Skocz do zawartości

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Downloaded and saved. Should be an interesting listen.

Link is from the front page of their website: https://www.cdprojekt.com/en/

I'll live update as I listen and ad some personal comments.

• CEO says they want to gain the trust of gamers back because they know they've lost it. CEO puts on a "humble" facade that quickly disappears later in the call.

• 17 minutes in, as one of the developers is finishing up answering a question about what they will do to fix the game on last gen consoles, he tells the investor to not expect any graphical or game system type changes, as their only intent is to make the game playable from start to finish without crashing on last gen.

• Last gen console versions of the game weren't given to reviewers because the dev team was still working on those versions during the review period for the game. They were working on them "up until the last minute".

• They also state earlier in the call there was limited QA testing done on the game, it was all done "in house" and no experienced third party contractors were used. CDPR employees played iterative builds of the game in their homes due to the pandemic and that's how they tested the game. They say there wasn't much attention put on the last generation console versions of the game. (you know, the consoles the game was originally made for before the delays)

• 21 or so minutes in, the CEO says they plan to let the Cyberpunk team rest "until February". (good, the actual developers deserve a ton of rest after what their management team has done)

• Multiplayer is tentatively scheduled to release in 2022, but could be pushed to 2023. Depends on how long it takes the development team to actually finish the game (referring to the planned DLC's & expansions) as well as fix what was and is currently being sold to customers.

• Several investors seem to be very concerned about the game being refunded. One asked how the refund process works through Microsoft and Sony and if the investor will still keep his cut. (this person seems to have no regard for customer satisfaction and is only focused on keeping his cut of the money, even after a customer refunds the game.)

• No plans to lower the price of the last gen console versions, despite the depleted experience. The PC version has very clearly been their main focus. All console versions seem to be an afterthought.

• One investor asks if the development team needed more actual developers in order to finish the game on time. CDPR's answer was no, that the number of developers wouldn't have changed anything. The CEO took responsibility for their management team rushing the development of the game and not understanding the technical limitations the dev team was up against. (yo what happened to "Coming: When it's ready" ???)

• It's very apparent throughout this call the CDPR management team keeps referring back to the "next gen upgrade at no additional cost" for console owners, but they fail to explain to these investors that doesn't change anything if you don't have a next gen console. They are using that as a response to questions about the last gen console version of the game. Pretty scummy way to frame their answers in my opinion, and it's happened multiple times now.

• Stadia version will be updated once before their holiday break. After that there is no further update (bug fixing updates) planned for the Stadia version of the game, but this could change in Q1 of 2021.

• An investor specifically asks about the NPC and AI behavior, citing the backlash it's received online by customers. CDPR's answer is that the AI and NPC behavior is part of the bugs, and the patches that come in January and February will address those issues/bugs. Nothing more in depth was said about the AI.

• One last time before ending the call, CDPR yet again touts the "next gen upgrade at no additional cost" and hopes gamers will keep the game instead of refunding it so that they can experience the next gen upgrade as soon as it's ready. But again, as I stated earlier, they fail to explain to these investors that if you don't have a next gen console, this next gen upgrade is useless to you.

That seems to be the highlights of the call. The rest of the time was filled with investors asking questions about sales numbers of different types, how "sticky" the game is to players (as in how addictive is it), and other types of "how much money we gunna make" questions.

I encourage you to listen to the call yourself instead of reading my paraphrasing mixed with personal comments and form your own opinion. But my opinion after listening to this is that this game was 100% rushed to take advantage of the wombo combo of console generation change + holiday season + global pandemic. This combo will likely never happen again, so it was a once in a lifetime chance at a massive payday. The CDPR management team says they didn't understand the technical limits the development team was facing, but I don't buy that at all.

~Bonus content~: One investor possibly leaks Witcher 4 lol. He asks something along the lines of "I know you haven't officially announced it, but how is work on Witcher 4 doing and how many people are allocated to the team?" Don't take this as an actual leak, but CDPR was pretty tight lipped about answering that question, as in they didn't.

• WTF 1
  • Smutny 1
1 minutę temu, Bzduras napisał:

Ja do tego wrócę na chwilę: a co jeśli te elementy faktycznie mi się podobają i uważam je za dużą zaletę gry (bo tak to u mnie wygląda)? Oszukuję się czy jednak mogę tak uważać?

mysle ze to troche za malo zeby grac w to....jezeli ci sie to demo podoba to naprawde nie mam pytan.Zgadzam sie z jednym co napisales fabula i postacie a co z cala reszta?

Mysle ze nikt tu nie chce sie klucic poprostu nie dajmy przyzwolenia na to chyba ze wolisz dostac cos takiego.

• Minusik 1

Grając na PS5 mam podobne wrażenia. Gra wciąga niemiłosiernie i nawet wywalanie czy błędy AI nie powodują u mnie aż takiego nerwa. Questy na szczęście jeszcze mi się żadne nie zepsuły, NPC również zachowują się tak jak mają, a graficznie nie jest najgorzej, widać dużą różnicę względem starej generacji, ale o to akurat nie trudno. Cały czas mam efekt "jeszcze jedna misja/aktywność" i tak mijają godziny. Główne postacie są naprawdę dobrze napisane, w tym kwestie dialogowe. No bo jak chce posłuchać co ktoś ma do powiedzenia i przy tym wykorzystując wszystkie możliwości to wiedz, że jest to dobrze zrobione. Gram już trochę godzin i jeszcze nie zdarzyło mi się przeskakiwać dialogów. Misje same w sobie są lepsze i gorsze, ale główna oś fabularna to sztosik, w niedawno skończyłem serię u Panam, po czym pojechał do Judy pomagać jej w trudnych chwilach. Od tej strony gra naprawdę lśni i jest na wysokim poziomie.

Co mnie cholernie irytuje to rzeczywiście puste ulice. Gdziekolwiek bym nie był jest po prostu pustostan. Ostatnio biegłem przez środek Pacifici i dosłownie 3 auta przejechały. Na pustyni to już w ogóle nic nie jeździ. Oczywiście o całej reszcie bugów nie wspominam, bo tu już wszystko zostało powiedziane, jednak jak ktoś ma możliwość grania na nowej generacji to spokojnie może uderzać, bo zabawa jest przednia, a przy tym wygląda już ok. Niech jeszcze ogarną te wstrętne bugi, a przy tym AI (jak jest to możliwe) i będzie naprawdę dobrze. Potem jakieś fabularne dlc z nową zawartością i kolejne dziesiątki godzin polecą. 

Nie wiem czy to tylko moje odczucia, ale mogliby również przerobić cały interfejs ekwipunku. Widać, że kiedy go projektowali to gra była w bardzo wczesnej fazie, bo takie układanie klocków to już dawno powinno zostać zaorane. Przerzucanie tych itemów, albo szukać czegokolwiek w tym gąszczu to jest jakaś masakra. Nie daj boże nie masz jeszcze perka, który automatycznie rozbiera śmieci to już w ogóle sajgon. 

Naprawdę szczerze podziwiam samozaparcie i granie w tego balasa. Mój refund poszedł szybciutko, bo nie uśmiecha mi się tracić swojego czasu na udowadnianie sobie na siłę, że gierka jednak nie jest zjebana. Klimat jest świetny, fabularnie mają kosmiczne wręcz podwaliny w systemie, są fajne postacie i smaczki, ale w to się przecież grać normalnie nie da. Może gdybym miał 16 lat to by mi to nie przeszkadzało, ale czy naprawdę konsumenci to teraz takie gównozjady? 

• Plusik 2

Tak, byłoby zupełnie inaczej, gdyby grę wydał developer z Timbuktu i wtedy na pewno mieszałbym ją z błotem. Ależ mnie takie tendencyjne argumenty triggerują, gram w grę, a nie w developera czy kraj jej pochodzenia. Jak dla mnie REDzi mogliby spłonąć, w odwłoku mam korporacje - jako konsumenta obchodzą mnie ich produkty.

• Plusik 2

Myślę, że osoby, które są oburzone tym, że niektórym gra się podoba kierują się bardziej samym faktem, że po prostu zostaliśmy przez CDPR oszukani, jeżeli chodzi o wersję na starsze konsole. I to według mnie jest nie do wybaczenia, choćby nie wiem jak zayeb.ista gra była w aspekcie fabularnym czy kreowania postaci, bo np. jak jako konsolowiec nie mogę tego sprawdzić, bo u mnie gra to zwyczajne, śmierdzące gów.no. 

Druga sprawa, że większość osób, które chwalą grają na PC, więc trochę śmiech, że są bardzo zdziwieni, iż ktoś grę miesza z błotem szczególnie, że na PC już są mody, które poprawiają ogólny performance gry na blaszakach zrobiony przez GRACZY, a nie tych partaczy z CDPR. 

2 minuty temu, Bzduras napisał:

Tak, byłoby zupełnie inaczej, gdyby grę wydał developer z Timbuktu i wtedy na pewno mieszałbym ją z błotem. Ależ mnie takie tendencyjne argumenty triggerują, gram w grę, a nie w developera czy kraj jej pochodzenia. Jak dla mnie REDzi mogliby spłonąć, w odwłoku mam korporacje - jako konsumenta obchodzą mnie ich produkty.

To zagraj sobie na PS4 lub XOne i wtedy tu wróć i napisz nam koniecznie co sądzisz o tej "grze". 

2 minuty temu, LukeSpidey napisał:

To zagraj sobie na PS4 lub XOne i wtedy tu wróć i napisz nam koniecznie co sądzisz o tej "grze". 

Ale po co? Ileż mogę pisać to samo w kółko - na konsolach jest tragedia i oszustwo ze strony Redów, rozumiem to. Naprawdę. Tylko, że biorąc to pod uwagę świadomie tej wersji nie wybieram.

Forum konsolowe :reggie: To forum o grach, jak ostatnio sprawdzałem.

3 minuty temu, LukeSpidey napisał:

Dlaczego ma to zrobić? 

Ma wersję pecetową która jest wolna od wielu wad edycji na konsole i stąd inne, pozytywne odczucia. 

Czy konsolowcy tak samo walczyli jak Arkham Knight na PC był tak zjebany, że aż musieli że sklepow wycofać? 

Edytowane przez Bigby
  • Plusik 4
1 minutę temu, Bzduras napisał:

Ale po co? Ileż mogę pisać to samo w kółko - na konsolach jest tragedia i oszustwo ze strony Redów, rozumiem to. Naprawdę. Tylko, że biorąc to pod uwagę świadomie tej wersji nie wybieram.

A co mają na to powiedzieć rzesze oszukanych ludzi z konsolami, którzy skuszeni reklamami i nawet wersjami specjalnymi kupili jednak gierkę z kredytem zaufania dla twórców a okazała się parującym kasztanem?