Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Prywatnie raczej bym brał inny silnik niż 1.5 eTSI, moje własne przygody oraz opinie o suchym DSG umiarkowanie pozwalają mi polecać ten silnik do jazdy po gwarancji. Chociaż w sumie planujesz jeździć niedużo, może do 100k nie będziesz miał problemu, teraz silnik jest ciut poprawiony, w moim poszedł alternator, ale to może pech, a te problemy z wybierakiem biegów pewnie też w końcu rozwiązali, w moim wszystko działa od ostatnich perypetii z serwisem. Poza tym rzeczywiście jeździ się fajnie, na Autobahnie można zobaczyć 230, a wynik spalania zwykle zaczyna się od 6. 
 

Aha, jakby co, to włoski konfigurator VW ma już więcej wersji i kolorów odświeżonego Golfa. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
1 hour ago, Shago said:

Panie, 100k km to ja w 8 lat nie wiem czy zrobię ;)

A tak serio, to myślę, że ten silnik wydaje się być skrojony pode mnie: bardzo spoko dynamika, nieduże spalanie co sam właśnie potwierdzasz, no czego chcieć więcej?

U mnie 83k w 2,5 roku. 2 przeglądy, 3 nieplanowe wizyty w serwisie, z czego jedna na lawecie (2 próby naprawy błędu wybieraka skrzyni biegów i 1 awaria tego alternatoro-rozrusznika). No i na początku jeszcze kazałem w serwisie poprawić montaż uszczelek, ale to pierdoła.


Poza tym tak, potwierdzam, silnik jest bardzo przyjemny w użytkowaniu, chociaż w mieście nie daje aż takich oszczędności jak full hybryda. 

Odnośnik do komentarza
56 minut temu, Mustang napisał:

3 nieplanowe wizyty w serwisie, z czego jedna na lawecie (2 próby naprawy błędu wybieraka skrzyni biegów i 1 awaria tego alternatoro-rozrusznika). No i na początku jeszcze kazałem w serwisie poprawić montaż uszczelek, ale to pierdoła.

To widzę, że ja mam szczęście jednak do aut. Na x aut (ok 10 liczyć z żony) z salonu które miałem, to łącznie nie przytrafiło mi się tyle przygód co tobie przez 2,5 roku. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 25.03.2024 o 19:55, Mustang napisał:

U mnie 83k w 2,5 roku. 2 przeglądy, 3 nieplanowe wizyty w serwisie, z czego jedna na lawecie (2 próby naprawy błędu wybieraka skrzyni biegów i 1 awaria tego alternatoro-rozrusznika). No i na początku jeszcze kazałem w serwisie poprawić montaż uszczelek, ale to pierdoła.


Poza tym tak, potwierdzam, silnik jest bardzo przyjemny w użytkowaniu, chociaż w mieście nie daje aż takich oszczędności jak full hybryda. 

 

Dzięki za wszystkie uwagi :). Jutro idę na jazdę próbną dokładnie tej wersji którą bym chciał, zobaczymy jak pójdzie. Co ciekawe to nawet nie musiałem się specjalnie targować i 4% rabatu od ceny z konfiguratora wpadło. 

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, Shago napisał:

 

Dzięki za wszystkie uwagi :). Jutro idę na jazdę próbną dokładnie tej wersji którą bym chciał, zobaczymy jak pójdzie. Co ciekawe to nawet nie musiałem się specjalnie targować i 4% rabatu od ceny z konfiguratora wpadło. 

Teraz z rabatami nie ma problemu, może warto się jeszcze potargować :)

 

Więcej nawet można na nowego Cayenna dostać, gdzie w Porsche mega ciężko o rabaty nawet na najtańszego Macana, w Audi/BMW do 22% na niektóre modele, więc trzeba twardo negocjować :)

 

Odnośnik do komentarza

A w nocy dużo jeździsz że potrzebne Ci te światłą matrycowe?

Wracasz codziennie do domu po nocy?

W dzień przecież nie wykorzystasz tego. Zimą czasami, gdy o 16.00 robi się ciemno, ale i tak tylko do jazdy w trasach.

W Audi to się nazywa Matrix, nie wiem czy ktoś pisał, ja w każdym razie nie wykorzystuje tego.

 

Golf w kombi, zawsze się zastanawiałem kto to kupuje, przecież ta buda totalnie nie pasuje do tego auta  :rolleyes:

 

  

9 minut temu, Shago napisał:

Nie decydowałem się na to adaptacyjne zawieszenie z profilem jazdy.. Warto? Czy nie o tym mowa?


To też mam w swoim i skończyło się, że człowiek i tak jeździ w trybie Comfort :D  bo najlepiej wybiera wyboje na tym trybie.
Można niby w trybie Individual wybrać specyfike zawieszenia, silnika i inne, ale jakoś potestowałem na początku, wróciłem do Comfort i tak zostało. I podejrzewam że 90% osób które to posiadają ma ustawione tak samo.
Imo nie warto jak trzeba dużo dołożyć, mam to bo ktoś inny sobie tak skonfigurował.

 

A to bardziej na miasto auto ma być przypomnij?

  • This 1
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Fanek napisał:

A w nocy dużo jeździsz że potrzebne Ci te światłą matrycowe?

Wracasz codziennie do domu po nocy?

W dzień przecież nie wykorzystasz tego. Zimą czasami, gdy o 16.00 robi się ciemno, ale i tak tylko do jazdy w trasach.

W Audi to się nazywa Matrix, nie wiem czy ktoś pisał, ja w każdym razie nie wykorzystuje tego.

 

Golf w kombi, zawsze się zastanawiałem kto to kupuje, przecież ta buda totalnie nie pasuje do tego auta  :rolleyes:

Mam też matrixy i fajny bajer, „szpan” itp ale dla mnie to żaden game changer względem jakiś dobrych full ledów. No ale +1 do car penis wieczorem dodaję jak się pod żabkę podjeżdża… ;) 

Jakbym nie miał tego w standardzie i musiał za to dopłacać to ni hu, chyba że bym był handlowcem/szkoleniowcem co często po nocy jeździ połykając rocznie tak dziesiątki tys km. 

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, Fanek napisał:

A to bardziej na miasto auto ma być przypomnij?

 

40 - 60% trasa. 4 razy do roku jeżdżę 400km w jedną stronę do rodziców na wieś, do tego lubimy z małżonką jeździć ze 3/4 razy w Polskę jako weekendowy city-break, czasami za granicę (rok temu Monachium, w tym roku miała być Szwecja).

 

 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Shago napisał:

 

40 - 60% trasa. 4 razy do roku jeżdżę 400km w jedną stronę do rodziców na wieś, do tego lubimy z małżonką jeździć ze 3/4 razy w Polskę jako weekendowy city-break, czasami za granicę (rok temu Monachium, w tym roku miała być Szwecja).

 

 

No z tego co pisałeś to 100 tys w 8 lat nie zrobisz. Więc rocznie trochę ponad 10, to chyba dużo tej nocnej jazdy w trasie nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Shago napisał:

Nie, ale Pakiet Tech zawierający min matrycowe światła + pakiet zimowy kosztuje 5900, co przy cenie auta całościowej sprawia, że nie mam się nad czym zastanawiać.

A w zimowym szyb przednia podgrzewana? To jest dla mnie dobry ficzer, szczególnie przy 1stanowiskowym i wiecznie zawalonym garażu :)  

Odnośnik do komentarza
W dniu 25.03.2024 o 18:58, balon napisał:

Coś się stało z cenami aut? Zacząłem szukać auta dla nowego handlowca. Dostałem dziś kilka spoko ofert, w tym na Tojkę Camry hybrydę w wersji comfort za 154 tys…

 

No dobra camry (segment d, z silnikiem hybrydowym 2,5L 218KM i spalanie w mieście 4,5L) za 150k, a ktoś pisze, że ten golf nawet 180 może kosztować... Fakt, że Camry ma przestarzałe multimedia i wychodzi nowy model za chwilę nie zmienia, że jest to dobra oferta na dzisiejsze zwariowane czasy. Za tyle można też kupić nowego Yarisa.

 

@balon Co do samej oferty na camry, to trzeba było mnie się spytać. Jest do urwania jeszcze kilka tysięcy. Akurat na ubezpieczenie na rok i 1-2 serwisy ;) Firmie powinno się spodobać.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Marcin_wawa napisał:

 

No dobra camry (segment d, z silnikiem hybrydowym 2,5L 218KM i spalanie w mieście 4,5L) za 150k, a ktoś pisze, że ten golf nawet 180 może kosztować... Fakt, że Camry ma przestarzałe multimedia i wychodzi nowy model za chwilę nie zmienia, że jest to dobra oferta na dzisiejsze zwariowane czasy. Za tyle można też kupić nowego Yarisa.

 

@balon Co do samej oferty na camry, to trzeba było mnie się spytać. Jest do urwania jeszcze kilka tysięcy. Akurat na ubezpieczenie na rok i 1-2 serwisy ;) Firmie powinno się spodobać.

Szczerze to A4 miałem przewidziane dla nowego handlowca. Odi daje mega ceny, bo niedługo nowa generacja. A4 w kombi z benzyną 150 km w automacie, z kilkoma fajnymi dodatkami, ok 155-160 tys netto. n
Ta Toyota trochę przez przypadek ale deko kusi te ok 125 tys netto. Inna inszość, że drugi dzień czekam na ofertę na e-mail. Narazie tylko tel mi przedstawili.  

Odnośnik do komentarza
2 hours ago, Shago said:

Nie decydowałem się na to adaptacyjne zawieszenie z profilem jazdy.. Warto? Czy nie o tym mowa?

Nie, to to już w ogóle bajer, sam wybór profilu jazdy za 810 zł w PL.

 

Możesz sobie wtedy zmienić stopień wspomagania kierownicy; do zabawy fajnie mieć większy opór w trybie sportowym, w mniejszym stopniu wpłynąć na parę innych ustawień, oraz jak dla mnie za takie grosze przy cenie auta, było warto nawet tylko żeby nie mieć „zaślepki” na środku deski rozdzielczej jeśli startujesz z wersji life albo style (bez tej opcji lub dcc masz ewidentnie blank). 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Sedrak napisał:

Balon jak jesteś z Trójmiasta to ja z chęcią wyślę swoje CV jak u Ciebie handlowcy jeżdżą A4 albo Camry:notbad:

Dokładnie to managerowie sprzedaży :problem:.  Robią ze 10-20 mln sprzedaży w rok w zależności od regionu/rynku. Mają do tego z 2-3 osoby ze wsparcia sprzedaży pod sobą. Ostra tyrka, regiony też niemałe. Musi być bezpiecznie i wygodnie. Bardzo ważne i cenne osoby, no i jak dasz A4 to łatwiej przekonać do zmian „barw” a ja tylko ludzi z branży biorę na Menago sprzedaży. 
 

Co do aut to nigdy na to nie żydzę dla ludzi pracujących w terenie. Bo różnice w leasingu są naprawdę małe względem np Golfa czy wypasionej Scali :) a takiego A4.

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
38 minutes ago, balon said:

Dokładnie to managerowie sprzedaży :problem:.  Robią ze 10-20 mln sprzedaży w rok w zależności od regionu/rynku. Mają do tego z 2-3 osoby ze wsparcia sprzedaży pod sobą. Ostra tyrka, regiony też niemałe. Musi być bezpiecznie i wygodnie. Bardzo ważne i cenne osoby, no i jak dasz A4 to łatwiej przekonać do zmian „barw” a ja tylko ludzi z branży biorę na Menago sprzedaży. 
 

Co do aut to nigdy na to nie żydzę dla ludzi pracujących w terenie. Bo różnice w leasingu są naprawdę małe względem np Golfa czy wypasionej Scali :) a takiego A4.

Menadżer to raczej nie moja bajka. No chyba, że taki Michael z The Office ;) ale jakbyś rozwijał się i szukał ludzi to jestem chętny :)

 

Tym bardziej, że auta premium mają właśnie często preferencyjne leasingi i jeśli ktoś nie planuje auta wykupić dla siebie to tak jak piszesz, różnica w racie to często kilka stówek. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...