Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Chętnie się założę o gowR na premierę na PC :)

Nowe błyszczące pudełeczko albo wersja cyfrowa.

 

Ja obstawiam że jeżeli w ogóle powstanie port drugiej części to prace nad nim zaczną się pewnie za rok-dwa, portowanie 1-2 lata. Czyli port najwcześniej 16 stycznia 2025 roku.

Edytowane przez Rtooj
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Ukukuki napisał:

Tutaj w związku ze zmianą polityki Sony obstawiam maks 2 lata czekania na port PCtowy. 

No ja jestem ciekaw skąd ta pewność, bo patrząc na obecną politykę Sony w wydawaniu gier na PC to nie ma jakiegoś jednego klucza.

 

Napewno wydają gierki jak już przestają zarabiać (np Uncharted, Days Gone czy Detroit, które także równolegle wrzucili za free do PS Collection), potem wydają też port ok rok przed premierą nowej części ich dużej gry (Horizon, GoW), aby jeszcze zarobić oraz zachęcić do kupna ich sprzętów (coś jak opisał Wisnier) oraz kolejnych gier.

 

Są też tytuły o których narazie całkowita cisza jak Spiderman, Ratchet, Returnal czy Sackboy.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Nikt nie mówi, że nie ma żadnej różnicy w porcie pecetowym ale gadanie o wielkich różnicach jest śmieszne, ze zwracania uwagi na tego typu rzeczy i ekscytowania się nimi jak nie wiem czym to ja już wyrosłem jakieś 15 lat temu. To nie jest żaden remake ani gra stworzona od podstaw na nowym silniku tylko port, który zawiera pewne ulepszenia, generalnie lifting, jest tylko kilka gier, o których można powiedzieć, że wyglądają zdecydowanie lepiej na PC, takie, które były głównie pod niego robione, np Cyberpunk, który zjada wersje konsolowe, albo taki WIedźmin 3 na modach, bo tam czuć jakby to były gry stworzone na innej wręcz technologii. Biorąc pod uwagę moc topowych kart graficznych to zmiany graficzne w grach mogłyby być oczywiście bardzo duże ale tego nie będzie, bo się to nie opłaca, trzeba by robić oddzielną grę na te sprzęty a sprzedaż dużych gier jednak najbardziej ciągną konsole. Tutaj inna analiza porównawcza PS5 vs PC...

https://youtu.be/tth3g6-pnIE

Odnośnik do komentarza

Mnie zawsze smieszy jak ktos wypowiada się na temat porównań na podstawie filmu na YT, na którym z reguły nic nie widać, a odpal później taka grę na konsoli i obok na dobrym PC i nagle się okazuje że te niewidoczne różnice to na żywo różnica generacji.:dunno:

  • Plusik 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Ukukuki napisał:

 

A skąd to przekonanie ,że jestem pewny? :) Napisałem wyraźnie ,że obstawiam. 

Ten jak za słówka łapie :) 

Myślałem, że może podasz na podstawie czego tak obstawiasz maksymalny czas portu, a nie jedynie przez widzi mi się. Sam przyznasz, że nie ma tu jakiejś jednej polityki.
 

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Qbon napisał:

Nikt nie mówi, że nie ma żadnej różnicy w porcie pecetowym ale gadanie o wielkich różnicach jest śmieszne, ze zwracania uwagi na tego typu rzeczy i ekscytowania się nimi jak nie wiem czym to ja już wyrosłem jakieś 15 lat temu. To nie jest żaden remake ani gra stworzona od podstaw na nowym silniku tylko port, który zawiera pewne ulepszenia, generalnie lifting, jest tylko kilka gier, o których można powiedzieć, że wyglądają zdecydowanie lepiej na PC, takie, które były głównie pod niego robione, np Cyberpunk, który zjada wersje konsolowe, albo taki WIedźmin 3 na modach, bo tam czuć jakby to były gry stworzone na innej wręcz technologii. Biorąc pod uwagę moc topowych kart graficznych to zmiany graficzne w grach mogłyby być oczywiście bardzo duże ale tego nie będzie, bo się to nie opłaca, trzeba by robić oddzielną grę na te sprzęty a sprzedaż dużych gier jednak najbardziej ciągną konsole. Tutaj inna analiza porównawcza PS5 vs PC...

https://youtu.be/tth3g6-pnIE

To masz spoko w tej generacji, nie potrzebujesz PS5, możesz zostać przy poprzedniej, bo PS5 nie da oczekiwanej przez Ciebie zmiany w jakości grafiki. Nowa generacja w stosunku do poprzedniej jedyne co może zaoferować to 60 fps i suwaki trochę wyżej niż poprzednia, a więc zmiany mniejsze niż w takim GOW na PC, bo tu masz jeszcze rozdzielczość natywne 4K, ponad 100kls z DLSS quality i suwaki nie o trochę wyżej, tylko z medium ma ultra. A jak na razie się nie zapowiada żeby gry przestały wychodzić na PS4 :)

Odnośnik do komentarza

Prawdę mówiąc grając w zeszłym roku w FF7R, DS, GoT w wersji z patchem 60fps nie czułem zniesmaczenia grafiką po odłożeniu ratcheta, demon souls i returnala. Takiej klasy gry potrzebowały jeszcze tylko tych 60fps. Pewnie dlatego w ogóle nie boli mnie że Horizon i God of War robione są też w wersjach na PS4, to i tak będą najładniejsze gry na wszystkie konsole. A i tak pewnie wyjaśni sytuację ostatecznie Naghty Dog za parę lat z grą tylko na ps5. Na pewno wtedy spokojnie każdy wskaże przeskok.

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, balon napisał:

Jedyne co? :obama:

 

60 ks względem 30 to właśnie różnica generacji. Co by nie mówić o starcie curent genów, ale te  60ks w większości gier to mega boost dla tej generacji. 

No dlatego śmieszy mnie gadanie o małych różnicach w wersji na PC, gdzie masz przejście z ustawień medium na ultra i 100+ kls z DLSS quality w 4K. 

 

9 minut temu, Rtooj napisał:

Prawdę mówiąc grając w zeszłym roku w FF7R, DS, GoT w wersji z patchem 60fps nie czułem zniesmaczenia grafiką po odłożeniu ratcheta, demon souls i returnala. Takiej klasy gry potrzebowały jeszcze tylko tych 60fps. Pewnie dlatego w ogóle nie boli mnie że Horizon i God of War robione są też w wersjach na PS4, to i tak będą najładniejsze gry na wszystkie konsole. A i tak pewnie wyjaśni sytuację ostatecznie Naghty Dog za parę lat z grą tylko na ps5. Na pewno wtedy spokojnie każdy wskaże przeskok.

Przeskok będzie jak zejdą do 30 fps, inaczej brak na to mocy. No chyba, PS5 Pro to będzie duży przeskok pod względem bebechów w stosunku do PS5, wtedy jest na to szansa.

Odnośnik do komentarza
Teraz, tjery napisał:

No dlatego śmieszy mnie gadanie o małych różnicach w wersji na PC, gdzie masz przejście z ustawień medium na ultra i 100+ kls z DLSS quality w 4K. 

 

Przeskok będzie jak zejdą do 30 fps, inaczej brak na to mocy. No chyba, PS5 Pro to będzie duży przeskok pod względem bebechów w stosunku do PS5, wtedy jest na to szansa.

Matematycznie pewnie masz rację, ale na początku ps4 nikt by nie uwierzył że taka gra jak TLoU2 będzie tak wyglądać i się ruszać. Więc nie mam powodu by wierzyć że rok po premierze konsola osiągnęła swój limit. Nigdy tak nie było.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, balon napisał:

Tego się boję, albo inaczej te cross geny nie są takie złe, bo są gwarantem 60ks na obecnej generacji. Może jednak chwilo trwaj?

Sądzisz że exy na ps5 które mają zawsze dotąd 60fps mode (returnal, kena, demon souls, ratchet)nagle od tego odejdą? Myślę że pierwsza gra z taką wtopą spowoduje burzę.

Edytowane przez Rtooj
Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Rtooj napisał:

Sądzisz że exy na ps5 które mają zawsze dotąd 60fps mode (returnal, kena, demon souls, ratchet)nagle od tego odejdą? Myślę że pierwsza gra z taką wtopą spowoduje burzę.

Hu go wie. No ale fakt, nawet „true geny” mają po 60ks. Może nie będzie jednak tak źle. 

Odnośnik do komentarza

Chyba co generacje jest ta sama gadka "Niczym się nie będzie różniło tylko jakością obrazu, fpsami i suwakami" a po jakimś czasie wychodzi jakieś Gears of War czy Uncharted i okazuje się że to nie tylko suwaki w prawo. Pod względem GPU i pamięci to jest przeskok stosunkowo mały (powiedzmy że te 2.5x w porównaniu do Pro) ale CPU i dysk są już o wiele szybsze (z 6x przy CPU i 50x przy dysku) i tutaj twórcy mogą poszaleć tylko trzeba dedykowanych gier. W crossgenach CPU nie jest pewnie wykorzystywane w 50% i to przy założeniu że gra na PS4 śmiga w 30 a na PS5 w 50 klatkach.

A co do powrotu do 30 fps, raczej twórcy zostaną przy wyborze gracza tak jak jest w tym momencie, 4k/RT/30fps lub ~1440p/60.

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Rtooj napisał:

Sądzisz że exy na ps5 które mają zawsze dotąd 60fps mode (returnal, kena, demon souls, ratchet)nagle od tego odejdą? Myślę że pierwsza gra z taką wtopą spowoduje burzę.

Ja też się zgadzam z @balon, że szczyt graficzny zobaczymy dopiero, kiedy najlepsi w branży zaczną schodzić do 30fps. Za PS4 przecież też tak było.

Returnal jest w 1080p/40fps jeśli się nie mylę. 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, C1REX napisał:

Ja też się zgadzam z @balon, że szczyt graficzny zobaczymy dopiero, kiedy najlepsi w branży zaczną schodzić do 30fps. Za PS4 przecież też tak było.

Returnal jest w 1080p/40fps jeśli się nie mylę. 

60fps, kosztem braku prawdziwego 4k.

 

Wybieramw takim razie brzydkie gry w 60fps ;]

Edytowane przez Rtooj
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, łom napisał:

Chyba co generacje jest ta sama gadka "Niczym się nie będzie różniło tylko jakością obrazu, fpsami i suwakami" a po jakimś czasie wychodzi jakieś Gears of War czy Uncharted i okazuje się że to nie tylko suwaki w prawo. Pod względem GPU i pamięci to jest przeskok stosunkowo mały (powiedzmy że te 2.5x w porównaniu do Pro) ale CPU i dysk są już o wiele szybsze (z 6x przy CPU i 50x przy dysku) i tutaj twórcy mogą poszaleć tylko trzeba dedykowanych gier. W crossgenach CPU nie jest pewnie wykorzystywane w 50% i to przy założeniu że gra na PS4 śmiga w 30 a na PS5 w 50 klatkach.

A co do powrotu do 30 fps, raczej twórcy zostaną przy wyborze gracza tak jak jest w tym momencie, 4k/RT/30fps lub ~1440p/60.

W żadnej generacji nie było jeszcze przeskoku w ilość kls takiego jak mamy obecnie. 

Odnośnik do komentarza
27 minut temu, tjery napisał:

To masz spoko w tej generacji, nie potrzebujesz PS5, możesz zostać przy poprzedniej, bo PS5 nie da oczekiwanej przez Ciebie zmiany w jakości grafiki. Nowa generacja w stosunku do poprzedniej jedyne co może zaoferować to 60 fps i suwaki trochę wyżej niż poprzednia, a więc zmiany mniejsze niż w takim GOW na PC, bo tu masz jeszcze rozdzielczość natywne 4K, ponad 100kls z DLSS quality i suwaki nie o trochę wyżej, tylko z medium ma ultra. A jak na razie się nie zapowiada żeby gry przestały wychodzić na PS4 :)

Na ten moment masz rację jak najbardziej, póki co nawet wiele gier z zeszłej generacji ma lepsza grafikę niż na obecnej bo prawdziwego next gena jeszce nie było, np the last of us 2, rdr 2, natomiast 60 klatek względem 30 robi robotę i z tym się tutaj nie kłóciłem jakbyś nie zauważył. Prawda jest też taka że dzisiaj trudno o źle wyglądające gry, doszliśmy do takiego poziomu w branży, że jedne są ładniejsze, inne brzydsze ale generalnie nie ma szpetnych. Bzdura jest oczywiście to, że nie zapowiada się na porzucenie ps4, bo zdaje się że od przyszłego roku już tak ma być, będą to gry już tworzone od podstaw pod nowy sprzęt. Różnica generacji będzie gdy wyjdą gry, które w porównaniu robią taka różnice jak np między pierwszym rdr a rdr2 itp, gry natywnie tworzone z myślą o nowym sprzęcie, wykorzystujące go w pełni a nie lifting, którego przy graniu na tv nie zauważę, jak pisałem wyrosłem z tego wiele lat temu i duże różnice się pojawiają przy przejściu na nową technologię. Temat o świetnej grze jest w tej chwili zaśmiecany dyskusjami o rzeczach nieistotnych, kolega wyżej miał rację, pecetowcy to inny gatunek, zamiast się skupiać na świetnej grze,jednej z najlepszych z poprzedniej generacji to skupiają się na cieniach i już kilka stron o tym jest. Gdy gra miała swoją premierę w 2018 r to się dyskutowało o fabule, świecie gry, mechanikach, piękna grafikę również wtedy wymieniano bo gra wygląda świetnie ale nikt się nie skupiał na bzdetach typu cienie, czy, że jakieś zzdzblo trawy jest mniej wyraźne itp bo to zwyczajnie nieistotne. Liczy się ogólna oprawa a/v jako całość. Temat jest w tej chwili zaśmiecony, szkoda, sam się pytałem wcześniej jak się podoba gra osobom które wcześniej nie grały a czytam o cieniach. Nie ma sensu już tu wchodzić chyba. 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, C1REX napisał:

Ja też się zgadzam z @balon, że szczyt graficzny zobaczymy dopiero, kiedy najlepsi w branży zaczną schodzić do 30fps. Za PS4 przecież też tak było.

Returnal jest w 1080p/40fps jeśli się nie mylę. 

Nie było 60 fpsów bo wydajność pojedynczego wątku CPU była za niska i nawet obniżenie rozdzielczości do 720p by nie dało 60fps.

 

4 minuty temu, tjery napisał:

W żadnej generacji nie było jeszcze przeskoku w ilość kls takiego jak mamy obecnie. 

No nie wiem, przeskok z 15-30 klatek w MGS1 do 60 w MGS2 był całkiem duży.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Rtooj napisał:

60fps, kosztem braku prawdziwego 4k.

 

Wybieramw takim razie brzydkie gry w 60fps ;]

Poza klatkami i rozdziałką masz jeszcze masę innych czynników jak jakość tekstur, cienie, geometrię, ilość NPC i innych elementów. Najładniejsze gry będą pewnie w 30fps, 1080p/1440p+upscaling, a para pójdzie w całą resztę efektów graficznych ważniejszych od rozdziałki. 

 

Ręki nie dam sobie za to uciąć, ale widać jaki jest trend Sony. Na chwilę obecną nie ma też planów na ps5pro.

Odnośnik do komentarza
35 minut temu, balon napisał:

Tego się boję, albo inaczej te cross geny nie są takie złe, bo są gwarantem 60ks na obecnej generacji. Może jednak chwilo trwaj?

Ja od jakiegoś roku nie grałem w żadną w 30 fpsach i szczerze mówiąc nie wyobrażam już sobie powrotu do ogrywania gier w takim klatkarzu. 

Jeśli konsole okażą się za słabe i zaczną nam znowu serwować gry w 30 klatkach jak było w poprzedniej generacji to chyba pierdolę takie granie i sprzedaje konsole.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...