Skocz do zawartości

The Last of Us Part II


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Na Grounded wychodziły różne kwiatki (nie tylko związane z AI), bo był to imo poziom trudności dorzucony troche na siłę i gra nie byla projektowana by ginąć od draśnięcia. Survivor był jeszcze w sam raz.Moze jednak te kwiatki zaczalem zauwazac, bo gre przeszedlem 5 razy i znam ją na wylot, wiec sila rzeczy wtedy kazdy zauwaza wiecej.

 

Ogolnie jednak bardzo dobrze wspominam AI przeciwnikow. Milo sie z nimi bawilo w kotka i myszke. Chowali sie czasami na dlugo, nie wylazili sznurkiem pod lufe, nie zawsze wychodzili nas szukac tylko czekali az my wyjdziemy itd. Jako skradanka pod tym wzgledem gra byla swietna.

Edytowane przez Lukas_AT
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Czy snake'owi będzie rósł wąs w real time?

20 godzin temu, Pupcio napisał:

xD uwielbiam takie pyerdolenie przed premierą gierek

 

przypomniało mi się przed premierą GTA IV, jak w pewnej zapowiedzi (możliwe że w PSXE, ale może i nie, nie chcę kłamać) ktoś się spuszczał, że AI jest tak niesamowite, że pewnego razu pewien NPC, który szedł z kubkiem kawy, nagle jak gdyby nigdy nic zgniótł pusty kubek i wyrzucił go na ziemię

 

JAK GDYBY NIGDY NIC

 

xD

Edytowane przez ragus
Odnośnik do komentarza
51 minut temu, _Be_ napisał:

 

Wciąganie typów magnesem do krzaków praktycznie na oczach kompana to nie jest lepsze AI 

 

Mnie kilka razy pozytywnie zaskoczyli, nie pamiętam już dokładnie wszystkich szczegółów, ale pamiętam, że co najmniej raz mnie pięknie otoczyli. AI? Każda gra się z tym boryka, a w skradance jeszcze trudniej jest zrobić dobre, niż na przykład w strzelance, tym bardziej, jeśli biega obok nas kompan. Więc nie rozumiem, tych zarzutów odnośnie TLOU, ja z lekkim przymrużeniem oka świetnie się bawiłem. Nie pamiętam też, jakie było w trylogii Splinter Cella, ale tam też świetnie się bawiłem.

Edytowane przez zdrowywariat
Odnośnik do komentarza

dla mnie dwa największe kroki milowe AI w grach to pierwszy Unreal, gdzie ranny przeciwnik potrafił uciec i zajść nas od tyłu; oraz pierwszy F.E.A.R. tutaj przeciwnicy też zachowywali się bardzo logicznie. Potem przez jakiś czas w gamingu była przepaść i od kilku lat jakość AI tak sobie dryfuje na bezpiecznym poziomie.  Mam nadzieję, że part2 będzie takim kolejnym krokiem milowym, który zapamiętam na długo

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza
W dniu 4.10.2019 o 11:48, CoATI napisał:

dla mnie dwa największe kroki milowe AI w grach to pierwszy Unreal, gdzie ranny przeciwnik potrafił uciec i zajść nas od tyłu; oraz pierwszy F.E.A.R. tutaj przeciwnicy też zachowywali się bardzo logicznie. Potem przez jakiś czas w gamingu była przepaść i od kilku lat jakość AI tak sobie dryfuje na bezpiecznym poziomie.  Mam nadzieję, że part2 będzie takim kolejnym krokiem milowym, który zapamiętam na długo

F.E.A.R. ...pamiętam moje zszokowanie AI właśnie i myśl, że jednak odpaliłem multi xd Do tej pory w temacie nic nie zrobiło na mnie takiego wrażenia .__.

Odnośnik do komentarza

Umówmy się, od czasów F.E.A.R praktycznie nic nie ruszyło się w temacie AI wrogów. Tak samo destrukcja otoczenia. 20 lat temu myślałem, że sztuczna inteligencja będzie gniotła jaja a w GTA będzie można rozwalić każdy budynek. Dziwi mnie bardzo, że producenci trochę omijają te aspekty, które tkwią dalej w roku 2000. Szczerze wątpię, że TLoU zmieni coś w kwestii inteligencji przeciwników, obym się mylił czego sobie i Wam życzę.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, _D23 napisał:

Umówmy się, od czasów F.E.A.R praktycznie nic nie ruszyło się w temacie AI wrogów. Tak samo destrukcja otoczenia. 20 lat temu myślałem, że sztuczna inteligencja będzie gniotła jaja a w GTA będzie można rozwalić każdy budynek. Dziwi mnie bardzo, że producenci trochę omijają te aspekty, które tkwią dalej w roku 2000. Szczerze wątpię, że TLoU zmieni coś w kwestii inteligencji przeciwników, obym się mylił czego sobie i Wam życzę.

 

W TLOU przeciwnicy mają działać w grupach, mają wołać się po imieniu i ogarniać otoczenie wokół siebie. Do tego dochodzą psy, które mogą nas śledzić po zapachu o ile NPC spuści go ze smyczy, a robić tego nie musi. Inaczej ma sie zachowywać ranny przeicwnik, inaczej kiedy zostanie sam itp.

Jest szansa, że będzie bardzo dobrze w tej kwestii  

Odnośnik do komentarza

Ta gra na bank zmiażdży designem miejscówek, a OST pozamiata, słucham tych dwóch kawałków i to jest niepojęte jakie są dobre i jaki budzą niepokój. A wiadomo z matematyki, że dobra miejscówka + dobry kawałek = klimat przez duże K.

 

 

Kolejny kawałek kolejna miazga. Już wiadomo do kogo trafi nagroda za najlepsze OST w 2020 roku. Co tu się odje w ogóle, toż to cudne jest.

Edytowane przez zdrowywariat
  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza
29 minut temu, smallv86 napisał:

Ale tego kawałka raczej nie będzie w grze. Użyto go tylko do trailera. 

Mam nadzieje, ze się mylę.

 

Też mam taką nadzieję, choćby nawet miał być w creditsach to ma być! Będzie ciągle motywacja, żeby przejść grę jeszcze ten jeden raz. Chyba nic lepszego nie słyszałem w żadnej grze, nie wiem. Wiem, mam zryty baniak, ale nie wyłączyłem jeszcze tego od momentu dodania pierwszego komentarza xD.

Edytowane przez zdrowywariat
Odnośnik do komentarza

Nie ma co spuszczać się nad gadaniem ludków ze studia przed premierą gry. Rewolucyjne AI? Zobaczę, uwierzę. Lwia część tego co wygadują przecież jest obecna w dzisiejszych grach. Oczywiście lepiej lub gorzej zaimplementowana. Normal, caution, hunt, attack to przecież bazowe ustawienia mobków w wielu grach. Ostatnio grałem w Sniper Elite 4 i przeciwnicy zachowywali się podręcznikowo: na normalu mieli ścieżki wytyczone, przy jakiejś akcji bądź znalezieniu ciała prowadzili poszukiwania, jeżeli usłyszeli strzał wzrok kierowali w stronę wystrzału, a przy wymianie ognia starali się flankować, jeżeli był oficer kierował ludkami, wyznaczał typa do sprawdzenia ostatniej znanej lokacji wroga, itd. Ba, nawet niektórzy odstawiali bohaterów

Spoiler

próbując ratować szeregowego Caparzo wystawiając się pod lufę.

Pieski? Już była jakaś gra gdzie czworonogi mogły nas wyczuć gdy nazbyt się zbliżyliśmy lub podeszliśmy od nawietrznej. Tutaj różnica polegać będzie na tym, że z myśliwego staniemy się zwierzyną. 

Bardzo mi się podobały zachowania typków w grach z serii Arkham. To jak strach i panika NPC-tów nasilały się wraz z każdym zlikwidowanym przeciwnikiem. A to też nie jest żadna nowość.

 

Tu nie chodzi o to czy te zachowania będą w grze, tylko o to jak zostaną wplecione w kod, jak naturalnie będą przedstawione. Żeby nie było czasem kwiatków typu "zabili go i uciekł", poszukiwania, nic nie ma, wracamy do punktu wyjścia dalej mieszać w garze przy ognisku czy tam inną czynność zaprogramowaną przez twórców. 

Wszystko zostanie wyjaśnione przy premierze bo to raczej pewne, że wypuszczone fragmenty będą filtrowane by niepożądane zachowania były eliminowane.

 

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza
44 minuty temu, Pix napisał:

ALE ZA TO KAŻDY PRZECIWNIK BĘDZIE MIAŁ IMIĘ

I będzie tu super sprawa, nie spotykana do tej pory w innych grach. Oczywiście po premierze Part II, co większe studia będą kopiować ten patent. 

Przeciwnicy będą się porozumiewać między sobą po imieniu, a także za pomocą gwizdania, doda to sporo realizmu do gry. Nie zdziwię się, jeżeli niektóre czworonogi również będą wołane indywidualnie, bo już wiemy, że gdy zabijemy psa, właściciel odpowiednio zareaguje.

  • Dzięki 1
  • Haha 1
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Nie ma opcje. Zapewne będą jeszcze dodatkowe smaczki jak pojemność pęcherza i po obszczanych spodniach sprawdzisz kto ma najsłabsza psychę i idzie jako pierwszy na odstrzał. Naughty Gods już o to zadbają, zredefiniują pojęcie moczu w grach, konkurencja osiągnie ten poziom dopiero w 3015.

  • Haha 3
  • Minusik 2
Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, YETI napisał:
7 godzin temu, Pix napisał:

ALE ZA TO KAŻDY PRZECIWNIK BĘDZIE MIAŁ IMIĘ

I będzie tu super sprawa, nie spotykana do tej pory w innych grach. Oczywiście po premierze Part II, co większe studia będą kopiować ten patent. 

Przeciwnicy będą się porozumiewać między sobą po imieniu, a także za pomocą gwizdania, doda to sporo realizmu do gry. Nie zdziwię się, jeżeli niektóre czworonogi również będą wołane indywidualnie, bo już wiemy, że gdy zabijemy psa, właściciel odpowiednio zareaguje.

Ja to tylko tu zostawię 

Spoiler

sniper_elite_4_review_screenshot_01.jpg

:whistling:

 

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...