Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

Na moją PS5 jest już lista chętnych, więc to będzie dobry pretekst do przekazania (losowania) starego sprzętu, a co za tym idzie zakupu nowego:) Moją Ps4 do tej pory  ma syn mojego mało zamożnego kumpla, a ps4pro jest u chrześniaczki. Jedyny warunek to mają dbać i kiedyś mi zwrócić jak będą jeszcze działać.     

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Interesuje mnie, czy APU w PS5 PRO będzie posiadać sektor z Compute Units specjalnie zarezerwowanych wyłącznie do obsługi Ray Tracingu bądź FSR3 / Frame Generation. Stawiam, że nie i że Sony poczeka z tymi ficzerami do momentu premiery PlayStation 6.

 

Będzie interesująco śledzić wieści na temat strony technicznej PRO. Ciekawe, co uczynią głównym punktem marketingu tej konsoli. Zapewne będzie to Ray Tracing, gdyż Cerny uważa to za następny krok milowy w rozwoju technologii w grach. Przejście z RDNA2 na RDNA4 (załóżmy) powinno dać jakiegoś trzykrotnego boosta w RT w stosunku do wersji bazowej konsoli. To nadal będzie niewystarczające do jakiegoś przełomowego Śledzenia Promieni na konsolach na miarę GPU NVidii, ale spokojnie zostawi w prochach XSX oraz podstawowe PS5.

Odnośnik do komentarza
28 minut temu, Hal Emmerich napisał:

Interesuje mnie, czy APU w PS5 PRO będzie posiadać sektor z Compute Units specjalnie zarezerwowanych wyłącznie do obsługi Ray Tracingu bądź FSR3 / Frame Generation. Stawiam, że nie i że Sony poczeka z tymi ficzerami do momentu premiery PlayStation 6.

 

Będzie interesująco śledzić wieści na temat strony technicznej PRO. Ciekawe, co uczynią głównym punktem marketingu tej konsoli. Zapewne będzie to Ray Tracing, gdyż Cerny uważa to za następny krok milowy w rozwoju technologii w grach. Przejście z RDNA2 na RDNA4 (załóżmy) powinno dać jakiegoś trzykrotnego boosta w RT w stosunku do wersji bazowej konsoli. To nadal będzie niewystarczające do jakiegoś przełomowego Śledzenia Promieni na konsolach na miarę GPU NVidii, ale spokojnie zostawi w prochach XSX oraz podstawowe PS5.

Ja tam stawiam, że będzie niewiele mocniejsze od XSX. W porównaniu z ps5 będzie to wystarczająco dużo żeby nazywać to wersją pro.

Odnośnik do komentarza
50 minut temu, Hal Emmerich napisał:

Przejście z RDNA2 na RDNA4 (załóżmy) powinno dać jakiegoś trzykrotnego boosta w RT w stosunku do wersji bazowej konsoli. To nadal będzie niewystarczające do jakiegoś przełomowego Śledzenia Promieni na konsolach na miarę GPU NVidii, ale spokojnie zostawi w prochach XSX oraz podstawowe PS5.

 

Nie mogą zmienić architektury bo to będzie zwyczajnie PS6 a nie pro :lapka: Będzie to dopakowane RDNA2. Obstawiam około 20-25TFLOPS czyli maks możliwości tej architektury. Przy detalach konsolowych powinno to wystarczyć do natywnego 4k/30 klatek. 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Ukukuki napisał:

 

Nie mogą zmienić architektury bo to będzie zwyczajnie PS6 a nie pro :lapka: Będzie to dopakowane RDNA2. Obstawiam około 20-25TFLOPS czyli maks możliwości tej architektury. Przy detalach konsolowych powinno to wystarczyć do natywnego 4k/30 klatek. 

Wątpię że wpakują RDNA2 bo ta architektura potrzebuje za dużo energii do dobicia do tych 20+ TFLOPS. Tym bardziej że częstotliwość zegarów będzie musiała być przynajmniej o te 10-15% wyższa od podstawowego PS5 co daje TDP GPU prawie 2x wyższe niż teraz (porównując RX 6650XT/6700 do 6800XT). Już nie mówiąc o wielkości samego rdzenia. Dadzą jakiegoś customowego RXa 7700/7800 z częstotliwością ~2.5 GHz + trochę RAMu żeby uwolnić zasoby dla gierek i to starczy żeby gry które miały tryby jakość 30/40 FPS działały przy tych samych ustawieniach/rozdzielczościach w 60 FPS.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Ukukuki napisał:

To jest zupełnie inna architektura, nie macie pojęcia o czym piszecie albo zapominacie ,że to jest konsola.

 

Tam nie trafi nic innego jak udoskonalone apu z PS5. Nie będą się pakować w nową architekturę przed PS6 bo to nie ma sensu. 

Jest taka sama różnica jeśli nie mniejsza jak między GCN2 w PS4 a GCN4 w PS4 Pro.

Edytowane przez łom
Odnośnik do komentarza

RDNA 2 i 3 to dalej instrukcje GCN.


RDNA3 to myślenie życzeniowe, nikt nie będzie komplikował tworzenia gier na dwie różne architektury. Zwłaszcza ,że pro to będzie bardzo mały procent sprzedaży jak było to z PS4 pro.

 

Różnica będzie polegała na szybkim przestawieniu suwaczków a nie optymalizacji na dwie różne architektury. 

Odnośnik do komentarza

Według tego profilu, który jako pierwszy donosił o istnieniu procesora o kryptonimie Viola, będącego SoC PlayStation 5 PRO, system nie będzie opierał się na RDNA2.

 

 

 

 

Oczywiście, to jedynie póki co spekulacje, ale jeśli Sony chce uzyskać jakiś konkretny progres w Ray Tracingu, pozostanie na RDNA2, które było pierwszą generacją RT od AMD, nie ma zwyczajnie sensu. Więcej o konsoli dowiemy się pewnie dopiero w okolicach listopada / grudnia, kiedy to według przecieków do twórców mają trafić dev kity konsoli.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Ukukuki napisał:

RDNA 2 i 3 to dalej instrukcje GCN.


RDNA3 to myślenie życzeniowe, nikt nie będzie komplikował tworzenia gier na dwie różne architektury. Zwłaszcza ,że pro to będzie bardzo mały procent sprzedaży jak było to z PS4 pro.

 

Różnica będzie polegała na szybkim przestawieniu suwaczków a nie optymalizacji na dwie różne architektury. 

Ale o jakich dwóch różnych architekturach piszesz? To jest identyczna sytuacja jak z PS4 i PS4 Pro, żeby gra wykorzystywała wszystkie CU z Pro to musiała dostać build pod Pro bez tego korzystała tylko z wyższych częstotliwości zegarów. Więc bez różnicy czy to będzie RDNA 2 czy 3 jeśli GPU dostanie więcej CU to i tak trzeba będzie robić build/patch specjalnie pod Pro, no chyba że liczysz na to że te 20+ TFLOPS zostanie uzyskane tylko przez wyższe zegary (oscylujące w granicach 4 GHz) co jest kompletnie niemożliwe.

To nie czasy PS1/PS2/PS3 gdzie każda kolejna konsola była całkowicie inna, teraz wystarczy że silnik dostanie profil danej konsoli i już można działać.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, mario10 napisał:

Kurde już tyle czasu jest ps5, a ja nadal nie czuję się w nowej generacji, gier, które by wyrwały z butów jak na lekarstwo. Jakoś nie czuję żeby ta generacja się rozhulała, a tu już mówią o pro nie wiem czy jest potrzeba.

Bo cała para idzie w gwizdek, czyli jebane 4k, a nie w efekty i interakcję z otoczeniem :dry:

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
19 minut temu, McDrive napisał:

Bo cała para idzie w gwizdek, czyli jebane 4k, a nie w efekty i interakcję z otoczeniem :dry:

 

This kurwa

 

:gigabeta:

 

 

Chyba tylko rockstar wjedzie (jak zwykle zresztą) na białym koniu i pokaże jak się gierki robi i dlaczego ludzie czekają na ich produkcje w nocy przed sklepem.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, McDrive napisał:

Bo cała para idzie w gwizdek, czyli jebane 4k, a nie w efekty i interakcję z otoczeniem :dry:

Jeśli chodzi o fizykę tutaj procesor gra pierwsze skrzypce. Cpu jest dużo lepsze niż w poprzedniej gen więc teoretyczny skok w jakości fizyki byłby możliwy, ale twórcy gier nie przywiązują do tego dużej wagi.

Odnośnik do komentarza
W dniu 22.07.2023 o 08:27, Donatello1991 napisał:

Bjere na premierę. No, ale niech skupia się w końcu na optymalizacji gier i pójściu w jeden tryb graficzny.

A z jakiego powodu miałoby to się nagle zmienić?

Ja jak to wszystko czytam to mnie kurwica bierze. Kupiłem Digitala za 2500tys. gdzie są kurwa z fajnalem chyba TRZY gry tylko dla ps5. A Ci wyjebuja teraz ej to jest jednak za słaby sprzęt do grania w gierki w normalnym klatkarzu. Pierdole takie zagrywki (i mówię tu o obu obozach). 

W zeszłej generacji to chyba było trochę później, gier było więcej i było to dość widoczne że gry pięknieją a sprzęt się dusi.

Teraz gry często wyglądają jak z poprzedniej generacji, chodzą jak guwno (chociaż exy Sony to i tak jest topka) ale kaskę znów od ludzi trzeba wyciągnąć.

A jeśli myślicie że magicznie wszystko zacznie działać w 4k/60fps to gratuluję naiwności i branża jest dla was :)

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, drozdu7 napisał:

A jeśli myślicie że magicznie wszystko zacznie działać w 4k/60fps to gratuluję naiwności

 

Gry sprzedaje graficzka, nie płynnośc, i niestety zawsze priorytetem będa teksturki i 4K. To już trend od lat ugruntowany na konsolach i raczej sie nie zmieni.

  • Plusik 1
  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...