Skocz do zawartości

Następna generacja


Następna generacja  

140 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Na początku nadchodzącej generacji mam zamiar zainwestować w:

  2. 2. Co do Cyberpunka 2077 to:

    • biorę na premierę
    • poczekam już na dedykowaną wersję pod next-geny (2021)
    • nie interesuje mnie ten tytuł

Ankieta została zamknięta

  • Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.
  • Ankieta została zamknięta 22.11.2020 o 21:22

Rekomendowane odpowiedzi

Co do powyższego filmiku, to póki co ze wszystkich gier zapowiedzianych na XSX (Halo, Hellblade, Everwild) to minecraft w rtx najbardziej do mnie trafia. I to serio nie jest żart :lapka:

 

Ahmad twierdzi, że przez anulowane E3 pierwsze, porządne pokazy next-genów i gier powinniśmy dostać znacznie wcześniej. Choć zastrzega, że przez pandemie plany mogą się zmienić w ostatniej minucie. Ale też jakoś obstawiam, że producenci będą chcieli urządzić (e)konferencję przed publikacją wyników finansowych za ostatni rok fiskalny (a te zwykle pojawiają się mniej więcej w połowie maja), gdzie są też dość szczegółowe plany na cały następny rok.

https://twitter.com/ZhugeEX/status/1251961178961698816

edit: widzę, że @ASX wrzucił już to info w temacie targów ;) 

Edytowane przez MBeniek
Odnośnik do komentarza

Prawdziwe 4K jest generalnie często marnowaniem zasobów - cały rozwój real time renderingu odchodzi od dogmatu ilości generowania pixeli i idzie w kierunku rozwiązań pozwalających oszukać nasz wzrok, cytując Aarona Lefohna, dyrektora Real-Time Rendering Research w NVIDII The purpose of a rendering algorithm is no longer to generate pixels, it is to generate data that an AI can use to create a picture.

Techniki rekonstrukcyjne/algorytmy upscalujące - to wszystkie rozwija się bardzo szybko, a ludzie i tak generalnie nie rozróżniają od pewnego momentu 
rozdzielczości (vide Gearsy 5, gdzie dużo osób myśli, że gra jest w 4K, a w gameplayu nigdy nie zbliża się do tej rozdzielczości, więc po co cenne zasoby przeznaczać na coś, co jest w zasadzie niezauważalne, kiedy można na np. na lepsze oświetlenie, czy geometrię).

Osoby też zachwyciły się tech-demem Hellblade 2 (i słusznie, bo to kawał dobrej roboty) i nikomu nie przeszkadza, że jest w 1620p  :v

  • Plusik 4
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Zwłaszcza w przypadku ludzi, którzy siedzą pod 2,5 metra od TV gdzie fizycznie nie jest możliwe zobaczenie różnic między dynamiczną rozdziałką a natywnym 4K. Kolejna zaje.bistą nowinką od Nvidii jest technologia DLSS, ponoć MS w współpracy z AMD mają mniej więcej analogiczne rozwiązanie 

 

 

 

Co do RTXa to, no cóż tak wygląda postęp, z każdą generacją sprzętu dostajemy różne technologie i bardzo często konkretne gry stają się jakby techdemami zrobionymi aby pokazać do czego jest zdolna nowa konsola z tym, że akurat tutaj to diametralnie zmienia obraz, zresztą nie bedzie Raytracingu w każdej grze więc nie rozumiem takiego psioczenia, a po drugie pewnie gry w których zaimplementowana będzie ta technologia będą miały opcje RTX on/off więc każdy sobie uzna w jakiej formie woli grać.

Edytowane przez bluber
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ray-tracing pełnej sceny to jest dosłownie end-game w real time renderingu, ale to naturalnie nastąpi dopiero w przyszłości. Jednak sam RT będzie dość często wykorzystywany w przyszłej generacji, tylko do konkretnych rzeczy, nie do całego oświetlenia (punktowe oświetlenie, cienie, self-shadowing, odbicia etc.).

No i moment, w którym swobodnie można będzie stosować pełny RT, to moment, w którym rendering będzie dużo łatwiejszy niż obecnie, bo RT>>>>>>rasteryzacja.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

ray tracing dla mnie to deal breaker. Nie wyobrażam sobie zagrać cyberpunku bez tego (te wszystkie neony to bedzie dopiero sexkonik).

 

Ciekaw jestem w jakim stopniu nowa generacj będzie to obsługiwać, bo nvidia aktualnie twierdzi, że jest to dopiero pierwsza faza tej technologii, która bedą rozwijali w następnych latach.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

"RT [ray tracing - red.] na konsolach będzie wspaniały. Jestem mocno skoncentrowany na pracach związanych z Dynamic Latency Input [skracanie czasu reakcji na wciśnięcie przycisku - red.]. Uważam, że postrzeganie gier w nadchodzącej generacji zmieni się w tak dużym stopniu, jak po przejściu z 2D na 3D, głównie dzięki ulepszeniom procesora, DLI, przepustowości pamięci i dyskom SSD” 

https://www.eurogamer.pl/articles/2020-04-28-nowa-generacja-jest-niczym-przejscie-z-2d-na-3d-przekonuje-phil-spencer-z-microsoftu

Odnośnik do komentarza

Tak, w przypadku GPU, a historycznie, pod względem mocy jednostki odpowiedzialnej za grafikę, Wii było najmniejszym skokiem pomiędzy generacjami w historii (GC 9.4 GF, Wii ~12 GF). Jednak gry to nie tylko "flopy", a Nintendo zaliczyło swój najlepszy okres właśnie z Wii.

Edit:
Xbox był zdecydowanie najpotężniejszą konsolą w swojej generacji (20 GF, PS2 6.2 GF, Dreamcast 1.4 GF ) w dodatku najłatwiejszą w programowaniu (jeśli miało się styczność z rynkiem PC, a to wcale takie oczywiste też wtedy nie było, szczególnie dla twórców stricte konsolowych).

Edytowane przez Hendrix
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...