Skocz do zawartości

Następna generacja

Następna generacja 140 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Na początku nadchodzącej generacji mam zamiar zainwestować w:

  2. 2. Co do Cyberpunka 2077 to:

    • biorę na premierę
    • poczekam już na dedykowaną wersję pod next-geny (2021)
    • nie interesuje mnie ten tytuł

Ankieta została zamknięta

Ankieta została zamknięta 22.11.2020 o 21:22

Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Featured Replies

Opublikowano
  • Autor

Co do powyższego filmiku, to póki co ze wszystkich gier zapowiedzianych na XSX (Halo, Hellblade, Everwild) to minecraft w rtx najbardziej do mnie trafia. I to serio nie jest żart :lapka:

 

Ahmad twierdzi, że przez anulowane E3 pierwsze, porządne pokazy next-genów i gier powinniśmy dostać znacznie wcześniej. Choć zastrzega, że przez pandemie plany mogą się zmienić w ostatniej minucie. Ale też jakoś obstawiam, że producenci będą chcieli urządzić (e)konferencję przed publikacją wyników finansowych za ostatni rok fiskalny (a te zwykle pojawiają się mniej więcej w połowie maja), gdzie są też dość szczegółowe plany na cały następny rok.

https://twitter.com/ZhugeEX/status/1251961178961698816

edit: widzę, że @ASX wrzucił już to info w temacie targów ;) 

Edytowane przez MBeniek

  • Odpowiedzi 964
  • Wyświetleń 85 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Oczywiście że tak, pisałem co dała tylko mała różnica w CPU na korzyść XO pod względem płynności w odniesieniu do Hendrixowych teorii że teraz to tylko 300% zoom na trawę w tle. Była moc cella, o

  • @MBeniek Z Lockhartem jest tak, że devsi go średnio chcą, MS chce, bo chce mieć opcję mainstreamową konsoli (i nadal stawia, że PS5 będzie tańsze), jak będzie ostatecznie, to tylko MS wie (profile

  • jak dzielnie walczy w obronie swojego ukochanego kawałka plastiku, to oczywiste że od tygodnia GPU ani CPU się nie liczy teraz ani duża różnica między konsolami  

Opublikowano

RTXy strixy, kolejny powód, żeby gra nie mogła chodzić w stałych 60klatkach i prawdziwym 4k, bo się okaże, że sprzęt za słaby, chyba, że jakiś indyk albo gra z czterema polygonami na krzyz.

Edytowane przez Plugawy

Opublikowano

Znając umiejętności niektórych to pewnie 2D i grafa z Wolfensteina to jedyne warunki w których potrafią wyciągnąć 4k/60 na każdej konsoli.

Opublikowano

Prawdziwe 4K jest generalnie często marnowaniem zasobów - cały rozwój real time renderingu odchodzi od dogmatu ilości generowania pixeli i idzie w kierunku rozwiązań pozwalających oszukać nasz wzrok, cytując Aarona Lefohna, dyrektora Real-Time Rendering Research w NVIDII The purpose of a rendering algorithm is no longer to generate pixels, it is to generate data that an AI can use to create a picture.

Techniki rekonstrukcyjne/algorytmy upscalujące - to wszystkie rozwija się bardzo szybko, a ludzie i tak generalnie nie rozróżniają od pewnego momentu 
rozdzielczości (vide Gearsy 5, gdzie dużo osób myśli, że gra jest w 4K, a w gameplayu nigdy nie zbliża się do tej rozdzielczości, więc po co cenne zasoby przeznaczać na coś, co jest w zasadzie niezauważalne, kiedy można na np. na lepsze oświetlenie, czy geometrię).

Osoby też zachwyciły się tech-demem Hellblade 2 (i słusznie, bo to kawał dobrej roboty) i nikomu nie przeszkadza, że jest w 1620p  :v

Opublikowano

Zwłaszcza w przypadku ludzi, którzy siedzą pod 2,5 metra od TV gdzie fizycznie nie jest możliwe zobaczenie różnic między dynamiczną rozdziałką a natywnym 4K. Kolejna zaje.bistą nowinką od Nvidii jest technologia DLSS, ponoć MS w współpracy z AMD mają mniej więcej analogiczne rozwiązanie 

 

 

 

Co do RTXa to, no cóż tak wygląda postęp, z każdą generacją sprzętu dostajemy różne technologie i bardzo często konkretne gry stają się jakby techdemami zrobionymi aby pokazać do czego jest zdolna nowa konsola z tym, że akurat tutaj to diametralnie zmienia obraz, zresztą nie bedzie Raytracingu w każdej grze więc nie rozumiem takiego psioczenia, a po drugie pewnie gry w których zaimplementowana będzie ta technologia będą miały opcje RTX on/off więc każdy sobie uzna w jakiej formie woli grać.

Edytowane przez bluber

Opublikowano

RTX? Wyłączyłem na chwilę w Controlu i biednie to wygląda bez tego efektu, zupełnie jak jakaś inna gra. Jestem na tak jeśli chodzi o ray tracing.

Opublikowano

Ray-tracing pełnej sceny to jest dosłownie end-game w real time renderingu, ale to naturalnie nastąpi dopiero w przyszłości. Jednak sam RT będzie dość często wykorzystywany w przyszłej generacji, tylko do konkretnych rzeczy, nie do całego oświetlenia (punktowe oświetlenie, cienie, self-shadowing, odbicia etc.).

No i moment, w którym swobodnie można będzie stosować pełny RT, to moment, w którym rendering będzie dużo łatwiejszy niż obecnie, bo RT>>>>>>rasteryzacja.

Opublikowano

ray tracing dla mnie to deal breaker. Nie wyobrażam sobie zagrać cyberpunku bez tego (te wszystkie neony to bedzie dopiero sexkonik).

 

Ciekaw jestem w jakim stopniu nowa generacj będzie to obsługiwać, bo nvidia aktualnie twierdzi, że jest to dopiero pierwsza faza tej technologii, która bedą rozwijali w następnych latach.

Opublikowano

Bo to jest pierwsza faza, obecny sprzęt jeszcze nie jest gotowy na takie rzeczy (tym bardziej konsole) i jeszcze sporo lat rasteryzacja będzie dominowała w renderowaniu obrazu w czasie rzeczywistym.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

"RT [ray tracing - red.] na konsolach będzie wspaniały. Jestem mocno skoncentrowany na pracach związanych z Dynamic Latency Input [skracanie czasu reakcji na wciśnięcie przycisku - red.]. Uważam, że postrzeganie gier w nadchodzącej generacji zmieni się w tak dużym stopniu, jak po przejściu z 2D na 3D, głównie dzięki ulepszeniom procesora, DLI, przepustowości pamięci i dyskom SSD” 

https://www.eurogamer.pl/articles/2020-04-28-nowa-generacja-jest-niczym-przejscie-z-2d-na-3d-przekonuje-phil-spencer-z-microsoftu

Opublikowano

JTETwQK.jpg

ciekawostka, przyrost terafanków w ostatnich konsolach

 

Opublikowano
  • Autor
8 minut temu, Square napisał:

Wii było słabsze od pierwszego Xboxa?

Wii to były prawie, że bebechy gamecuba (trochę podciągnięte), więc nie ma co się dziwić ;) Ale dzięki temu nintendo od początku zarabiało na każdym sprzedanym egzemplarzu konsoli.

Opublikowano

Tak, w przypadku GPU, a historycznie, pod względem mocy jednostki odpowiedzialnej za grafikę, Wii było najmniejszym skokiem pomiędzy generacjami w historii (GC 9.4 GF, Wii ~12 GF). Jednak gry to nie tylko "flopy", a Nintendo zaliczyło swój najlepszy okres właśnie z Wii.

Edit:
Xbox był zdecydowanie najpotężniejszą konsolą w swojej generacji (20 GF, PS2 6.2 GF, Dreamcast 1.4 GF ) w dodatku najłatwiejszą w programowaniu (jeśli miało się styczność z rynkiem PC, a to wcale takie oczywiste też wtedy nie było, szczególnie dla twórców stricte konsolowych).

Edytowane przez Hendrix

Opublikowano
14 godzin temu, ASX napisał:

ciekawostka, przyrost terafanków w ostatnich konsolach

Brakuje wyszczególnienia różnicy w jakości tf, nxgamer wyliczył ile to by było na dzisiejsze w next genach.

Opublikowano

No nie powiem, fajnie się zapowiada ta generacja. Jest hype na pokazy nowych gier.

Opublikowano

Mówiłem, że ludzie będą zaskoczeni (pozytywnie).

Edit: muszę powiedzieć, że rozbawił mnie ten minus xDDDDD

Edytowane przez Hendrix

Opublikowano

Skoro tak będzie teraz wyglądać generacja i ten pokaz jest na konsoli PS5, to będzie jakaś różnica na xone x? No nie powiem, wygląda to dobrze, oby i fizyka w grze była też tym razem na wysokim poziomie, co BOTW.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.