Skocz do zawartości

Returnal


Square

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, balon napisał:

BB był hitem sprzedażowym? Ile go się sprzedało? 

Dobrze, że twierdzisz, że PS5 ma już koronę :yao:

 

Samo BB wyszło w 2015 kiedy populacja konsoli była dość mała i sprzedał się w dwóch milionach egzemplarzy. DkS3 dla porównania w około 3 mln na 3 platformach w 2016.

Odnośnik do komentarza

Skończyłem grę przy 79 zgonach. Biom 6 zrobiłem za 1 razem. Dużo trudności sprawił mi biom 5 mimo wszystko. Ulubiona bron pustostrzal plus pasożyt odejmujący jedno zabójstwo do adrenaliny, i artefakty mnożące obrażenia za adrenalinę i wracające integralność za adrenalinę.
Niestety nie jestem graczem NG+ i mi się już po prostu nie chce robić drugi raz tego samego.
W sumie, raz spróbowałem i na raz biomy 1-3 poszły plus kilka traitow broni wskoczyły na 2 lvl.

Jestem w stanie sobie wyobrazić jak łatwe i dające satysfakcję może być granie z wymaxowanymi bronmi, ale niestety wymaga to dużej liczby zgonów i spędzonych godzin. A po pewnym czasie jak się nabierze pewności to robi się już taki speedrun.

No, ale jednak wole sobie rozpocząć inna historie - w tym wypadku padło na Uncharted 3.

W grze Returnal spędziłem 1 dzień i chyba 3h.
Graficznie gra nie powala, momentami wydaje się jakaś taka rozmazana, nieostra. Ale może to spaczenie po GoW, który ogrywalem poprzednio.

Dźwiękowo duże wrażenie zrobił na mnie biom 4, głównie chodzi mi o ta melodie, która stawała się coraz bardziej intensywna zbliżając się ku końcowi mapy.

Cieszę się, ze nie zrezygnowałem w 1 biomie i nauczyłem się mechanik gry. Dawno nie czułem potrzeby grania w jakaś grę po skończeniu nałogu fify :)

Pozdrawiam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Bring a friend along for a cycle or dive into an endless tower of challenges in an update coming this month.

 

Hello again everyone! It’s been wonderful to see players continue to enjoy Returnal long after its release. We’ve provided a few patches and updates so far, but this time we wanted to provide something really special for our players: our Ascension expansion. This free update includes two new modes for you to enjoy, and it’s coming later this month.

Co-Op

While Returnal was designed as a focused solitary experience, the hostile forces of Atropos can often feel overwhelming and leave us yearning for companionship. With our new two-player online co-op mode, players can now combine their forces and brave the challenges of Atropos together. 

By accessing the Chronosis portal near the crash landing (and in other select parts of the game), you’ll have the option to either host or join a public cycle. Or, if you’d like to share the experience with a friend, you can also choose to host a private cycle instead. Once your connection is established, a Selene from another timeline will join your session and your shared journey will begin.

In co-op, the game works in a similar fashion to single-player Returnal. However, if players get too far apart, they will be tethered back together. This is to ensure that the focus remains on cooperative gameplay and both players feel connected to the fates of each other. If one of the players is downed, there is still hope: the other one has the option to revive them. But be wary that this will require some time investment, and in the heat of battle you’ll need to be mindful of the myriad surrounding threats, lest you join your fallen comrade in oblivion.  

Aside from connecting player stories and building a sense of comradery, the fleeting comfort you get from engaging with other players can also allow you advance in the game if you’re stuck. Progression is tied to the host, so if you’re struggling to overcome a certain boss or biome, bringing in another player to help may open your road to triumph. Client players who join to help will also get to keep some progress they make – such as collecting logs and xenoglyphs – and the more games they assist with the more their Scout Rank will grow. 

Tower of Sisyphus

With Returnal we aimed to create a balance between intense action, exploration and haunting narrative. The procedurally generated biomes of Atropos offer a deep and intricate challenge – with our Ascension update we wanted to offer new content, and also a new way to engage with the game where your survival skills and perseverance will be tested. 

True to our arcade roots, the Tower of Sisyphus is effectively our Endless mode. Players will strive to ascend the Tower as high as possible – however, much like the tragic story of Sisyphus, there is no end to the climb and players are tragically destined to meet their demise as the mode gets increasingly harder. The only question is: how far can you get before succumbing?

One great motivator for pushing forward is a sense of accomplishment. Each Phase in the Tower will culminate with an encounter with Algos, which will also get increasingly harder as you advance through the mode. Unlike the campaign, in the Tower players will also have a score to chase. You can track your progress and highest score on a leaderboard, and compete against your friends and foes for the highest rank. Much like our previous arcade-inspired titles, you will also have a Score Multiplier – keeping this up and increasing it will be the key to racking up the highest possible scores. Your Multiplier will deplete if you get hit or if you don’t deal damage for a while, so you’ll need to be constantly dancing on the knife’s edge to ensure you maintain strong forward momentum. While there are secrets and optional routes to take, the Tower is intended to be Returnal distilled into an arcade action experience, where the emphasis is on survival, skill, and focused progression. 

Aside from the new levels, our new Boss and some new items to discover, there is also entirely new narrative content to be explored in the Tower as well. I won’t spoil anything here, but players will get another small glimpse into Selene’s haunting past and gain further insight into her state of mind. 

We hope you enjoy the Ascension expansion when it releases later this month. We poured a lot of love into this new content, and we’re incredibly excited to see how players respond to it. This was our effort towards expanding the lasting power of Returnal, and we hope to see players engage with our new modes for years to come. 

 

https://blog.playstation.com/2022/03/09/returnal-ascension-update-adds-co-op-and-tower-of-sisyphus-mode/

Odnośnik do komentarza

Ciekawe już w podstawce

 

Spoiler

mieli plan na mostrum z ekranu ładowania. Pamiętam, że pod tym względem czułem mocny niedosyt.

 

Hype też mi podskoczył gdy okazało się, że jednak będzie nowy content fabularny. Może i skuszę się platynkę. 

Odnośnik do komentarza

Jestem aktualnie w drugim biomie. 

Generalnie czuję, że podskoczył mi lekko skill i już lepiej sobie radzę z dashowaniem itd. 

Doszedłem już do Ixiona 2 razy, ale na razie bez sukcesów :)

Szkoda, bo przy drugim podejściu miałem figurkę astronauty, apteczkę i zwiększoną integralność :/ 

 

Muszę poznać jego ataki, trochę mnie wkurza to jego szybkie przemieszczanie się, bo często znika mi z pola widzenia i pojawia się za moimi plecami. 

Fajnie, że odblokował się teleport na szczyt góry i nie trzeba się przebijać przez całą lokację, żeby dojść do bossa.

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...