Skocz do zawartości

Death Stranding


Fanek

Rekomendowane odpowiedzi

Splinter Cell :pawel: Z perspektywy czasu zestarzał sie jak generyczny jabol z żabki, a MGS'y? Trzy pierwsze MGS'y są jak winko Château Margaux. Pasja, doświadczenie i cierpliwość proszę państwa. Gierki legendy.

 

Pomijam, że elementy z których słynie SC były już znane wcześniej w Syphon Filter.

Edytowane przez Bartolinsky
  • Plusik 5
Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, milan napisał:

Kojarze też Thiefa, ale to koniec 98 roku

 

No wyszedł prawie w tym samym okresie co MGS. Moim zdaniem wyglada to tak - MGS tworzy stealh w grze TPP w grafice 3D, Thief w FPP 3D. Bo jeśli chodzi o skradanki to chociażby Commandos BEL było wcześniej. 

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, milan napisał:

moga Cię usłyszeć

Uslyszec? Nic takiego nie mialo tam miejsca chyba, ze strzelales albo wdeples w kaluze. Mogles krecic sie w kolko za przeciwnikiem i nic. Snejk mial te same buty co Czarna Pantera, snikersy. Dopiero w mgs3 nie dalo sie na wychylonej galce podbiec do przeciwnika bez zauwazenia (tzn dalo ale czas reakcji na zlapanie go bym bardzo maly) i trzeba bylo skradac sie na... krzyzaku :reggie:

 

A pierwsze zdanie bo wczesniej sugerowales ze SC dopiero w 4 lata potem wiec nie ma co porownywac do mgs1.

 

 

9 minut temu, Bartolinsky napisał:

 Gierki legendy.

No ale na pewno nie z powodu mechanizmu skradania xD.

 

5 minut temu, _Be_ napisał:

MGS tworzy stealh w grze TPP w grafice 3D

No nie wiem czy widok z gory kwalifikuje gre jako TPP. Wlasciwie przy takim widoku nie ma znaczenia czy gra jest 2D czy 3D.

 

 

Ogolnie jesli Pan Kojima twierdzi, ze z powou mgsa narodzil sie gatunek stealth to smiem twierdzic, ze death stranding nie okaze sie zadnym mesjaszem gatunkow. No ale markjeting widac dziala bo pier.dolimy o tym kolejna strone.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Mejm napisał:

No nie wiem czy widok z gory kwalifikuje gre jako TPP. Wlasciwie przy takim widoku nie ma znaczenia czy gra jest 2D czy 3D.

 

W sumie masz racje, do tego wiele elementów w MGSie było w FPP. No jeśli bierzemy pod uwage pierwszego Metal Gear'a to tak, można uznać, że podwaliny gatunku uformował Kojima. 

Odnośnik do komentarza

W MGSV:TPP dało się znakomicie bawić mechaniką skradania oraz jakby to nazwać... "granicą zauważalności/wykrywalności".

O ile w Ubi assassynach było gwizdanie i czekanie w krzakach tak w MGSV stealth byl o wiele mądrzej zrobiony. Rzucanie magazynkiem/pstrykanie rączką i przede wszystkim kontrolowane wystawianie łba zza winkla na tyle ostrożnie aby przeciwnika zaniepokoić i ściągnąć w porządane miejsce dawało więcej funu. Dzięki temu też udało mi się kilka misji przejść bez wystrzelenia ani jednej kuli. 

Po co to piszę? Bo mam nadzieję że jeśli mają być w DStranding jakieś elementy stealth to niech to będzie bardziej zaawansowana mechanika mgs niż banalna z ubi. Troszkę się obawiam że kosztem znakomitej oprawy A/V sfera techniczna zostanie uproszczona..

Odnośnik do komentarza
19 minut temu, Mejm napisał:

Ogolnie jesli Pan Kojima twierdzi, ze z powou mgsa narodzil sie gatunek stealth to smiem twierdzic, ze death stranding nie okaze sie zadnym mesjaszem gatunkow. No ale markjeting widac dziala bo pier.dolimy o tym kolejna strone.

 

Nawet nie wiem kiedy ostatnio jakis nowy gatunek powstał.

Wszystko to misz-masz tego co było,  z jakimiś nowymi  chwytami jak np. VR, czy prowadzenie kamery bez żadnych przerw jak w GoWie, ale nic co by tworzyło gatunek.

A jak mu się jednak uda, to w sumie będą oklaski.

Odnośnik do komentarza

Każdy z was po części ma racje (też siedziałem jak milan za pierwszym razem pod tym yebanym czołgiem chyba 10min bez radaru).

 

Mi się zawsze wydawało, że Tactical Espionage Action to bardziej działania "wywiadowcze" połączone z samą skradanką. Czyli rozumiem to tak, że trzeba słuchać codec'a, który dawał nam wywiad jak na tacy + radar. MGS2 przynajmniej na tym bazował (przykład - pie*dololo kolesia z laską od bomb nt. gdzie są bomby i czy dużo przeciwników jest w okolicy). Albo mr. X i wyjaśnienie nam całego clue z przebieranką i noszeniem aks przy sobie.

 

MGS1 również dużo "espionage" miał właśnie w rozmowach na codecu. Niestety kojima chyba o tym zapomniał po trzeciej części. 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Mejm napisał:

No nie wiem czy widok z gory kwalifikuje gre jako TPP. Wlasciwie przy takim widoku nie ma znaczenia czy gra jest 2D czy 3D.

 

Mimo wszystko TPP nie oznacza "zza pleców", kamera była ruchoma, mimo, że nie mamy nad nią bezpośredniej kontroli, całe środowisko jest w 3D, no nie ma tutaj myślę o czym dyskutować. Jeśli nie miałoby znaczenia, czy gra jest 3D, to ciekawe, jak wyglądałaby walka z Ravenem albo potyczki ze Sniper Wolf. 

Odnośnik do komentarza

Kojima wrzucał dziś na swojego instagrama zdjęcie monitora, na którym widać kadr z siedzącym (odpoczywającym ?) Samem. Wydaje mi się, że dbanie o kondycję fizyczną jak i psychiczną w trakcie (jak i przed) będzie ważnym elementem gameplayu. Tak samo jak zmiana ubioru, który będzie musiał pasować do panujących warunków czy ukształtowania terenu. Wiszące buty przymocowane do motocykla Sama mocno na to wskazują bo raczej nie jest to element ozdobny. To samo tyczy się sceny z poprzedniego trailera, w której Sam pod prysznicem wyrywa sobie uszkodzony paznokieć (konsekwncja złego doboru stroju do ukształtowania terenu?) Nieodpowiednie odzienie wypływające niekorzystnie na zdrowie i możliwości transportera ? Jak najbardziej. Dbanie o odpowiedni odpoczynek i regenerację sił w bazie + planowanie trasy i dobór odpowiedniego ekwipunku przed kolejną wyprawą? Jestem za. Customizacja postaci jest już pewniakiem. Pytanie tylko czy okulary, czapki, buty i kombinezony będą w jakiś sposób wpływać na naszą, percepcję lub zdolności ? Obstawiam, że tak. Myślę, że w całym planowaniu i podejściu do konkretnych zadań będzie tkwić sporo siły tego tytułu. 

Odnośnik do komentarza

Srodowisko street fightera 4 jest w 3d mimo to gra jest 2d (2,5d jak lubia pisac recenzenci).

 

W mgs poruszamy sie po plaszczyznie dwuwymiarowej. Pojedynek ze SW jest w FPP, z Rejwenem w 2d chyba ze uzywamy nikity to w FPP. Jedyny moment gdzie kamera ustawia sie za postacia jest przy wejsciu do hangaru rexa, ale to bardziej zabieg stylistyczny niz wplywajacy na gre.

 

Dlatego przy takiej kamerze radar jest wrecz niezbedny, stad w mgs3 wprowadzenie prawdziwego tpp (Subsistance) naturalnie go wyeliminowalo (plus czas akcji ale od biedy byl sonar).

 

4 godziny temu, milan napisał:

Poza tym odblokowywały się jakieś rpzedmioty chyba i była ocenka.

Przedmioty byly po przejsciu na normalu (nie wiem czy na easy) i zalezaly od akcji przy torturach. Dostawalo sie bandane lub kamo. Po trzecim przejsciu smoking. Za wyzsze poziomy byla ranga i satysfakcja.

Odnośnik do komentarza

Nie łapię tego toku rozumowania, bo wynika z tego, że sama zmiana kamery sprawiła, że gra jest "bardziej" 3D, mimo identycznego gameplay'u i projektu świata. No i w zwykłej trójce też nie było radaru mimo starej kamery, grać się da, tylko było to momentami upierdliwe, tak samo jak jedynkę i dwójkę można było skończyć bez radaru i faktycznie gra mocno się zmieniała (na plus). Przypominam też o kamerze zjeżdżającej po przylgnięciu do ściany czy innych przeszkód. 

Odnośnik do komentarza

Kamera w MGS 1,2 była integracyjną częścią gameplayu. Trzeba było jednak przyklejać się do tych ścian, żeby widzieć gdzie jest przeciwnik w małych pomieszczeniach. Na wyższych poziomach trudności to już nawet nie wspomnę, a european extreme to już był niezły hardkor.

 

W MGS3 to nie miało sensu skoro większość map to był open space, ale i tak dobrze się grało w snake eater'a. Póżniej ta kamera dużo ułatwiła (nie trzeba było tyle razy wchodzić w tryb fpp).

 

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...