Skocz do zawartości

Xenoblade Chronicles 3


Shen

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.04.2022 o 20:34, Banan91PL napisał:

Od 2jki się odbiłem po 45h i nie dokończyłem tutaj podejmę wyzwanie ponownie tym bardziej ze nie trzeba znać poprzednich odsłon ?

Jak można odbić się od dwójki? żartuję oczywiście, ja jestem zakochany w dwójce i dla mnie to najlepszy jrpg ever.

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Podobało mi się gotowanie i ogólnie wyrób w Tornie, nastawiony na trwałe i bardziej znaczące przedmioty. Tutaj znowu zapowiada się pójście na ilość, czyli też mniej znaczące efekty, tymczasowe wzmocnienia (więcej doświadczenia albo więcej nagród za walki) itp.

 

Mam nadzieję, że będą takie urocze ikonki postaci przy ognisku jak w Tornie.

 

image.thumb.png.ff2f3f242b99f708ec396488e6251582.png

Odnośnik do komentarza

W X zużywało się masę czasu m.in. na potwierdzanie przedmiotów po walce czy absolutnie szalone zarządzanie składem i misjami, w dwójce m.in. na ustawianie Field skills i używanie ich i zarządzanie gownoblade'ami. W obu przypadkach wydawało mi się niemożliwe, że twórcy genialnej jedynki to zaakceptowali. Ale z czasem nabrałem wrażenia, że może oni trochę chcą wydłużać czas gry takimi metodami. Ogólnie sięgają po takie techniki rodem z gier MMO w miarę świadomie, niektóre rzeczy są po to żeby zajmowały dużo czasu i tworzyły uczucie zaangażowania (investment).

 

Jak trojeczka będzie pozbawiona takiego marnowania czasu, to niby super, ale jako psychofan serii też będę w pewnym sensie smutny, że już nie mam ci robić po 100 godzinach, a nie po 200 jak w X i dwójce...

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Nie wiem co wycisnęli, oceniam tylko styl grafiki no i nie powiesz mi, że to wygląda dobrze. Skały, zielona tekstura imitująca trawe i bieda wodospad, a wybrałem jako przykład chyba i tak jeden z lepszych fragmentów. Brzydkie i nudne, a w grze z dużym otwartym światem jednak ten świat powinien zachęcać do eksplorowania 

 

image.png.d930f0116444106a06e990b3b48139fe.png

 

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, voi tekku napisał:

Tym razem krótszy trailer z przedstawieniem świata. Ciekawe czy będą segmenty ja w poprzednich częściach czy raczej open bez loadingow do czego chciał dążyć Takahashi. 

Po lokacjach widać że znowu huby. Trochę śmieszne, że 7 lat temu xcx miał gigantyczna otwarta mapę bez loadingow, a tu ciągle się cisna z nimi. 

Odnośnik do komentarza

Ta, bo wii u miażdżyło switcha wydajnością i podzespołami. 

1 godzinę temu, XM. napisał:

Trochę śmieszne, że 7 lat temu xcx miał gigantyczna otwarta mapę bez loadingow, a tu ciągle się cisna z nimi

No nie wiem, stateczek z pierwszego trailera może sugerować większą otwartość. Chociaż sam nie wiem którą opcję bym wolał, loadingi między segmentami sprawiają że ogólnie świat gry wydaje się wiekszy paradoksalnie bo mamy wrażenie że coś pomiędzy tymi krainami jest tylko dla wygody jest to skipowane. Kiedyś widziałem film na ten temat na kanale Resonant Arc, z ktorym sie w dużej mierze zgadzam. Aczkolwiek fajnie byłoby zobaczyć główne Xenobladey w otwartym świecie. 

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, 20inchDT napisał:

chyba inne trailery widzielismy. to co wycisneli ze smiecia to cud. Oby rozdziałka była tym razem ludzka.

Nie dali rady ogarnąć tego przez dwie gry (i dodatek) na tym retrosprzęcie dlaczego nagle mieliby to zrobić. Gry już nie będą ładniejsze.

Odnośnik do komentarza

Jezu, jak wy się staracie żeby podkreślać jak bardzo Switch zły, już nawet ostateczna broń poszła czyli udawanie że Wii U było lepsze mdr. Wii U. Wii U było lepsze zdaniem naszych mędrców.

 

Nie widziałem w życiu sensownego argumentu, że Switch nie jest ogólnie "mocniejszy" od Wii U. No... jest. Także gry portowane z Wii U chodzą w wyższej rozdzielczości i z lepszą animacją. 

 

Xenoblade X był arcydziełem technicznym. Inwestycją, w którą poszło chyba więcej, niż we wszystkie pozostałe gry na tego szrota razem wzięte. Przede wszystkim biorąc pod uwagę, że gra chodziła z płytki, co jest kompletnym ewenementem w przypadku takiego otwartego świata, który dotyczuje się tak szybko i z taką jakością. Ale łowcy tekstur oczywiście zaraz by znaleźli drzwi wyglądające jak z FF7 i inne takie, gdyby tylko chcieli. Tak czy siak, gra powstawała długo; Nintendo też chciało wydać Xeno X szybko po premierze konsoli, ale lekko nie wyszło.

 

Xenoblade 2 był uważany za porachę i za wydany zbyt szybko, bez poznania architektury Switcha. Ludzie bardzo jęczeli na tę rozdziałkę (która de facto ma pomniejsze znaczenie, ale mocno odczułem że poruszamy się dużo wolniej niż w "jedynce"). Z perspektywy czasu, uznałem, że jednak to i tak jedna z najlepiej zrobionych gier na Switcha. Biorąc pod uwagę ogrom, mimo wszystko znośną jakość (zwłaszcza po patchach), wydanie gry kilka miesięcy po premierze nowej, bardzo innej konsoli... a także fakt, że większość Monolithu pracowała wtedy nad Zeldą, a Xeno 2 robiło mniej niż 50 osób. Xenoblade 2 był robiony na architekturze Xeno X, był to projekt bardzo na szybciora, biorąc pod uwagę, jak duża jest to gra.

 

Po Xeno 3 oczekiwania mam realistycznie spore, bo teraz już pracowali kilka lat wiedząc wszystko o Switchu, tak jak niegdyś wyciskali niemożliwe z Wii U. Na ekranie ma być więcej postaci, niż kiedykolwiek, a ostatni rok spędzono na szlifowaniu płynności animacji wobec tego bogactwa. 

 

 

 

To czy doczytujący się na bieżąco świat ma kilka lokacji z przejściem, czy bez przejścia, specjalnie w takiej grze wiele nie zmienia. Tak czy siak w Xenoblade cały czas używamy fast travel i tutaj w obu grach było doczytywanie, podział na kilka lokacji bez przejścia to głównie różnica designu, ile razy w Xeno X jak mieliście przejść z Cauldrosa do Oblivii to faktycznie potrzebowaliście lecieć na żywca mdr.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, 20inchDT napisał:

remaster jedynki wygladal lepiej od dwojki to jakis progres jest. Oby nie bylo tak rozmazane jak dwojka.

Wygląda bardzo dobrze, ale "lepiej" To spore nadużycie. "Działa lepiej", takie stwierdzenie byłoby bardziej na miejscu, uporali sie z doczytywaniem tekstur przy fast travelu i jest wyższa rozdzielczość w hh. Poprawili tekstury wzgledem oryginału, ale raczej nie dodali żadnych nowych obiektów, wiec też i silnik nie był dodatkowo obciążony. Niemniej ludzie z Monolith nie raz udowadniali swoją jakość wiec o Xeno 3 pod tym względem się nie martwię. 

 

1 godzinę temu, ogqozo napisał:

Jezu, jak wy się staracie żeby podkreślać jak bardzo Switch zły

Kompleksy malych siurków, trzeba ze współczuciem podchodzic. 

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Remaster jedynki może mieć lepszą rozdziałkę w handheldzie, ale zupełnie nie wygląda lepiej niż 2. Polecam odświeżyć pamięć.

 

Nie wiem też o co chodzi z szybkością poruszania. Może przy +25% quick stepa jest lepiej, ale obecnie gram w jedynke 40h i postać porusza się strasznie wolno albo miejscówki po prostu są ogromne. Do tego ułomny bezużyteczny skok, którym nie możemy pokonać nawet barierki. Dla mnie eksploracja w 2 części była dużo przyjemniejsza.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...