Skocz do zawartości

Gran Turismo 7


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Bartg napisał:

Chwilę zeszło zanim ustawiłem wszystko jak trzeba i jest cudnie, jedynie w Forzy minimalnie lepiej czuć przez wibracje na triggerach moment utraty przyczepności, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

 

 

2 godziny temu, Bartg napisał:

Teraz najbardziej się obawiam, że nie wytrzymie i niedlugo wleci psvr2 

 

Zaleciłbym Ci jednak najpierw inwestycję w jakąś kompetentną kierownicę, bo dopiero wtedy będziesz mógł czerpać prawdziwą radość z przyjemnego modelu jazdy w GT. Gran Turismo na padzie to nie jest jednak to. Na kierze naprawdę ciężko się oderwać od tej gry. Notujesz dodatkowe lepsze rezultaty oraz znacznie większą regularność przejazdów, niż miałoby to miejsce na Dual Sensie.

 

Ponadto, chociaż GT7 na PSVR2 robi wielkie wrażenie już samo przez się, to ma się jednak ten mocny dysonans, kiedy widzisz siebie za kółkiem samochodu w grze, a wiesz, że w realu siedzisz z padzikiem w dłoni. U mnie rzutowało to na poziom immersji.

 

Polecam też jazdę z całkowicie wyłączonym, lub mocno ograniczonym HUDem. Plastyka i piękno tej gry wspaniale zostaje wtedy uwydatnione. Posiadasz OLED więc z HDR będzie bajka. HUD jest co prawda bogaty i wypełniony ogromem informacji, ale mam wrażenie, że w swojej najpełniejszej wersji zbyt mocno zagraca przestrzeń obrazu. Preferujesz jazdę z widoku z kabiny, więc wyłączając HUD możesz opierać się tylko na własnej spostrzegawczości (nadchodzące zmiany pogody, dystanse do rywali itd.) oraz na samych wskaźnikach na desce rozdzielczej pojazdu. Kolejne punkty do poziomu immersji.

Edytowane przez Hal Emmerich
  • Dzięki 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Pamiętam czasy GT5....

Ja jestem chętny na granie w większej ekipie, tylko jest taka kwestia, że mi bardziej pasują popołudnia/wieczory w tygodniu niż w weekendy, a u większości tutaj jest raczej na odwrót.

 

@Bartg Ja jestem troszkę graphics whore (na ile pozwalają konsole ;) ) więc zazwyczaj wolę jednak 60 niż 120fps bo to wiążę się z pewnymi kompromisami.

Są 3 opcje 120fps.

Betonowe 120fps ale w niskiej rozdzielczości (1200p), prawie betonowe 120fps w 1440p, Niestety aliasing jest tu dosyć zauważalny.

Jest też tryb resolution 120hz z VRR, który chodzi w 4k (ale z minimalnie gorszym wygładzaniem krawędzi) w 70-100fps.

Teoretycznie ostatnia opcja jest ok, ale ma 1 (dla mnie dużą) wadę.... powtórki w tym trybie są bez RT, a photo mode ma RT dopiero po włączeniu aparatu i ma totalnie zjebany frame pacing, przez co w trybie photo wygląda jakby co kilka klatek gubiła po 2-3 klatki.

Jeśli jednak nie zamierzasz bawić się w zdjęcia i delektować się powtorkami z RT to ostatnia opcja może być dla Ciebie idealna ;)

Edytowane przez Emet
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
15 minut temu, MaZZeo napisał:

Jeśli chodzi o ligę to wystarczyłoby żeby oprzeć ją o time triale które regularnie są wrzucane do trybu Sport

W kwesti rywalizacji czasowej tak, ale chętnie pojezdziłbym jakieś wyścigi w ekipie. Np. kilka-kilkanaście okrążeń (zależnie od trasy) ze zużyciem opon i paliwa.

  • Plusik 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza
2 hours ago, Emet said:

@Bartg PSN jak Gamertag? Bo niby mam Ciebie w znajomych na PSN ale na Twoim profilu pustka, info że ten gracz w nic jeszcze nie grał.

 

Właśnie muszę odzyskać konto stare, klasycznie człowiek te 15 lat temu podał jakaś datę urodzenia z dupy i teraz hasła nie może zmienić :reggie:  w piątek próbowałem ale po pol godzinie czekania na infolinii mi się znudziło, bo Polska jako 3 świat nadal nie ma chatbota dla swojego regionu. 

Odnośnik do komentarza

Ja ostatnio online, to grałem w Sporta w 2k19, więc tenteges :reggie:

Później już nie kupowałem plusa, bo jak miałem raz na dwa tygodnie pojechać sobie dla zabawy jeden czy dwa wyścigi, to nie widziałem sensu. Cieszę się, że miałem okazję jeździć na PS3, kiedy jeszcze online było darmowe(tak jakby to była jakaś łaska). Wg mnie powinno być kilka/naście godzin miesięcznie online za free, dla takich, którzy właśnie chcą sobie pyknąć godzinkę w weekend. No, ale to marzenie ściętej głowy.

 

Ktoś się orientuje w ogóle, czy takie czasówki można robić bez plusa i widzieć jakoś ranking znajomych? Wiem, że pewnie banalne pytanie, ale nigdy te rzeczy onlineowe mnie za bardzo nie zaprzątały :dunno: 

Edytowane przez Luqat
Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Emet napisał:

Tablica czasów na 99% działa bez PS+. Trzeba go chyba tylko do gry z innymi na żywo.


Zgadza się - wszystkie leaderboardy działają bez plusa, tak samo cotygodniowe czasówki w sekcji Sport, za które można zgarnąć fajną kasę jeśli zrobi się czas na złoto.
 

@Luqat

 

Edytowane przez Chmielinski
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Można tak się ustawić forumowo na luźnie granie w jakims otwartym lobby (najlepiej na nurbie), potrenować opcje i warianty, poczatować, zobaczyć kto jak z czym się czuje i wspólnie dojść do jakiejś konkluzji rankowej. Na innym forumie widziałem kilka pomysłów, które możnaby podjebac.

 

Osobiście najwiekszy fun mam z jazdy road carami na stockowych ustawieniach i przede wszystkim z abs na off. Fury racingowe też spoko, ale przy nich czynnik improwizacji playfullowania z fizyką ograniczony jest do minimum.

Odnośnik do komentarza

Ok, Panowie Forumowi Rajdowcy. Załóżmy, że mam już GT7, mam też PSVR2 i chciałbym do tego kierownicę. Jakie są obecne ustalenia i która najlepsza w takim przypadku, bom laik w temacie? Oczywiście marketowe gówna odpadają, interesuje mnie coś solidnego i kompetentnego, ale niekoniecznie super profesjonalnego (czytaj: przesadnie drogiego), bo planuję się bawić czysto rekreacyjnie i od czasu do czasu tylko. Możliwość dokupienia sensownego stelaża mile widziana. Coś w granicach 1,5k PLN kupię (w sensie kierownicę, stelaż liczę osobno)? Generalnie jestem skory dołożyć kilka stów, jeśli zajdzie taka konieczność.

Wystarczą same modele, na które powinienem zwrócić uwagę, ewentualne opinie sobie poszukam.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Patricko napisał:

T300 z pedałami T3PA

 

szczerze? o ile nie masz zamiaru grać w GT bez ABS (a nikt tak nie gra) to dopłacanie do T3PA nie jest niezbędne. są one lepsze, ale też są chujowe, a ten stożek w praktyce wypada sztucznie. sam mam T300, mam T2PA i T3PA i na ten moment gram na dwóch pedałach bo T3PA mi skrzypi a tego nie znoszę, plus wolę szerszy rozstaw dwóch pedałów a nie wykręcać nogę do środka żeby wcisnąć hamulec. no i dziecku (8 lat) wygodniej jest. 

 

dlatego jeśli ja mam coś doradzać to jak masz dobry deal z T3PA to bierz, ale jak masz dużo lepszą ofertę na zestaw z dwoma pedałami to ja bym go brał i potem ewentualnie rozważył przejście na pedały T-LCM bo load cell to jest dopiero game changer. a jeśli miałbym wybór pomiędzy standardowym T300 z T3PA a T300 alcantara z T2PA to bym brał alcantarę bo większe koło kierownicy akurat sporo zmienia nawet w takich grach jak GT7.

 

no ale to moje zdanie i nie trzeba się z nim zgadzać :)

 

Edytowane przez gtfan
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
1 hour ago, gtfan said:

 

szczerze? o ile nie masz zamiaru grać w GT bez ABS (a nikt tak nie gra)

 

Ja gram i serdecznie polecam. Robi kolosalne wrażenie i bardzo wzbogaca fizykę jazdy - czuć mocniej różnice w furach i to jak reagują w różnych scenariuszach na trasie. Oczywiscie mam na myśli joy-ride, przy kompetetywnym sciganiu nawet tcs ustawiam.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...