_D23 83 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Żadne magiczne uwalnianie mocy z konsoli nie pomoże. Nie pomogło PS3 a potem nie pomogło XO. Zwyczajnie jedna konsola będzie słabsza od drugiej i tyle. Na pewno szybko wyjdzie to w jakości wykonania multiplatform a exy pokażą siłę jak zawsze. Zaklinanie rzeczywistości na twitterach, w wywiadach czy innych artykułach nie zmieni nic. Zamiast wierzyć w nadzwyczajne działania i właściwości sprzętu lepiej patrzeć czy cena będzie adekwatna do tego co maszynka będzie oferować i czy przypadkiem zaś nie będzie odlatywać w kosmos przy każdym większym wysiłku (i całkowicie bez powodu również). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
MYSZa7 8 920 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 1 godzinę temu, DumaDyma napisał: Ja już przygotowany do porządnych testów obu sprzętów. Teraz już rozdziałka się nie liczy. Ajj widzieliście jak mi się szybko menusy załadowały, a Wy jak tam na Xboxie? Cytuj Odnośnik do komentarza
mugen 1 948 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Na xboxie gry będą ładniejsze, a menu ekwipunku nadal jak w Wiedźminie 3. Cytuj Odnośnik do komentarza
20inchDT 3 361 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Jakby to było CW, to bym napisał, że dzięki tym szybszym loadingom będą mieli pewność, że po zakupie exa w piątek będzie można nadać nowemu właścicielowi w poniedziałek. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Kyo Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Ej. Ale wiecie że XSX też ma dysk SSD? I też jest bardzo szybki? Cytuj Odnośnik do komentarza
WisnieR 2 704 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Szybkość dysku a to ile z niego jest w stanie wyciągnąć konsola to co innego. W przypadku PS5 zadbali by I/O było na poziomie tych 5 giga. Jak to wygląda w przypadku MS? Nie śledzę więc nie jestem w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza
YETI 10 977 Opublikowano 20 marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Problem polega na tym, że tu nie chodzi o szybsze czy krótsze loadingi, ta szybkość ssd będzie wykorzystana do innych rzeczy. Pisało to już kilku developerów, ale jak widać co niektórzy są odporni i widzą tylko krótkie loadingi. Cytuj Odnośnik do komentarza
bluber 1 183 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 16 minut temu, Kyo napisał: Ej. Ale wiecie że XSX też ma dysk SSD? I też jest bardzo szybki? Za wolny, tylko jak sony mówi, że jest szybki to jest szybki. 6 minut temu, WisnieR napisał: Jak to wygląda w przypadku MS? Nie śledzę więc nie jestem w temacie. 2,4 giga 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Kyo Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 @YETI No tak ale niektórzy piszą jak by w XOX siedział jeszcze HDD a nie SSD. I tak napiszę jeszcze raz - to co siedzi w PS5 to na dzisiejsze standardy, dla masowego odbiorcy w konsoli za kilkaset dolców to jest kosmos. Ale deprecjonowanie dysku w XSX podchodzi o absurd. Zobaczcie jak już w tej chwili wygląda tam przełączanie gier. Dla mnie to jest cud miód i orzeszki. Cytuj Odnośnik do komentarza
MBeniek 3 260 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Ej. A wiecie, że PS5 też ma Zen2 i RDNA 2? I też są bardzo mocne? No, ale niektórzy piszą jakby w PS5 siedział Jaguar i GCN, bo tylko jak M$ mówi, że ma moc to ma moc. Cytuj Odnośnik do komentarza
YETI 10 977 Opublikowano 20 marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 6 minut temu, Kyo napisał: @YETI No tak ale niektórzy piszą jak by w XOX siedział jeszcze HDD a nie SSD. W xboxie one siedzie HDD, a jak dobrze wiemy, przynajmniej przez pierwsze dwa laty gry będą pisany również pod 1.3tfl. Cytuj Odnośnik do komentarza
Bzduras 12 426 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Czyli jednak na słabszej konsoli gry wyglądały gorzej? Ten temat miejscami podpada pod CW. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Kyo Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Ano tak Ale nie wierzę że nie będą również przystosowane pod nowe konsole. Cytuj Odnośnik do komentarza
MYSZa7 8 920 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 (edytowane) 5 minut temu, YETI napisał: W xboxie one siedzie HDD, a jak dobrze wiemy, przynajmniej przez pierwsze dwa laty gry będą pisany również pod 1.3tfl. Na Xboxie i tak nie ma eksów, a to takich gier będzie miało to dotyczyć, więc czym się martwić? Edytowane 20 marca 2020 przez MYSZa7 Cytuj Odnośnik do komentarza
WisnieR 2 704 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Odstawiając na bok grafikę, klatki, SSD i całą resztę. Ja bym chciał aby poprawili to co mnie aktualnie najbardziej denerwuje. - Brak wejść USB z tyłu. To jest jakiś żart. Mam podłączony zewnętrzny dysk i stacje od słuchawek i nie mam już żadnego wolnego miejsca do ładowania padów, więc korzystam z ładowarki do telefonu. Do tego dysk i stacja są podłączone na stałe, więc wolałbym aby kable były z tyłu, a nie ostentacyjnie wystające z przodu- Kultura pracy. Wiadomo. Moja jakoś głośno nie chodzi ale wiem, że nie każdy ma te szczęście- Czas pracy pada na jednym ładowaniu. No to jest jakiś skandal. Chciałbym wrócić do czasów z Duala3- Bezproblemowa obsługa zewnętrznych peryferiów przez BT jak np. słuchawki Jak to poprawią to będę zadowolony bo jakoś nie zależy mi na tej całej grafice. W obydwu będą dyski SSD więc koniec z mega długimi loadingami. Tym razem jaką konsole kupię zadecyduje to która jest właśnie przyjemniejsza a w użytkowaniu na co dzień. 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
20inchDT 3 361 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 4 minuty temu, MBeniek napisał: Ej. A wiecie, że PS5 też ma Zen2 i RDNA 2? I też są bardzo mocne? No, ale niektórzy piszą jakby w PS5 siedział Jaguar i GCN, bo tylko jak M$ mówi, że ma moc to ma moc. Tak wygląda CPU i GPU w ps5, raz jeden ma więcej, raz drugi. Nawet w swoich największych osiągach mają i tak znacznie mniej niż w xboxie. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
YETI 10 977 Opublikowano 20 marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 1 minutę temu, Kyo napisał: Ano tak Ale nie wierzę że nie będą również przystosowane pod nowe konsole. W jakimś stopniu będą, ale wewnętrzne studia microsoftu będą miały z tyłu głowy to 1.3tfl w Jaguarze z GCN i HDD, ale spokojnie, to tylko 2 lata, ale... Cytuj Odnośnik do komentarza
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Hendrix 2 731 Opublikowano 20 marca 2020 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 (edytowane) Ciężko się czyta niektóre wypowiedzi, tak PS5 będzie słabsza w niektórych obliczeniach od XsX, nie - dysk SSD nie zmieni różnicy w teoretycznej mocy konsoli, nie - XsX nie będzie lepszy w każdym typie obliczeń. Wszystko będzie zależało od tego co i jak chce uzyskać dany developer. Nie, dysk SSD i jego prędkość nie wpłynie tylko na "szybsze doczytywanie". Nie mówię tu nawet o game designie, ale o tym jak będzie wyglądała optymalizacja i produkcja. Dajmy na to dev 3rd party będzie chciał zrobić trick z cullingiem. Culling w skrócie, to metoda optymalizacji, polegająca na tym, że generowany jest tylko obraz, który widzi awatar gracza, dzięki superszybkiemu SSD, będzie można zrobić go bardzo agresywnie, używając wysokich/maksymalnych LoD, ponieważ czas potrzebny na znalezienie tekstury, załadowanie jej i obliczenia związane ze światem będą szybsze niż prędkość obracania się awatara gracza, to samo załadowanie geometrii po destrukcji i wiele innych rzeczy. Przykładów jest mnóstwo. Różnica 2TF jest mniejszą różnicą niż różnica między XB1 a PS4 i dużo mniejsza niż różnica między Pro a XBX (swoją drogą developerzy nie narzekali tyle na moc graficzną w XB1, co na system pamięci, MS wybrał DDR3 ponieważ chciał być kombajnem multimedialnym, więc od początku założeniem było 8GB, GDDR5 nie był na chwilę projektowania konsoli dostępny w takich kościach aby to miało sens, przez to MS użył ES.RAM, super szybkiej pamięci, ale w bardzo małej ilości - najprościej wytłumaczyć to tak: ES.RAM to autostrada, która co chwilę ma bramki, więc co z tego, że jedzie się szybko, jak co chwile robi się korek). Obrazując to na rozdzielczościach: różnica między 260p a 480p jest absolutnie gigantyczna, różnica między 1800p a 4K jest niewielka, dla większości niezauważalna. Po prostu czym więcej pikseli, tym mniejsza różnica w postrzeganiu różnic (prosto rzecz ujmując). XsX jest i będzie mocniejszą konsolą, PS5 jest i będzie szybszą konsolą - ale jako całość, będziemy mieli pierwszą generację, w której mamy porównywalne konsole. Nie było tak w czasach Saturna/PSX/N64, nie było tak gdy królowało PS2(mając duuużo silniejszych konkurentów), nie było gdy PS3 było koszmarem dla większości devów, ani nie było tak gdy MS postanowił postawić na multimedia zamiast na gry. Teraz tak będzie. Nie rozumiem więc wojenek, naprawdę, nie tym razem. Edytowane 20 marca 2020 przez Hendrix 21 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
MYSZa7 8 920 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Bez tych wojenek na tym forum już nic by się nie działo. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Kyo Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 @Hendrix obyś miał rację i oby jedyne wojenki były na gry a nie pixele i tflopsy Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Już się nie mogę doczekać premiery GTA VI i tych różnic graficznych, doczytywania, tej trawy... Cytuj Odnośnik do komentarza
YETI 10 977 Opublikowano 20 marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 (edytowane) 6 minut temu, Hendrix napisał: Ciężko się czyta niektóre wypowiedzi, tak PS5 będzie słabsza w niektórych obliczeniach od XsX, nie - dysk SSD nie zmieni różnicy w teoretycznej mocy konsoli, nie - XsX nie będzie lepszy w każdym typie obliczeń. Wszystko będzie zależało od tego co i jak chce uzyskać dany developer. Nie, dysk SSD i jego prędkość nie wpłynie tylko na "szybsze doczytywanie". Nie mówię tu nawet o game designie, ale o tym jak będzie wyglądała optymalizacja i produkcja. Dajmy na to dev 3rd party będzie chciał zrobić trick z cullingiem. Culling w skrócie, to metoda optymalizacji, polegająca na tym, że generowany jest tylko obraz, który widzi awatar gracza, dzięki superszybkiemu SSD, będzie można zrobić go bardzo agresywnie, używając wysokich/maksymalnych LoD, ponieważ czas potrzebny na znalezienie tekstury, załadowanie jej i obliczenia związane ze światem będą szybsze niż prędkość obracania się awatara gracza, to samo załadowanie geometrii po destrukcji i wiele innych rzeczy. Przykładów jest mnóstwo. Różnica 2TF jest mniejszą różnicą niż różnica między XB1 a PS4 i dużo mniejsza niż różnica między Pro a XBX (swoją drogą developerzy nie narzekali tyle na moc graficzną w XB1, co na system pamięci, MS wybrał DDR3 ponieważ chciał być kombajnem multimedialnym, więc od początku założeniem było 8GB, GDDR5 nie był na chwilę projektowania konsoli dostępny w takich kościach aby to miało sens, przez to MS użył ES.RAM, super szybkiej pamięci, ale w bardzo małej ilości - najprościej wytłumaczyć to tak: ES.RAM to autostrada, która co chwilę ma bramki, więc co z tego, że jedzie się szybko, jak co chwile robi się korek). Obrazując to na rozdzielczościach: różnica między 260p a 480p jest absolutnie gigantyczna, różnica między 1800p a 4K jest niewielka, dla większości niezauważalna. Po prostu czym więcej pikseli, tym mniejsza różnica w postrzeganiu różnic (prosto rzecz ujmując). XsX jest i będzie mocniejszą konsolą, PS5 jest i będzie szybszą konsolą - ale jako całość, będziemy mieli pierwszą generację, w której mamy porównywalne konsole. Nie było tak w czasach Saturna/PSX/N64, nie było tak gdy królowało PS2(mając duuużo silniejszych konkurentów), nie było gdy PS3 było koszmarem dla większości devów, ani nie było tak gdy MS postanowił postawić na multimedia zamiast na gry. Teraz tak będzie. Nie rozumiem więc wojenek, naprawdę, nie tym razem. . Edytowane 20 marca 2020 przez YETI 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Paolo de Vesir 9 068 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 @Hendrix powiedz proszę jak się sprawy mają z tymi loadingami? Przykład Spider-mana na PS5 ładującego się w .83s robi niesamowite wrażenie, ale czy coś takiego da się fizycznie osiągnąć nawet z tak szybkim dyskiem jak w PS5? Sam poszperałem nieco na własną rękę i widziałem np. że gry na Switcha puszczone z kartridża nie wczytują się natychmiastowo, a w takiej Zeldzie loadingi trwają nawet po 25s. Czy wynika to z faktu, że pamięci są szybsze niż konsola (Switch) jest w stanie przerobić czy np. z tego, że gra została też napisana przez pryzmat WIiU, gdzie dane pobierane są z dysku optycznego, więc dwa znacząco różniące się od siebie nośniki (względem prędkości odczytu danych)? Zastanawia mnie czy ten premierowy One będzie aż tak wielką kulą u nogi. 6 minut temu, krzychu392 napisał: Już się nie mogę doczekać premiery GTA VI i tych różnic graficznych, doczytywania, tej trawy... Nic się nie zmieni, na XSX ładniejsza i dłużej się wczytująca, na PS5 brzydsza ale szybsza. Cytuj Odnośnik do komentarza
balon 5 329 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Po tym poście Hendrixa można byłoby zakończyć dyskusję na temat tej żenującej konfy i wyciągania z niej kolejnych epickich wniosków. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
mugen 1 948 Opublikowano 20 marca 2020 Udostępnij Opublikowano 20 marca 2020 Nooooo nie wiem, ja sobie tak na chłopski rozum przekładam, że to jakby mieć 12 Harnasiów, albo 10 Harnasiów i to takich trochę wodą rozrobionych, no różnica jednak spora, jakbym robił gryla to tak na 3 osoby, a nie 4. A to, że mi się szybciej z puszki do szklanki piwo leje to mi nic nie zmienia. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.