Skocz do zawartości

PSVR 2 - komentarze i inne rozmowy


qraq_pk

Rekomendowane odpowiedzi

Robił ktoś update tego Saints and Sinners do VR2? Niby trzeba było kupić upgrade do Tourist Edition, ale w sklepie widzę dwie wersje osobno tego turysty pod PS4 i PS5 (kazda po 45 zł). A podstawkę S&S mam na PS4 i teraz nie wiem ktorą na 100% kupić by nie spieprzyć "łańcucha upgrejdow"?

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, _Red_ napisał:

Robił ktoś update tego Saints and Sinners do VR2? Niby trzeba było kupić upgrade do Tourist Edition, ale w sklepie widzę dwie wersje osobno tego turysty pod PS4 i PS5 (kazda po 45 zł). A podstawkę S&S mam na PS4 i teraz nie wiem ktorą na 100% kupić by nie spieprzyć "łańcucha upgrejdow"?

Kurde Ja robiłem ale nie zwróciłęm uwagi jaką wersje kupuje xD Gra działa i miałem Free upgrade do VR2 - 18GB Jutro mogę sprawdzić, swoją drogą gra super ale $ony jak zwykle nawet polskich napisów a przydały by się mocno.

Odnośnik do komentarza

 

 

Yep, trzeba wersje PS4 kupić, wersja PS5 to pułapka dla chcących podbić wersję do VR2, a jedynie daje jakieś tam dodatki jeśli już ktoś ma Saints and Sinners natywnie na PS5 :dafuq:

 

edit

idąc za ostrzeżeniami z reddita wziąłem upgrade Tourist za 45zl do wersji PS4 (której oryginał mam z PS+ za free) i pięć razy sprawdzalem, czy nie kupuje Tourist dla PS5. 

Kupiłem, działa, mogę teraz ściągnąć S&S na PS5 pod VR2, ale co ciekawe, wygląda jakbym miał licencję na Tourist zarówno PS4 i PS5, a przecież ludzie, którzy wpierw kupili Tourist na PS5 zmuszeni byli wydać drugie 45 zł na Tourist PS4, aby dostać się do edycji VR2. Pojebany proces xd

 

 

 

Odnośnik do komentarza

To jest tak
Understanding Early Adopters and Customer Adoption Patterns | IxDF

VR ogólnie jest na początku tego cyklu (pytanie czy już wyszło z pierwszej fazy) i ja jestem mocno przekonany, że przejdzie go w całości. Oczywiście nie w takiej formie jak obecnie, bo ona nie jest do przyjęcia dla masowego użytkownika, tzn. próg wejścia pod kątem użytkowania jest zdecydowanie zbyt wysoki (jakieś wielkie hełmofony, panie daj pan spokój) a i nie ma nadal rozwiązania choroby symulatorowej. Rozwiązanie moim zdaniem się pojawi wraz z rozszerzaniem użytkowania VR np. w przemyśle. Obstawiam jakąś chemię w postaci tabletek, które będziemy przyjmować i które zadziałają magię oszukując mózg, żeby jednak nie zmuszał żołądka do wymiotów ; )
Obecnie VR istnieje w branżach bardzo specjalistycznych oraz rozrywkowej, gdzie te 2,5% z krzywej powyżej akceptuje niedogodności z tym związane.

W naszym growym przypadku widzę jeszcze jeden duży problem, który utrudni zdobycie większej liczby klientów, tzn. fakt, że jest bardzo mało gier, w które gra się w tradycyjny sposób. Przykładem takiej gry jest Astrobot - człowiek siada, ma pada do którego jest przyzwyczajony, ale jednak otrzymuje zupełnie nowe doznania. Obecnie branża skupia się na tym, żeby jak najbardziej uwypuklić elementy odróżniające VR od non VR, co oczywiście jest mega potrzebne, ale moim zdaniem nie przekona "mas", no bo kurde, jak normalny człowiek chce machać łapami to nie odpala konsoli tylko idzie ,nie wiem na siłownię czy salę treningową. Zatem, te elementy są skierowane do osób zajaranych technologią, gotowych nie tylko ponieść wysiłek związany z obecnym rozwojem VR (czyli generalnie jakaś tam niewygoda), ale też szukających nowych elementów typu chodzenie za pomocą machania rąk w Horizonie (matko, jakie to jest głupie ; D ), bo to zwiększa poczucie immersji.

Jeszcze lepiej widać to moim zdaniem na przykładzie RE VIII - tam to dopiero człowiek się musi natrudzić, żeby wziąć latarkę, czyli coś co w "normalnym" trybie załatwia się jednym przyciskiem. Żeby nie było wątpliwości, to są bardzo fajne elementy, ale moim zdaniem nijak nie przełożą się, na dłuższą metę, na zdobycie masowego odbiorcy, bo są po prostu zbyt męczące/wymagające jak na rozrywkę, która powinna być odprężająca.

To czego potrzebuje VR to balansu między:

  • grami z "gimmickiem" czyli symulujących wszelkie czynności jak wspomniany RE,
  • grami wykorzystującymi VR i dedykowane kontrolery w naturalny sposób (mam na myśli wszelkie gry muzyczne, sportowe typu ping pong, billard itd. oraz FPSy, ale tutaj nadal wszędzie jest element, który podnosi "próg pozostania" czyli np. coś co mi się osobiście bardzo podoba, ale zdaję sobie sprawę, że wielu może utrudniać życia tj. choćby Pavlov i zmiana magazynku. Natomiast FPSy są naturalnym gatunkiem do przenoszenia w VR tyle, że z ułatwieniami jak właśnie wspomniane przeładowanie)
  • "normalnych" gier tyle, że w VR (GT, sequel/remake Astrobot, Moss).

Obecnie jest zdecydowana przewaga dwóch pierwszych elementów, a za mało trzeciego. I w to moim zdaniem powinno inwestować Sony, tzn. przekonywać deweloperów do dodawania trybów VR wszędzie gdzie to możliwe w wyścigach i "tradycyjnych" FPSach (choć oczywiście będzie to związane z kompromisami, które widać też w RE, czyli np. nie wszystkie elementy będą interaktywne) oraz tworzyć/ułatwiać tworzenie innym gier właśnie astrobotowych.
Droga jest długa, natomiast jestem przekonany, że jest to technologia, która zmieni świat i jesteśmy na początku tej rewolucji. VR nie skończy jak telewizory 3D, ale też rzecz jasna to z czym teraz obcujemy, nie jest formą ostateczną. Za kilka/kilkanaście lat będziemy patrzyli na PSVR i PSVR2 jak teraz patrzymy na pierwsze telefony komórkowe.

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

Jeśli ktoś czekał na trochę lepszą cenę to do tej pory chyba najtańsza oferta. Wychodzi 2565 zł jeśli weźmiemy w promocji ratalnej, lub 2700 zł bez rat:

 

https://www.mediaexpert.pl/gaming/okulary-vr/gogle-vr-sony-playstation-vr2

 

Z kodem K-3048

 

Trzeba dorzucić jakiś kabelek do koszyka, żeby kwota przekroczyła 3 tys. i weszło na wyższy próg obniżki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 1.04.2023 o 00:56, jack119 napisał:

Wychodzi 2565 zł jeśli weźmiemy w promocji ratalnej, lub 2700 zł bez rat

 

A myślałem, że tak jak z PS5, będzie ciezko o obniżki i 3 tyg temu za detaliczna cenę kupiłem :nosacz: :cebula:

 

edit

chujki się zabezpieczyły z tym dodawaniem kabelka do 2999 zł bo bazowa cena vr2 to 3099 zł xd

Odnośnik do komentarza

Ja pomimo początkowego zachwytu dziś opchnąłem swoją sztukę (na szczęście jeszcze z małą stratą). Ostatecznie VR nie dla mnie:

- muli

- męczy (fizycznie)

- nie zachęca do szybkiego szpilu jak stacjonarka/switch (podpinanie, zakładanie, jebanie)

- kabel wkurwia

- giereczki raczej pierdołowate i grafa nie zachwyca

- Sony chyba już zlewa temat

 

Ale było warto spróbować. Ciekaw jestem gdzie zajdzie ta technologia.

Odnośnik do komentarza

Widziałem temat na reddicie (chyba poniższy) i przedłużacze wydają się działać. Co prawda nie wszystkie kable mogą działać, ale w temacie jest wrzucony link do tego, który działa. Też chętnie się w taki wyposażę, bo fabryczny mógłby być trochę dłuższy. Z przedłużeniem udałoby się mi go zawiesić ponad głową.

 

Edytowane przez A_Bogush
Odnośnik do komentarza
W dniu 18.04.2023 o 15:10, gnom napisał:

Czy ktos probowal przedluzac kabel USB C ? Chodzi mi o wykorzystanie przedluzacza, nie jakies przerabianie itd. Jest jaki lag czy cos ?

Mam i uzywam. 0 problemów 

YIWENTEC USB C do USB C 1M Męski Kątowy Kabel, Kabel Data USB 3.1 Gen 2 10Gbps Transfer danych USB C 100W Kabel, 4K. 

 

50 zl na amazonie

 

Odnośnik do komentarza

Wjechał wczoraj update dla VR2. Testowałem w GT7 i jest poprawiony eye tracking. Teraz gdy kątem oka patrze w lusterka to obraz wyraźnie szybciej się wylstrza. Detale są też lepszej jakości, można teraz bez problemów odczytywać poziom paliwa w niektórych autach. :obama: Nie testowałem innych gier ale domyślam się że też są lepsze wizualne wrażenia. Ja wsiąkłem tylko w GT7. :wub:

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...