Skocz do zawartości

PS5 premiera, preorder i ogólna szajba :]


nero2082

Rekomendowane odpowiedzi

@łom

Z tym oświetleniem racja, zapomniałem o tym... 

Tu znowu przyszłe konsole jeśli nie będą zbyt słabe będą mogłby w jakimś stopniu ułatwić sprawę jeśli będą w stanie wprowadzić RTGI jako standard, a PT jako bonus.. powiedzmy w trybach "quality".

Dziś mamy RTX 4090, który sobie z czymś takim dosyć dobrze radzi, ale posiada go raczej ułamek procenta graczy, a gry muszą być tworzone z myślą przede wszystkim o konsolach i GPU ze średniej i niższej półki.

Dopóki konsole i GPU posiadane przez większość graczy z PC nie będą oferowac wystarczającej mocy obliczeniowej dla dobrego RT lub PT w każdej grze, dopóty w tej kwestii oszczędności w developingu nie będzie.

Edytowane przez Emet
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 6,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) upscaling/antialiasing solution
  • Custom machine learning architecture

 

Wreszcie te konsole będą miały jakąś tam duszę a nie tylko bebechy słabszego peceta.

 

Właśnie o to chodzi, jak najwięcej customizacji, tego samego oczekuję od Switcha 2.

 

Odnośnik do komentarza

Gry by wydali które miażdżą czaszki a nie wersję pro i bzdurne wsparcie 8k

 

"Insider Gaming rozumie, że PS5 Pro obecnie zmierza do wstępnej premiery świątecznej w 2024 r., ale data może ulec zmianie ze względu na brak gier własnych wydanych na PlayStation 5 w tym roku." 

 Podsumowanie sensu tej premiery

  • This 1
Odnośnik do komentarza

Trochę dziwne te parametry... 62% więcej TF (16,7 vs 10,3), a wydajność 45% wyższa.

AI upscaling do przewidzenia biorąc pod uwagę patenty Sony.

Ciekawe jak z tą 2-4x większą wydajnością RT.... 

W ogóle zakładając, że to prawdziwe dane (i Pro w ogóle wyjdzie, a jednak wątpię że ma to sens w tej generacji), to albo też Sony mocno customizuje GPU od AMD, albo nadchodzące RDNA 4 doświadczy dużego skoku wydajności RT, być może w końcu dorównując Nvidii w tej kwestii (lub się zbliżając).

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Emet napisał:

Trochę dziwne te parametry... 62% więcej TF (16,7 vs 10,3), a wydajność 45% wyższa.

Wszystko się zgadza taka mniej więcej jest różnica między RX 6700 a 7700XT (wg techpowerup), teraflopy nie przekładają się idealnie na wydajność w grach.

21 minut temu, Emet napisał:

Ciekawe jak z tą 2-4x większą wydajnością RT.... 

Pewnie 2x przy identycznych ustawieniach i rozdzielczości, a max 4x porównując np. 4k w FSR Quality (natywne 1440p) do 4k w PSSR Balanced (natywne 1080p) bo jakość obrazu będzie podobna.

Odnośnik do komentarza

Bo cały czas trzymają się tej jebanej ceny 500 dolców.

 

Niech dadzą na premierę PS6 dwa warianty jeden za 500 dolców dla niewymagającego gracza a drugi za więcej i wtedy nikt nie będzie czuł się dymany. 
 

A tak Sony wydaje więcej sprzętu niż gier i ma szczęście ,że MS też się nie może dorobić sztosów jak za czasów 360 bo by z tej firmy nic już nie zostało.

 

Ogólnie to jest niesamowite ,że jadą na jednocyfrowej marży, coś im się mocno ten biznes nie klei w tej generacji.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, drozdu7 napisał:

Jeśli zostanę z taką protezą za 2500

Lol, w momencie premiery pro podstawowe ps5 będzie miało 4 lata. Roszczeniowość jak u różowych włosów.

 

Godzinę temu, Ukukuki napisał:

Niech dadzą na premierę PS6 dwa warianty jeden za 500 dolców dla niewymagającego gracza a drugi za więcej i wtedy nikt nie będzie czuł się dymany. 

Wtedy by narzekali, że 1) ta słabsza konsola to hamulcowy generacji mdr! 2) Ta mocniejsza jest za droga i oni chca, zeby kosztowała $500, bo kiedyś to było.

 

31 minut temu, Daffy napisał:

Wjeżdża prosiak wraz z gta6

Ja czekam jeszcze na info o nextboxie zanim podejme decyzje. Ms sam zacznie leakowac specyfikacje, bo nie przezyją, ze sony zacznie reklamowac ps5pro jak "the best place to play gta6".

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
37 minut temu, drozdu7 napisał:

Moim zdaniem nie będzie midgena od MS tylko wpierdola się z czymś nowym. 

Tak właśnie ma być według plot. Końcówka 2025/2026, dual sku, dockowalny handheld i wypas stacjonarka powyzej standardowej, konsolowej ceny. Jestem pewien, ze sami beda leakowac jak to maja w zwyczaju, zeby tylko zabrać trochę oczu z sony.

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, drozdu7 napisał:

A potem będę musiał albo grać w 30fps

 

Wiele wskazuje, że będzie to jedynie boost graficzny jak przy PS4 Pro bo procek ma być ten sam jedynie lekko podkręcony, nadal w architekturze Zen 2 więc rozdziałka się podniesie ale raczej nie fpsy.

Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, GearsUp napisał:

 

Wiele wskazuje, że będzie to jedynie boost graficzny jak przy PS4 Pro bo procek ma być ten sam jedynie lekko podkręcony, nadal w architekturze Zen 2 więc rozdziałka się podniesie ale raczej nie fpsy.

 

No nie do końca na Pro tam gdzie na zwykłej miałeś pływające FPS leciał zazwyczaj maks do tego z pro doszły tryby rozgrywki i w niektórych grach można było wybierać wyższa rozdziałka lub więcej klatek. 

Odnośnik do komentarza

Wszystko zależy czy od tego czy CPU czy GPU ograniczało fps. Jeśli GPU to Pro mogło dać sporo, jeśli CPU to mogli iść w wyższą rozdzielczość, a framerate zostawić bez zmian. 

Tak właściwie to teraz może być jeszcze inny problem, bo np. RT reflections z dużą ilością detali też dosyć mocno obciąża CPU i pamięć, więc sama zwiększona moc obliczeniowa GPU może nie wystarczyć jeśli w danej grze CPU już jest mocno dociśnięty.

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.03.2024 o 17:33, Emet napisał:

Wszystko zależy czy od tego czy CPU czy GPU ograniczało fps. Jeśli GPU to Pro mogło dać sporo, jeśli CPU to mogli iść w wyższą rozdzielczość, a framerate zostawić bez zmian. 

Tak właściwie to teraz może być jeszcze inny problem, bo np. RT reflections z dużą ilością detali też dosyć mocno obciąża CPU i pamięć, więc sama zwiększona moc obliczeniowa GPU może nie wystarczyć jeśli w danej grze CPU już jest mocno dociśnięty.

Zależy od gry, jest dużo gier CPU heavy, którym PS5 Pro w sumie za wiele nie da, jak na przykład tytułowe miasto w Baldur's Gate 3, albo dowolna gra z wysokim crowd density i dużym otwartym światem, np. Cyberpunk 2077. Oczywiście dalej będzie trzeba to wszystko optymalizować pod konsole, żeby miało sens, ale Zen2 to dalej będzie wąskie gardło. 

 

Najwięcej zyskają jak zwykle gry robione pod PS5 (więc z mocną optymalizacją pod użycie CPU), te z odblokowanym klatkarzem i dynamiczną rozdziałką. 

Odnośnik do komentarza

Widzę, że większość marudzi, a ja się jaram i czekam na pro <3 wszystko zgodnie z planem, w nową generację wszedłem z xboxem, miałem jeszcze switcha, a z ps5 chciałem zaczekać właśnie na prosiaka, żeby na dzień dobry móc ogrywać same sztosy :banderas:Marzy mi się jeszcze sequel Tsushimy razem z premierą nowej konsoli, wtedy całkiem osram zbroje 

  • Plusik 2
  • beka z typa 2
Odnośnik do komentarza

Przytulę chętnie prosiaczka, a nauczony doświadczeniami z poprzednimi generacjami premierowego FATa też sobie zostawię jako backup.

 

To w końcu konsola obsługująca też gry poprzednika przy nieporównywalnie większym komforcie, być może też jedna z ostatnich z napędem fizycznym.

Edytowane przez jimmyyy8
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...