Skocz do zawartości

Final Fantasy XVI


Rekomendowane odpowiedzi

jedyne co widze to nalecialosci z 14tki, ale nic wielkiego. tak jak pisalem juz - widac to po dialogach. i tu i w 14stce czesto te dialogi sa napisane... dobrze? nie tak sztampowo jak z innych rpgów, tylko rozbudowane zdania, oryginalne slownictwo itd. nie wiem czy tez to zauwazacie?

 

 

oprocz tego - manualne wskazywanie przedmiotu do przekazania - nawet jesli i tak nie da sie zrobic nic innego. trzeba potwierdzic, ze te 10 marchewek co dla goscia zebralem to chce mu dac. mogloby sie to dziac automatycznie ;) w 14 bylo to samo.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Dahaka napisał:

Chodziło np. o strukturę gry - nowa lokacja, zdobycie czegoś tam od lidera miasta, robienie nudnych fetch questy, epicki finał, powtórz 5 razy.
Spłycona customizacja przedmiotami, które w większości nic nie dają, oprócz podnoszenia statów
Identyczny design dungeonow gdzie tylko bijesz potworki, potem minibossa, potem znowu potworki, znowu minibossa itd.

Nie chodzi o stricte porównanie z MMO jako gatunkiem (bo np. tak samo można opisać Tales of Arise ) tylko z konkretnie FF XIV, które jest bardziej niż na miejscu biorąc pod uwagę, że obie gry robił ten sam koleś, i właściwie dostał XVI do rąk głównie dzięki sukcesowi jaki osiągnął z XIV. No i właśnie dlatego, że XVI jest gatunkowo inna, to ludzie narzekają, bo czują te naleciałości z XIV, których powinno tu nie być.

@XM.

Ale to nie jest jedna cherry-pickowana zła opinia, tylko dziesiątki.

No na pewno znakomita większość ocenia grę na 9 i 10, nawet na metacritic jest to teraz jedna z najwyzej ocenianych gier Sony od userów, mimo 732 ocen 0 od Xbotów xD. Steama nie ma jeszcze, więc innego agregata nie ma póki co :). 

1 minutę temu, smoo napisał:

Najlepszy sposób na obrzydzenie sobie ulubionej gierki to wejście na jej subreddita. :bad:

 

This :). 

 

Pamiętam Cyberpunkowy reddit do 12 msc po premierze, ale tam jeszcze mieli przynamniej powody xD. 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Ölschmitz napisał:

jedyne co widze to nalecialosci z 14tki, ale nic wielkiego. tak jak pisalem juz - widac to po dialogach. i tu i w 14stce czesto te dialogi sa napisane... dobrze? nie tak sztampowo jak z innych rpgów, tylko rozbudowane zdania, oryginalne slownictwo itd. nie wiem czy tez to zauwazacie?

 

 

oprocz tego - manualne wskazywanie przedmiotu do przekazania - nawet jesli i tak nie da sie zrobic nic innego. trzeba potwierdzic, ze te 10 marchewek co dla goscia zebralem to chce mu dac. mogloby sie to dziac automatycznie ;) w 14 bylo to samo.

Dialogi w FF XVI to jest też topka, tutaj nie ma nawet o czym rozmawiać, gra jest świetnie napisana i w życiu nie widziałem takich dialogów w japońskiej grze, może poza Nierami. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

No na pewno znakomita większość ocenia grę na 9 i 10, nawet na metacritic jest to teraz jedna z najwyzej ocenianych gier Sony od userów, mimo 732 ocen 0 od Xbotów xD. Steama nie ma jeszcze, więc innego agregata nie ma póki co :). 

 


Typie xD Ja rozumiem, ze gra Ci się podoba, ale już nie zakrzywiaj rzeczywistości ze się wszystkim podoba, wystarczy kliknąć w link i masz masę zawiedzionych ludzi. Willy ma racje, niezłe copium tu wchodzi.

I jak user score na poziomie 8.1 to jedna z najwyżej ocenianych "gier Sony" to trochę słabo.

Odnośnik do komentarza

Niemniej jednak patrząc na to wszystko z góry i na ludzi typu @Dahaka, mamy XIV MMO, VIIR nowoczesny blockbuster (ale z party, większym naciskiem na strategiczny combat, trochę wiecej z RPG), XVI to już odejście totalna od poprzedników.

 

Mogliby połechtać teraz tych drugich i wrzucić jakiś FF XVII w stylu FF VI :D. Najlepiej właśnie nową numerowaną część, a nie remake. Takie gry przecież robi się 10x szybciej i 20x taniej, a i trochę połechtaliby tych, co nie trawią gier akcji. Sprzedaż na poziomie 2-3 mln myślę, że by była, ale cóż :D. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Dahaka napisał:


Typie xD Ja rozumiem, ze gra Ci się podoba, ale już nie zakrzywiaj rzeczywistości ze się wszystkim podoba, wystarczy kliknąć w link i masz masę zawiedzionych ludzi. Willy ma racje, niezłe copium tu wchodzi.

I jak user score na poziomie 8.1 to jedna z najwyżej ocenianych "gier Sony" to trochę słabo.

Metacritic robi dużo ostatnio i kasuje 0, ale przecież jedyny agregat do user score, który działa to Steam. Z innych można co najwyżej wybrać kilka, które nie są ocenione na 0, bo nie ma na platformę X, albo siła community jest tak duża, że walą swoje oceny. 

 

Generalnie na razie widać (recenzje i gracze), że to najlepszy Final od wielu wielu lat i tak to obiektywnie wygląda. 

 

Osobiście uważam, że XVII jednak znowu wszystko wywali do góry nogami, bo jeszcze 2 takich samych Finali nie było. Wątpie, żeby każda kolejna była podobna do XVI (mimo, że zajebista), jak tak będzie - to też będę zawiedziony. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No ale powiedzmy sobie szczerze, czy ta gra tak wiele by straciła, gdyby nie było tych  jebamych questów na otwartych hubach? Przecież one wyglądają jak z typowego MMO, idź. Pogadaj z ottonem, potem pogadaj z Charon, następnie z dziadkiem, na koniec wracaj przez całą lokację z powrotem do Ottona xD. No kuźwa strasznie ciekawe to jest. Albo po wielkiej epickiej walce eikonów, wysyłają głównego bohatera po czosnek, drażnią mnie strasznie takie głupoty, bo główny wątek oglądam z dużym zainteresowaniem. Przecież te sekcje liniowe w zamkniętych lokacjach są dobre, wystarczające,  Spokojnie mogliby wywalić te otwarte lokacje z tymi durnymi qestami pobocznymi, bo to są zwykle zapchajdziury. Gra byłaby o połowę krótsza, i chętniej bym zagrał ng i na wyższym poziomie trudności, tak to nie wiem, czy będzie mi się chciało od nowa przez to wszytko przechodzić po skończeniu gry. Gra jest bardzo nierówna pod wieloma względami, nie chce mi się wypisywać więcej tych rzeczy, ale oceny 9/10 10/10 to jest dla mnie gruba przesada, panowie, mniej tego copium xD.

Odnośnik do komentarza
17 minut temu, Rotevil napisał:

No ale powiedzmy sobie szczerze, czy ta gra tak wiele by straciła, gdyby nie było tych  jebamych questów na otwartych hubach? Przecież one wyglądają jak z typowego MMO, idź. Pogadaj z ottonem, potem pogadaj z Charon, następnie z dziadkiem, na koniec wracaj przez całą lokację z powrotem do Ottona xD. No kuźwa strasznie ciekawe to jest. 

Dla mnie by straciła, bo mimo że questy są ciuniutkie, to jednak dają chociaż namiastkę swobody i erpegowości tej grze, a także dzięki zdobywaniu w nich rzadkich materiałów do craftingu (co pozwala wykuć konkretny oręż i zbroję) oraz dodatkowego expa i punktów do kupowania skillów, sprawia że można się poczuć mocno OP, a to zawsze też jest fajna rzecz w RPGach. Tak naprawdę dla mnie ta gra na dobre się rozkręciła i stała się dużo lepsza właśnie kiedy skończyła się ta cała korytarzówka i dało się w końcu pobiegać po otwartych przestrzeniach, zapolować na opcjonalne bestie, a także pośmigać za czosnkiem. Tak: wolałbym żeby zadania poboczne były lepsze. Niemniej wolę chociaż takie zadania niż całkowity ich brak. 

 

Godzinę temu, Dahaka napisał:


Typie xD Ja rozumiem, ze gra Ci się podoba, ale już nie zakrzywiaj rzeczywistości ze się wszystkim podoba, wystarczy kliknąć w link i masz masę zawiedzionych ludzi. Willy ma racje, niezłe copium tu wchodzi.

I jak user score na poziomie 8.1 to jedna z najwyżej ocenianych "gier Sony" to trochę słabo.

Eeee, mamy 2023 rok, a ludzie jeszcze poważnie traktują user score? Gdzie na Metacritic może wbić nawet największy debil, który gry na oczy nawet nie widział i wystawić 0/10, bo ma taki kaprys? Ja się teraz nie kłócę, że są gracze którzy rzeczywiście w to zagrali i im się nie podoba ten Fajnal, ale błagam. Szanujmy się i nie traktujmy Metaszrotika jako jakiejś wyroczni.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Szermac napisał:

No nie wiem co to za pomysł przechodzić poboczne na NG+ i na wyższych poziomach trudności, podziwiam xd

Myślę, że na NG+ będzie można je olać :). Ogólnie to nawet nie wiem, co ta na tym NG+ będzie extra tzn. czy coś poza podniesieniem trudności i dodatkowym trofiku. 

 

31 minut temu, PanKamil napisał:

Najpierw napisy pl, a teraz

 

 

 

 

będę :) warto brać już, bo miejsca szybko znikają. 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, wet_willy napisał:

Trzeba bedzie przechodzic bo bedziesz chcial kupic 2 Genji Glove za Renown podobnie jak z innymi Akcesoriami ktore mozna na NG+ laczyc zeby podwajac ich efekt ale po raz kolejny forumek dostarcza pod wzgledem nie wiem ale sie wypowiem xD

Co to znowu za pierdolenie, bez jakiegoś itema rozumiem, że gdy nie ukończysz, bo za trudna xD? 

Chcesz powiedzieć tym samym, że sidequesty na ng+ nie będą opcjonalnie bo dają itemy xD?

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, KrYcHu_89 napisał:

Dialogi w FF XVI to jest też topka, tutaj nie ma nawet o czym rozmawiać, gra jest świetnie napisana i w życiu nie widziałem takich dialogów w japońskiej grze, może poza Nierami. 

Przeoczyłem ten post, a zgadzam się z nim w 100%. Nie wiem kto pisał te dialogi, ale to jest zupełnie inny poziom niż w poprzednich Fajnalach. Zastosowane słownictwo, dojrzałość niektórych kwestii i brak tej debilnej, irytującej, typowo japońskiej naiwności. Bardzo dobrze się to wpasowuje w same postacie, zwłaszcza w Clive'a który dla odmiany zachowuje się jak twardy, dorosły gość, a nie jak przygłupawy bachor (Zidane, Zack), emo (Cloud, Squall, Noctis) albo pizda (Tidus, Vaan). Nawet polskie tłumaczenie mimo kilku baboli, daje radę. 

 

I gigantyczny plus ode mnie za jedną rzecz: przez sporą część gry śmigamy z jakimiś kompanem albo nawet kilkoma i w trakcie eksploracji wszyscy mają zamknięte ryje. DZIĘKUJĘ za to bardzo, bo wprost nie potrafię opisać słowami jak mnie to denerwuje w zachodnich grach (czyli np. ostatnio w GoW: Ragnarok), gdzie nie można zrobić dwóch kroków, żeby jakiemuś cymbałowi po drodze nie załączył się nudny monolog. W trakcie filmików: niech gadają ile chcą (zwłaszcza że w FFXVI słuchanie tych kwestii to czysta przyjemność), ale podczas wędrówki i rzeźniczenia proszę o to, żeby morda była w kuble. 

 

 

Edytowane przez Josh
  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Josh napisał:

Przeoczyłem ten post, a zgadzam się z nim w 100%. Nie wiem kto pisał te dialogi, ale to jest zupełnie inny poziom niż w poprzednich Fajnalach. Zastosowane słownictwo, dojrzałość niektórych kwestii i brak tej debilnej, irytującej, typowo japońskiej naiwności. Bardzo dobrze się to wpasowuje w same postacie, zwłaszcza w Clive'a który dla odmiany zachowuje się jak twardy, dorosły gość, a nie jak przygłupawy bachor (Zidane, Zack), emo (Cloud, Squall, Noctis) albo pizda (Tidus, Vaan). Nawet polskie tłumaczenie mimo kilku baboli, daje radę. 

Dla mnie największym plusem jest, o dziwo, brak jakiś wkurwiajacy motywów z japońskiej mangozjebo kultury - wszytsko to wygląda bardzo, hmm, poważnie? No i fajnie zagrać wreszcie w grę bez na siłę wrzuconego murzyna, araba czy innej grupy etnicznej tam gdzie to faktycznie nie pasuje. 

Fetch questów na pewno bronić nie będe - taka sama chujowizna jak od zawsze w jrpgach, lecę fabule i jest świetnie i to najważniejsze.

  • Plusik 4
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
30 minut temu, Szermac napisał:

No nie wiem co to za pomysł przechodzić poboczne na NG+ i na wyższych poziomach trudności, podziwiam xd

Ja nie miałem na myśli przechodzenia ponownie tych pobocznych od randomów, tylko są główne misje w otwartych hubach, które polegają na bieganiu w tę i z powrotem, lataniem za czosnkiem, czy robieniem śledztwa, kto okradł tego finalowego hodora i ściganiem jakiegoś bachora. Jak już robimy akcyjniaka na całego rodem z devil may cry, to takie elementy mi kompletnie nie pasują do tej gry i mnie mocno drażnią. Mam wrażenie, że gra cierpi na kryzys tożsamości, twórcy nie do końca wiedzieli czym ma być ta gra, raz mięsisty akcyjniak, potem jakieś bieda MMO, potem z powrotem korytarzówka z zajebista walką eikonów i tak w kółko. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...