Skocz do zawartości

Monster Hunter World


Shen

Rekomendowane odpowiedzi

ja się polecam na xbox one x obecnie gram z 2 osób w multi. Wczoraj 2 h poganialismy. Jeden ogarnięty mocno a drugi jak ja zielony w mh :) Tak czy siak jak ktoś na forum jeszcze kupił na xbox może wpadać będziemy dzisiaj po 21 na pewno grać. Na pewno będę ja i jeden kolega.

Odnośnik do komentarza
55 minut temu, Hendrix napisał:

@raven_raven

No użyłem skrótu myślowego, niestety - dokładnie chodzi mi o to, że wykorzystując wolne cykle w GPU i jednostki ACE, można przerzucić niektóre zadania obliczeniowe na z CPU na GPU, uwalniając "moc" na resztę obliczeń (wiem, kolejne uproszczenie - ale prosto tłumaczy). Programowanie GPGPU nie jest nadal popularne i dużo gier niespecjalnie bawi się w to (Ubisoft razem z teamami first party pewnie najczęściej z tego korzysta) na większą skalę.

 

Ależ oczywiście, że zastosowania tego są. To wciąż są tylko jednostki obliczeniowe i to jak sprawnie wykorzystamy ich wady i zalety tylko od nas. Ot, wątpię tylko czy Capcom mające silnik z 3DS i sztuczną inteligencję, którą nawet właśnie 3DS potrafił uciągnąć nagle sięgnął po rozwiązania prosto z najbardziej zaawansowanych prac naukowych, by kosztem płynności, której im brakuje wspierać sztuczną inteligencję, która chyba za bardzo w tej grze nie musi być skomplikowana. Nie bardzo mi też pasuje jak sztuczna inteligencja wpasowuje się w profil wielu małych, nieskomplikowanych i możliwych do zrównoleglenia "paczek" obliczeń.

 

55 minut temu, Hendrix napisał:

Zresztą Asynchronic Computing to przyszłość programowania w branży gier, w następnej generacji CPU nadal będzie z tych słabszych, więc mądre wykorzystywanie całego APU to podstawa. Ludzie z Guerilla i z Naughty Dog (i Ubisoftu) chyba mają najlepsze prezentacje o tym - przez pracę na PS3 musieli nauczyć się wykorzystywać nietypowe rozwiązania, więc byli najlepiej przygotowani.

 

Asynchronic computing nic mi nie mówi, przynajmniej w znaczeniu w jakim ja to znam to bardzo generyczny termin który towarzyszy komputerom od czasów od kiedy wymyślono wątki w procesorach, a więc z grubsza 30-40 lat. Ray-tracing to też renderowanie grafiki, tylko innym sposobem (też dość stare, ale rozumiem, że chodzi o sposób zaimplementowania tej techniki, nie technikę samą w sobie). Nie bardzo wiem jednak co Guerilla czy ND mają do Monster Huntera i jego twórców.

 

Nie ma sensu chyba dalej tego ciągnąć. Ja skończę ten temat tylko tym, że patrząc po framerate'cie latającym wszędzie między 25 a 60fps nie bardzo mi się chce wierzyć, by twórcy MH nagle stawali w szrankach z kunsztem ND i z silnika działającego na 3DS zrobili teraz cud inżynierii oprogramowania, o którym można by pisać prace naukowe. Raczej skłaniałbym się ku temu, że najzwyczajniej w świecie nie podołali. No chyba, że faktycznie AI w tej grze to jakiś przełom i by osiągnąć jakieś cudowne efekty faktycznie aż poświęcili wydajność GPU i mnie ominęły doniesienia o tym.

Edytowane przez raven_raven
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
56 minut temu, devilbot napisał:

 

 

Wczoraj z estelem polegliśmy sromotnie na kirinie. Pierwszy monster którego nie przeszliśmy ale mamy low rankowe armory w dodatku -10 obrony przed thunder. Kucyk wyglądał pięknie w hd i miał animacje a nie dwuklatkowe patataj.

 

sleep bombing najlepiej i ktos z mlotem, zeby go walic po glowie.

Nie lubie z nim walczyc

Odnośnik do komentarza

Ciekawe jak nowi gracze zareagują na Kirina, no ale to opcjonalny przeciwnik w sumie. Dla nowicjuszy chyba na razie standardowymi roadblockami w początkowo-środkowej fazie są  Anjanath -> Legiana -> Odogaron.  Chociaż do tego czasu powinno się raczej już w miarę ogarniać.

@raven_raven

odpiszę na pw i tak przeginamy z dyskusją o tym :v

Edytowane przez Hendrix
Odnośnik do komentarza

Z Legiana nie mialem problemu, ale Odogaron dalej mnie sklada pomimo, ze jestem juz na high ranku (az HR11 :D).

 

Nie czaje jeszcze troche broni. Nie wiem, czemu chcialbym miec bron z mniejszym damagem, ale wyzszym affinity. Przeciez affinity to tylko szansa na zadanie +25% obrazen.

 

Patrze sobie teraz na nowe CB bo mysle co tu zlepic. No i mam np. z Rathalosa bron 576 dmg i 10% affinity + 180 fire albo z Odogarona 504 dmg + 20% affinity i 120 fire (ale ukryty, potrzebny specjalny skill).

 

Kombinatoryke porzucilem w liceum, ale na chlopski rozum (10 uderzen powiedzmy i zignorujmy elemental dmg, bo i tak nie wiem jak to sie liczy):

Rathalos = 9*576 + 576*1,25 = 5904

Odogaron = 8*504+2*1,25*504 = 5292

 

To jest około 10% roznicy. Calkiem sporo.

 

Fakt, ze dochodzi jeszcze Phial Type (ludzie upieraja sie ze dla Charge Blade najlepszy Phial to Impact, nie wiem jeszcze czemu, ledwo moge w glowe trafic ;)), sloty i sharpness, ale skupiajac sie na samym dmg chyba zawsze raw dmg > affinity.

 

@ping

Mozesz za to kupowac np. jedzenie albo to jest przydatne pozniej przy meldingu, safari tez uzywa pointsow jako waluty. Graj dalej :)

Edytowane przez estel
Odnośnik do komentarza
Gość ragus
2 minuty temu, Hendrix napisał:

No Ragus, ale nowicjuszem w MonHunie nie jesteś, dla mnie też jest prosta - ale przeglądając różne wpisy, to na tej fazie ludzie mają najwięcej problemu właśnie z tą trójką.

 

bardziej mi chodzi o to, że wcześniej bywały już trudniejsze. szczerze mówiąc więcej problemu sprawił mi Radobaan

Odnośnik do komentarza

 

Cóż za wspaniała gra spędziłem teraz 3 h w coopie 2 osobowym. 0 fabuły 0 questów głównych tylko zabawa z huntami. Jak wczesniej mh mnie nigdy nie wciągnoł tak teraz goty na rzie tegoroczne. Chyba dopiero pillarsy 2 maja szanse przebic w drugiej połowie roku. A pierwsza gra która mnie odciągnąnie od mh to yakuza 6 

Odnośnik do komentarza

Mini spoiler.

Jest jednak 5 lokacja w grze, nie tak obszerna jak pozostale ale calkiem spora i wielopoziomowa. Też mozna w niej chodzic na ekspedycje zbierac matsy i tez spawnuje 3 potwory. Nie wiedziałem o niej miłe zaskoczenie miałem.

Przypomina mi jedną lokacje z MHFU na psp, zwłaszcza jej początek z latającymi wyvernami.

 

 

Drop rate rzadkich partsów dzięki bogu dużo wyższy niż w poprzednich grach. Pływam w plateach gemach itp. To daje więcej możliwości składanie armorów i testowania buildów.

Edytowane przez devilbot
Odnośnik do komentarza

Mam pytanko. Jak zrobić questa z 2 jajami w pierwszej lokacji. Kurde za każdym razem potwór mnie atakuje. Czy wpierw muszę go zabić? Czy jest jakiś myk którego nie rozumiem. Każdy inny side quest zrobiony bez problemu a ten mnie już wkurza:D może gdzieś bliżej jest obóz a ja drałuje przez całą mape:)

Odnośnik do komentarza

Właśnie skosiłem Nergigante z marszu niczym Great Jaggrasa.  Porady: trzymać się w okolicy jego tylnych nóg i jest on praktycznie bezbronny. Mocno bije łatwo paść trzeba uważać i mieć pełne HP. Imo Rathian jest trudniejszym przeciwnikiem bo czasami zdarza mu się zaskoczyć i zrobić mi KO ogonem. No i nie bądźcie noobami jak mój kot który stawiał pułapki w walce z nim - weźcie lepiej leczącego. Na elder drtagony nie działają pułapki. Ludzie na 3dsie po 100h gry nadal próbują złapać Teostre XD.

Edytowane przez devilbot
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, blantman napisał:

Mam pytanko. Jak zrobić questa z 2 jajami w pierwszej lokacji. Kurde za każdym razem potwór mnie atakuje. Czy wpierw muszę go zabić? Czy jest jakiś myk którego nie rozumiem. Każdy inny side quest zrobiony bez problemu a ten mnie już wkurza:D może gdzieś bliżej jest obóz a ja drałuje przez całą mape:)


Ancient Forest, obóz - 17 lokacja mapy (Anjanath pelt jest potrzebny do stworzenia obozu) - bardzo blisko do jaj, ghillie mantle i voila, kilka minut i po sprawie, trzeba tylko drogę powrotną poznać (też łatwa).

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Trochę jak idiota się czuję, bo też tak pomyślałem jak proponujecie, z 17 dotarłem do gniazda i nie mogłem za nic tych jaj znaleźć, aż poszedłem gdzieś dalej, znalazłem Rathiana,  natłukłem mu i jak poszedł spać,  to się do niego zakradłem by dobić i wtedy dopiero mi świetliki ogarnęły jaja. Potem rozwalona tama, Rathian poleciał w dół i coś go zabiło, a ja dopiero wtedy doniosłem jajka.  

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...