Skocz do zawartości

PSVR 2 - komentarze i inne rozmowy


qraq_pk

Rekomendowane odpowiedzi

Kompatybilność z PSVR 1 jest musowa, przecież na premierę dwójki tutaj będzie 5 gier na krzyż. A tak ogólnie ja tutaj widzę specyfikację zbliżoną do Questa 2, więc spodziewam się zbliżonej ceny. Już nie wspominając o tym, że Oculusa rozwalą w drobny mak jeśli chodzi o jakość gier, biorąc pod uwagę to, że Questa napędza procesor mobilny jakiś. 

Edytowane przez poniedzialek1001
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, łom napisał:

W przypadku DS4 już muszą kombinować, najprostszym rozwiązaniem było by trackowanie tylko prawego kontrolera a lewy by działał jak navi, tylko jeszcze panel dotykowy musieli by emulować (potrzebny do np. Astro)

Po co mają tak kombinować jak każdy posiadacz PSVR2 i tak będzie miał dualsensa? Astrobot był możliwy do ogrania tylko na padzie, więc tu pewnie będzie podobnie, nie muszą tego na siłę przenosić na te dedykowane kontrolery.

 

A co do samych gogli to podoba mi się to wbudowane śledzenie oczu. Już nawet pomijając jak to można wykorzystać w samych grach, to przynajmniej zniknie problem ręcznego dostosowywania gogli pod swoje IPD (tak jak to jest w OC2). 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, MBeniek napisał:

Po co mają tak kombinować jak każdy posiadacz PSVR2 i tak będzie miał dualsensa? Astrobot był możliwy do ogrania tylko na padzie, więc tu pewnie będzie podobnie, nie muszą tego na siłę przenosić na te dedykowane kontrolery.

A to DualSense ma jakąś technologię do trackowania? Jeśli tak to nie będą musieli kombinować jeśli nie to muszą jakoś zastąpić światełko z DS4 które było trackowane przez kamerę w PSVR1.

Edytowane przez łom
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, łom napisał:

Brak wstecznej kompatybilności to był by strzał w kolano, mało tego uważam że Sony powinno mocno zainwestować w darmowe patche podbijające oprawę (w szczególności rozdzielczość) w najlepszych tytułach (Astro Bot, RE7 itd.) tym sposobem będzie jakaś sensowna baza gier na start.

Jakoś na przykładzie ostatnich doświadczeń darmowych patchy podbijających oprawę bym się nie spodziewał. Co najwyżej miło się rozczaruję 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, łom napisał:

A to DualSense ma jakąś technologię do trackowania?

Tak, posiada.

https://thumbs.gfycat.com/RespectfulUncommonFly-mobile.mp4

https://www.roadtovr.com/watch-ps5-dualsense-controller-imu-motion-tracking/

A do tego przecież jeszcze dojdzie śledzenie kontrolera przez kamerki wbudowane w headset.

Odnośnik do komentarza

@second Zobaczymy czy coś z tym zrobią, jednak VR to trochę co innego i muszą bardziej się postarać żeby zawojować rynek, a 1080p albo niżej odpalone w 2023 nie zrobi na nikim dobrego wrażenia. Może jakiś automatyczny upscale będzie? Najpierw muszą potwierdzić back compat, bez tego to będzie mega lipa.

@MBeniek To co innego, sama rotacja kontrolera a wyszukanie go w przestrzeni wraz z rotacją dość znacznie się różni i właśnie chodzi o to żeby DualSense był wykrywany przez Headset PSVR2. Trzeba poczekać na jakąś kolejną prezentację bo te parę minut na CESie nie odpowiedziało na parę ważnych kwestii.

Odnośnik do komentarza

Mnie martwi trochę zastój jeśli chodzi o rozwiązania w grach VR i liczę nie tyle na nowy sprzęt od Sony a bardziej na jakieś duże innowacyjne tytuły w które zainwestują.

 

Staram się sprawdzać nowości które wychodzą i niestety widać jak bardzo ta technologia ogranicza twórców. Można odnieść wrażenie, że tytuły jak HL: Alyx, Boneworks, Pavlov, Beat Saber i symulatory robienia rzeczy jak Job Sim albo Cooking Sim właściwie wyczerpały już temat tego czego możemy się w VR spodziewać. Największym ograniczeniem jest poruszanie się i nie da się tego przeskoczyć. Chodzenie gałką to słaby pomysł, 2 godziny w Boneworks złamią każdego. Ból głowy a gorszych przypadkach nudności to średnia zabawa

Nie twierdzę oczywiście, że dobre gry na VR już nie wychodzą ale po 2 latach aktywnego grania muszę stwierdzić, że pewne schematy w gameplayu powtarzane są przez devów znacznie częściej niz w standardowych grach i kiedy już VR mnie przestało zaskakiwać uznałem, że lepiej jednak bawie się z padem/myszą w ręku przed monitorem.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ja mam mieszane uczucia co do PSVR. Nie powiem, nie raz powiedziałem sobie o ja pierdole, robiło to efekt, ale z drugiej strony kable, ciężkość konstrukcji, w większości gier duuuuże ziarno, a przede wszystkim dość łatwo gubiący ostrość/obraz w relacji hełm kamera. Z drugiej strony takie gierki jak Astro czy Moss to dla mnie jedne z najlepszych przeżyć growych tamtej generacji, a pierwsze zjechanie pod wodę i zobaczenie rekina zapamiętam do końca życia :banderas:

PSVR2 też na bank kupię, bo lubię takie nowinki i wygląda na to, że usunie wiele wad pierwszej generacji.

 

Alyx jako startowy tytuł? Proszę tu są moje pieniążki day1. 

Odnośnik do komentarza

Nie jaram się jakoś szczególnie, bo koszt wejścia w PSVR2 dla mnie koszmiczny, bo myślę że z konsolą wyjdzie jakoś 4k :obama:

Jednak widać, że sprzęt będzie wypas, ekrany OLED, duża rozdzialka i odświeżanie. A że będzie kabel mi nie przeszkadza. Balon wolisz gry, że siedzisz na d. i grasz padem? Połowa funu Cię omija - najlepsze doświadczenia mam z Beat Saber, Blood and Truth, Super hot, PistolWhip czy nawet Farpoint czy Doom, a nawet Creed, który miał problemy ze śledzeniem jak na tak dynamiczną grę. Choć fakt najlepsza gra dla mnie to AstroBota, ale tam Pad był też zaimplementowany w gameplay, więc też nie do końca bierne poruszanie postacią, a moja głowa tylko w grze. Mossa odpaliłem ostatnio i IMO tylko fajne. Wg mnie tam nie ma prawie nic co nie mogłoby być na płaskim ekranie - jedynie przesuwanie elementów, bo przewijanie stron w książce jest strasznie słabe i irytujące. 

HL Alyx byłby super i na pewno byłbym brał pod uwagę szybszy zakup systemu dla tej gry. Trochę jednak mnie irytuje wrzucanie znanych IP w VR - Horizon (piękne ale nic nie pokazane), GT7 (jak będzie tak ograniczone jak w GTS to meh), GTA5 podobno (już rzygam tą częścią, skończyłem ją na X360!). Moim zdaniem potrzeba gier dedykowanych, które wykorzystają potrncjal platformy VR. Ja rozumiem, że znane IP jest w stanie przyciągnąć nowych odbiorców, ale niech to nie będzie odcinanie kuponów. Wariacje jak HL Alyx to bardzo chcę, ale to FPS był zawsze więc implementacja jest naturalna. 

Odnośnik do komentarza

No w końcu jakieś konkrety

Szkoda że tylko potwierdzili to co już wyciekło prawie pół roku temu... 

Dalsze newsy muszą być bliskie bo produkcja ma ruszać/ruszyła to powinni chcieć zdążyć z oficjalnym pokazem przed leakami z fabryki.

 

Bardzo liczę na ten sprzęt. Czuję że jeżeli spełnią oczekiwania to będzie to motywacją dla mnie do kupna ps5

Edytowane przez qraq_pk
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...