Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Te twitterowe wypowiedzi to rak. Nikt nie neguje, że konsola będzie mocna i przyjazna devom. 1st party pewnie znajdą ciekawe sposoby na wykorzystanie tego ssd. Po prostu różnica w mocy nie pozostanie bez echa i nie ma mowy, żeby wszystkie multiplatformy działały tak samo na obu sprzętach. "Liczby nie mają znaczenia" Boże...

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, 20inchDT napisał:

Te twitterowe wypowiedzi to rak. Nikt nie neguje, że konsola będzie mocna i przyjazna devom. 1st party pewnie znajdą ciekawe sposoby na wykorzystanie tego ssd. Po prostu różnica w mocy nie pozostanie bez echa i nie ma mowy, żeby wszystkie multiplatformy działały tak samo na obu sprzętach. "Liczby nie mają znaczenia" Boże...

Dokładnie. Na początku może nie być różnic ale naiwnym trzeba być aby wierzyć że z czasem różnice nie wypłyną. I nie wiem jak by genialnych narzędzi nie miało Sony to przecież MS też nie spocznie na laurach. Studia 1st party pewnie wycisną niesamowite rzeczy z konsoli ale multiplatformy będą na bank się różnić. Jeśli nie na początku to w późniejszym czasie.

Odnośnik do komentarza

Tutaj jeszcze wypowiedź developera, że szybkie ssd to nie tylko o 2s szybsze czasy ładowania jak twierdzą nasi forumowi "eksperci"

Cytat

What John is saying sounds pretty right to me! I don't want to down play GPU power, but I promise everybody that you will be absolutely blown away by visuals on both consoles. However, the SSDs are the big difference when coming into this gen. We're not talking about "load times" in the classic sense. That's an antiquated way of thinking about data coming from your hard drive. For the last 10+ years we've been streaming worlds on the fly. The problem is that our assets are absolutely huge now, as are our draw distances, and our hard drives can't keep up. It means that as you move through the world we're trying to detect and even predict what assets need loading. Tons of constraints get put into place due to this streaming speed.

 

An ultra fast drive like the one in PS5 means you could be load in the highest level LOD asset for your models way further than you could before and make worlds any way you want without worry of it streaming in fast enough. The PS5 drive is so fast I imagine you could load up entire neighborhoods in a city with all of their maps at super high resolution in a blink of an eye. It's exciting. People don't realize that this will also affect visuals in a big way. If we can stream in bigger worlds and stream in the highest detail texture maps available, it will just look so much better.

 

I think the Xbox drive is also good! The PS5 drive is just "dream level" architecture though.

 

No, ale co oni się tam znają. Ważniejsze jest przecież te 1,7 terafanka. 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Zrozumiałeś to pogrubione zdanie czy tylko tak wkleiłeś? Czy "eksperci" drugiej strony mogą dać w końcu cytat, że SSD będzie zastępować GPU i pomagać w renderowaniu grafiki? Dajcie już sobie spokój. Ja po PR gadce MS i róznych miejscach w internecie zacząłem wierzyć w niesamowitego boosta dla XO po uwolnieniu ram od kinecta, update directx i chmurze xD.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Następny, kiedy oni skończą z tą propagandą :/

 

 

Chyba nikt nie neguje, że gry na xboxa będą mogły wyglądać lepiej, skoro jest przewaga tych niecałych 1.8tfl. Z drugiej strony ten dysk ssd może mocna namieszać, skoro developerzy wypowiada się w takim, a nie innym tonie. Pamiętajcie, że będzie również drugi, słabszy Xbox, gdzie gry muszą chodzić równie dobrze, co na 12tfl. Teraz to tylko przepychankin słowne dwóch stron, pokażą gry, to przekonamy się na czym stoi. W jednej kwestii nie zmieniło się nic, jak ktoś chce najlepszych wersji gier, to niech zainwestuje w pc. 

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, ASX napisał:

gracze sami są sobie winni, od  jakiegoś 2013 roku kiedy okazało się że PS4 jest mocniejsze niż Xbox,  gracze stali się zafiksowani na punkcie terafanków i teraz trudno będzie to tak szybko odkręcić i wytłumaczyć.

Raczej nie gracze, a producenci kart graficznych. Po prostu tfl to najprostszy sposób pokazania, że moje jest lepsze. 

Odnośnik do komentarza

Ale trochę jest w tym racji bo lepiej będzie wyglądał świat w którym 20% tekstur jest w maksymalnej rozdzielczości, a reszta ze względu na ograniczenie przepustowości danych, ma niskie FOV i gorsze tekstury, czy taki, w którym FOV jest dużo większy, a tekstury są minimalnie w niższej rozdzielczości ale za to większość z nich nie jest okrojona?

 

 

Odnośnik do komentarza

Właśnie w tym sęk, że ja osobiście się nie zagłębiałem w te parametry. Fajnie jak już będą karty wszystkie rozdane przez Sony i MS żeby ktoś obeznany zrobił porównanie i dał znać czy te różnice są faktycznie znaczące, ale musi to zrobić osoba nie związana z jednym czy drugim producentem.
Bo jak się czyta te newsy to się zabierają do tego jak pies do jeża,  jakby nie chcieli powiedzieć jasno to jest lepsze tamto gorsze tylko tak dyplomatycznie podchodzą. Powiedzieli by, że w połowie generacji wywalą np ps5 pro i jasna sprawa.

Od jakiego czasu gram na Ps4 slim i powiem szczerze, że momentami wiadomo głośniej pracuje, ale jakoś nie odczuwam gorszej jakości grania. I chyba tak będzie też teraz z kolejną generacją.

Pozostaje chyba spokojnie czekać jak sytuacja się rozwinie :)

Odnośnik do komentarza
39 minut temu, mozi napisał:

Najlpesze jest to że devi mówią że tf to jakiś mit nikt tego profejsonalnie nie używa ale gracze wiedzą lepiej XD

 

Z tym że większość tej gadki o tym że TF to bie wszystko odnosi się do porównań do poprzedniej geracji. Że RDNA jest efektywniejsze od GCN, więc TF nie oddaje faktycznej wydajności sprzętu.

Natomoast jeśli oba sprzęty pracują na tej samej architekturze, a dodatkowo mają zbliżone CPU i pamięć, to różnica w teraklopach faktycznie dość dobrze oddaje różnice w wydajnosci.

25 minut temu, WisnieR napisał:

Ale trochę jest w tym racji bo lepiej będzie wyglądał świat w którym 20% tekstur jest w maksymalnej rozdzielczości, a reszta ze względu na ograniczenie przepustowości danych, ma niskie FOV i gorsze tekstury, czy taki, w którym FOV jest dużo większy, a tekstury są minimalnie w niższej rozdzielczości ale za to większość z nich nie jest okrojona?

 

 

Wszystko fajnie, tylko te graniczenia FOV i LOD na obecnych konsolach nie są spowodowane ograniczeniami HDD tylko mocy obliczeniowej.

Obiekty rysują sie na oczach gracza bo konsola jest za słaba żeby wyświelić tyle geometrii,cieni itd.

Jakoś na mocnieszym pececie ze zwykłym HDD możesz ustawić bardzo daleki zasięg rysowania obiektów.

Możliwość szybszego streamowania nie da za wiele jeśli sprzęt będzie za słaby aby to wyświetlić z zadowalającą płynnością.

 

Odnośnik do komentarza

Dla mnie bardzo istotne jest to, żeby wreszcie przyłożyli się do jakości wykonania tej konsoli, a w szczególności chłodzenia. To co momentami odwala PS4 pro doprowadza mnie do szaleństwa i nie wiem jak ktoś mógł dopuścić do wydania takiego bubla. O ile jeszcze wszystko w koło napi.erdala i sub zrzuca kwiatki z parapetu, to jakoś idzie grać, ale jak wchodzą cichsze momenty, to zamiast chłonąć klimat gry dostajemy kur.wicy od tego szumu. 

  • Plusik 4
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...