Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut


Lain

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież z tym pierdoleniem o datarciu silników w fabryce to jest jakaś totalna bzdura. Może jest inaczej w jakichś super sportowych autach, ale w autach dla "ludu" nic takiego nie ma miejsca. Silnik zjeżdża z lini montażowej, jest ładowany do palety i jedzie do fabryki danego samochodu, tam jest wkładany do karoserii, i jedyne kilometry jakie robi to są z lini montażowej już w aucie na plac logistyczny, czyli pewnie samochód zrobi z 5-10 kilometrów w sumie. 

Każda fabryka silników ma oczywiście hamownie, ale na te hamownie trafia jakiś bardzo mały procent silników. Tylko na początku produkcji silnika hamowane jest 100% silników, później nikt tego nie robi. 

Także pierdolenie sprzedawców w salonie to można między bajki włożyć. 

 

Po 1500km pamiętać spuścić olej i wymienić filtr oleju. W nowym silniku opiłków różnego radzaju lubi być sporo, więc lepiej to zlać. 

Edytowane przez Wooyek
  • Plusik 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza

450l?  to najs :notbad:. To więcej niż w CX30/nowy Juke, że o np CX3/stary Juke nie wspomnę, nieźle. No ok Balon, z tymi lusterkami racja, ale imo śmiało bardziej priorytetowo można by potraktować adaptacyjne światełka lub paronamiczny szyberdach... ale to też kwestia gustu/wyboru, i co komu bardziej pasuje, nie chcę w sumie o to "drzeć kotów" czy coś. Co kto woli, najlepiej jak jest wszystko :]. pzdr.

 

 Z tym docieraniem, to te tys czy dwa tys km powinno szybko strzelić, na początku przecież się szuka pretekstów żeby tylko gdzieś pojechać nową zabawką :)

Edytowane przez alb84
Odnośnik do komentarza
53 minutes ago, mozi said:

A skąd takie sensacje? Z instrukcji czy internety? Ja przy odbiorze dostałem info ze auto jest docierane w fabryce i nie ma co się bawić w eko driving. 

Z instrukcji. Może zależy od producenta, VAG na pewno podaje. Miałem opisane w instrukcji Audi, sprzedawca też przypomniał przy odbiorze, tutaj konkretny przykład:

https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/volkswagen/golf-2015/instrukcja?p=339

 

Jak ktoś nie wierzy, nikt mu nie broni tego nie przestrzegać. Na gwarancję i tak nie ma to wpływu, nikt nie sprawdzi. Sam docierałem, nie było to jakoś szczególnie uciążliwe, bo jeżdżę dużo.

Odnośnik do komentarza
16 minut temu, alb84 napisał:

 

450l?  to najs :notbad:. To więcej niż w CX30/nowy Juke, że o np CX3/stary Juke nie wspomnę, nieźle. No ok Balon, z tymi lusterkami racja, ale imo śmiało bardziej priorytetowo można by potraktować adaptacyjne światełka lub paronamiczny szyberdach... ale to też kwestia gustu/wyboru, i co komu bardziej pasuje, nie chcę w sumie o to "drzeć kotów" czy coś. Co kto woli, najlepiej jak jest wszystko :]. pzdr.

 

No np Troc ma 445 l i jeszcze dodatkowy schowek.

 

Dokładnie każdy ma inne potrzeby dla mojej żony zdecydowanie ważniejsze jest bezkluczykowe otwieranie oraz elektroniczna klapa od panoramy czy adaptacyjnych lamp (ledy standard jej stykną), bo na wczasy czy po nocy nie jeździ. 
Osobiście jakbym musiał wybierać to zdecydowanie wolałbym adaptacyjne ledy niż bagażnik automatyczny. Oczywiście najlepiej to i to :lapka:
 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No akurat Skoda RS w tym temacie była zamówiona później i już przyszła jakiś czas temu. Słaby czas na zakup nowego auta teraz, co zrobić. W styczniu mówili 4 miesiące, w lutym przy zamówieniu 5, zobaczymy ile będzie. Ostatnio koledze powiedzieli w VW już 7, ostatecznie wziął 2008 co niby za 5 ma być.

 

Na szczęście A3 nie sprawia problemów, mogę je trzymać ile będzie trzeba, więc wymianę auta traktuję w kategoriach przyjemności, a nie konieczności.

Odnośnik do komentarza
54 minutes ago, balon said:

Podają jakiś powód? Czego brakuje?

Mi na troca dla żonki zamówionego na początku czerwca, powiedzieli 3 miesiące…

Z tego co patrzę na motortalk (lurkuję sobie z translatorem) T-Roc rzeczywiście ma krótsze czasy dostawy. Ogólnie tak jak napisał Wooyek, braki półprzewodników i zdecydowanie większy popyt niż rok temu. Z ciekawostek Dacia wydaje niektóre Dustery bez ekranów i domontuje później, Peugeot wywalił dopiero co dodany przy lifcie digital cockpit z końcówki produkcji aktualnej 308, a Ford nabudował F150 czekających na brakujące elementy na parkingu.

Odnośnik do komentarza
40 minut temu, Wooyek napisał:

Ile tam nakulane kilosków? Jak ten silniczek 1.0 się sprawuje? 

 

Nastukane 24k, zjezdzona Polska jak długa i szeroka, absolutnie żadnych problemów. Dzisiaj przegląd gwarancyjny i 2 raz wymiana oleju i filtrów.

Jak się sprawuje silnik? Kwestia tego jak jeździsz :). Tak z mojej perspektywy, to 140 na autostradzie to nie problem przy dwóch osobach i zaladowanym w bagażniku, w mieście niczego więcej nie trzeba (wersja 100 koni, automat). Na światłach dzięki turbinie do 60 bardzo żwawo jak dasz w podłogę.

Ogólnie jeżdżę bardzo spokojnie i raczej przepisowo. Jak ktoś chce ścigać się na 100, to niech szuka czegoś innego. Jeżeli chodzi o kulturę pracy silnika, to jest petarda: cicho, brak wibracji.

To jest wersja bardzo bogato wyposażona (automat, światła Full Led, adaptacyjny tempomat, modem GSM w środku dzięki czemu mam Wifi, czujniki przód tył, kamera cofania, czujniki martwego pola, asystent parkowania... ogólnie nie oszczedzalem), nie jestem w stanie złego słowa powiedzieć. Do miasta ideał, bo z racji gabarytów stosunkowo łatwo o miejsce do parkowania .

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

LM2.thumb.jpg.cf34337b8114a5e7876b06e416becf3f.jpg

Spoiler

LM1.thumb.jpg.593bc85668e3872ec2b7a6c27326c991.jpg

Nie chodzi o nadal ten sam samochód, a o miejsce. 24-godzinny wyścig w Le Mans rozgrywa się częściowo na zamkniętym torze, ale zdecydowaną większość jego trasy stanowią zwykłe drogi publiczne normalnie dostępne przez resztę roku. Wzdłuż długich prostych w Mulsanne widoczne są barierki, widać też zagrodzone normalnie szykany, ale trudno na tych zatłoczonych w praktyce i ograniczonych do 90 km/h kawałkach o jakieś większe emocje bez ostrego łamania przepisów. Ciekawszy jest fragment pustawej drogi D140, z tarkami na zakrętach i widocznym na zdjęciach zakrętem Indianapolis. Dla fanów motoryzacji przejechać swoim autem po tym mitycznym asfalcie zawsze będzie pewną gratką, niemniej konieczność powstrzymania się od szaleństw na drodze publicznej nie czyni z Mulsanne takiej mekki fanów sportowej jazdy jak Nurburg. Jeśli ktoś ma okazję, warto zahaczyć, zwiedzić przy okazji muzeum wyścigu, zajrzeć na zamknięty tor Circuit de la Sarthe, cyknąć fotkę i ewentualnie przespacerować się po historycznym centrum miasta Le Mans.

 

  • Plusik 4
  • Lubię! 2
Odnośnik do komentarza

Ehh bajery. Pamietam jak mialem forda ka. Ale wtedy chcialem miec auto ktore otwieram pilotem a nie jak wozny drzwi od szkoly i elektryczne szyby. 

No i stalem sie posiadaczem alfa romeo. Klimatyzacja. Zamek na pilot. Elektryczne szyby. Chyba nawet elektryczne ustawianie lusterek. Czego chciec wiecej? 

No i mercedes. TUTAJ JUZ MAM WSZYSTKO

 

A tak na powaznie to chyba skladane lusterka by byly fajne bo juz 3 dnia mi jakis chu.j zawadzil i zbil :reggie: Tak to nie wiem co tam by sie przydalo z czego bym korzystal. Klimatronic jest. Czujnik deszczu i zmroku fajna sprawa.Elektryczne ustawianie fotela tez fajne. W alfa mondeo nie bylo. Jakies tempomaty sratytaty, czujniki parkowania sa ale nie korzystam.Bagaznik nie elektryczny ale otwiera sie sam na pilot. Do gory. Nie trzeba podnosic łapą. Fajne podoba mi sie. O podgrzewane fotele by sie zima przydaly zeby w pupke bylo cieplej.  Przycisk start stop zaden bajer. Widzialem w lagunie za 6 tysiecy. No to fakt cieple foteliki i skladane lusterka by sie przydaly. Ale bez podjarki. To tak jak z ps4 i ps5. To juz nie bedzie taki przelom jak ps1 i ps2.

 

Bo co tam fajnego jest w nowych autach? Samootwierajace sie drzwi na pilot? O to by bylo fajne. To by mi sie podobalo. Albo jakby auto po tym jak wsiadam mowilo cieplym glosem "Witaj królu"

 

 

 

Sa takie rzeczy bo nie wiem czego sie spodziewac jak za 10 lat kupie 5 letnią aktualnie c klase?

 

Edit: O przypomnialo mi sie. Widzialem w tv jak autko samo parkowalo. To byl niezly bajer. Dalbym lajka.

Edytowane przez kanabis
Odnośnik do komentarza

Nie wiem, to automatyczne parkowanie jest dziwne, przynajmniej w Fordzie. U mnie kręci na milion razy, trwa to strasznie długo. Jedyny bajer, że kierownica się sama kręci, ale to przestaje podniecać po pierwszym razie. Czujniki parkowania z dwóch stron to dla mnie wystarczająca wygoda do parkowania, w kamerę patrzę tylko jak coś jest poniżej zderzaka z tyłu, tak to nie mam nawyku w nią patrzeć. No i czasami przydaje się, gdy się z prostopadłego miejsca wyjeżdża do tyłu i nie widać, czy coś nadjeżdża, bo szeroki kąt widzenia pozwala patrzeć na boki.

 

Podgrzewanymi fotelami, kierownicą i przednią szybą się nigdy nie jarałem, ale jak teraz mam to zimą tego nie wyłączam, bardzo fajna rzecz. Wysuwane ochraniacze na krawędzie drzwi też spoko, szczególnie na ciasnych parkingach, można bez stresu oprzeć drzwi o auto, czy przeszkodę.

 

A tak poza tym, to przejechałem 16k km i coś mi dziwnie hałasuje wraz ze wzrostem prędkości i w czwartek mam serwis. Do tego tarcze z tyłu mam porysowane, jakby zaciski za mocno zaciskały, czy nie wiem co tam się odwala. Niech to ch.uj z tą nową motoryzacją.

Odnośnik do komentarza

No kupilbys porzadne auto np w203 to bys nie mial takich problemow. Ale chcialo sie hipsterskiego fordzika to masz :reggie:

 

No glownie o to mi chodzi w fajnosci tego bajeru ze sam kreci kierownica. Raczej tylko do pokazywania biednym znajomym ktorzy tego nie maja. Kierowcy ktory nie jest dziewczyna maciuchy w zupelnosci wystarcza lusterka. Choc tak jak mowisz napewno szerokokatna kamerka z tylu moze byc mega przydatna przy wyjezdzaniu tylem  z parkingu na ulice. Szczegolnie jak obok ciebie ustanie jakis jelop ze 100% zaciemnionymi szybami czy dostawczak i wyjezdzasz na węch. Z tym ze takie cos mozna zamontowac i w starszych autach. 

Edytowane przez kanabis
Odnośnik do komentarza

Z wygodnych bajerów to mogę wymienić:
 

- Keyless entry, bo nie muszę wygrzebywać kluczyka z kieszeni mając zajętą ręke (trzymając torbę z zakupami) żeby go otworzyć/zamknąć,

- Czujnik do otwierania klapy bagażnika nogą, zamykanie go na przycisk (jak wyżej),

- Chłodzone schowki, bo na długich trasach w lato potrafi utrzymać napój w niskiej temperaturze,

- Kamery 360, bo przez 3 lata żona nigdzie dzięki temu auta nie otarła :P

- HUD, bo nie odrywasz wzroku potrzebujac spojrzeć na nawigację,

- Adaptacyjny tempomat i czujnik pasa ruchu, wbrew intuicji taka jazda jest dla mnie mniej nużąca niż ciągła kontrola prędkości.


Ewentualnie ten "aktywny fotel" (czy jak to tam się nazywa), który na zakrętach w trybie sportowym reguluje pozycję boków kontrując wychylenie spowodowane siłą odśrodkową.

Odnośnik do komentarza

Dla mnie CarPlay jest już w zasadzie koniecznością. Używam zawsze, radary i alerty z Waze, muzyczka leci z YT music, regularnie podcast albo audiobook z audible. Do tego czekam na korzystanie z adaptacyjnego tempomatu i adaptacyjnych świateł led. Asystent parkowania mnie nie interesuje, czujniki z przodu i z tyłu mi wystarczą. Obecnie mam tylko z tyłu i te przednie czasem by się przydały. Elektryczny fotel zależy, imo mało użyteczny jeśli samochodem jeździ jedna osoba, za to jeśli ma pamięć ustawień, niesamowicie przydatny jeśli regularnie prowadzą różne osoby innego wzrostu.

Odnośnik do komentarza

- Dobry system multimediów - taki który połaczy się po BT z telefonem, uruchomi automatycznie odtwarzacz muzyki, mapy google itp.

- Podgrzewana przednia szyba - działa to jednak dośc wolno, ale w tym czasie zdąże zeskrobać boczne i jak wsiadam do auta to przednia się już rozmroziła

- Podgrzewane lusterka, to w ogóle chyba już standard?

- Podgrzewane i wentylowane fotele

- Podgrzewana kierownica! Nie sądziłem, że to takie dobre w zime, dopóki koleś mi nie pokazał jak to działa w swoim BMW

- Automatyczna klapa bagażnika a jeszcze lepiej otwierana nogą

- Kamera cofania, czujniki to w ogóle podstawa

- Klimatyzowany schowek na napoje

- Asystent martwego pola

- Fotele elektryczne z pamięcią, nawet dla jednej osoby - po sprzątaniu auta tylko klikasz i wraca do swojej pozycji

Edytowane przez WisnieR
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...