Skocz do zawartości

PSX Extreme 292


Rekomendowane odpowiedzi

PSX Extreme #292

643121151_cover292.thumb.jpg.f128c43129cfacffa9822440c483354c.jpg

Listopadowy numer dostępny od czwartku 25.11

Prenumerata - wysyłka 22.11 (poniedziałek)
 

Cena magazynu - 11,99 zł. 

 

Roger: Końcówka roku zdecydowanie należy do Microsoftu. Ani Sony, ani Nintendo nie przygotowały na ten okres system sellera na miarę Forzy Horizon 5, a przecież już za chwileczkę wjedzie Halo Infinite!

 

Pierwszą z wymienionych gier recenzuje w tym numerze HIV, który wydał dość kontrowersyjną opinię, choć nie aż tak, by ktoś ponownie groził mu wysłaniem wąglika. W numerze mamy też pojedynek dwóch FPS-owych tasiemców - Call of Duty: Vanguard i Battlefield 2042. W recenzjach jest w ogóle całkiem przyjemnie, bo przecież w szpony redakcyjnych konsol wpadły też Riders Republic, nowy Sherlock Holmes, Shin Megami Tensei V, konsolowe Iron Harvest, Jurassic World Evolution 2 czy Grand Theft Auto: The Trilogy. Mielu tymczasem spędził kilkanaście godzin w zjawiskowym świecie Elden Ring i na trzech stronach stara się odpowiedzieć na pytanie, czy szykuje nam się kandydat do gry roku 2022. Przy okazji zabieramy Was do początków studia FromSoftware, z którym związana jest…. trzoda chlewna. W międzyczasie Komodo walczył z zombie w czterogodzinnym demie Dying Light 2, z czego również zdał obszerny raport. Obie gry wychodzą już w lutym i każda na swój sposób powalczy o klienta.  

 

W tematach numeru dwie, niezwykle palące ostatnimi czasy kwestie, które naszym zwyczajem badamy dogłębnie, dokopując się do wielu ciekawostek i wywiadów. Na pierwszy ogień idzie „Squid Game”, serial który stał się fenomenem na Netfliksie, ale jego produkcja to lata poświęceń reżysera, który tak jak bohaterowie brutalnego show, wpadł w ogromne długi. Jak mocno serial zakorzeniony jest w stylistyce gier? I jakie filmy przetarły szlaki dla potępiającej konsumpcjonizm serii? Zapraszamy do lektury. Drugim gorącym tematem jest metaverse, czyli następca znanego nam internetu, świat żywcem wyjęty z filmowych produkcji science fiction, który tworzy się na naszym oczach. I nie mamy tu na myśli tylko Facebooka, bo plany dotyczące rozwoju tego „uniwersum” już teraz mają najwięksi giganci na rynku z bardzo wielu branż. Z naszego tekstu dowiecie się czym tak naprawdę jest metaverse oraz jakie korzyści i zagrożenia ze sobą niesie.  

 

Fani Hideo Kojimy nie mogą z kolei przejść obojętnie obok emocji, jakie wzbudza historia powstania Metal Gear Solid. W najlepszy możliwy sposób stara się Wam pokazać ten proces z obowiązkową nutą nostalgii niezawodny Piechota. W publicystyce znajdziecie też opowieść o pewnym uniwersum, które stało się symbolem brutalności policji. Tak, zabieramy Was w podróż po świecie, w którym prawem jest Sędzia Dredd. W artykule Poczet Głów z kolei przyglądamy się, jakimi sposobami na przestrzeni lat walczyli o klienta kolejni prezesi Sony, Nintendo i oddziału Xboksa. To historia pełna osobistych dramatów, sukcesów, dymisji, wpadek, spektakularnych porażek i równie udanych powrotów. Poczytacie też o fenomenie Pikmina oraz traficie do polskich salonów gier, w których bywał… Jean-Claude Van Damme.

 

Dziękujemy za wsparcie i miłej lektury. Ubierajcie się ciepło i szykujcie powoli na zbliżające się Święta. Prezentów, Kevina i wyjącej w galeriach Mariah Carey będę Wam życzył już za miesiąc! 

 

  •  

1.thumb.jpg.877b87128c675d8636567605591a0d61.jpg

 

2.thumb.jpg.bfe7e0f1254285b10a4830cf93291bdc.jpg

 

3.thumb.jpg.1f495b61b8842dfb2cfd07fc4bbc9087.jpg

 

4.thumb.jpg.35b731fe47ce48a9241a101688c512ef.jpg

 

8.thumb.jpg.92b021ba0fb23ecf34663746da78b69e.jpg

 

9.thumb.jpg.095a0dedbf5f17ac7588b0092aa339ff.jpg

 

258882236_681065949543348_5777701326743322754_n.thumb.jpg.fba768944c30e756bf88d194db3fa0ee.jpg

 

 

PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
 
TEMATY NUMERU

Dziadek Soulsborne’ów, czyli słów kilka o początkach FromSoftware 
Metaverse - Świat poza Światem
Squid Game - Zostało mało miejsc. Czekam na telefon

 
CO NOWEGO

Star Ocean: The Divine Force
Weird West
Triangle Strategy
Test Razer Wolverine V2 Chroma 
 
PLAYTESTY
Dying Light 2
Elden Ring
 

RECENZJE

Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition
Call of Duty: Vanguard
Shin Megami Tensei V
Iron Harvest - Complete Edition
Forza Horizon 5
Riders Republic
Battlefield 2042 
Project Zero: Maiden of Black Water
Jurassic World Evolution 2
Outer Wilds: Echoes of the Eye
Retro Highway 
Röki
The Lightbringer
Football Manager 2022 Xbox Edition
Sherlock Holmes: Chapter One
Bloodshore
Smerfy: Misja Złoliść
Tunche
Epic Chef
Blue Reflection: Second Light
Just Dance 2022
Airborne Kingdom


HARDKOR

Krótka historia maleńkiej przygody / Pikmin Bloom
Sędzia Dredd - ja jestem prawem 
Poczet Szefów Gamingowych 
Myszaq lubi 

 
RETRO

Metal Gear Solid - gra, która zmieniła gry na zawsze
Salon i automaty przedsiębiorcy i rajdowca (Część I)

 
FELIETONY

Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Mielu / Marcellus]
Na piechotę [Piechota]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Okiem maniaka [Roger]

 
STAŁE RUBRYKI

Co nowego 
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Graczpospolita
Comix Zone
Region Filmowy
Listy
Patronite

 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

PRENUMERATA zostanie wysłana w poniedziałek, 22.11. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie.

Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym

Edytowane przez Roger
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Mimo wszystko ponad 2 strony na artykuł o serialu (ba, mianowanie go tematem numeru), który nawet nie jest związany ze światem gierek, to lekki precedens. Mi tam tych stron nie żal (a fenomen jest mi obojętny), ale jestem zdania, że spokojnie wystarczyłaby strona w kąciku filmowym.

 

No ale wiem, chodzi o nośną tematykę (jak swego czasu wrzucane przy byle okazji artykuły dotyczące Wiedźmina xD).

Edytowane przez kotlet_schabowy
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Moi mili takie pytanie do Was - planuję nowy numer i mamy dylemat, czy dawać artykuł o najbardziej wyczekiwanych grach redakcji w nadchodzących latach. Czy to w formie głosowania wewnętrznego na TOP 100 i wyłonienia zwycięzców, czy jakiejś innej. Pytam, bo na forum często czytałem, że to strata miejsca (a jest z tym sporo pracy, bo głosuje ponad 20 redaktorów i trzeba te punkty zliczyć), z kolei gdy raz takie zestawienie na koniec roku się nie pojawiło, dostawałem maile, że to skandali i w ogóle "Ściera wróć". Pomożecie w podjęciu decyzji? 

Odnośnik do komentarza

Z przyjemnością zobaczyłbym redakcyjną listę gier najbardziej wyczekiwanych, zwłaszcza jeśli mówimy o tych już zapowiedzianych. Z zastrzeżeniem, że postawiłbym jednak na ilość niż jakość - tzn. z pewnością znajdzie się w redakcji 10 osób które czeka na kolejnego GoWa czy Horizona, więc tutaj opis jednego zgreda i lista "kto czeka", a nie 10 oddzielnych tekstów. Być może znajdą się za to może jakieś perełki o których gracze mogli zapomnieć z powodu szumu medialnego jakie generują najbardziej znane marki. No i może jakieś podsumowanie roku konsol na rynku w formie zapisu rozmowy redaktorów? ;) 

  • Plusik 7
Odnośnik do komentarza

Jestem na nie. Takie zestawienia to nudy. Co roku połowa pozycji się powtarza (Diablo 4 to już chyba 3 lata z rzędu), bo procesy tworzenia są liczone w grubych latach i rok poślizgu już nikogo nie dziwi. REDzi przez rok nie potrafili naprawić Cyberpunka, więc o czym tu mowa.

 

Już od jakiegoś czasu przestałem się na poważnie hajpować nadchodzącymi premierami, wychodząc z założenia, że "jak wyjdzie, to będzie". Niejeden fajnie zapowiadający się indyk okazywał się płytki, a niejedna gra AAA zabugowanym gównem. Nie jaram się obietnicami.

 

Jak hajpik to głównie w tygodniu poprzedzającym premierę, albo już w jej trakcie, gdy zaczynają wypływać pierwsze opinie i recenzje.

 

Szkoda na takie zestawienia czasu, nerwów i pracy w ogarnianie tego. Efekt nie jest tego warty.

Edytowane przez Kmiot
  • Plusik 6
Odnośnik do komentarza

Lepiej nie robić, bo dochodzi do absurdów, gdzie o jednej grze będziecie pisać przez pół/całą generacje. Jeśli już musicie, to tylko tytuły z konkretną, ustaloną datą premiery(nie żaden kwartał, tylko dzień - choć, jak jesteśmy nauczeni, niczego to nie gwarantuje), i najlepiej bez powtórzeń, żeby wyłuskać, skitrane, potencjalne perełki.

 

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...