Skocz do zawartości

Ogólne pecetowe pierdu-pierdu


Gość ako

Rekomendowane odpowiedzi

No ja zatem jestem ciekaw wydajnosci tańszych kart z serii 40XX, bo na PC dawno porzuciłem 4K dla monitora UW. Jeżeli 4070, czy 4080 potrafiłyby zapewnić takie osiągi w QHD/1440p jak 4090 w 4K to będzie kosmos, a i cena będzie sporo niższa.

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, easye napisał:

No ja zatem jestem ciekaw wydajnosci tańszych kart z serii 40XX, bo na PC dawno porzuciłem 4K dla monitora UW. Jeżeli 4070, czy 4080 potrafiłyby zapewnić takie osiągi w QHD hak 4090 w 4K to będzie kosmos.

 

 

 

Wg tej tabelki Nvidii w Plague Tale 4090 92% lepiej niż 4080 bez DLSS. Różnica miedzy 4K a UW to jakieś 66%, więc może być ciężko. Oczywiście to tylko jednak gra, ale jakiś tam pogląd daje.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Jestem już po wypróbowaniu DLSS3 w Spidermanie, Plague Tale i Bright Memory Infinte i imo mamy przełom i to przez duże P.

 

W Spidermanie natywne 4K (bo DLSS3 można włączać niezależnie od DLSS2) na maks z RT na maksa 120 klatek cały czas, gdzie bez DLSS3 w czasie bujania się nisko nad ulicami klatki leciały w granice 70 (ale nie z powodu karty graficznej, karta sobie odpoczywała, bo w Spiderze RT mega wisi na CPU i CPU nie wyrabiał więcej), teraz beton 120, kurwa jakie to jest płynne teraz. Latency z Nvidia Reflex w ogóle nieodczuwalne, wszystko mega responsywne (bo input mimo DLSS3 i tak jest niższy niż był w natywnej). Co do samej jakości obrazu to zabijcie mnie, ale jest wręcz idealnie, a jak wiadomo po moich postach mam trochę fioła na punkcie jakości obrazu. Przy 120 kls te generowane klatki są na ekranie przez kilka milisekund i nie ma opcji zauważyć żadnych artefaktów w ruchu, a przypatrywałem się specjalnie cały czas na postać Spidera czy nic tam nie miga albo nie rozmazuje się (co było widoczne na wyciągniętych statycznych klatkach w analizie DF), normalnie w ruchu jest to zupełnie niezauważalne. Jedyna rzecz, którą widać w ruchu to to co pokazywało DF, a więc jak się biegnie w górę budynku z kamera ustawioną pod Peterem miejsca pod rękami w czasie szybkiego machania na tle budynku tak jakby dostają motion blura, ale to jest jedyny przypadek gdzie takie coś zauważyłem, a próbowałem na różne sposoby biegać, skakać, robić uniki itd. No i serio, jak się normalnie gra to nawet może bym nie zwrócił na to uwagi, ale wiadomo, jak już człowiek wie i patrzy w to miejsce to zauważy.

 

W Plague Tale to już w ogóle nie byłem w stanie wychwycić nic, wszystko wygląda wręcz aż za dobrze. Tak samo, natywne 4K, maks ustawienia, 120 kls, gdzie bez DLSS3 potrafiło spadać w okolice 70. Oczywiście nie wykluczam, że wyjdzie materiał DF, gdzie pokażą że są jakieś przekłamania tu i tam, no ale ja grając, i to nawet nie normalnie sobie przechodząc grę, a specjalnie wlepiając gały czy coś się w obrazie nie psuje, nie zauważyłem nic.

 

Bright Memory jak powyżej, mega dynamiczna strzelanka z widokiem FPP z mega ciężkim RT i z wszystkim na maks natywne 4K120. Obraz idealny, a gram na sporej czułości myszy, nie zauważyłem żadnych artefaktów w ruchu podczas gry. W tej grze drzewa mają pojedyncze liście na gałęziach i na PC bardzo mocno wieje wiatr i to wszystko się w szybkim tempie rusza, stanąłem pod drzewem i patrzyłem na te liście, nic, zero ghostingu, artefaktów.

 

Podsumowując, zupełnie się nie spodziewałem takich rezultatów, po tych wszystkich materiałach wręcz byłem przekonany, że nie będę tego używał, szczególnie, że 4090 tego zbytnio nie wymaga, a zawsze wybiorę jakość obrazu kosztem jeszcze wyższej płynności, jeżeli bazowa płynność jest już wystarczająca.

No ale po wypróbowaniu na żywo zmieniam zdanie, praktycznie żadnym kosztem (a nawet są zyski, bo po załączeniu DLSS3 karta mniej prądu bierze ;)) natywne 4K 120fps zw grach z mega ciężkim RT albo potworkach optymalizacyjnych jak Plague. I to wszystko w natywnym 4K, z DLSS Quality to już odlatujemy daleko poza granice 150+.

Jak to jeszcze dopracują to nie mam pytań co oni odjebali, zerowym kosztem dla sprzętu kilkadziesiąt procent więcej fps (oczywiście nie przyda się to zbytnio w grach fps online jak ktoś jest spocony i zależy mu na każdej ms opóźnienia bo bez DLSS3 będzie miał zawsze niższy input lag). Ale w grach single player i online jak ktoś nie gra o złote majty to jest kosmos.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...