Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Battlefield dla mnie nie jest konkurentem dla cod bo bf to wielkie mapy, dużo graczy a cod jest zupełnym przeciwieństwem. Titanfall według mnie przegrywa settingiem i designem. Koniec koncow zrobili apex i sa pewnie zadowoleni. Miejsce na codowego shootera na pewno jest i zobaczymy jak ten xd od ubisoft wskoczy bo ponoć nieźle zamieszanie zrobil. Aby pokonać cod to free2play z pewnością pomoże. Może to być łatwiejsze niż przypuszczamy.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Homelander napisał:

Jakościowo jasne, można powalczyć. Sprzedażowo, marketingowo? Bez szans bez długofalowej strategii. A nikt nie ma na nią ochoty

Takie prawa rynku - możesz otworzyć najlepszą burgerownię na świecie, ale jak obok będzie KFC czy Burger King to 90% potencjalnych klientów nawet nie zainteresuje się Twoją ofertą. 

Odnośnik do komentarza

Z drugiej strony jeśli ktoś nie podejmie ryzyka to pozycja Cod nigdy się nie zmieni. Sam nie gram w strzelanki online, ale mam kilku ziomków co mają prawdziwego bzika na tym punkcie i poza CoD świata nie widzą, a jeśli tych graczy są miliony to na prawdę biznes jest jak się patrzy.

Ale fakt jak się myśli strzelanka online to do głowy pierwsze przychodzi CoD i BF choć ja pamiętam czasy gdzie  BF 2 był świetny i marki były równie popularne (przynajmniej w moim otoczeniu) ale teraz CoD rządzi bez dwóch zdań.

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj każda gra walczy o uwagę klienta z nieograniczonym dostępem do filmów, seriali, muzyki, internetu, tiktoków itd. Przez to najcenniejsza waluta jaką jest czas stała się bardziej deficytowa niż kiedykolwiek wcześniej. Nie wystarczy już zrobić świetnej gry, bardzo często czynnikiem decydującym staje się to czy do danej formy rozrywki jesteśmy w stanie szybko wskoczyć i wyskoczyć, najlepiej z płaską krzywą uczenia w przypadku gier. Jesteśmy bowiem przyzwyczajeni do "fast-foodu" rozrywki i informacji, wszystko musi być natychmiastowe. I CoD w zasadzie taki jest od samego początku.

Odnośnik do komentarza

Tak czas jest dziś walutą i od wielu lat go szanuję mimo jak to mówią znajomi "marnuję na gry", a sami marnują go niewspółmiernie więcej :)

A dostęp do rozrywki jest praktycznie nieograniczony.
Dlatego fajnie, że są jeszcze robione gry wymagające Returnal, Dark Souls, Nioh, Sekiro i jeszcze kilka się trafi, które wymagają większego zaangażowania w rozgrywkę, ale wymagają trochę większego skupienia i myślenia.
Tak jak piszesz gry typu Fifa, CoD, Fortnite wpadasz chwilę się zrelaksujesz i kończysz.

Edytowane przez mario10
Odnośnik do komentarza

Tak sobie myślę... ciekawe czy kiedyś (a może i jeszcze w tej generacji) MS zdecyduje się wydawać swoje flagowe tytuły też na PS5 (oczywiście na PS5 za 3,5 bomby przy jednoczesnym debiucie w GP na PC i Xboxie). W końcu Phil bardzo głośno mówił wielokrotnie, że ich celem jest dostarczenie gier największej możliwie liczbie graczy... więc trochę nie na miejscu byłoby z tej puli odcinać kilkadziesiąt milionów posiadaczy PS5 ;)

Tak serio, to patrząc na to co się ostatnio dzieje i ostatnie słowa Phila nie jest aż tak abstrakcyjna wizja, tym bardziej, że PS5 potencjalnie sprzeda się ze 3x więcej niż XSeries, więc po co odcinać się od takiej puli potencjalnych klientów...

Skoro sami zamierzają skupić się na GP, to Xbox możliwe, że skończy właśnie jako alternatywna dla PC maszynka do GP.

Edytowane przez Emet
Odnośnik do komentarza

Tutaj problemem raczej jest to, że osoby kupujące ich gry na PS5 nie wchodziłyby do ekosystemu. MS ma w dupie czy kupujesz na Xboxie czy PC, wazne zebys opłacał GP (a najlepiej GPU) i miał dostęp poprzez ich apki i tam zostawiał hajs niezaleznie od urządzenia. Sprzedając na PS5 czy nintendo nie wpuszczasz człowieka do swojego sklepu gdzie teoretycznie zostawi on dodatkowy hajs jak mu sie spodoba i postanowi zabawić dłuzej. 

 

Bardziej prawdopodobna jest opcja premiery rok czy dwa po wypuszczeniu czegos u siebie. Tylko własnie pytanie czy sony nie strzeli focha i powie "nie i chuj". Nintendo ma w dupie i byliby zadowoleni z jakiejkolwiek premiery niezaleznie w jakim czasie. Tak jak to było z Ori.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Homelander napisał:

Jeden powód dla którego Playstation nie miałoby chcieć

Kasa. Musieliby płacić konkurencji za ich gry na własnej platformie. Może to jest kwestia do dogadania i osobiście nie mam nic przeciwko żebym mógł na PS5 ograć Gearsy, Forze czy coś innego, ale raczej ciężki temat do ogarnięcia.
Poza tym MS musiałby odpuścić produkcję konsol skoro na kupując PS masz wszystkie sztosy studiów Sony w sensie ekslusivy, a dodatkowo bibliotekę Xboxa więc inna konsola niż PS niepotrzebna.

Odnośnik do komentarza

Xbox chciałby wydawać swoje gry na PS5 razem z Game Passem, ale na swoich warunkach, na które Sony prędko się nie zgodzi i na razie nie zapowiada się by coś w tej kwestii się zmieniło.

 

Szkoda, bo myślę że wielu posiadaczy PlayStation chętnie zagrałoby w Forze, Starfielda, Sea of Thieves czy Halo. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Just now, ASX said:

Xbox chciałby wydawać swoje gry na PS5, ale na swoich warunkach, na które Sony prędko się nie zgodzi i na razie nie zapowiada się by coś w tej kwestii się zmieniło.

 

Szkoda, bo myślę że wielu posiadaczy PlayStation chętnie zagrałoby w Forze, Starfielda, Sea of Thieves czy Halo. 

I dla takich posiadaczy jest Series S za 250$. I żeby nie było: nie jestem za rozwiazaniem pt. exy MS na Playstation. Czym się kończy quasimonopol Sony pokazało PS3

  • This 1
Odnośnik do komentarza

Akurat PS3 było fajną opcją i mocarną konsolą jak na swoje czasy - tylko lepiej było robić gierki na X360&PC gdzie był podobne narzędzia i dopiero później konwersję na PS3 co się mocno odbiło na jakości multiplatform. Upadek PS3 zabił tak naprawdę drogie konsole na start. Do tego w PS3 zainwestowano w mocarne CPU kosztem GPU a specyfika konsolowych gier jest raczej mocniej nastawiona na korzystanie z GPU. 

 

Uwzględniając inflację NES, Atari 2600 czy PS1 były droższe na premierę niż PS5 czy XSX.

 

 

Odnośnik do komentarza

Było tyle samo co w X360 tylko podzielone na kartę i resztę systemu co jest lepszym rozwiązaniem ale droższym. Z pamięcią jest ciekawa historia bo X360 miał mieć dwa razy mniej ramu tylko Epic zrobił pokaz jak wygląda Gears of War na 256 i 512 MB i to przekonało górę do dołożenia pamięci. 

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Homelander napisał:

I dla takich posiadaczy jest Series S za 250$. I żeby nie było: nie jestem za rozwiazaniem pt. exy MS na Playstation. Czym się kończy quasimonopol Sony pokazało PS3

Teoretycznie Series S, tylko jeśli chcemy mieć jakąś sensowną jakość to XSS jej niestety nie oferuje. Obecnie 9 na 10 gier na XSS nie tylko ma niższą rozdzielczość ale i zdecydowanie gorszą oprawę (brak RT, niższe detale, gorsze cienie itd) i w dodatku w zdecydowanej większości przypadków nie ma trybu 60fps (a tryb 30fps wygląda dużo gorzej niż tryby 60fps na XSX). Wyjątkiem była FH5, ale kto wie jak będzie z następnymi częściami.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...