Skocz do zawartości

Następna generacja


Następna generacja  

140 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Na początku nadchodzącej generacji mam zamiar zainwestować w:

  2. 2. Co do Cyberpunka 2077 to:

    • biorę na premierę
    • poczekam już na dedykowaną wersję pod next-geny (2021)
    • nie interesuje mnie ten tytuł

Ankieta została zamknięta

  • Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.
  • Ankieta została zamknięta 22.11.2020 o 21:22

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Znamy już różnice w terafankach, jestem ciekawy jak przełoży się to na cenę sprzętu. Zapewne Xbox będzie droższy, ale mam nadzieję, że będzie sprzedawał się świetnie. Bedzie to dowód, że w czasach gdzie ludzi kupują tel za 5 tyś. wydatek około 3tyś na konsole, nie jest czymś nieosiągalnym dla większości graczy.

Edytowane przez YETI
Odnośnik do komentarza

Jak dla mnie to bardziej chodzi o to, że konsola była zaprojektowana pod inne zegary CPU i GPU, na szybko je podkręcili, bo obudzili się z ręką w nocniku i teraz ch.uj wie co z tego wyjdzie. Albo będzie odkurzacz, czy inne grzejące się gó.wno, albo różnica w mocy zrobi się większa, bo to co podali to jest tylko na papierze żeby za bardzo nie odstawać od konkurencji, w rzeczywistości konsola przez większość czasu będzie pracować tak jak była zaprojektowana. Czyli na 9 TF i niższych zegarach. No nie przekonali mnie. 

Odnośnik do komentarza
45 minut temu, creatinfreak napisał:

Tak już po opadnięciu kurzu ze s(pipi)onej prezentacji Sony. Różnice między konsolami to 300mhz CPU i 1,7 tf. Czyli podobnie jak jest teraz między PS4 pro i xox a mówimy tu o o wiele wyższych parametrach. Czyli różnica będzie naprawdę mała między konsolami. 

te parametry CPU i GPU to są max wartości z jakimi może pracować jeden układ w danej chwili a nie oba jednocześnie jak w XSX. To jest kosmiczne podkręcenie zegarów że sony specjalnie dołożyło kasy na lepsze chłodzenie żeby konsola nie zjarała się po godzinie pracy. To jest GPU 9.2 wykręconymi zegarami jak skuter dla dzieciaka bez blokady. Do tego wolniejszy RAM i zostaje kwestia RT.

300mhz na każdy rdzeń jak nie znacznie więcej, przypominam że na biednym XO 100mhz więcej pozwoliło na płynniejszego wiedzmina czy assassa, itd.

 

Różnica jak pro a X jak nie większa się zapowiada.

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, creatinfreak napisał:

Tak już po opadnięciu kurzu ze s(pipi)onej prezentacji Sony. Różnice między konsolami to 300mhz CPU i 1,7 tf. Czyli podobnie jak jest teraz między PS4 pro i xox a mówimy tu o o wiele wyższych parametrach. Czyli różnica będzie naprawdę mała między konsolami. 

 

Mała? na jakiej podstawie te wnioski?

Dzisiejsze teraflopy to nie te same co za czasów PRO i ONE X, tam różnica w nie których grach była spora, sam układ graficzny był 44% bardziej wydajny, ciekawe z iloma % tu mamy do czynienia a trzeba też pamiętać o wyższym taktowaniu CPU.

 

No nic czekam na jakieś mądre głowy, które to obliczą dokładnie.

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Daddy napisał:

te parametry CPU i GPU to są max wartości z jakimi może pracować jeden układ w danej chwili a nie oba jednocześnie jak w XSX. To jest kosmiczne podkręcenie zegarów że sony specjalnie dołożyło kasy na lepsze chłodzenie żeby konsola nie zjarała się po godzinie pracy. To jest GPU 9.2 wykręconymi zegarami jak skuter dla dzieciaka bez blokady. Do tego wolniejszy RAM i zostaje kwestia RT.

300mhz na każdy rdzeń jak nie znacznie więcej, przypominam że na biednym XO 100mhz więcej pozwoliło na płynniejszego wiedzmina czy assassa, itd.

 

Różnica jak pro a X jak nie większa się zapowiada.

Wykrecone czy nie wykrecone dalej dochodza do 10,3. Skad wiesz jaki uklad chlodzenia wsadzi tam Sony. Bez sensu takie wrozenie z fusów. To samo z ilością mhz. Wiadomo, że im więcej tym lepiej ale roznica 300 przy ogolnej predkosci 3500 bedzie mniejsza niż obecnie.

 

Ssd superszybkie i 2 razy szybsze niż te w xboxie to już w ogole pewnie nigdy nie zostanie wykorzystane poza kilkoma eksami. Nie ma co tym walczyć.

 

Generalnie...patrzac na liczby i sie na nich nie znając- Sony troche dało ciała. 

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Wooyek napisał:

Jak dla mnie to bardziej chodzi o to, że konsola była zaprojektowana pod inne zegary CPU i GPU, na szybko je podkręcili, bo obudzili się z ręką w nocniku i teraz ch.uj wie co z tego wyjdzie. Albo będzie odkurzacz, czy inne grzejące się gó.wno, albo różnica w mocy zrobi się większa, bo to co podali to jest tylko na papierze żeby za bardzo nie odstawać od konkurencji, w rzeczywistości konsola przez większość czasu będzie pracować tak jak była zaprojektowana. Czyli na 9 TF i niższych zegarach. No nie przekonali mnie. 

 

Odkurzacz w konsoli Sony? Nieee no.

 

Co prawda właśnie grałem z kumplem w CoD Warzone i musialem go podgłosić na słuchawkach, bo tak głośno ta konsola wyła.

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Daddy napisał:

Do tego wolniejszy RAM i zostaje kwestia RT.

No właśnie mnie ciekawi ten RAM. Jak MS to rozwiąże, dla gier jest 10GB szybkiego i 3,5GB wolniejszego RAMu.  Moje gdybanie: 3,5 GB będzie dla opcji przełączania gier a nie aktualnie ogrywanej gry. Gdyby dali całość to szybsza (teoretycznie) powinna się przetaktować w dół. Chyba że coś ciekawego wymyślili i będzie to mogło hulać obok siebie.

W PS5 sprawa prosta - RAM jest wolniejszy od 10GB w XSX ale nie rozdzielili pamięci i jako całość jest szybsza od pozostałych 6GB w XSX.

Odnośnik do komentarza

@Jakim to są wartości szczytowe żeby na papierze aż tak nie obiegało od SEXa a z realną mocą przy grach to nie ma dużo wspólnego albo CPU będzie lepiej działał kosztem GPU albo odwrotnie, różnica 3TF, znacznie szybszego CPU robi robotę do tego podobno 40% słabsze rozwiązania z RT :)  

Cytat

It means - in theory of course - all multiplatform games on XSX will run more stable and are easier to port. When you have locked frequencies, there are no dynamics you need to think about. Framerate and visuals are being rendered by the CPU/GPU and both components are (quite a bit) better on XSX. Hence studios might not just achieve more stable framerates on XSX, but there should be enough headroom to also raise graphical sliders/resolution etc.

Think about it this way: Mark himself admitted as soon as a game pushes the system to the limit on the other hardware parts, the system can't work with that boosted GPU/CPU clocks anymore (heat will become a problem if the system as a whole gets pushed too hard with variable boost clocks - after all, they have good thermal reasons these frequencies are not locked after all). That's something a studio has to keep an eye on. On XSX, you always have the same frequencies. You know your limits, you know what you can work with. It should be interesting to see how much more relevant this will become once games are making a better use of the hardware. It's pretty obvious that going with a locked frequency is the better solution long-term, but how all this unfolds in the "real world" has yet to be seen.

 

Z SSD będziesz miał loading 5s na sexa i 3s dla ps5 i tyle cała różnica.

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Figaro napisał:

 

Odkurzacz w konsoli Sony? Nieee no.

 

Co prawda właśnie grałem z kumplem w CoD Warzone i musialem go podgłosić na słuchawkach, bo tak głośno ta konsola wyła.

 

No właśnie o tym mówię, nie jestem pewien czy Sony ogarnie chłodzenie i kulturę pracy przy tych zegarach. Pewnie chłodzenie muszą całe przeprojektować. Ciekawi mnie czy oni w ogóle wiedzą już jak ta konsola ma wyglądać, skoro chłodzenie będzie musiało się zmienić, to obudowa także. Plan pewnie jakiś mieli wcześniej, ale to było zanim postanowili podkręcać podzespoły. 

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Daddy napisał:

@Jakim to są wartości szczytowe żeby na papierze aż tak nie obiegało od SEXa a z realną mocą przy grach to nie ma dużo wspólnego albo CPU będzie lepiej działał kosztem GPU albo odwrotnie, różnica 3TF, znacznie szybszego CPU robi robotę do tego podobno 40% słabsze rozwiązania z RT :)  

 

Z SSD będziesz miał loading 5s na sexa i 3s dla ps5 i tyle cała różnica.

Wyjdzie w praniu jakie różnice faktycznie będą pomiędzy sprzętami.

 

Zakładam, że mniejsze niż teraz pomiędzy ps4pro a xox.

 

Tak czy srak. Niech w końcu pokażą jakieś gameplaye. Bo to techniczne (pipi)enie poki co na nic sie nie przekłada.

 

Odnośnik do komentarza

Rozwala mnie logika niektórych osób (już pomijam fakt, że nagle wszyscy mają przynajmniej tytuł magistra jeśli chodzi o architekturę sprzętową):

 

różnica o 1,7TF w gpu -> różnica generacji, sony może już zapowiadać ps5 pro, sony do domu pubu

dwa razy szybszy ssd -> to nie ma żadnego znaczenia, w ogóle nie wpłynie to na design gier, nikt z tego nie będzie korzystał, może dosłownie paru deweloperów

:reggie:

 

Aż mnie ciekawi jak zmieni się ich argumentacja jak M$ zapowie lockharta z tymi 4 czy nawet 6TF na pokładzie.

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ale ciekawe czy Microsoft wypuści też wersję Pro, na razie nie ma takiej potrzeby, bo mają mocniejszy sprzęt. Ale co w przyszłości? Raczej na pewno wypuści Series S i to będzie słabsza, pewnie bez napędu i tańsza wersja. Ale Sony na 100% wypuści Pro, co wtedy? Microsoft wypuści trzecią konsole Series X Pro czy inne Series XX? Czy oleją temat? 

Edytowane przez Wooyek
Odnośnik do komentarza

na pewno tego nie wykluczają sam Spencer mówił że taka nazwa konsoli daje im "elastyczność", jeżeli będzie zainteresowanie graczy to nie zdziwie się jeżeli za jakiś czas wypuszczą jeszcze mocniejszą konsole.

 

Ale spokojnie. na ten moment XSX wystarczajaco zaawansowany że nie ma sensu teraz o tym mówić ;)

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Kyo napisał:

No właśnie mnie ciekawi ten RAM. Jak MS to rozwiąże, dla gier jest 10GB szybkiego i 3,5GB wolniejszego RAMu.  Moje gdybanie: 3,5 GB będzie dla opcji przełączania gier a nie aktualnie ogrywanej gry. Gdyby dali całość to szybsza (teoretycznie) powinna się przetaktować w dół. Chyba że coś ciekawego wymyślili i będzie to mogło hulać obok siebie.

W PS5 sprawa prosta - RAM jest wolniejszy od 10GB w XSX ale nie rozdzielili pamięci i jako całość jest szybsza od pozostałych 6GB w XSX.

 

Z analizy DF wynika, że dokładnie tak jest: 

 

- Wydajność pamięci jest asymetryczna. Czegoś takiego nie udałoby się zbudować na PC - wyjaśnia Goossen. - 10 GB pamięci fizycznej działa przy 560 GB/s. Możemy nazwać to pamięcią optymalną GPU. 6 GB działa przy 336 GB/s. Nazywamy to pamięcią standardową. Pamięć optymalna i standardowa oferują identyczną wydajność dla CPU w sferze audio i obsługi plików. Jedynym komponentem, który widzi różnicę, jest GPU.

 

W praktyce gry mogą wykorzystać w sumie 13,5 GB pamięci, na co składa się 10 GB tej optymalnej oraz 3,5 GB standardowej. To zostawia 2,5 GB GDDR6 z wolniejszej puli na system operacyjny oraz interfejs. Z punktu widzenia Microsoftu jest to jedna pula, nawet jeśli przepustowość może być inna.

 

- Z rozmów z deweloperami wynika, że zazwyczaj jest bardzo łatwo wypełnić z nawiązką tę standardową pulę, poprzez zadania procesora: audio, pliki wykonawcze, skrypty. A deweloperzy lubią takie decyzje, jeśli daje im to potencjał na większą przepustowość - wyjaśnia architekt.

 

Nie jestem programistą, ale wygląda na to, że podział tej pamięci nie powinien być ograniczeniem. Dalej nie wiemy też, jak zasobami zarządza PS5 i ile tam potrzebne jest na system operacyjny. 

Odnośnik do komentarza
43 minuty temu, MBeniek napisał:

Aż mnie ciekawi jak zmieni się ich argumentacja jak M$ zapowie lockharta z tymi 4 czy nawet 6TF na pokładzie.

 

Jest na to rozwiązanie: Lockhartt okazuje się sprzętem pod wykorzystanie chmury i nie będzie ograniczał XSX.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...