Skocz do zawartości

Final Fantasy XII


el-shabazz

Rekomendowane odpowiedzi

FFXII > FFX

 

Mówię jak jest.

 

Wolę przyjemną grę ze szczątkową fabułą, niż przeciętną liniową grę z debilną fabułą. I jak na gierkę z dużą ilością grindu, to ten w FFXII był mimo wszystko przyjemny. Ja tam nie wiem, czy będę miał czas i siły przechodzić remastera, ale niedowiarkom pozycję tę jak najbardziej polecam. Ot po prostu trzeba podejść do gry z nastawieniem, że to nie jest "klasyczny" Final.

Odnośnik do komentarza

ffx nie jest bez wad, jest obrzydliwie liniona ale ma przynajmniej fabule (a nie jak w przypadku XII tylko fajny seeting fabularny), fajny sphere grid, klasyczny dla serii system walki (a nie mmo offline i samograj jak sie ustawi gambity)

 

mimo wszystko uwazam ze i tak o ffxii ze to ostatni fajnal jaki trzymal jako tako poziom, komrpomitacja ffxiii do piet jej nie dorasta

Odnośnik do komentarza

Nie będę czarował - łyknę, jak tylko będzie dostępne.

Mam bardzo dobre wspomnienia z tej części, mimo wszystkich jej problemów mam ogromną słabość do twórczości Matsuno.

 

 

Info nt. gry:

-based on FINAL FANTASY XII INTERNATIONAL ZODIAC JOB SYSTEM
-Background, character model, fonts and all 2D parts are higher resolution
-Movie scenes are higher resolution
-Uses current-gen graphics tech
-7.1 surround sound
-higher quality audio
-Japanese and English voice 
-Option between original BGM and newly recorded BGM
-shorter loading time
-auto-save feature
-turbo mode
Edytowane przez Hela
Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Trochę po cichu zapowiada się mocno przerobiona edycja jednego z najlepszych RPG-ów zeszłej dekady, robiona w większości przez tych samych ludzi, którzy robili oryginalną grę - a więc wręcz "Director's Cut". 100 godzin wspaniałej rozgrywki znacząco zmienionej względem tego, co przechodziliśmy 10 lat temu? Można wydać pieniądze gorzej. Więcej można przeczytać w wywiadzie z producentem i reżyserem:

 

http://www.usgamer.net/articles/how-and-why-final-fantasy-xii-the-zodiac-age-is-getting-the-band-back-together-

 

Największe zmiany są faktycznie wypisane w poście wyżej.

 

Po pierwsze, już wersja Zodiac (niewydana po angielsku) była zmieniona względem oryginału. Zwłaszcza chodzi tu o system rozwoju postaci - wybór zawodu zamiast dość uniwersalnej siatki, na którą większość osób narzekała.

 

Gra nadal przechodzi bardzo dużo małych zmian - w balansie gry. Chodzi tu o statystyki, ceny, rozstawienie sklepów, skarbów, potworów. Prawdopodobnie w efekcie główny wątek będzie łatwiejszy (podany przykład, że np. gambit o używaniu ognia na potwory słabe wobec niego dostaniesz szybciej, by móc się z tymi potworami od razu tak mierzyć), a wyzwaniem mają pozostać boczne zadania oraz nowy tryb typu "arena" - twoja ekipa wchodzi na serię 100 starć i starasz się je zaliczyć. Nawet na maksymalnym poziomie ma to wymagać sporo pomyślunku.

 

Grafika przechodzi nie tylko podniesienie rozdzielczości, ale też wszystko jest ponownie rozpatrywane i dodawane są różne elementy typu faktura materiału itp. Oczywiście płaczki będą jęczeć, że guano rozmazane z PS2, ale tak naprawdę gra i tak jest ładniejsza, niż większośc współczesnych gier.

 

Dziwny wydaje mi się ten "tryb turbo", czyli przyspieszenie gry 2x lub 4x. W sensie, no pewnie bym z tego korzystał, ale wydaje mi się, że to dość dziwacznie wpływa na nastrój gry. Może jestem dziwny, ale się grając w "dwunastkę" nie nudziłem, a teraz jak ludki będą podbiegiwać na zawołanie niczym w Benny Hillu... no zobaczymy.

Edytowane przez ogqozo
Odnośnik do komentarza

No wiadomo kto czycha na spoilery od Jarka, dlatego co do treści tylko mogę polecić Google'a, skąd i ja mogę tylko sprawdzić bo przecież japońskiego nie znam. Ale myślę, że odpowiedź jest oczywista.

 

 

A tak serio Masorz. W sumie to w pewnym sensie XIII-2 i XIII-3 to niezłe gierki. Mają swoje zalety. Zresztą dla wielu osób XIII-2 to znacznie lepsza odsłona od poprzednika, a na pewno obracająca o 180 stopni wiele spośród największych zarzutów. Trochę żal mi, że Square włożyło tyle wysiłku w stworzenie tak dużych gier, które jako "sequele poboczne" są nieco ignorowane. Może lepiej by było, gdyby zrobiil z nich gry od przejścia w 10-20 godzin i zamiast tego bardziej dopracowali. Bo tak jak sama "trzynastka", cierpią na duży chaos i nieogar pewnych moim zdaniem fajnych ambicji.

Edytowane przez ogqozo
Odnośnik do komentarza

Przecież XIII-2 i XIII-3 są strasznie nijakimi nieprzemyślanymi grami zrobionymi po to aby zwróciły się koszty tworzenia projektu "Tabula Nova Cristalis"  i to w trybie "Now" . Bo spokojnie zamiast "poboczniaków" można  było  pomóc zespołowi od Versusa  XIII-2 gra "ciut: przyjemniej niż XIII ale to wciąż słabe gry. nawet jakby zmienić im tytuły to się nie bronią.

 

A co do XII strasznie sie ciesze,że wkładają tam trochę serducha a nie lecą po najniższej linii oporu i dopakowują swoje Remake'i . Chętnie ogram 12 w wersji zodiak a tryb turbo będzie fajny do farmienia.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Przecież XIII-2 i XIII-3 są strasznie nijakimi nieprzemyślanymi grami zrobionymi po to aby zwróciły się koszty tworzenia projektu "Tabula Nova Cristalis"  i to w trybie "Now" . Bo spokojnie zamiast "poboczniaków" można  było  pomóc zespołowi od Versusa  XIII-2 gra "ciut: przyjemniej niż XIII ale to wciąż słabe gry. nawet jakby zmienić im tytuły to się nie bronią.

 

A co do XII strasznie sie ciesze,że wkładają tam trochę serducha a nie lecą po najniższej linii oporu i dopakowują swoje Remake'i . Chętnie ogram 12 w wersji zodiak a tryb turbo będzie fajny do farmienia.

 

FFXII Zodiac Age to nie remake tylko remaster czyli stara gra poprawiona graficznie (lepsze tekstury, wyższa rozdziałka) o remake'u mówimy gdy starą grę tworzy się na całkowicie nowym silniku "od nowa" i ewentualnie dodaje jakąś zawartość, której nie było w oryginale. Na obecnej generacji w zasadzie w pudełkowym wydaniu powstał tylko jeden "remake" (The Legend of Zelda: The Wind Waker HD). Reszta to porty lub remastery a to duża różnica. 

Edytowane przez chrno-x
Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

 

Przecież XIII-2 i XIII-3 są strasznie nijakimi nieprzemyślanymi grami zrobionymi po to aby zwróciły się koszty tworzenia projektu "Tabula Nova Cristalis"  i to w trybie "Now" . Bo spokojnie zamiast "poboczniaków" można  było  pomóc zespołowi od Versusa  XIII-2 gra "ciut: przyjemniej niż XIII ale to wciąż słabe gry. nawet jakby zmienić im tytuły to się nie bronią.

 

A co do XII strasznie sie ciesze,że wkładają tam trochę serducha a nie lecą po najniższej linii oporu i dopakowują swoje Remake'i . Chętnie ogram 12 w wersji zodiak a tryb turbo będzie fajny do farmienia.

 

FFXII Zodiac Age to nie remake tylko remaster czyli stara gra poprawiona graficznie (lepsze tekstury, wyższa rozdziałka) o remake'u mówimy gdy starą grę tworzy się na całkowicie nowym silniku "od nowa" i ewentualnie dodaje jakąś zawartość, której nie było w oryginale. Na obecnej generacji w zasadzie w pudełkowym wydaniu powstał tylko jeden "remake" (The Legend of Zelda: The Wind Waker HD). Reszta to porty lub remastery a to duża różnica. 

 

W sumie Ratchet&Clank na PS4 to remake/reboot jedynki z 2002 :)

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...