Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

8 minutes ago, mugen said:

Jaki brak, dopiero co był teardown i pokaz UI. To MS już się musi powtarzać.

Czekam aż jakaś rzetelna ekipa przeprowadzi niezależne testy wstecznej, kompatybilności akcesoriów, pracy konsoli. Kiedy coś takiego nastąpi? Mam nadzieję, że nie po premierze.

Teardown XSX był już w marcu.

Odnośnik do komentarza
26 minutes ago, mugen said:

Jaki brak, dopiero co był teardown i pokaz UI. To MS już się musi powtarzać.


Mogli by dać konsole do jakiś gamerow, nawet jakby dali im gry ze wstecznej do ogrania to już by było coś i hype by się nakręcał. Bo nie mając czasu tak na granie, a widząc zbliżająca się date premiery mam ochotę coraz bardziej na next genowe doznanie :D

Odnośnik do komentarza

Wyebane w te testy. Kazda redakcja czy inny jutuberek ktory dostaje od sony czy ms konsole przed premiera musi w wiekszym lub mniejszym stopniu zrobic im dobrze. Rzetelne i niezalezne testy to nie dzisiaj, chyba ze po premierze za wlasny hajs.

 

Apropo hajsu:

Demonsy w polskim storze 339zl vs 69,99$ w usa

Spider 249zl vs 49,99$ 

Sackboy 299zl vs 59,99$

 

Oj jak boli oj jak boli

 

Mozna jeszcze kombinowac i kupowac z zagranicznych z revolutem czy juz to ukrocili? Nie bawilem sie w to od czasow liry tureckiej 

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Jakim napisał:

Nie sądzę abyś miał jakikolwiek wybór. Jesli jakas stara gra nie ma wsparcia pro i nie będzie miala wsparcia boost mode to odpali sie jako zwykle ps4. Te pod pro- z automatu w ustawieniach Pro enchanced a jesli jakakolwiek gra dostsnie boosta na ps5 to pewnie z automatu odpali się tylko w tym trybie.

 

Jeżeli zostało to na PlayStation 5 rozwiązane podobnie jak na PS4 PRO, a podejrzewam, że tak właśnie będzie, bo za obie konsole odpowiada ten sam główny architekt systemu, to absolutnie będziesz miał wybór. Zaznaczysz jedynie w UI konsoli, że chcesz by gry z PS4 domyślnie odpalały się w trybie boost i w ten sposób tytuły z obecnej generacji w sposób naturalny skorzystają z dobrodziejstw lepszego CPU i GPU, które są w PS5. Zupełnie tak, jakbyś włączył tę samą grę, tylko na komputerze o lepszej specyfikacji, ale bez możliwości ingerowania w ustawienia grafiki. Naturalnie, boost mode nie ominie locka na framerate ani natywnej rodzielczości, w jakich dana gra działa, tu będzie potrzebne oficjalne wsparcie devów. Dobrym przykładem jest Sucker Punch, które odpowiednio wcześniej zadbało o to, by w opcjach Ghost of Tsushima pojawiła się możliwość odblokowania klatkażu z domyślnych 30.

 

Natomiast tytuły, które na PS4 i PRO doświadczały spadków fpsów, odpalone w boost mode działać będą znacznie płynniej bez jakiegokolwiek wsparcia ze strony studia, ale tylko na tyle na ile pozwala frame cap danej produkcji (przykładowo Bloodborne i lock na 30 fps, The Last Guardian i lock na 30 fps, Resident Evil 2 i lock na 60 fps). Podobnie w grach z PS4 Pro, które obsługiwały dynamic resolution scalling (np. Wolfensteiny) załączonych w boost mode zaobserwujemy podbicie rozdziałki i będą one operować w wyższych jej przedziałach, albo nawet w tej najwyższej wartości (zależnie od produkcji). Żadne wsparcie studia nie powinno być tu wymagane, konsola zadba o to sama. Natomiast w grach, gdzie zależałoby nam jednak na ominięciu locka na framerate (Bloodborne w 60 fpsach anyone?) albo podbicie rozdzielczości ponad tę natywną, jaką oferuje obecnie dana gra, będzie trzeba liczyć już na oficjalne wsparcie developera poprzez aktualizację takiej gry.

 

Tak właśnie rozumiem działanie funkcji Boost Mode w PS5 i będę zaskoczony, jeśli nie będzie to funkcjonować właśnie w ten sposób.

Edytowane przez Hal Emmerich
  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, kanabis napisał:

Pany skonczylem nioh 2. Dodatki chcialbym za jakis czas ograc na ps5. Jak zgram na pena zapisy gry a potem wgram na ps5 to bede mogl sobie w te dodatki grac moja postacia z ps4? Czy nie wiadomo jeszcze takich rzeczy?

Jak masz PS+ to sobie nawet przez chmurkę prześlesz.

Odnośnik do komentarza

Szkoda tylko, że pewnie miną wieki (o ile zrobią to w ogóle) zanim dostosują to do aktualnych kin domowych zamiast słuchawek...
Co prawda gry z obsługą Dolby Atmos (Xbox One X i PC) to raczej pojedyncze przypadki, ale ktoś kto przygotował pokój z głośnikami sufitowymi pod Atmosa raczej nie będzie zadowolony z dealu granie na słuchawkach albo zwykłe 7.1 :D

Odnośnik do komentarza

Patola gruba z tym atmos. Jeszcze większa patola to ten uber hiper turbo wypas system dźwiękowy działający tylko na słuchawkach I on nigdy z nich nie wyjdzie, bo sprzęt zewnętrzny musiałby mieć kodeki go obsługujące, co za tym idzie producenci audio musieliby stworzyć nowy sprzęt, a gracze wymienić swoje zestawy audio na nowe. Czyli już na starcie wiadomo, że to się nie wydarzy.

Akurat gier z atmos jest już sporo, więc pisanie, że to pojedyncze przypadki mija się z prawdą. Obstawiam, że na xbox już każda gra będzie teraz miała. Skoro nawet taki darmowy Warzone ma, to tym bardziej nowiuteńkie hity.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, ginn napisał:

Dolby Atmos to jedno, ale w dalszym ciągu cisza odnośnie Dolby Vision.

 

Obstawiałbym że nie będzie DV, tylko zwykły HDR10

 

2 godziny temu, PiPoLiNiO napisał:

Patola gruba z tym atmos. Jeszcze większa patola to ten uber hiper turbo wypas system dźwiękowy działający tylko na słuchawkach emoji2357.pngemoji2357.pngemoji2357.png I on nigdy z nich nie wyjdzie, bo sprzęt zewnętrzny musiałby mieć kodeki go obsługujące, co za tym idzie producenci audio musieliby stworzyć nowy sprzęt, a gracze wymienić swoje zestawy audio na nowe. Czyli już na starcie wiadomo, że to się nie wydarzy.

Akurat gier z atmos jest już sporo, więc pisanie, że to pojedyncze przypadki mija się z prawdą. Obstawiam, że na xbox już każda gra będzie teraz miała. Skoro nawet taki darmowy Warzone ma, to tym bardziej nowiuteńkie hity.

 

To prawda też podobnie to widze, ja sam niedawno złożyłem nowe audio na Denon i Atmos 9.1 z hdmi 2.1 częściowo pod konsole, ale bardziej z myślą o Kinie Domowym.
Sony ma swój procesor audio w PS5 ale to będzie pewnie tylko wykorzystane na słuchawki i głośniki tv, co mnie w ogóle nie interesuje.

Myślałem, że może ich DSP wypluje zmieniony dzwiek w formacie Atmos, ale już coraz mniej prawdopodobne :D

Odnośnik do komentarza
 
Jeżeli tak będzie to pierwszy lepszy z brzegu przykład - Cyberpunk 2077 będzie wspierał Dolby Vision. Myślę, że w tym przypadku, w porównaniu PS5 vs XSX będzie spora różnica i niebieskim się dostanie za to.
Cyberpunk ma też Atmos. Także Atmos i Vision vs DTS i HDR 10. Pozdro Sony

Różnica między hdr 10 a vision nie zabija, ale jest. I to się liczy.

Między atmos a zwykłym 7.1 też nie jest tak naprawdę wielka różnica. Ale gdy już jest, to robi robotę. W sumie to jest wielka, ale rzadka, bo wiadomo, że ilość scen gdzie słychać górne jest bardzo różna w zależności od filmu i gry. I o to tu właśnie chodzi. Detale.

Element do elementu i nagle okazuje się, że odbiór takiego cyberpunk jak ktoś ma odpowiedni sprzęt, będzie po prostu gorszy u Sony.
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...