Skocz do zawartości

Days Gone


SzczurekPB

Rekomendowane odpowiedzi

@Lukas_AT

 

Z tego co pamiętam to studio zaczęło pracować nad Days Gone od 2014r. Dlaczego zajęło im to tyle lat? Myślę, że odpowiedź jest prosta jeżeli sprawdzimy samo studio. Bend Studio przed wydaniem Days Gone przez blisko dekadę tworzyła tylko i wyłącznie gry na handheldy. Dwie odsłony Syphon Filter z Resistance Retribution na PSP (swoją drogą bardzo dobre gry) oraz Uncharted Golden Abyss na Vitę. Dzięki temu stali się specjalistami od przenośniaków do takiego stopnia, że pomagali Sony od strony technicznej przy Vicie.

 

Przed DG to Bend było stosunkowo małym studiem, które no wiedziało co robi i co potrafi stworzyć ale specjalizowali się w zamkniętych grach z nastawieniem na narrację. Na pewno im nie można odmówić znajomości know how od strony technicznej bo i przy Days Gone spisali się bardzo dobrze, tym bardziej jeżeli wiemy, że:

 

a) to pierwszy od kilkunastu lat tytuł na stacjonarki i tutaj przeskoczyli z ery PS2 do zbliżającego się końca żywota PS4 czyli ominął ich okres żmudnej nauki tworzenia gier HD na PS3 i szlifowania produktu na PS4 jak to miała w zasadzie reszta ekip od Sony.

 

b) nigdy wcześniej nie stworzyli jakiegokolwiek open worlda.

 

c) nawet po dołączeniu do studia nowych pracowników na potrzeby Days Gone to nijak się ma to do 600 osobowej ekipy pracującej nad każdą odsłoną Asssyna (tam przeważnie pracują dwa studia nad jedną grą a i tak obecnie dostają 3 lata na stworzenie gry).

 

d) wykorzystali zewnętrzny silnik (Unreal Engine 4) a nie własny przygotowany już pod ich potrzeby lub pod specyfikację danej konsoli jak ponownie reszta ekip tworzących exy na PS4. Dla porównania Ubi tworzy swoje Assassyny na nowej generacji Anvila, który powstał na potrzeby tej serii.

 

e) jako, że UE4 nie obsługuje gier wyścigowych to nawet rzekomo w motocyklach nie istnieją koła dla jednośladów (czyt. motocykl porusza się tak jakby nie posiadał kół). Studio musiało ten element dodać do silnika.

Edytowane przez chrno-x
  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza
30 minut temu, chrno-x napisał:

@Lukas_AT

 

Z tego co pamiętam to studio zaczęło pracować nad Days Gone od 2014r. Dlaczego zajęło im to tyle lat? Myślę, że odpowiedź jest prosta jeżeli sprawdzimy samo studio. Bend Studio przed wydaniem Days Gone przez blisko dekadę tworzyła tylko i wyłącznie gry na handheldy. Dwie odsłony Syphon Filter z Resistance Retribution na PSP (swoją drogą bardzo dobre gry) oraz Uncharted Golden Abyss na Vitę. Dzięki temu stali się specjalistami od przenośniaków do takiego stopnia, że pomagali Sony od strony technicznej przy Vicie.

 

Przed DG to Bend było stosunkowo małym studiem, które no wiedziało co robi i co potrafi stworzyć ale specjalizowali się w zamkniętych grach z nastawieniem na narrację. Na pewno im nie można odmówić znajomości know how od strony technicznej bo i przy Days Gone spisali się na bardzo dobrze, tym bardziej jeżeli wiemy, że:

 

a) to pierwszy od kilkunastu lat tytuł na stacjonarki i tutaj przeskoczyli z ery PS2 do zbliżającego się końca żywota PS4 czyli ominął ich okres żmudnej nauki tworzenia gier HD na PS3 i szlifowania produktu na PS4 jak to miała w zasadzie reszta ekip od Sony.

 

b) nigdy wcześniej nie stworzyli jakiegokolwiek open worlda.

 

c) nawet po dołączeniu do studia nowych pracowników na potrzeby Days Gone to nijak się ma to do 600 osobowej ekipy pracującej nad każdą odsłoną Asssyna (tam przeważnie pracują dwa studia nad jedną grą a i tak obecnie dostają 3 lata na stworzenie gry).

 

d) wykorzystali zewnętrzny silnik (Unreal Engine 4) a nie własny przygotowany już pod ich potrzeby lub pod specyfikację danej konsoli jak ponownie reszta ekip tworzących exy na PS4. Dla porównania Ubi tworzy swoje Assassyny na nowej generacji Anvila, który powstał na potrzeby tej serii.

 

e) jako, że UE4 nie obsługuje gier wyścigowych to nawet rzekomo w motocyklach nie istnieją koła dla jednośladów (czyt. motocykl porusza się tak jakby nie posiadał kół). Studio musiało ten element dodać do silnika.

Days Gone powstawało bodajże około 7 lat. A zgaduje że gdyby nie mega przyjazny i bardzo uniwersalny i łatwo modyfikalny UE4 to pewnie robiliby tę grę nie 7 a14 lat.

 

Tak samo nie przesadzajmy z tym jak Bend miało ciężko bo musiało dodać motocykl do swojej gry. Nigdy nie słyszałem aby ktoś w ten sposób tłumaczył twórców, a niejednokrotnie tutaj na forum je.bano znacznie bardziej ambitne gry, powstajace w krótszym czasie i robione przez mniejsze zespoły.

Edytowane przez ASX
Odnośnik do komentarza

@ASX

 

Z wywiadów wynika, że pełna produkcja nad Days Gone rozpoczęła się w styczniu 2015r. Przed tym przez blisko 2 lata tworzyli różne prototypy, które mogłyby powstać jako całkowicie nowe IP. To nie jest tak, że studio stworzyło 2/3 prototypy w 3 miesiące po premierze Golden Abyss i wszystko ruszyło z kopyta z dnia na dzień.

 

Co do motocyklu to jest tylko ciekawostka wyciągnięta z jednego z ostatnich wywiadów a nie wymówka (wiesz niektórych to może interesować). Na pewno można zrozumieć, że studio przez blisko dekade pracowało tylko na handheldach Sony a obecnie stworzenie dużej gry AAA zajmuje czasu i potrzeba ludzi, tym bardziej, jeżeli studio się nie specjalizowało w danym gatunku gry. Raczej zamiast zbierać cięgi bo nie wszystko jest idealne i perfekcyjne jak niektórzy mają już pod tym względem nas.rane w bani to powinno się ich chwalić bo wykonali kawał dobrej roboty.

 

P.S. Mówisz o takim przyjaznym i łatwym w programowaniu UE4 a większość developerów ma problem z utrzymaniem stabilnych 30 klatek i niejedna gra ma taki stuttering i zły frame pacing a popatrz Bend Studio udało się to wyeliminować. Owszem dropy się zdarzają ale stutteringu nie ma a frame pacing jest równy, zwłaszcza podczas starć z hordami freakersów.

Edytowane przez chrno-x
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, chrno-x napisał:

@ASX

 

Z wywiadów wynika, że pełna produkcja nad Days Gone rozpoczęła się w styczniu 2015r. Przed tym przez blisko 2 lata tworzyli różne prototypy, które mogłyby powstać jako całkowicie nowe IP. To nie jest tak, że studio stworzyło 2/3 prototypy w 3 miesiące po premierze Golden Abyss i wszystko ruszyło z kopyta z dnia na dzień.

 

no proste, na tym właśnie polega preprodukcja nowego IP, na ekperymentowaniu z różnymi pomysłami i mechanikami. Dopiero gdy wszystko siądzie na swoim miejscu zaczyna się proces pełnej produkcji czyli szlifowaniu końcowego rezultatu. Te 6-7 lat powstawania nowego IP to typowy czas produkcji AAA w dzisiejszych czasach.

 

Ale nie można napisać że Bend pracowało nad grą 4-5 lat bo w rzeczywistości pracowało znacznie dłużej. Pre produkcja to pełnowartwościowa i najważniejsza część prac nad grą. To tak jakby napisać że Anthem powstał w 18 miesięcy (bo tyle znajdłował się w pełnej produkcji) gdy tymczasem Bioware pracowało nad nim około 7 lat.

Odnośnik do komentarza

Tymczasem Days Gone miało najlepszy start w UK ze wszystkich gier w tym roku mimo premiery w tym samym tygodniu co  Mortal Kombat XI. Także można juz oficjalnie stwierdzić że gra osiągnęła ogromny sukces. Start w UK lepszy w 2019 od takich mulitplatformowych hitów jak Sekiro, Devil May Cry 5, Metro i Mortal Kombat. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Andrew21 napisał:

Tymczasem Days Gone miało najlepszy start w UK ze wszystkich gier w tym roku mimo premiery w tym samym tygodniu co  Mortal Kombat XI. Także można juz oficjalnie stwierdzić że gra osiągnęła ogromny sukces. Start w UK lepszy w 2019 od takich mulitplatformowych hitów jak Sekiro, Devil May Cry 5, Metro i Mortal Kombat. 

No i to jest news cieszę się ogromnie daje to nadzieje może na kontynuacje 

Odnośnik do komentarza

Fantastyczna informacja. Będę bardzo zdziwiony, jeżeli nie powstanie kontynuacja. 

 

Sony docenia swoje studia, wiec Bend po niepokojących ocenach od niektórych serwisów może spać spokojnie. Ludzie bedą dalej mieli prace i powinni dostać zielone światło na kontynuacje. 

 

Chcialem usiąść i opisać wrażenia z weekendu z DG, ale jak zobaczyłem post Starha :obama:

 

Ale później i tak coś skrobnę, ta gra jest tego warta :)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Lukas_AT napisał:

. I tu nasuwa mi się pytanie, dlaczego oni nad tym tytułem pracowali tyle lat. 4 chyba. Nie jest to taki kaliber jak RDR lub Horizon. Nic tego nie uzasadnia, no chyba że w Bend pracuje mała ekipa i stąd potrzebowali tyle czasu. Nawet Assassin’s Creed: Oddyssey jest większym i bogatszym tytułem, a powstawał krócej (chyba).

 

Ponoć 7 lat gra powstawała, ale to że gierka jest mniejsza niż RDR, którego robiło łącznie ponad 1000 osób przez 6 lat albo do gry Ubisoftu, którego team składał się z około 500 osób w tym wiele rzeczy było robione równolegle w innych biurach Ubi to nie ma co porównywać. Bend to małe studio, które z tego co pamiętam to w chwili obecnej liczy 90+ pracowników.

Odnośnik do komentarza

Kurde, kusicie panowie. Czytając recenzje, nawet te pochlebne, odrzuciło mnie od tej gry to, że niemal każda nazywała DG "ubigame". O ile potrafię się dobrze bawić w open worldach i sandboxach, to wszelkie Far Craje i Assassiny odrzucają mnie straszliwe i zwyczajnie się przy nich nudzę. Męczy mnie w tych grach powtarzalność, wtórność i pewne utarte schematy, np zabij 15 borsuków żeby móc nieść więcej eq, pierdyliard takich samych sidequestów, czy eliminacja po raz nty takich samych obozów bandytów. Natomiast chociażby RDR 2 przeszedłem i się bawiłem dobrze, mimo że pewne aktywności mnie po czasie nużyły. Setting post-apo zaś mi wybitnie leży, nawet w Fallout 4 przez większość czasu byłem zadowolony (oczywiscie olałem chociażby zadania minutemanów i skupiałem się głównie na survivalu i eksploracji).

 

Tak więc pytanie- czy jest ktoś tutaj co wysiada przy wszelkich grach od ubi (i podobnych), a w Days Gone gra mu się przyjemnie i czuje się tutaj jak świnka w błotku?

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, second napisał:

@michu86- Dzięki za cenną dla mnie opinię!

 

Dużo gb jest do ściągnięcia na dzień dobry?

 

Cytat

Days Gone Update Version 1.04 has been released, Client Patch 1.04 is ready for download.

Like patch 1.03, this update is pretty big, you have to download and install a proud 13 GB. If you want to buy and play the game today or tomorrow, you first have to download and install around 23 GB. This results from all previously published updates.

 

Cytat

Days Gone Update 1.05 Patch Notes
Released April 28, 2019
136MB in size
Bug fixes

 

Edytowane przez oFi
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Lukas_AT napisał:

Ciała nie znikają, a leżą cały czas i to jest zadziwiające. Nie wiem czy wszystkie, ale nadal widzę wiele ciał świrusów, które zabiłem 5h temu. Musieli tu wykorzystac jakąś sztuczkę. Ma to duże znaczenie dla immersji. Jedziesz sobie i na drodze pełno ciał. Buduje to klimat i teraz widać jak to ważne, by ciała zostawały.:banderas:

No też mnie to zaskoczyło. Przejeżdżałem przez miejscówkę z początku przygody po paru dniach co minęły w grze a tam

Spoiler

leżą zwłoki Wieczystych co przypalali Boozera i marnie skończyli.

 

7 godzin temu, Lukas_AT napisał:

W poprzednim poście wspominałem co gra pożycza od innych open worldów, a teraz znalazłem kolejne rzeczy. Radio wzięte ze Spider-Mana. I znów, Days Gone robi to gorzej. Nie mam ochoty słuchać tego gościa, gdzie w Spider-Manie to wypaliło, bo morda się uśmiechała

Radio w Spider-Manie było genialne i chciało się tego słuchać. Tutaj niestety jest słabo. To samo te nagrania Nero, na razie nic w nich ciekawego. Ogólnie znajdźki w Days Gone nie porywają, na szczęście nie są nachalne i wpadają samoistnie w większości. Choć nie widziałem jeszcze wszyskich kategorii więc może coś tam fajnego jest.

 

Mało co korzystam jak na razie z broni palnej podstawowej (karabiny i pistolet). Raz że jak nie wejdzie headshot to delikwent przyjmuje 6 strzałów by paść, a dwa jako że SI jest mocno tępe w tej grze to można bez problemu deską z gwoździami wyjaśnić trzech typów stojących obok nas i próbujących nas zastrzelić. No i nie oszukujmy się strzelaniu brakuje powera. Więc głównie stealth, ewentualnie obrzyn/shotgun no i broń specjalna. Informacja po zdobyciu snajperki że to potężna broń która zdejmuje kilka celów więc dobrze żeby byli w linii daje do myślenia jak można to wykorzystać na hordzie :obama:

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...