Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam wrażenie, że wszystkich trochę poje.bało z cenami aut. Jak patrzę, ile hajsu trzeba wyrzucić za zwykły dupowóz bez bajerów to trochę beka. Żeby to jeszcze dawało jakąś gwarancję solidności na długie lata, ale niestety rzeczywistość jest taka, że są dziś auta, które po 5 lat rdzewieją, albo niedomagają mechanicznie.

Odnośnik do komentarza

@pajda

 

Mój focus też skrzypi w 1 miejscu sad.gif zwracam honor sad.gif będę w domu to poratuje plusikiem.

@wooyek

 

Mnie Ibiza fr w listopadzie 2017 roku przy zniżkach dealera wyszła coś ok 77 tys. Przejdź się do salonu najlepiej. No i zależy co sobie dobrales dodatkowo. Ja chyba nie miałem w konfiguracji tylko panoramy i DSG. A 115 kuni w ibizie daje mocno rade choć nie jechałem jeszcze 150 kucy. Bardzo dobrze wyciszone wnętrze nawet nie zauważyłem gdy miałem 170 na liczniku. Pozytywne zadziorne autko.

Odnośnik do komentarza

Byłem wczoraj w salonie właśnie, cena z kosmosu, co nawet przyznał gość w salonie. Powiedział, że nie warto, bo w tych pieniądzach jest bardzo fajnie skonfigurowany Leon FR 150KM.

 

Ja tam dodałem wszytko co możliwe. Nie interesują mnie auta kiepsko wyposażone. Nie było tylko DSG i też panoramy. Z DSG i szklanym dachem wychodzi sporo ponad 100, gdzie za 105 jest Fiesta ST3 :yao:

 

A 150 konną Ibizą się nie przejdziesz, bo takowej nie ma i z tego co mówili wątpliwe żeby było. Była za to w tej wcześniejszej, właśnie 2017. Teraz chcesz mieć małego VAGa 150KM, musisz kupić Polo. :reggie:

Edytowane przez Wooyek
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Wooyek napisał:

Wczoraj jeździłem nową Ibizą 115 kunia, no miałem takiego banana na ryju, że łokur.wa, a wersja FR na felgach 18, jak ją zobaczyłem :obama: 

 

Tylko cena, kogoś na bogato poyebało w Seacie, że za maksymalnie doposażoną Ibize FR z najmocniejszym silnikiem czyli 3 cylindrowym 115KM chcą 97tyś, a Fiesta, ten sam silnik 1,0 tylko 140KM w wersji ST Line również maksymalnie doposażona 85tyś. 

No to wybór chyba jasny , ta Fiesta mega fajna jest i wizualnie sporo wyrosła vs poprzednia generacja .

Odnośnik do komentarza

W ceedzie na szczęście nic nie skrzypi.  Jedno co mnie lekko drażni po prawie 6 miesiącach użytkowania to powiadomienie żebym trzymał obie ręce na kierownicy jak mam włączoną funkcje trzymania pasa. Czasem jadę 20 minut i mi ze 3 razy zapiszczy. W mieście i tak funkcja wyłączona ale w trasie staram się z tym jeździć. O dziwo piszczy tylko na starcie jazdy kilka razy a już potem 2-3 h mogę jechać i cisza. 

 

Strasznie pojemny ten samochód. Myślałem hatchback i mało się zmieści a ostatnio wiozłem 5 osób (ze mną:) ) i 2 duże bagaże. Nikt nie narzekał z tyłu na miejsce. a i bagażnik zmieściłby jeszcze jakiś mniejszy bagaż. 

 

No i nie żałuję silnika 1,4 z turbo. Dużo w lato jeździłem poza miastem no nie 100 kuni to by było za mało. A i pali zdecydowanie mniej jak przyzwyczaiłem się do jazdy nowym autem.  Trzeba się tylko do biegów przyzwyczaić. Bo strasznie szybko trzeba zmieniać. W mieście zdarza mi się na 5 jeździć a w starym aucie maks 4 w mieście. No ale jest kop niezły jak wyprzedzam na trasie w porównaniu z moim starym autem (tam było 180 km ale waga większa o wiele). 

 

 

A jeden minus jeszcze -  nie można wyłączyć piszczenia braku zapiętych pasów z tyłu. Troszkę wkurza że wożąc mame np do lekarza musi zapinać pasy z tyłu. Chyba nie ma takiego wymogu w mieście ale wyłączyć powiadamiania nie da rady.

 

 

Edytowane przez blantman
  • WTF 1
Odnośnik do komentarza
13 minut temu, blantman napisał:

Troszkę wkurza że wożąc mame np do lekarza musi zapinać pasy z tyłu. Chyba nie ma takiego wymogu w mieście ale wyłączyć powiadamiania nie da rady.

Co Ty dajesz, chłopie xd Normalnie, wszyscy pasażerowie muszą być zapięci. Bardzo fajna opcja, a nie zapinanie pasa z tyłu to zwiększanie niebezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

To otwiera oczy chłopaki dziękuję :obama: 

 

 

Tak serio to ja nie ma dzieci i rzadko wożę kogoś z tyłu. Właśnie mame do lekarza i ostatnio 3 joginki na obóz (no ale to za miastem  i wiadomo że zapinały pasy). Zatrzymałem się na etapie kiedy sam byłem pasażerem w aucie z tyłu a wtedy nie trzeba było. No i taxi czasem jeżdżę i uberem i nigdy nikt nie prosił o zapięcie pasa

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, krupek napisał:

Ja mam wrażenie, że wszystkich trochę poje.bało z cenami aut. Jak patrzę, ile hajsu trzeba wyrzucić za zwykły dupowóz bez bajerów to trochę beka. Żeby to jeszcze dawało jakąś gwarancję solidności na długie lata, ale niestety rzeczywistość jest taka, że są dziś auta, które po 5 lat rdzewieją, albo niedomagają mechanicznie.

No ale ile? Zwykły dupowóz bez bajerów? Może być Polo w podstawowej wersji i z TSI 95. Za 60k. Jest klima, jest elektryka, jest radio, jest silnik przyzwoity.

Odnośnik do komentarza

Wziąłem Polo, bo jest wyjątkowo praktyczne, porównywalne z kompaktami z końca lat '90. Dla większości osób czy małych rodzin w zupełności wystarczające. Jak nie, to masz Astrę za parę tysi więcej.

 

BTW zaczynasz wymagać już całkiem sporo, kiedyś ludzie kupowali Uno czy Felicię i byli zadowoleni, a nowe auta są bez porównania lepsze pod każdym względem. 

Odnośnik do komentarza

Nowe Polo wcale nie jest takie małe, bo jest troszeczkę większe niz golf 4. Cennik też mają spoko. Jak szukałem auta to brałem polo pod uwagę, pani w salonie skonfigurowala mi go w wersji gti z dsg (2.0 turbo 200 KM, ponoć taki sam silnik jak w golfie r tylko oslabiony- a to znaczy, że można łatwo z niego wycisnąć więcej) z fajnym wyposażeniem za niecałe 100k zł, więc patrząc na cenę Ibizy z postów wyżej, to niemal deal życia ;)

Edytowane przez second
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Wooyek napisał:

Wczoraj jeździłem nową Ibizą 115 kunia, no miałem takiego banana na ryju, że łokur.wa, a wersja FR na felgach 18, jak ją zobaczyłem :obama: 

 

Tylko cena, kogoś na bogato poyebało w Seacie, że za maksymalnie doposażoną Ibize FR z najmocniejszym silnikiem czyli 3 cylindrowym 115KM chcą 97tyś, a Fiesta, ten sam silnik 1,0 tylko 140KM w wersji ST Line również maksymalnie doposażona 85tyś. 

 

A nie myślałeś o jakimś fajnym aucie z rynku używanego 1-2 rocznym jeśli masz do wydania 90k ?

jak masz tyle do wydania na auto to chyba nie chodzi o paliwo, że silniki 1.0

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza

Takie roczne czy dwu letnie, nie mówię, mógłbym kupić. Aktualnie jeżdżę Focusem już 12 letnim, a kupiłem go 2 letniego właśnie. 

Za 90tyś mógłbym tym jeździć, dlaczego ktoś takie auto po 8kkm oddaje, nie mam pojęcia, ale z używek tylko takie auta by mnie interesowały, żadne jeżdżenie po Polsce i szukanie "ideału" przerabiałem to już, nigdy więcej, chyba za stary jestem. 

https://dobreuzywane.pl/oferta-dnia/ford/ford-focus-15-ecoobost-150-km-st-line-pakiety-gwarancja-do-3

 

Z drugiej strony, zawsze podobały mi się małe samochodziki ze sportowym zacięciem. I mimo wszystko fajnie by było wyjechać takim nowym, skonfigurowanym tak jak chciałem, pachnącym. Nigdy mnie nie ruszało to, że jak kupuje nowe, to tracę, w dupie to mam, jak ktoś tego nie rozumie, jego sprawa, mi to nie przeszkadza. Motor kupiłem nowy 3 lata temu, samochód też bym kiedyś chciał.

Odnośnik do komentarza

Kur.wa

.

.

.

to znaczy - dzięki :) Konkretne informacje. Co do tej operacji, to teraz mi się przypomniało, gdzie mój mechanik wyjmował silnik z 350z - i chyba o to chodziło właśnie. Koszt tego też opiewał na 9 czy 11 tyś z tego co pamiętam. Mimo walorów estetycznych odpuszczę chyba sobie.

 

II generacja FX  jest fajna, jeszcze lepiej wygląda  tylko tym pali bardzo dużo. W zasadzie wolę dawać więcej na benzynę a mniej na usterki (hi Lex) ale tutaj już koszt zakupu jest wysoki i musiałbym sprzedać Toykę, a tego póki co chciałbym uniknąć :D 

 

A jakie auto Ty @Pajda posiadales?

 

Odnośnik do komentarza

Ja cały czas mam teraz Grand Vitare 2 z USA, mogę Ci ją sprzedać za 18 tysięcy, bo dostała lekkiego strzała w tył :P

 

 

Wracając do nowych aut, to tyle teraz oglądałem ich w salonie, że nie pamietam, ale chyba Ford Focus ma PRZEZA.(pipi)ISTY patent z drzwiami. Jak się je otwiera, to wyskakuje plastikowa osłona na rant, zeby zniszczyc sobie i komus lakieru na parkingu

 

 

edit

to jest simply clever, a nie parasolki w drzwiach

 

 

Edytowane przez Pajda
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

 

2 minuty temu, Banny napisał:

A to kojarzę, że Suzuki miałeś, nie wiedziałem, że to auto z USA.

Automat?

 

Tak automat, jedyny plus wersji USA, że ma AŻ pięć biegów ( eu mają....4 xd)

 

 

Fakt, takie bajery w drzwiach powinny być urzędu dla każdej mamuśki z fotelikiem dla bombelka montowany.

 

Edytowane przez Pajda
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...