Skocz do zawartości

Gran Turismo 7


Rekomendowane odpowiedzi

PD to lenie śmierdzące już od czasu GT5. No, ale na ich miejscu zrobilibyście to samo. To jest biznes, zarobić jak najwięcej przy jak najmniejszym wkładzie. Dodadzą kilka aut, przywrócą stare trasy, odpicują menu na wzór starych GT i mamy to.

Sam też jestem temu winny, bo mam pre order na wersję 25th Anniversary. GT to dla mnie giga sentyment i powrót do młodych lat. Co w przypadku GT nie jest trudne, bo tutaj czas zatrzymał się jakieś 20 lat temu

Odnośnik do komentarza
Cytat

To jednak jest tylko DLC do GT Sport, i to za trzy bomby nawet w wersji dla PS4 gdzie gry kosztują max 249. Jak im to ujdzie na sucho to ja nie wiem

Wcześniej to nazywali Prologue, dali Sport żeby było na czasie i nie wkurzać fanów.

 

Ujdzie na sucho, gracze zwłaszcza na PS są spragnieni racerów.

Odnośnik do komentarza

No przygarniał kocioł garnkowi. xdd 

 

Z resztą, na Plejce nie było od lat pełnoprawnego gran turismo, wyłączona jakakolwiek krytyka. Co swoją drogą doskonale rozumiem, bo dzisiaj z otwartymi ramionami przyjąłbym nowego Silenta, nawet od śp. Vatry i nie wnikalbym zbytnio. :lapka:

Odnośnik do komentarza

@Paolo de Vesir

Tylko widzisz... krytyka, a hejtowanie dla zasady albo bo na PS a nie Xboxie to co innego. Ja wady GTS i GT7 (na podstawie tego co wiadomo) widzę i o nich pisałem nie raz, ale widzę też zalety.

Hejterzy z kolei jedyne co widzą to te trasy rodem z początków PS4, ale nie widzą tych ładnych, nie widzą samochodów i shaderów (szczególnie na samochodach) bijących konkurencję na łeb i ogólnej zawartości. Tak samo pierdolamento o dźwiękach itp ze strony osób które ostatnio grały w GT4, ewentualnie GT5-6.

Odnośnie modeli samochodów to np tutaj kilka porównań z GT Sport z PS4 vs FH5 z XSX.

 

A trzeba zaznaczyć, że gość nie wybrał kaszalotów z Forzy do porównań, bo są tam auta wyciągnięte z FM2 (+ dodane wnętrze i zagęszczona siatka polygonów, ale shadery i zgodność modelu w kwestii np proporcji, detali itp to padaka).

 

Ogólnie widać, że PD stawia bardziej na wygląd samochodów, a PG na otoczenie (z T10 nie wiadomo, zobaczymy co wyjdzie z nowej Forzy Motorsport).

Edytowane przez Emet
  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Chmielinski napisał:

Tak z ciekawości - jaką grę wyścigową z ostatnich, nie wiem, 5 lat uważacie za innowacyjną? Bo mam wrażenie, że niektórzy oczekują tu wymyślenia gatunku na nowo, a w zasadzie wszyscy klepią ewolucje tego samego z większą ilością contentu, ładniejszą grafiką, itp. 

Ostatnie naprawdę innowacyjne wyścigi dla mnie to MotorStorm i MotorStorm Pacific Rift (które wyszły jakieś 15 lat temu). A od GT7 nie oczekuję jakiś kosmicznych innowacji tylko większej różnorodności w trasach (czego brakowało w Sporcie i na premierę też zabraknie w 7) i lepiej oddanych/bardziej ekstremalnych efektów pogodowych (tutaj DriveClub pokazał jak to dobrze zrobić). Lepsze zniszczenia też by się przydały, nie piszę tu o masakrowaniu samochodu jak w Burnout ale jakieś wgniecenia karoserii czy pęknięte szyby z chęcią bym zobaczył.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Panowie, Wy z tymi innowacjami i "przecież to gra wyścigowa, co tu jeszcze można wymyślić" to tak na serio czy trololo? Gran Turismo to chyba najbardziej skostniała seria jeśli o to chodzi, a ostatnia prezentacja i jaranie się jakimś music Rally czy gwiazdkami na niebie to tylko potwierdzenie tej tezy. Ja rozumiem, że można kochać serię GT, mi też jest bardzo bliska sercu i z miłą chęcią ogram kolejną odsłonę, ale nie patrzmy na nią przez różowe okulary i nie yebcie ludzi którzy oczekują więcej..

Żeby nie być gołosłownym, to tak na szybko z rzeczy jakie spokojnie mogłyby się znaleźć w grze, która ma dopisek "simulation" w tytule i nie tylko:

- Dynamiczny system pogodowy i zmienne pory dnia na każdej trasie, z ryjącym beret deszczem, a nie tylko na kilku trasach, gdzie w 2022 deszcz to jakieś kropki na szybie i trochę siwego dymu z autem.
- Tworzenie się kałuż na trasie + aquaplaning.
- Spłaszczenia opon, przenoszenie wibracji na kierownicę (dualsense tutaj też mógłby się świetnie spisać).
- Przeniesienie usterek mechanicznych do singla, przebite opony, możliwość przegrzania hamulców, zatarcie skrzyni biegów (chyba tylko w niektórych endurance to było jeśli dobrze pamiętam, a i też nie wszystko).
- Pójdźmy dalej, awarie silnika czy innych podzespołów jeśli nie będziemy o nie dbać i ich naprawiać regularnie.
- Konkretny tryb rajdowy (jak już chcą go wrzucać do gry), a nie jazda jakimiś mustangami po płaskiej i szerokiej na kilka tirów trasie. Obecne rajdy to wstyd dla serii i o ile w 1999 jeszcze było to ok, tak dzisiaj już nie jest. Już wolałbym, żeby to usunęli niż mnie katowali czymś takim.
- Kamera z kasku, odwzorowanie ruchów głowy, zabrudzenia na wizjerze, ewentualne zrywki.
- Znacznie lepsze odwzorowanie prędkości, bo nawet jadąc 300km/h czuje się jakbym toczył taczkę. Chciałbym poczuć, że jeden błąd i koniec, szybsze bicie serca próbując kogoś wyprzedzić.
- Konkretny system zabrudzeń fury, a nie że lakier robi się nieco ciemniejszy. Marzy mi się jazda w jakimś syfie, gdzie co chwilę musimy używać spryskiwaczy i wycieraczek.
- System zniszczeń, albo przynajmniej jakieś mocniejsze otarcia, a nie że auto dojeżdża do mety po destruction derby niczym nówka z salonu. Proszę nie pitolić o licencjach bo już dawno udowodniono, że nie one są problemem, a spora ilość godzin pracy (no ale nie mamy do czynienia ze studiem Indie tylko z gigantem pod skrzydłami sony).
- Losowe sytuacje na torze jak wypadki AI, jakiś rozlany olej, walające się części po torze, po przejechaniu których można przebić oponę albo jeszcze gorzej.
- Safety Car na torze (tak, była kiedyś misja z nim, którą wszyscy znienawidzili po dziś dzień).
- Więcej trudnych misji i scenariuszy w singlu. Np dojechanie w deszczu na zużytych oponach, przebicie się na czoło uszkodzonym autem, oszczędzanie paliwa, itd. Wiem, że były takie rzeczy i akurat tutaj PD robiło to dobrze, bardzo chciałbym więcej tego aniżeli czystego jeżdżenia 5 okrążeń Toyotą Aqua, gdzie wyprzedzasz wszystkich do pierwszego zakrętu.
- AI które w końcu da nam w kość, ale tutaj już są jakieś ruchy, także czas pokaże.

To tak na szybko, mógłbym pewnie znaleźć jeszcze więcej rzeczy. Nie wchodziłem już nawet w technikalia samej gry bo tutaj wszystko zostało już chyba powiedziane. Jak już pisałem, GT to świetna gra i daje mnóstwo funu, a do tego jest zdecydowanie jedną z najładniej wyglądających, ale chyba każdy się zgodzi, że mogłoby być znacznie lepiej. Problem w tym, że studio takie jak PD stać na znacznie więcej, a mając do dyspozycji zasoby Sony, mogliby zrobić takiego killera, że reszta by się obsrała na miętowo. No, ale po co skoro "więcej już nie trzeba wymyślać, to tylko wyścigi" i tak to się kręci od czasu GT4... Wszystko co opisałem wyżej nie jest jakąś fanaberią tylko rzeczami, które można znaleźć w innych produkcjach. PD spokojnie stać na to, żeby to wszystko skompilować w jednym tytule.

  • Plusik 4
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Tu nie chodzi o innowacyjność, co można wymyślić w ściganiu się w kółko na zamkniętych torach! Nie chce innowacyjności ale chce grę dopracowana na miarę next genu i zapowiedzi Japończyków czyli :

 

- zmienna pogoda na Każdej trasie !! ( nie na kilku) 

- obiecany ray tracing podczas grania ! ( nie na powtórkach !!! )

- lepszy model jazdy bardziej sim skoro to „ Real Driving Sim „ - tak pisze na pudełku wprowadzając konsumentów w błąd …

 

A to odbijanie się od bandy bez większych konsekwencji to jest kwestia niedopuszczalna w takiej grze !!! 

 

Dziwie się marketingowi tej ekipy, z takimi brakami wzmianki o gwiazdach czy graniu w rytm muzyki to strzał w kolano. Mnie to odrzuciło od zakupu a nie przyciągnęło. Bo skoro nie zadbali o podstawowe aspekty gry, nie zadbali o podanie informacji co ze wsparciem starych kierownic co z VR, co z modelem zniszczeń mechanicznych i wizualnych, gdzie kamera z kasku !!! itp a gadają głupoty o gwiazdach to coś jest nie halo!!
 

Gwiazdy, przecież mogli już pobocze poprawić ( to ciagle era PS3 )na nie się częściej zwraca uwagę niż na gwiazdy !!!
 

Idiotyzm …
 

 

 

Edytowane przez RIfuk
Odnośnik do komentarza

Tu masz rację i niestety niektóre decyzje odnośnie przekierowania mocy przerobowych studia na takie rzeczy jak realistyczny układ gwiazd itp zamiast poprawy wyglądu gorzej wyglądających tras to jakiś nonsens. Niestety tu wychodzą dziwactwa Japończyków i Kaza.

I dlatego ponownie powiem - Jedyna szansa na to, że przyszłe GT będą dopięte we wszystkich istotnych kwestiach na równym, wysokim poziomie to współpraca z drugim studiem od samochodówek (najlepiej zachodnim dla zrównoważenia japońszczyzny), ewentualnie duży rozrost samego PD.

Jak wiadomo Sony jednak zamiast zakręcić tu tak by Evolution zaczęło współpracować z PD... wolało ich zamknąć... a było to też bardzo zdolne studio. W sumie dzięki Evo mieliby gotowe kozackie zmienne warunki atmosferyczne do GT7.

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, Patricko napisał:

Panowie, Wy z tymi innowacjami i "przecież to gra wyścigowa, co tu jeszcze można wymyślić" to tak na serio czy trololo? Gran Turismo to chyba najbardziej skostniała seria jeśli o to chodzi, a ostatnia prezentacja i jaranie się jakimś music Rally czy gwiazdkami na niebie to tylko potwierdzenie tej tezy. Ja rozumiem, że można kochać serię GT, mi też jest bardzo bliska sercu i z miłą chęcią ogram kolejną odsłonę, ale nie patrzmy na nią przez różowe okulary i nie yebcie ludzi którzy oczekują więcej..

Żeby nie być gołosłownym, to tak na szybko z rzeczy jakie spokojnie mogłyby się znaleźć w grze, która ma dopisek "simulation" w tytule i nie tylko:

- Dynamiczny system pogodowy i zmienne pory dnia na każdej trasie, z ryjącym beret deszczem, a nie tylko na kilku trasach, gdzie w 2022 deszcz to jakieś kropki na szybie i trochę siwego dymu z autem.
- Tworzenie się kałuż na trasie + aquaplaning.
- Spłaszczenia opon, przenoszenie wibracji na kierownicę (dualsense tutaj też mógłby się świetnie spisać).
- Przeniesienie usterek mechanicznych do singla, przebite opony, możliwość przegrzania hamulców, zatarcie skrzyni biegów (chyba tylko w niektórych endurance to było jeśli dobrze pamiętam, a i też nie wszystko).
- Pójdźmy dalej, awarie silnika czy innych podzespołów jeśli nie będziemy o nie dbać i ich naprawiać regularnie.
- Konkretny tryb rajdowy (jak już chcą go wrzucać do gry), a nie jazda jakimiś mustangami po płaskiej i szerokiej na kilka tirów trasie. Obecne rajdy to wstyd dla serii i o ile w 1999 jeszcze było to ok, tak dzisiaj już nie jest. Już wolałbym, żeby to usunęli niż mnie katowali czymś takim.
- Kamera z kasku, odwzorowanie ruchów głowy, zabrudzenia na wizjerze, ewentualne zrywki.
- Znacznie lepsze odwzorowanie prędkości, bo nawet jadąc 300km/h czuje się jakbym toczył taczkę. Chciałbym poczuć, że jeden błąd i koniec, szybsze bicie serca próbując kogoś wyprzedzić.
- Konkretny system zabrudzeń fury, a nie że lakier robi się nieco ciemniejszy. Marzy mi się jazda w jakimś syfie, gdzie co chwilę musimy używać spryskiwaczy i wycieraczek.
- System zniszczeń, albo przynajmniej jakieś mocniejsze otarcia, a nie że auto dojeżdża do mety po destruction derby niczym nówka z salonu. Proszę nie pitolić o licencjach bo już dawno udowodniono, że nie one są problemem, a spora ilość godzin pracy (no ale nie mamy do czynienia ze studiem Indie tylko z gigantem pod skrzydłami sony).
- Losowe sytuacje na torze jak wypadki AI, jakiś rozlany olej, walające się części po torze, po przejechaniu których można przebić oponę albo jeszcze gorzej.
- Safety Car na torze (tak, była kiedyś misja z nim, którą wszyscy znienawidzili po dziś dzień).
- Więcej trudnych misji i scenariuszy w singlu. Np dojechanie w deszczu na zużytych oponach, przebicie się na czoło uszkodzonym autem, oszczędzanie paliwa, itd. Wiem, że były takie rzeczy i akurat tutaj PD robiło to dobrze, bardzo chciałbym więcej tego aniżeli czystego jeżdżenia 5 okrążeń Toyotą Aqua, gdzie wyprzedzasz wszystkich do pierwszego zakrętu.
- AI które w końcu da nam w kość, ale tutaj już są jakieś ruchy, także czas pokaże.

To tak na szybko, mógłbym pewnie znaleźć jeszcze więcej rzeczy. Nie wchodziłem już nawet w technikalia samej gry bo tutaj wszystko zostało już chyba powiedziane. Jak już pisałem, GT to świetna gra i daje mnóstwo funu, a do tego jest zdecydowanie jedną z najładniej wyglądających, ale chyba każdy się zgodzi, że mogłoby być znacznie lepiej. Problem w tym, że studio takie jak PD stać na znacznie więcej, a mając do dyspozycji zasoby Sony, mogliby zrobić takiego killera, że reszta by się obsrała na miętowo. No, ale po co skoro "więcej już nie trzeba wymyślać, to tylko wyścigi" i tak to się kręci od czasu GT4... Wszystko co opisałem wyżej nie jest jakąś fanaberią tylko rzeczami, które można znaleźć w innych produkcjach. PD spokojnie stać na to, żeby to wszystko skompilować w jednym tytule.

 

Część z tego ma być/już jest, z częścią się zgadzam, a większość tego, czego faktycznie brakuje, czyli ogólnie odczucia z jazdy, porządne wrażenie niebezpieczeństwa, itp. było chyba tylko w Shift 2 i jakoś nikt od tej pory nie poszedł w tym kierunku. Od GT nie ma co takich rzeczy oczekiwać, bo Kaz po prostu nigdy w tą stronę nie pójdzie. GT od zawsze to był przede wszystkim car porn. GTS było na dobrą sprawę pierwszą grą w serii, gdzie samo ściganie było na sensownym poziomie (tylko online ofc) - dodano flagi, kary, zasady związane z oponami, itp. GT7 od początku było reklamowane jako powrót do korzeni, czyli wiadomo było, że ściganie zostanie tam gdzie było w GTS.

Sony miało studio, które mogło zrobić bardziej ekscytujące wyścigi, ale uznali, że lepiej ich ubić :dunno:

Odnośnik do komentarza

Evo miało dwie duże wtopy, jedna z MotorStorm Apocalypse a druga z Driveclubem. Po Apocalypse byli już pod kreską ale Sony dało jeszcze jedną szansę, a że Driveclub nie dowiózł na premierę (bo z tego co pamiętam Sony MOCNO nalegało żeby wydać grę jak najszybciej) to zostali zamknięci. W tym momencie takie potknięcia raczej nie oznaczało by zamknięcia ale w 2016r. Sony nie czuło ciśnienia ze strony konkurencji, bo WiiU było trupem a XOne radził sobie 2x gorzej od PS4. Trzeba pamiętać też że takie GT Sport mimo słabych ocen sprzedało się bardzo dobrze bo to silna marka, a Evo nigdy takiej marki nie stworzyło.

Odnośnik do komentarza

Sytuacja z MS Apocalypse chyba nie leżała całkowicie po ich stronie, bo premiera mocno oberwała przez to trzęsienie ziemi czy inne tsunami, które miało wtedy miejsce. No kontynuacji DC wielka szkoda, bo zarówno gameplayowo jak i mechanicznie gra dostarczała. A to co widzę w GT7 to tak trochę śmiech na sali, zamiast się skupić na autach i trasach to zasoby marnują w jakieś chmury na które 95% graczy będzie miało wywalone.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...