Skocz do zawartości

Małe smaczki/mechaniki które tarmoszą siusiaka


XM.

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie realizm jest sprawą pierwszorzędną. Może to i nie mały smaczek, ale zwracam na ten aspekt dużo uwagi.

W Manhuncie wystartowanie do trzech oponentów, gdzie jeden miał broń palną, albo nóż z góry skazane było na porażkę i kończyło się ucieczką ( z obowiązkowym oglądaniem się ża siebie ustawionym na prawym analogu /i tu jest smaczek! /).

 

Odnośnik do komentarza

Swojego czasu grając w The Last of Us była strzelanina gdzie za pomocą celnego headshota skończyłem trud przeciwnika, a ten elegancko przeleciał przez niską do jego kolan barierkę i zakrył się nogami. Pamiętam, że zrobiło mi to niesamowicie dobrze. To gra z 2013, a ta animacja to był 2033. Nie udało mi się odtworzyć tego efektu, więc mam nadzieję, ze nie był to bug.

 

Za dobrze wyglądał.

Odnośnik do komentarza

dziwie się że do tej pory nikt nie wrzucił powiewających na wietrze włosów na klacie Nathana Drake'a ;)

realistyczna fizyka wody w RDR2

giphy.gif?cid=4bf119fc5be08aeb7843477a49

giphy.gif

 

fizyka wody w SoT liczona na żywo w chmurze, co prawda pierwszą grą która zastosowała taką technologie był Battlefield 4 ale gra Rare robi to znacznie lepiej i na znacznie większą skale

giphy.gif

i przelewająca się woda na pokładzie

giphy.gif

 

System pogodowy w SoT - niespotykane bo większość obiektów pogodowych takie jak wolumetryczne chmury, burza, mgła, pioruny są w pełni fizyczne i wchodzą w interakcje, np. kierunek wiatru wpływa na kierunek opadania kropli deszczu. 

Do tego dosyć rzadko spotykane w grach wolumetryczne chmury tworzące randomowo różnego kształtu baranki na niebie

mZm6Xn.gif

 

 

 

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Przychodzi mi do glowy obracajacy się wokół własnej osi ksieżyc w Borderlands2 w lokacji z Jackiem i Warriorem. 

 

Vault-of-the-Warrior.jpg

 

Ogólnie cenię wszystkie gry gdzie są realistycznie odwzorowane gwiazdozbiory i niebo nocą, uwielbiam tego typu smaczki :)

Edytowane przez SebaSan1981
Literki, cyferki
Odnośnik do komentarza

 

8 minut temu, SebaSan1981 napisał:

Ogólnie cenię wszystkie gry gdzie są realistycznie odwzorowane gwiazdozbiory i niebo nocą, uwielbiam tego typu smaczki :)

A propos ;) 

gwiazda polarna 

djuSwX3.jpg

i zaćmienie słońca występujące w grze co kilka godzin 

ftDuT3u.jpg

 

a zmieniając temat to  opady deszczu w Days Gone 

 

9 minut temu, ireniqs napisał:

deszczyk w Driveclub

można dodać jeszcze śnieżek 

giphy.gif

  • Plusik 5
Odnośnik do komentarza

Swego czasu mocno robiły mnie mokre nogawki Drake'a w pierwszym Uncharted - nigdy wcześniej czegoś takiego nie widziałem.

X-Ray w serii Sniper Elite - z każdą kolejną częścią coraz bardziej szczegółowy i niesamowicie rajcowny.

Nadciągająca z daleka burza w trzecim Wiedźminie też robiła mocno - ciemne chmury i błyski w oddali, coraz silniejszy wiatr, kołyszący drzewami...
 

Ostatnio najbardziej siusiaka wytarmosił mi Red Dead Redemption II, pod wieloma względami, ale najbardziej chyba ten śnieg, osadzający się na połach płaszcza i ogólnie brodzenie w nim - przejażdżka w te mroźne strony, obojętnie o jakiej porze dnia, to magiczne uczucie.

Odnośnik do komentarza
W dniu 31.07.2019 o 15:18, Paolo de Vesir napisał:

Swojego czasu grając w The Last of Us była strzelanina gdzie za pomocą celnego headshota skończyłem trud przeciwnika, a ten elegancko przeleciał przez niską do jego kolan barierkę i zakrył się nogami. Pamiętam, że zrobiło mi to niesamowicie dobrze. To gra z 2013, a ta animacja to był 2033. Nie udało mi się odtworzyć tego efektu, więc mam nadzieję, ze nie był to bug.

 

Za dobrze wyglądał.

 

Swego czasu w pierwszym RDR w jakiejś misji w Thieves Landing była strzelanina w chacie, ustawiłem się plecami do ściany i strzelałem zza winka. Akurat tak pocisk pierwszy padł, że typ dostał heada, krew trysnęła na ścianę a silnik Euphoria sprawił, że ciało poleciało na ścianę a potem osunęło się na podłogę.

 

10 lat prawie mija a ja nadal mam te scenę w pamięci, ale to mnie porobiło. Z reszta w RDR2 tez efekty zabójstw i fizyka są doskonale, może dlatego uwielbiam strzelaniny w tej grze.

 

fizyka > grafika jeśli chodzi o wow factor

Odnośnik do komentarza

temat troszeczkę przycichł więc pozwólcie że podzielę się kolejnym małym detalem o którym chyba mało kto wie ;) 

 

otóż w Sea of Thieves każdy przedmiot począwszy od kubków, przez łopaty, broń a skończywszy na elementach architektonicznych jak mola, mosty i budynki zaprojektowany jest w taki sposób aby nie wyglądał na nowy i nosił jakieś ślady użytkowania i zużycia.  Na każdej rzeczy można znaleźć jakieś przetarcia, zadrapania, zagięcia, zniszczenia lub inne wady jak np. krzywo zbite deski. W spoilerze przykłady 



george-o-keeffe-01-bilgerattank.jpg?1521

nikola-gramatikov-colendro-blun-blk-post

nikola-gramatikov-colendro-shov-cra-post

james-crosbie-james08.jpg?1556801870

rashed-al-metrami-wld-interior-fotd.jpg?

mało tego, nawet ścieżka dźwiękowa jest nagrana za pomocą starych instrumentów. Kompozytor Robin Beanland podobno wybierał specjalnie  lekko zużyte intrumenty, bo miały mieć  więcej "duszy"

i jeżeli wsłuchacie się w dowolny utwór to słychać że dźwięk nie jest najczystszy ale to tylko dodaje mu uroku 

 

Bardzo mały detal i mało kto to dostrzeże, ale taka konsekwencja i dbałość o każdy szczegół, nawet podświadomie, pomaga budować cały klimat gry 

 

  • Plusik 1
  • Haha 2
  • WTF 1
  • Smutny 2
  • Minusik 2
Odnośnik do komentarza

No trochę beka z tego ciągłego czepiania się asaxa, bo wspomina o SoT w odpowiednim kontekście tematu. 

 

To już nie można mieć entuzjasty danej gry na forum zrzeszającym entuzjastów gier? Widać że większy problem że sobą mają Ci którym to uwiera, niż asax.

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

Fajna mechanika to by bylo jakby zamachac malpie bananem a ta by zlazila z drzewa i go zjadala.

 

Ale nie ku.rwa to, ze w grze o starych statkach sa "stare" TEKSTURY (no bo jakie maja byc, art deco?) xD Albo, ze jest "stara" muzyka bo typ uzyl starych instrumentow a nie casio syntezatora.

 

Zreszta czy te informacje sa w grze, czy wplywaja na rozgrywke? Znajdujesz list w butelece i tam sa ciekawostki z "the makeing of..."? Nie, przeczytasz to na jakims forum czy w innym pamietniku dewelopera.

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem to trochę wpływa bo taki detal  buduje calą stylistyke i odbija się na klimacie, wpływąc na odbiór gry, podobnie jak np. zayebiście wykonany śnieg w Horizon czy efektowne warunki pogodowe w Driveclub. 

 

Ale uwaga mam też coś dla Ciebie mejm:

Jak wyciągniesz banana, to świnia przestaje przed tobą uciekać

 

 

 

Edytowane przez ASX
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...