Opublikowano 21 listopada 20222 l Kabi miał całoroczne i nie mógł z działki zimą wyjechać. Masz działkę - letnie/zimowe, nie masz działki - całoroczne.
Opublikowano 21 listopada 20222 l Nie mam działki, jedyne co muszę wyjechać to z suchego garażu ok 6-8C zimą. Co prawda pod lekką górkę, ale nigdy przez zaspy raczej.
Opublikowano 21 listopada 20222 l Mam całoroczne i żałuje jednego- ze późno wymieniłem. Bez srania w banie, kolejek, wulkanizatora itp. Jakbym mieszkał w górach, to bym może kminil zimówki albo w jakimś BMW- mocniejszym autem z tyłem. Te co mam testowali w górach i poradziły sobie bez problemu. Wiadomo ze za 3 lata bieżnika będzie mniej i bedzie już gorzej. Chinskich opon bym nie skreślał, kumpel ostatnio brał i mu koleś polecił na magazynie gdzie wozimy właśnie Chińskie. Setki poszły i żadna nie wróciła. Te firmy Top zawsze coś wraca. Nie ma tez idealnej opony, bo testy wykazują ze Chińczyk jest lepszy gdzie taki Goodyear gorzej i odwrotnie.
Opublikowano 21 listopada 20222 l @_Red_ o letnich z homologacją zimową słyszałeś? MichAelin CrossClimate itp. Czy dobre, to nie wiem, za to kiedyś zimę przejeździłem matizem na letnich i żyję (powiedzmy).
Opublikowano 21 listopada 20222 l 1 godzinę temu, _Red_ napisał: ? Najczęściej pojawiają mi się w polecajkach np. Continental AllSeasonContact albo Michelin CrossClimate+. Wygląda na to, że słyszałem no i chyba na wiosnę już w takie pójdę. Z tym MichAelin I see what u did there.
Opublikowano 21 listopada 20222 l Sorki, napisałem w ciemno posta na podstawie "Red Opony godzinę temu", a tam był elaborat na cztery akapity.
Opublikowano 21 listopada 20222 l Wymieniłem dzisiaj na nóweczki zimowe Chinole za 1050 pln z allegro 225/45/r17. Kilka tysięcy opinii i średnia ocen 4,90; zobaczymy. W warsztacie gdzie zawsze za zdjęcie opon z felg i przekładkę na zimowe płaciłem max 100 a dzisiaj 150. No ale oponki pierwsza klasa i pewniej się już jeździ po mieście.
Opublikowano 22 listopada 20222 l Wstałem 5:45, o 6 ustawiłem się pod bramą wulkanizacji... juz jako drugi. O 6:30 było już 7 aut za mną częściowo na ulicy. Mgła, brak latarni, tylko czekałem aż ktoś się wjebie w tego ostatniego i dolecą jak domino do mnie xd O 8 otworzyli, na szczescie zaraz będzie załatwione, bo już mi zimno w uj, a żona dodatkowo dostarczyła mi mlodszego dzieciaka w drodze do przedszkola ze starszym, także sajgon xd. Wymiana gum to jedna z kilku najbardziej znienawidzonych powtarzalnych czynności, bo zwykle nie ma idealnego terminu by to załatwić. Chciałem w październiku już mieć z głowy, ale jeszcze pod 19 stopni dobijała pogoda.
Opublikowano 22 listopada 20222 l Ja chyba wiosną sprawię sobie drugie felgi i elo, będę przekładał tylko.
Opublikowano 22 listopada 20222 l Ale zdajecie sobie sprawę, że koła powinno się wywarzać najlepiej przy każdej zmianie letnie/zimowe, lub chociaż raz w roku. Może paść geometria, zbieżność, coś w zawieszeniu, opony mogą zużywać się nierównomiernie. Koszty mogą być wysokie szczególnie w droższych autach. Także i tak trzeba będzie wyważać te koła tyle, że poza sezonem i kolejkami na wielosezonowych.
Opublikowano 22 listopada 20222 l 4 minuty temu, adasiulko napisał: tyle, że poza sezonem i kolejkami na wielosezonowych. To chyba i tak duże udogodnienie. Szczególnie w tym roku, gdzie przejście z temperatur szkodliwych dla opon zimowych w pogodę nie do jazdy na letnich było bardzo szybkie.
Opublikowano 22 listopada 20222 l No tak, jak idę przekładać gumy (mam jeden komplet felg) to wyważanie jest w pakiecie, więc dwa razy do roku jest to ogarniane. No to jeśli nie całoroczne, to po prostu pozostaje mi lepszy timing z wymianą - nawet jeśli w pażdzierniku jest jeszcze lato. Normalnie do wulkanizatora są z 2-3 auta w kolejce jak przejeżdzam, tylko jak sezon się zaczyna to klienci koczują w środku nocy.
Opublikowano 22 listopada 20222 l 7 minut temu, _Red_ napisał: No tak, jak idę przekładać gumy (mam jeden komplet felg) to wyważanie jest w pakiecie, więc dwa razy do roku jest to ogarniane. No to jeśli nie całoroczne, to po prostu pozostaje mi lepszy timing z wymianą - nawet jeśli w pażdzierniku jest jeszcze lato. Normalnie do wulkanizatora są z 2-3 auta w kolejce jak przejeżdzam, tylko jak sezon się zaczyna to klienci koczują w środku nocy. Przy tych zimach całoroczne nie są złym wyborem, ale trzeba pamiętać żeby wyważyć raz na rok poza tymi kolejkami bo koszty zaniedbania tego mogą być wysokie, szczególnie w nowych i drogich autach.
Opublikowano 22 listopada 20222 l Nie kumam po co wam to. Nie możecie wymienić zaraz jak jest 5-7 stopni.
Opublikowano 22 listopada 20222 l No mogę, trzeba tylko większej dyscypliny - to trochę jak ze sprzątaniem, "zrobię jutro" i mija tydzień, a kurzu najebane się robi. Przy średniej temperaturze 10 stopni już powoli zbierałem się po gumy do piwnicy, a tu cyk, minus trzy xD Można też spierniczyć w drugą stronę - wymiana w kwietniu na letnie, a po chwili atak mrozów
Opublikowano 22 listopada 20222 l Na Pomorzu było 9-12 stopni i nagle zrobiło się koło 0, a potem już mróz i śnieg, więc ten okres zmiany opon w rozsądnym czasie był w tym roku bardzo ograniczony.
Opublikowano 22 listopada 20222 l No trzeba przyznać, że w tym roku zima zaskoczyła. Prognozy mówiące o ujemnych temp. i śniegu pojawiły się dwa dni przez tym śniegiem. Przecież tydzień temu było 14 stopni xD
Opublikowano 22 listopada 20222 l Ja wymieniłem w pierwszym tygodniu listopada licząc się z tym, że to nie najlepiej dla opon zimowych. Zawsze wymieniam tak samo +- 1 tydzień w roku, żeby uniknąć największych kolejek. Szkoda nerwów.
Opublikowano 22 listopada 20222 l Opony ziomowe sie nie rozpuszczą nagle na słońcu, nawet jak zrobicie na nich kilka tysiecy w dodatnich temperaturach to nie bedzie miało wielkiego wpływu na ich stan.
Opublikowano 22 listopada 20222 l Dokładnie, lepiej przejeździć ciepły miesiąc na zimówkach, niż trafić na jeden dzień śniegu na letnich.
Opublikowano 22 listopada 20222 l Lepiej dłużej jeździć na zimowych niż na letnich. Ja zawsze zmieniam w październiku kiedy jestem praktycznie sam w zakładzie wulkanizacyjnym.
Opublikowano 24 listopada 20222 l Dobrze, że udało się zmienić, bo dzisiejsza trasa S7 do Wawy w błocie, śniegu i przy -1 mogłaby się skończyć suabo na letnich. I tak większość aut jedzie max 100-110 w tych warunkach bez wariactwa.
Opublikowano 18 stycznia 20232 l Dopiero zauwazylem dyskusje. Sory za odkop ale pragne wyjasnic W dniu 21.11.2022 o 13:44, krupek napisał: Kabi miał całoroczne i nie mógł z działki zimą wyjechać. Masz działkę - letnie/zimowe, nie masz działki - całoroczne. No wlasnie to nie byly caloroczne tylko stare zimowki bez bieznika a ja po prostu sie zastanawialem czy nie lepiej wymienic na wielosezon a nie nowe zimowki, dlatego tutaj pytalem. Moze zrozumiales ze to byly caloroczne bo caly rok na nich jezdzilem Wymienilem na continentale all season contact i jezdzi sie jak przylepionym. Nie wiedzialem ze tak mozna zimą jezdzic tylnionapedowką Ruszam bez najmniejszego problemu z blota, sniegu itd. Nawet jak chcialem wprowadzic w lekki poslizg to bylo ciezko gdzie na poprzednich oponach w tym samym miejscu juz byl grany hot pursuit. Jestem mega zadowolony i polecam wielosezon. Tylko dobry.
Opublikowano 28 lutego 20232 l W dniu 18.01.2023 o 11:55, kanabis napisał: Dopiero zauwazylem dyskusje. Sory za odkop ale pragne wyjasnic No wlasnie to nie byly caloroczne tylko stare zimowki bez bieznika a ja po prostu sie zastanawialem czy nie lepiej wymienic na wielosezon a nie nowe zimowki, dlatego tutaj pytalem. Moze zrozumiales ze to byly caloroczne bo caly rok na nich jezdzilem Wymienilem na continentale all season contact i jezdzi sie jak przylepionym. Nie wiedzialem ze tak mozna zimą jezdzic tylnionapedowką Ruszam bez najmniejszego problemu z blota, sniegu itd. Nawet jak chcialem wprowadzic w lekki poslizg to bylo ciezko gdzie na poprzednich oponach w tym samym miejscu juz byl grany hot pursuit. Jestem mega zadowolony i polecam wielosezon. Tylko dobry. I jak te całoroczne? Dalej dobre, czy jednak jakieś mankamenty? Chce do samochodu ojca/żony (i30 90KM) kupić bo z jednej opony zimowej schodzi powietrze, a letnie już się klasyfikują chyba do wymiany, więc w sumie czemu by nie kupić kompletu wielosezonowych.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.