Skocz do zawartości

TEKKEN 7


MEVEK

Rekomendowane odpowiedzi

w poolsach lidią grał Blackbeard

 

no cóż brak sceny offline w Korei się mści, Arslan Ash wygrywa turniej śmieciem zafiną w finale bijąc Awais Honeya (negan/akuma), może w końcu znerfią jej movement do poziomu reszty postaci z t7, bo już jej midcrushujace ciosy to spory problem, a dodać do tego whiff punishment wynikający z najlepszego movementu w grze i mamy problem na pro levelu, zresztą online zafiny też mordują wszystko, co się nawinie

 

szkoda JDCRa, ale zafina to najgorszy matchup dragunova z uwagi na jego wysokie hitboxy na midach

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No Pakistanczycy sie nie pyerdola w tancu i po prostu biora to co jest najbardziej broken - obecnie jest to jak kolega wyzej wspomnial - Zafina. Akuma po 4 nerfach wciaz moze miec wyyebane na gre w Tekkena i "hehe 10f launcher za 70% zycia ze sciana", oraz braindead mixupy mid/d3 w full combo z dupy, lub skakanie i zgaduj se. W momencie jak Honey byl do przodu 2 rundy i siedzial na 50% paska juz bylo wiaddmo, ze nie moze tego przegrac. Na trzecim miejscu za nimi Julia, ktora Arslan wezmie w razie jak mu znerfia Zafine.

 

Co w sumie nie zmienia faktu, ze to juz drugi raz jak Pakistanczycy zaorali JDCR i reszte Koreanczykow, na evo w Japonii Arslan tez rozjechal JDCR'a, takze jak dotad ich historia nie wyglada za dobrze dla JDCR.

 

cholera, brakowalo mi Tekkena offline, to jest zaraz po Quake'u najlepsze co esport ma do zaoferowania.

Edytowane przez smoo
Odnośnik do komentarza

na evo jdcr dostał od arslana też przy walce dragunov vs zafina, po prostu jest to bardzo ciężki matchup dla dragunova

 

taki caiper we wczorajszym turnieju pokonał zafinę arslana fengiem, który ma sporo dobrych lowów i midów z niskimi hitboxami, a jdcr go rozjechał w bezpośrednim starciu 3:0 w walkach

Odnośnik do komentarza

Tekken generalnie idzie dobrą drogą - minus stopniowe ograniczenie movementu (5-ka i TTT2 nadal najlepsze pod tym względem). Można powiedzieć, że 7-ka pomogła wrócić serii, która jedną nogą już sprawdzała jak tam trumna leży w grobie. 

Teraz interesuje mnie co Bandai-Namco zrobi z Tekkenem, mając większy budżet na to. Dla serii nadal jednym z największym problemów są... legacy skills potrzebne do dobrej gry, ale to problem, z którym większość serii z takim stażem musi się borykać, problem który ciężko ugryźć bez wkurzania fanów

Ja chciałbym powrótu do większej swobody movmentu - porównajcie sobie backdash z 5-ki a 7-ki - teraz albo ćwiczyłeś korean backdash, albo jesteś na straconej pozycji - oczywiście to technika, która tak czy siak trzeba opanować jeśli chce się naprawdę dobrze grać, ale lepszy podstawowy dash, to skuteczniejsze podstawy - rzecz, z mojego punktu widzenia - ważna dla osób zaczynających przygodę z Tekkenem.

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem Tekken 7 jest na tyle dobrą odsłoną, że nie będzie Tekkena 8 na tej generacji, a raczej zrobią makeover i coś w stylu Tekkna 7 v2. Wystarczy zaktualizować oprawę wizualną (modele i niektóre animacje), obecny silnik ma już coś ponad 7 lat i assety były wrzucane na prędce do UE, a gra miała na start mały budżet. Do tego lepszy kod sieciowy, sensowne tutoriale/misje dla początkujących, przebudowa systemu rankingów i serwer dedykowany pod dane, redukcja Loadingów do 0 i jest najlepsza bitka ever. Bonusowo mogliby zacząć sprzedawać kostiumy na drodze mikrotransakcji, przyjmując model z LoLa - dziwię się że nikt na to jeszcze nie wpadł.

 

Movement mógłby być buffnięty, to fakt. Ja bym sobie życzył żeby wywalili całą clownfiestę pokemonów i goovnianych postaci które się nie przyjęły.

Do wywalenia moim zdaniem na dzień dobry wszystkie 2D, gdyż ograniczają one możliwość balansowania gry, a do tego dochodzą ograniczenia licencyjne - np dlatego nie pojawiają się oni w materiałach promocyjnych jak ten art z tweeta Harady.

 

Następnie nowe postaci które są w większości nijakie.

 

Josie i Fakh - po jaką cholerę w grze są 2 postacie walczące stylem thai - Josie która jest beznadziejna (designersko) i służy tylko jako fapmateriał dla stulejarzy, do tego dodali Fakha. Było zostawić Bruce'a i dać mu parę nowych rzeczy - Josie i Fakh do ujednolicenia i 1 postać mniej.

 

Katarina - większość już zapomniała że ta postać jest w grze, nie wiem po co ona - patrz Josie.

 

Chloe - jak wyżej. Cringe i clownfiesta, od gimmicków jest już Xiaoyu.

 

Shaheen - czyli Lee dla ubogich. Postać wrzucona tylko po to by był Arab w grze. Wywalić i naprawić w końcu problemy które ma Lee od premiery.

 

Gigas - miał być zastępstwem dla Marduka i oboje mają dzielony moveset (patrz Josie/Fakh), ale ten drugi powrócił na prośbe fanów i Gigas jest potrzebny jak dupie koszula. Do wywalenia.

 

Claudio - edgelord, design słabiutki ale przynajmniej ma w miarę ciekawy gameplay. Od biedy może zostać. Nikt za nim płakać raczej nie będzie.

 

Postaci typu Eddie/Christie, miśki, Raven/Maven, Hwoarang/Baek itd powinny działać po prostu na zasadzie alternatywnego skina, jak Lee/Violet - ilość postaci byłaby mniejsza, a psychofani nie mieli by bólu doopy o dodanie ich ulubionego klona. Tak, mają oni po kilka ciosów innych czy inny hurtbox, ale to jest małą cena do zapłacenia za redukcje niepotrzebnie rozdmuchanego rostera, który jest problemem zniechęcającymdo gry nowych graczy.

 

Kazumi, Liroy, Lidia - te postaci są bardzo fajne i spokojnie mogą zostać na dłużej. Kogoś pominąłem?

 

Edytowane przez smoo
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Z postaciami to jest tak, że to Bandai-Namco ma wszystkie dane (popularność w grze, popularność poza nią) - powracają te, które mają dla nich sens, to samo gościnne - te będą też i w następnym Tekkenie (ale większość z 7 nie powróci, bo licencje ofc).

A "pokemony" i "gówniane postacie" to w serii będą zawsze, taki jej urok.

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.04.2021 o 16:16, smoo napisał:

Moim zdaniem Tekken 7 jest na tyle dobrą odsłoną, że nie będzie Tekkena 8 na tej generacji, a raczej zrobią makeover i coś w stylu Tekkna 7 v2. Wystarczy zaktualizować oprawę wizualną (modele i niektóre animacje), obecny silnik ma już coś ponad 7 lat i assety były wrzucane na prędce do UE, a gra miała na start mały budżet. Do tego lepszy kod sieciowy, sensowne tutoriale/misje dla początkujących, przebudowa systemu rankingów i serwer dedykowany pod dane, redukcja Loadingów do 0 i jest najlepsza bitka ever. Bonusowo mogliby zacząć sprzedawać kostiumy na drodze mikrotransakcji, przyjmując model z LoLa - dziwię się że nikt na to jeszcze nie wpadł.

 

Movement mógłby być buffnięty, to fakt. Ja bym sobie życzył żeby wywalili całą clownfiestę pokemonów i goovnianych postaci które się nie przyjęły.

Do wywalenia moim zdaniem na dzień dobry wszystkie 2D, gdyż ograniczają one możliwość balansowania gry, a do tego dochodzą ograniczenia licencyjne - np dlatego nie pojawiają się oni w materiałach promocyjnych jak ten art z tweeta Harady.

 

Następnie nowe postaci które są w większości nijakie.

 

Josie i Fakh - po jaką cholerę w grze są 2 postacie walczące stylem thai - Josie która jest beznadziejna (designersko) i służy tylko jako fapmateriał dla stulejarzy, do tego dodali Fakha. Było zostawić Bruce'a i dać mu parę nowych rzeczy - Josie i Fakh do ujednolicenia i 1 postać mniej.

 

Katarina - większość już zapomniała że ta postać jest w grze, nie wiem po co ona - patrz Josie.

 

Chloe - jak wyżej. Cringe i clownfiesta, od gimmicków jest już Xiaoyu.

 

Shaheen - czyli Lee dla ubogich. Postać wrzucona tylko po to by był Arab w grze. Wywalić i naprawić w końcu problemy które ma Lee od premiery.

 

Gigas - miał być zastępstwem dla Marduka i oboje mają dzielony moveset (patrz Josie/Fakh), ale ten drugi powrócił na prośbe fanów i Gigas jest potrzebny jak dupie koszula. Do wywalenia.

 

Claudio - edgelord, design słabiutki ale przynajmniej ma w miarę ciekawy gameplay. Od biedy może zostać. Nikt za nim płakać raczej nie będzie.

 

Postaci typu Eddie/Christie, miśki, Raven/Maven, Hwoarang/Baek itd powinny działać po prostu na zasadzie alternatywnego skina, jak Lee/Violet - ilość postaci byłaby mniejsza, a psychofani nie mieli by bólu doopy o dodanie ich ulubionego klona. Tak, mają oni po kilka ciosów innych czy inny hurtbox, ale to jest małą cena do zapłacenia za redukcje niepotrzebnie rozdmuchanego rostera, który jest problemem zniechęcającymdo gry nowych graczy.

 

Kazumi, Liroy, Lidia - te postaci są bardzo fajne i spokojnie mogą zostać na dłużej. Kogoś pominąłem?

 


bardzo się zdziwię jak nie wyjdzie t8 na nowa generacje, myślałem ze zrobią w niedalekim czasie od premiery next genów jakiegoś t7 remastered edition, który miałby 4K/60fps i byłby czymś na wzór t6:fr No ale się nie pojawił wiec skłaniam ku opcji ze jednak dłubią przy t8. 
błagam harade żeby wyjebali ten cały śmietnik pokemonow i żeby roster zamykał się na start z 30 postaciami, potem niech w sezonach dodają co roku po 3/4 postacie, może uda się je spokojnie ogarnąć. 
zgadzam się w 100% do twojej listy usunięcia śmietnika, dodałbym jeszcze do kolekcji boba bądź totalnie zmiany designu tej postaci, ganryu out, kuma/panda out (niech zostaną jako ikona), Anna out, dj bym wywalił i dał go jako przemianę u jina tak jak jest to w przypadku Kazika, za dużo tych mishimow. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, Hendrix napisał:

A "pokemony" i "gówniane postacie" to w serii będą zawsze, taki jej urok.

Powiedzialbym, ze to urok marketingu. Jakos przez pierwsze 5.5 czesci nie bylo czuc zazenowania z potaci, moze poza panda.

 

Teraz mi przyszlo do glowy czy VF by sie odratowal gdyby wrzucili do rostera jakies pokemony czy crossy z innych gier/bijatyk.

Odnośnik do komentarza

Marketing czy nie, takie postacie są jednym z punktów serii, serii, która nigdy nie brała swojej historii (i designów) na poważnie :  weźmy takiego T3: Dr. Bosconovitch, Gon, Mokujin, Gun Jack - Jack się tylko ostał, ale i tak designersko prześwięca tu ta sama myśl co w przypadku Alisy. Postacie z Cross-overów też będą zawsze, to standard w bijatykach, nie widzę żeby to się zmieniło - nikt nie traci na tym.

Czy lubię takie postacie jak Lucky Chloe - nie, nie do mnie są skierowane (jeśli do kogoś w ogóle, bo trzeba duuużo więcej pracy włożyć, żeby na wyższym poziomie wygrywać), ale jak nie ta to inna, zawsze będą takie designy w tej serii.

Wracając też do wcześniejszych postów. Tekken 8, jeśli powstanie, prawdopodobnie zadebiutuje ze sporo mniejszą liczbą postaci - głównie przez to, że wiele rzeczy trzeba będzie robić od nowa, jeśli zmienią silnik. Wersja UE, na której pracują, nie pozwala na gładkie przejście do kolejnych wersji silnika.

Odnośnik do komentarza

No już bez przesady z dawaniem za przykład Dr. B i Gona które były dostępne tylko w wersji na PS1 i jako typowe postacie-żarty. Mokujin to bardzo fajna postać jak ktoś chce grać bez spiny random VS random. Design debiutantów od T6 poleciał na ryj (a bossowie w T6 to już całkowita padaka Nancy i Azazel, pamięta ktoś?). W T4 dodali Steva, Marduka i pełnoprawnego Lee, w T5: Asuka, Feng, Raven, DJ i w DR Lili, Armor King i Dragunov. Na design i styl walki żadnej (może oprócz Lili i stylu baletnicy) z tych postaci nie narzekałem. A teraz T6: Lars, Leo, Zafina, Alisa, Miguel i Bob. T7 nawet nie będę wymieniał. Widać że poszli w ilość a nie jakość. Ja liczę na lekki reset jak w przypadku T3 i wrzucenie 20-30 postaci ale żeby każda była mega dopracowana i mocno odmienna. Swego czasu BlazBlue CS zrobił na mnie wrażenie tym że było tylko 12 postaci ale każda całkowicie inna w stylu i designie.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Redmitsu napisał:


bardzo się zdziwię jak nie wyjdzie t8 na nowa generacje, myślałem ze zrobią w niedalekim czasie od premiery next genów jakiegoś t7 remastered edition, który miałby 4K/60fps i byłby czymś na wzór t6:fr No ale się nie pojawił wiec skłaniam ku opcji ze jednak dłubią przy t8. 
błagam harade żeby wyjebali ten cały śmietnik pokemonow i żeby roster zamykał się na start z 30 postaciami, potem niech w sezonach dodają co roku po 3/4 postacie, może uda się je spokojnie ogarnąć. 
zgadzam się w 100% do twojej listy usunięcia śmietnika, dodałbym jeszcze do kolekcji boba bądź totalnie zmiany designu tej postaci, ganryu out, kuma/panda out (niech zostaną jako ikona), Anna out, dj bym wywalił i dał go jako przemianę u jina tak jak jest to w przypadku Kazika, za dużo tych mishimow. 


Też nie trawię Boba, miśków jak dla mnie mogło by wcale nie być (lepiej dali by Mokujina jako ikonę serii). Co do Anny to tutaj się nie zgodzę - to jest zupełnie inna postać niż Nina pod względem gameplanu, jest w serii od początku. Problem z nią polega na tym, że Namco nie ma na nią pomysłu przez co postać jest mocno niedopieszczona. Podobna sytuacja jak z Armor Kingiem i Kingiem. Ganryu mi osobiście zwisa, ale przynajmniej walczy sensownym stylem i ma ciekawy design, nie strzela laserami z pupy i nie skacze po ekranie jak małpa. W kwestii mishimów pełna zgoda. Jeszcze Kuni - fajny design, ale jeden Yoshimitsu wystarczy, ale przypuszczam że dadzą jej większość rzeczy Noctisa w przyszłości, gdy ten odejdzie z powodów licencyjnych.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Zgadzam się z przedmówcami. 
Ilość postaci i pamięciówka w tej grze jest kosmiczna. 
 

Ja bym chciał jeszcze krótsze combosy. Nie  chodzi mi tylko o damage, ale też jak długo oglądam cutscenkę i czekam, aż spadnę. Jak się kilka razy pod rząd nadzieje na launcher, to można TV rozbić. 
 

Gram na sticku i mega wkurza mnie konieczność bindowania przycisków. Nawet najlepsi na świecie bindują, bo naciskanie 1+2 wymaga precyzji poniżej jednej klatki i ryzyko missinput jest za duże. 

Żadna inna bitka na świecie nie ma tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, C1REX napisał:

Gram na sticku i mega wkurza mnie konieczność bindowania przycisków. Nawet najlepsi na świecie bindują, bo naciskanie 1+2 wymaga precyzji poniżej jednej klatki i ryzyko missinput jest za duże.


No, ale Tekken ma też po to bufferowanie inputów, też gram na sticku. bindowane jest 1+2, bo przydaje się do throw breaków, to nie jest konieczność, ale wygoda - Tekken nadal jest 4 buttonową bijatyką, użycie piątego specjalnie nie przeszkadza i używane jest do konkretnych rzeczy (na profesjonalnym poziomie właśnie do throw breaków). Każda bijatyka ma swoje specyficzne rzeczy związane z egzekucją

To np. nie Guilty Gear, gdzie preferowany jest rainbow layout ( X jak Punch, kwadrat  jako kick, trójkąt jako slash, r1 jako heavy slash, R2 jako dust, kółko jako blank input), albo SF gdzie jest typowy 6-buttonowy.

Co do reszty posta, to zgadzam się, pamięciówka i co za tym idzie ilość postaci jest za duża i preferuje graczy będących z serią od zawsze, ale oprócz ograniczenia ilości zawodników, ciężko o większe zmiany bez dużego redesignu całej gry, legacy players zawsze będą o kilka kroków przed nowymi graczami. Nie przeskoczy się też nauki samej gry, niezależnie od uproszczenia.

Co do juggle'owania - Tekken jest defensywną grą, system wynagradza więc luanchery - oczywiście mogą pójść drogą zwiększenia ogólnego damage'u i skrócenia combosów, ale wtedy znajdzie się grupa, która będzie narzekała na to jak silne poke'i będą w takim wypadku.

Edit: Radzę też spróbować Strive - gdzie właśnie system został zmieniony i preferuje krótkie combosy, większy damage normali - i zastanowić się, czy dobrze to się przełoży na Tekkena.

Odnośnik do komentarza

Hendrix - tylko wyrażam swoją opinię. 
 

Tekken 2 i 3 miały krótkie comba i takie preferuję. W T7 niektóre comba z balkonami i Rage Art trwają wieczność. 
Chodzi mi o czas, a nie sam damage chodź damage też mnie trochę kłuje. 
 

 

Dyskusję o button mapping miałem już sporo na anglojęzycznych forach i zdania nie zmienię. Pomijam fakt, że nie zawsze da się bufforować i nie dla każdej postaci starcza 1+2. Masa pro graczy ma zbindowane drugie 4 i gra na 8 przyciskach. Nie rozumiem, dlaczego Tekken do dziś jako jedyna bijatyka na świecie losowo odczytuje dwa przyciski wciśnięte jednocześnie jako dwa oddzielne. Serio nie mogą tego normalnie zrobić jak w SC lub VF?
 

Żadna inna bijatyka 3D nie wymaga bindowania piątego przycisku do dobrego grania. 

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Redmitsu napisał:


bardzo się zdziwię jak nie wyjdzie t8 na nowa generacje, myślałem ze zrobią w niedalekim czasie od premiery next genów jakiegoś t7 remastered edition, który miałby 4K/60fps i byłby czymś na wzór t6:fr No ale się nie pojawił wiec skłaniam ku opcji ze jednak dłubią przy t8. 
błagam harade żeby wyjebali ten cały śmietnik pokemonow i żeby roster zamykał się na start z 30 postaciami, potem niech w sezonach dodają co roku po 3/4 postacie, może uda się je spokojnie ogarnąć. 
zgadzam się w 100% do twojej listy usunięcia śmietnika, dodałbym jeszcze do kolekcji boba bądź totalnie zmiany designu tej postaci, ganryu out, kuma/panda out (niech zostaną jako ikona), Anna out, dj bym wywalił i dał go jako przemianę u jina tak jak jest to w przypadku Kazika, za dużo tych mishimow. 

Dopóki Harada będzie "rządził" to nie liczyłbym na to. To właśnie on i jego ludzie są odpowiedzialni za mniejszy/większy syf w serii. Najlepszą częścią wg mnie pod względem postaci (jakość/design) był Tekken 4. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...