Dawno juz nie jadlem miesa z patelni. Teraz jest albo na parze, albo z piekarnika w tym

http://www.gotujmy.pl/rekawy-do-pieczenia,artykuly,1034.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Napisano (edytowane)

Czy twaróg, jogurty owocowe,Almette i serki kanapkowe na redukcji to dobry pomysł? No i jeśli biegam przykładowo o 20, wróce po 21, spać pójdę o 24 to co przed tym snem zjeść? Marchewkę, jabłko, czy wypić szklankę mleka dla zabicia głodu?

Edytowane przez Q-Jot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

twaróg jes, jogurty raczej jes , serki kanapkowe nie bardzo. Ogólnie raczej sie unika na redukcji przetworów mlecznych ale na noc kazeina jest ok.

 

Przed snem twarożek+łyzka oliwy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

...

Q-jot z tego co napisałeś tylko chudy twaróg jest dobry na noc. Jogurty owocowe mają dużo cukru a serki kanapkowe stosunkowo dużo niezdrowego tłuszczu (szczególnie Almette). Ja jak biegam tak późno to zjadam jajecznicę z białek i trochę oliwy, albo trochę kurczaka z warzywami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Twaróg, jogurty (ale tylko naturalne) tak, reszta nie. Nie widzę potrzeby jedzenia chudego twarogu, zwłaszcza, że półtłusty jest mniej przetworzony a co za tym idzie zdrowszy. Ogólnikowe pojęcie 'twaróg i łyżka oliwy' też nie ma sensu, bo nie każdy ma takie same zapotrzebowanie, jeden da łyżkę i mu wystarczy, drugi będzie potrzebował 30 ml. Przetwory mleczne rzeczywiście nie w zbyt dużych ilościach na redukcji, ale twaróg jako ostatni posiłek będzie ok, można go zamienić, kiedy zejdzie się do dosyć niskiego procentu fatu. Po bieganiu jako formie aerobów nie potrzebujesz węgli, także jedz spokojnie jakiś posiłek po bieganiu w formie białko + tłuszcz + warzywa, np ten twaróg półtłusty, oliwa, warzywa (jakieś pomidory, ogórek, sałata, papryka itp) Ilość dostosuj pod swoje zapotrzebowanie i całokształt diety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Napisano (edytowane)

Z produktów opartych na serze toleruje tylko zwykły twaróg w kostkach (półtłusty bądź tłusty), żadnych wyrobów seropodobnych bo :

- mają stanowczo za mało białka w porównaniu z serem

- za dużo nie potrzebnej chemii i soli

- są jednak za drogie

Jako że mamy wiosnę/lato, lepiej dać do twarogu soli, pieprzu i tego co rośnie w ziemi.

Edytowane przez Kazub
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

O co chodzi z tą oliwą? Chodzi o oliwę z oliwek, tak? Ona nie tuczy? Chyba tłuszcz w niej zawarty jest i tak w innych produktach, które w ciągu dnia zjem, nie? No i Sebas napisał- jajecznica. Myślałem, że jajecznica jak większość rzeczy smażonych (nawet na oliwie z oliwek a nie na maśle) to raczej nic zdrowego, bo sam cholesterol i tłuszcz. No i raczej do takiej jajecznicy odpada pokrojenie trochę podsmażonej wędlinki, co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Oliwa z oliwek to samo zdrowie, to jest tłuszcz, ale rośliny. Ja zawsze łyka dwie duże łyżki przed snem, a np. taki ryż często polewam właśnie oliwą.

 

Do przeczytania.

http://www.sfd.pl/OLIWA_Z_OLIWEK_,_%C5%BBR%C3%93D%C5%81O_ZDROWIA_LUD%C3%93W_%C5%9AR%C3%93DZIEMNOMORSKICH-t236263.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ja oliwe dodawalem do ostatniej porcji bialka przed snem, bo tak picie z lyzki to srednio przyjemne.Teraz jednak oliwa do salatek i inego zarcia idzie, a na wieczor lyzke dwie masla orzechowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jajecznicę lepiej smażyć na maśle, lepiej się na tym wyjdzie.

 

http://www.sfd.pl/Sze%C5%9B%C4%87_zdrowych_nowinek_o_ma%C5%9Ble-t725283.html . Ogólnie jajecznica, to przypadek w którym długo nie podgrzewasz tłuszczu, także nie jest tak źle.

 

Oliwa nie tuczy, tuczy nadmiar kalorii, ale wartą ją uwzględnić w diecie, a czemu to już YETI napisał wcześniej. Tłuszcz jest potrzebny organizmowi, chociażby do wytwarzania hormonów, trzeba mieć go w diecie.

Kazub dobrze prawi odnośnie twarogu, półtłusty, tłusty, dorzucić warzywa i oliwę/orzechy/olej lniany i świetna kolacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Proste, że masło jest najlepsze, tylko dzisiaj większość produktów udających masło to jakieś dziwne mieszanki tłuszczów mlecznych, a jak na opakowaniu jest napisane extra z masłem albo tradycyjne z masłem to znaczy to , że masła jest tam 0,5 % . Wedle prawa konsumenckiego, jeżeli w zdecydowanej większości produkt nie składa się z masła, to nie może się nazywać masło, dlatego producenci świrują z nazwami. Podobnie jest w przypadku sera żółtego, edamski, rycki, królewski, ser typu....., bla bla bla, jeżeli nie ma wyraźnie napisanego "Ser" (na etykiecie przyklejanej przez producenta oczywiście, bo tez moge sobie pineską przyczepić kartkę z bazgrołami), to znaczy, że to nie ser, tylko często blok sprasowanego oleju palmowego nafaszerowanego chemią. Generalnie prawo konsumenckie w Polsce jest trochę źle skonstruowane i dziurawe, albo źle egzekwowane i karane (duży wytwórca da w łapę komu trzeba żeby uniknąć gigantycznej kary, a małe przedsiębiorstwa robiące zdrowszą i lepszą żywność za byle (pipi) albo z powodu źle sprecyzowanych przepisów są zamykane bo bankrutują z powodu tych kar).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ok, to łyżkę dziennie oliwy z oliwek opędzluję sobie, ale jak z tą jajecznicą? Można kilka razy w tygodniu wszamać na redukcji? Taką z 3, czy 4 jajek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Możesz jeść i codziennie, nie szkodzi. Ale nikt ci nie powie, czy z 3 czy 4 czy 8 jaj. Musisz znać swoje zapotrzebowanie, i do tego dostosowywać ilość jedzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Mam takie pytanko, a mianowicie czym zastępować twaróg? Jem ok. 200g czyli 40g białka. Jakim innym produktem mogę go zastąpić dostarczając tyle samo białka? Będę to jadł na kolację/śniadanie i nie może to być mięso.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Tuńczyk był by idealny pod warunkiem, że nie traktujesz ryb jako mięso :) .Albo jajka, gotowane najlepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jak masz kasę to kup odzywkę kazeinian wapnia najlepiej,uzupełnia też wapń w diecie,ale takie zastosowanie najlepsze jest na wieczór,bo kazeina wolno się wchłania,jak nie to jajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dobra to wrzucę do diety tuńczyka i będzie ok. Teraz mam białko z Hi Tec'a Protein 80 i do tego BCAA Xtra z ActivLab'a więc myślę, że wystarczy :) Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Napisano (edytowane)

czy filet z kuraka równie dobrze zastąpi filet z mintaja? Mintaj ma ok 18g białka na 150g ryby, czyli jak piszą w necie to jeden filet. Kurak zaczyna mi sie konkretnie przejadac.

 

Taka ciekawostka filet z mintaja podrożał 2 zeta za kg, przynajmniej w lidlu ;/

Edytowane przez Plugawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jakbym miał kase to jadłbym tylko ryby,mimo iż mieszkam nad morzem to nie mam nic taniej.Ja od pół roku nie jem mięsa i też idzie,także organizm sobie dobrze radzi z różnymi rodzajami białka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.