Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Konsola o wiele lepiej prezentuje się na żywo, niż na zdjęciach.

 

Jest duża, to fakt, ale wpasowała się akurat bardzo dobrze (stolik rtv z metalu i szkła) i ma bardzo fajny vibe. Taki pc - retro - vaporwave vibe z nostalgią ps2, albo ps1 (chociaż nigdy nie miałem żadnej z nich).

 

Czuję, że to będzie fajna konsolka z ciekawymi, bardziej róznorodnymi grami. Na pierwszy ogień idzie Ratchet i Sackboy, a później jakiś szajs z wstecznej kompatybilności.

 

Save ps4 z pendrive działa jak należy, darmowe update wersji z ps4 na ps5 łatwo znaleźć i pobierają się w mgnieniu oka, biblioteka gier z ps4 w jak najlepszym porządku. 

 

Gierki na premierę są za drogie, ale po jakimś czasie tanieją do akceptowalnego poziomu. 60 fps w grach, ray tracing, dysk ssd oraz dualsense z tymi wibracjami warte zakupu.

Odnośnik do komentarza

Konkurencja nie strzeliła sobie w stopę produkując konsolę ze zjebanym cellem z którego emulacją PCty mają problemy do dziś. Tam też nie wszystkie gry z 7 generacji działają bo potrzebna jest do tego duża siła robocza żeby tak było, za co szacun bo przywróciło wiele fajnych tytułów do życia gdzie niektóre z nich nawet upgradując.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Jak by Sony miało ciśnienie to na luzie dało by radę wpakować emulator wszystkich poprzednich konsol do PS5. Emu PS3 działa już całkiem żwawo nawet na APU AMD (np. Ryzen 5700G) które jest podobne do tego co siedzi w PS5 pod względem CPU a z 8x słabsze pod względem mocy GPU. Wiadomo nie wszystkie gry są jeszcze grywalne ale np. taki MS Pacific Rift dostał patcha 60 fps.

Odnośnik do komentarza

Ale nawet ostatnie Xboxy nie mają emulacji starszych konsol. Tam są po prostu przygotowane gry z 360 czy OG w wersji na One/Series, żadnej nie odpalimy wkładając po prostu płytę do napędu.

 

Sony jakby chciało mogłoby robić podobnie, przykład gier z PS2 na PS3/PS4, które także nie są „prawdziwie” emulowane.

Odnośnik do komentarza
Teraz, MYSZa7 napisał:

Sony jakby chciało mogłoby robić podobnie, przykład gier z PS2 na PS3/PS4, które także nie są „prawdziwie” emulowane.

Pewnie że daliby sobie z tym radę, ale po co tak naprawdę? Większość ludzi kupując nową generację chce nowych gier + emulacji poprzedniej konsoli żeby popatrzeć jak gry powinny wreszcie działać.

Odnośnik do komentarza

Robią niezbędne minimum w kwestii wstecznej kompatybilności w postaci doskonałej kompatybilności z PlayStation 4. Jednak nie potrafię zrozumieć braku w najnowszej konsoli Sony emulacji gier z PlayStation 1 i PlayStation 2. Sony ma już przecież znakomite emulatory PSXa oraz PS2, które sprawdzały się doskonale w poprzednich sprzętach firmy.

 

Brak wstecznej kompatybilności z PlayStation 3 jestem natomiast w stanie zrozumieć, bo rzeczywiście tym Cellem w tej konsoli Sony nieźle rzuciło siebie na minę. Nie tylko w kwestii backwards compatibility. Emulowanie tak zawiłego CPU, z tak pogmatwaną architekturą musi być prawdziwym koszmarem. Pewnie byliby to w stanie ogarnąć, ale policzyli sobie zapewne, że koszty badań i implementacji tego nie uzasadniają inwestycji.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Figuś napisał:

Konkurencja nie strzeliła sobie w stopę produkując konsolę ze zjebanym cellem z którego emulacją PCty mają problemy do dziś. Tam też nie wszystkie gry z 7 generacji działają bo potrzebna jest do tego duża siła robocza żeby tak było, za co szacun bo przywróciło wiele fajnych tytułów do życia gdzie niektóre z nich nawet upgradując.

Jedynym przeciwskazaniem dla wstecznej na xboxie jest kwestia licencji stąd nawet starsze forzy i PGR nie są we wstecznej. Akurat moc obliczeniowa nie jest problemem, tutaj ms poradził sobie bardzo dobrze z emulacją. 

Odnośnik do komentarza

Z siłą roboczą nie chodziło mi o moc sprzętu, bardziej o zasoby ludzkie mogące przygotować port działający na nowszych sprzętach. Jak @MYSZa7 wcześniej wspomniał MS musiał sie mocno starać w tamtym czasie, a że miał zasoby i kasę to pociągnął sprawę do przodu. Niestety jak wspominasz sprawa licencji i zgód właścicieli danych marek zatrzymała portowanie starszych tytułów.

 

MS poradził sobie też dzięki przemyślanej architekturze X360 która opierała się na PowerPC dzięki czemu można było łatwo i szybko w porównaniu do Cella ogarnąć kompatybilność i przeportowanie gier.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...