Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Bigby napisał:

Wersja na PC jest w tym przypadku bardziej naturalna, bo w tej leśnej lokacji drzewa nie powinny przepuszczać tyle światła. Około 10 minuty w materiale jest to wyjaśnione i pokazane całkiem dobrze.

Zgadza się, tak to wyjaśnił, pytanie czy 4 lata temu choć jedna osoba na świecie stwierdziła "hej, tych cieni tutaj nie powinno być, a tam za drzewem widać za dużo". Zdecydowanie mocniej przemawiają różnice w jakości cieni postaci i identycznych cieni rzucanych przez np. drzewa.

1 minutę temu, UberAdi napisał:

Cały dalszy plan jest odpowiednio w cieniu rzucanym przez konary drzew, w wersji konsolowej obiekty rzucają cień ze znacznie mniejszej odległości.

Tylko po lewej i po prawej widać że są miejsca wolne od drzew i w jaki sposób podważyć to że oświetlenie jest niewłaściwe bez porównania?

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Umówmy się, w trakcie rozgrywki mało kto skupia się na tych detalach. Gra wygląda świetnie niezależnie od platformy.

 

Natomiast dla pecetowców mających odpowiednio mocny sprzęt to fajny bonus. Jest to jednocześnie definitywna, najlepsza wersja God of War.

Edytowane przez Bigby
  • Plusik 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza

No nie dziwne, skoro wersja w drugim narożniku to ta z PS4. Nie gram na PC, ale osobiście po wersji Ultra z jakiejś dojebanej maszyny spodziewałbym się więcej niż na tym screenie wyżej. Porównania nie oglądałem, bo wywalone, jak tam widać to bardziej to dobrze, że w końcu fani Kratosa na PC mogą zagrać w ten tytuł.

Odnośnik do komentarza

To jest oczywiste, ale jak widać niektórym to przeszkadza. Jak Sony wyda "remastera" na PS6 tej samej gry za kilka lat to te same osoby będą klaskać uszami na to, że cienie wyglądają naturalniej a obraz jest ostrzejszy 

Tak jak było z 60 fpsami które rzekomo nie robiły różnicy za czasów PS3 wg większości graczy konsolowych a teraz jest to selling point :oh_you:

  • Plusik 4
  • Lubię! 2
Odnośnik do komentarza

Podsumowanie filmu Digital Foundry:

 

  • Cytat

     

    • menus work good with m&k and controller
    • DX11, no shader compilation waits, or compilation stutter as seen in DX12/Vulkan games
    • no Field of View option, possibly due to a lot of off camera tricks
    • nvidia reflex to reduce latency, avg 11ms less vs ps5
    • PS5 controller mapping
    • faster loading, ~4s faster over PS5
    • possibly limited by ssd and framerate
    • PS4P/PS5 (will call this PS5 from here on out) uses checkerboarding to achieve 4K
    • constant camera sway and particles cause artifacts in checkerboarding
    • high res and DLSS fixes this issue
    • DLSS has better resolved than native at times
    • DLSS Performance 4K (1080p internal) is better than PS5
    • PS5 quality is called "Original"
    • Shadows are the most obvious improvement, way less blobby at higher than original
    • cascade range of shadows on ps5 is very short, on ultra, can cause a big difference in visuals in some scenes
    • Geo Quality next most obvious improvement, less pop in
    • high AO adds bounced lighting, similar to SSGI
    • volume fog and screen space reflections is situational, increases resolution above original
      • PS5 looks softer than Original due to checkerboard rendering
    • Optimized Settings (Ryzen 3600/RTX 2060 at 1080p)
      • high shadows
      • Ultra+ is very performance hungry, use high
      • high geo
      • original is good, high if you'd like
      • high AO
      • textures - depends on your vram, higher settings offer little improvement
        • Original for 6GB
        • anything higher for 8GB
      • Ultra anisotrophic filtering
    • low end hardware (Ryzen 3600/GTX 1060/RX580)
      • very close to 60fps on a 1060
      • base PS4 can't hold a stable 30 in the same areas
      • 580 is very variable, can be close or very far below the 1060
      • 1080p/30 for 580 until fixes come
    • mid range (2060 Super/5700, 1440p)
      • 2060S 17% faster
      • 5700 can hit below 60fps, frametime stutters, also on the 580
    • cpu performance (Ryzen 3600/Core i9 10900K/RTX 3090, 540p)
      • internal cap at 160fps
      • 3600 is between 100-120fps in combat, can drop to close to 60fps in very short spikes
      • 10900K hits the cap most of the time, drops to 60fps in even less spikes
      • level loading causes gpu usage drops (still over 60fps), worse on lower end cpus than 10900K
        • at max settings, 4K DLSS Quality on 10900k/3090, loading areas can dip below 60fps
      • turn down shadows for better cpu performance
    • resolution
      • has render scaling
      • use DLSS if you have and RTX card
        • 2060 at Original settings, 4K DLSS Performance hits 60fps nearly all the time
      • DLSS has artifacts with small elements like snow grains and far away foliage

     

    •  
Odnośnik do komentarza

Różnice poza checkerboardingiem są minimalne, tych cieni na Ultra i tak mało kto będzie używał bo to najbardziej zasobożerna opcja graficzna (nawet w swoich optimized settings przyznaje żeby używać opcji High, zresztą jak dla mnie wersja Original jest bardziej przejrzysta i ja bym tak zostawił, na ultra zbyt wiele detali z graficzki przysłaniają).

 

Zresztą co widać po filmiku wszystko podkręcone na Ultra na RTX 3090 i spadki do 50 fps przy wczytywaniu lokacji więc o płynnych 60 fps na PC nie ma mowy na max ustawieniach a ten DLSS w kilku miejscach jak zwykle pozostawia efekt ghostingu 

Edytowane przez GearsUp
Odnośnik do komentarza

Jak dla mnie to zmiany są raczej kosmetyczne, gra wygląda świetnie na wszystkich platformach a prawdziwe zmiany w grafice nastąpią jak zawsze gdy zaczną wychodzić gry pisane już tylko pod nowa generację. Ogólnie dla mnie jako dla gracza konsolowego to obojetne czy gry Sony będą wychodziły na PC od razu czy po kilku latach bo i tak gram na konsoli ale wydaje mi się, że długofalowo patrząc to Sony popełnia błąd z wydawaniem exow na PC, zwłaszcza tych flagowych. W przyszłości może się to mocno odbić na sprzedaży samych konsol skoro te świetne gry, dla których dużo ludzi kupowało wcześniej PS4 nie są już "Only on PlayStation". Mniej ludzi będzie konsole kupować po prostu. 

Odnośnik do komentarza

Czas pokaże jak na tym wyjdą. Dopóki wciąż będą dostarczać gry na takim poziomie co w poprzedniej generacji, jak również dopracowane to mi to tam zwisa, gorzej jeśli w którymś momencie ucierpi na tym ich jakość, bo już się np nie skupiają tylko na jednej platformie i nie dopracowują jej tylko na niej, wtedy będzie to mega słabe. Uważam, że strategia raczej błędna no ale zobaczymy jak to będzie wyglądać. 

6 minut temu, Figuś napisał:

Przy tym co sie dzieje na rynku, Gamepassie i tym przyszłym spartakusie od sony raczej ludzie będą uciekać na konsole. Nie wierze już w te zapewnienia że rynek GPU się zacznie poprawiać BOIIIIIIIIIII

Też całkiem możliwe. 

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, Qbon napisał:

gorzej jeśli w którymś momencie ucierpi na tym ich jakość, bo już się np nie skupiają tylko na jednej platformie i nie dopracowują jej tylko na niej, wtedy będzie to mega słabe

 

Dlatego wykupili Nixxes. Główny team wyciska wszystko co może z konsoli, a to studio będzie zajmować się jak najszybszym i najlepszym portowaniem. IMO nie ma się czego obawiać.

Edytowane przez Ins
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...