Opublikowano wczoraj o 02:41 1 dzień Godzinę temu, Kmiot napisał(a):Perez się otworzył. Było pite.<3Co ta Perła wyciąga z ludzi!
Opublikowano wczoraj o 10:02 1 dzień 9 godzin temu, Perez napisał(a):Mówimy o sprzedażach rzędu 3-5 tysięcy na książkę/specjal itp. - w 36 mln narodzie.To ja znowu zadam pytanie: dla czego nie ma lepszej współpracy z YouTuberami/influencerami? Niektórzy nawet pojawiają się na łamach specjali więc moim zdaniem powinni dostać wcześniej po egzemplarzu specjala żeby dać znać o istnieniu takiego czegoś na filmiku. Michał Pisarski 4 dni temu nawet wrzucił filmik "Najlepsze prezenty dla gracza 2025" gdzie GB Extreme czy nawet ten pakiet promocyjny specjali by pasowały. Panowie z Loading Next zrobili przegląd prasy gdzie załapały się specjale więc też można do nich uderzyć, tak samo jak do Nr Geeka, Rysława, UVa, Only Games itd.
Opublikowano wczoraj o 11:18 1 dzień No ładnie, pomimo, że nie udzielam się jakoś dużo na forum to i tak zdążyłem zajść za skórę @Perez
Opublikowano wczoraj o 11:26 1 dzień 2 godziny temu, PiotrekP napisał(a):I to o 2 w nocy.Dniami i nocami człowiek o PE myśli!59 minut temu, łom napisał(a):To ja znowu zadam pytanie: dla czego nie ma lepszej współpracy z YouTuberami/influencerami? Niektórzy nawet pojawiają się na łamach specjali więc moim zdaniem powinni dostać wcześniej po egzemplarzu specjala żeby dać znać o istnieniu takiego czegoś na filmiku. Michał Pisarski 4 dni temu nawet wrzucił filmik "Najlepsze prezenty dla gracza 2025" gdzie GB Extreme czy nawet ten pakiet promocyjny specjali by pasowały. Panowie z Loading Next zrobili przegląd prasy gdzie załapały się specjale więc też można do nich uderzyć, tak samo jak do Nr Geeka, Rysława, UVa, Only Games itd.Pewnie da się lepiej tę współpracę ogarniać, natomiast uważam, że w tym roku, m.in. dzięki @MatekDM, udało się kilka takich tematów dograć, stąd choćby wspominany Michał Pisarski, ale też nie możemy oczekiwać, że będzie przy każdej okazji o nas wspominał. Pojawiamy się na mniejszych i większych kanałach, jest współpraca z Wulgarnym Graczem na FB, miesięcznik i specjale recenzują przeróżni jutuberzy, którzy robią to sami z siebie. Każdy numer/specjal/książka to reklamy na grupach na FB (taka reklama to 100-200k zasięgu). NRGeek co jakiś czas wrzuca info o nas, są też mniejsze kanały jak np. https://www.youtube.com/@indyczeopowiesci gdzie też się pojawiamy od czasu do czasu. Tak że pewnie chciałoby się więcej i cały czas czynimy kroki ku temu, ale ja uważam, że jedna jest jakiś sufit i to nie tak, że wydasz X zł na reklamę i nagle ta sprzedaż będzie 4x większa.
Opublikowano wczoraj o 11:37 1 dzień To może inaczej się zapytam czy ci wszyscy twórcy i więksi i mniejsi (którzy robią filmiki sami z siebie) dostali przynajmniej maila z zapytaniem czy chcą egzemplarze miesięcznika/specjale za free? Bez jakiś umów odnośnie reklamowania czy czegokolwiek, ot jak będą chcieli gdziekolwiek wspomnieć/zrecenzować to to zrobią a jak nie to nie.
Opublikowano wczoraj o 12:26 1 dzień Pamiętam jak w tym roku magazyn Edge dostał własną laurkę DS2 od Shinkawy z dedykacją.
Opublikowano wczoraj o 13:12 1 dzień 12 godzin temu, Perez napisał(a):A co tu stary wymyślisz? :) Umówmy się - to wszystko działa dzięki Wam, tej niedużej grupce Czytelników, która kupuje dosłownie wszystko. Mówimy o sprzedażach rzędu 3-5 tysięcy na książkę/specjal itp. - w 36 mln narodzie. To oczywiście nie jest żaden przytyk, bardziej słowa uznania dla Was. Ja, gdy podjąłem decyzję o zakupie PE, miałem w głowie, że pociągnę to specjalami, bo miesięcznik miałby ciężko - drukujemy dużo, sprzedajemy średnio, z reklamami różnie - masz na waciki. Specjale, poprawcie mnie, zaczął @Roger od numeru zerowego. Natomiast w naszym przypadku wkład jest z każdego miejsca - książka SH poszła, bo @KOMODO tak truł dupę, że już prawie zastawiłem 3 baseny, żeby to drukować. Natomiast ja cały czas z tyłu głowy miałem, że to wszystko zaczął @koso który zrobił zupełnie nowe otwarcie dla branży z wejściem w książki, bo gdyby nie on, to byśmy dzisiaj pewnie odliczali dni do końca PE czy CDA. Dobra, za CDA nie chcę odpowiadać, może sami to widzieli, ale sukcesy Kosa na pewno zmobilizowały wielu. I to nie piszę z czapy, bo na PGA byłem na panelu, gdzie choćby Zbyszek z Gamebooka (pozdrawiam) wspominał, że Koso go zainspirował do działania, wszedł w temat wydawniczy obok swojej roboty w Eurogamerze, i teraz wydaje bardzo ciekawe pozycje. Nie wiem jak Archon ze swoim bestsellerem, skąd były inspiracje. Mamy też Michała Pisarskiego ze swoją książką - nam też miło go gościć u nas w PE, bo, paradoksalnie, on mam "robi" lepiej swoją obecnością niż my jemu jego promocją, bo jest po prostu dzisiaj większy w mediach.Natomiast czy to ja jako wydawca PE, czy Roger, Koso, Archon, Zbyszek, Michał, nawet Komodo - działamy dzięki Wam (trochę za chłopaków piszę, najwyżej mnie poprawią). Wiem, że zaraz z tej wazeliny się nie ogarniecie, ale no taka prawda - kupujecie, czytacie, kolekcjonujecie, oglądacie - to działa. I to jest naprawdę mała grupa w skali kraju. Z drugiej strony dodam, że nikt tak nie dba o gaming jak my i to też ma znaczenie. Teraz piszę za siebie - przez ponad 1,5 roku wysłałem z kilkanaście tysięcy paczek - ile było historii tylko ja wiem - zapomniałem o paczkomacie, zgubiłem telefon, nie zdążyłem, prenumerata nie doszła itd. - nie chwalę się, ale zawsze było na korzyść Czytelnika - doślę, wyślę, spoko nie dopłacaj (kurczę, może psuję rynek ;)). Natomiast poza tym wszystkim to po prostu dobra zabawa, chociaż ja mam już 41 lat i pewnie zaraz "bliżej niż dalej" :) Z drugiej strony wiem, że @PiotrekP skomentuje cover, @LeifErikson zawsze wrzuci koment, który mam go Głosu, @oFi wrzuci swoją reckę, @A_Bogush zaraz nas tu graficznie poprawi (szanuję!), @Pix spyta, czy mamy już PDF numeru 350, który będzie za rok, @sadiker spyta "kiedy Ściera", @grzybiarz wspomni 78 innych magazynów które w życiu kupił, @Szermac zapomni opłacić Patronite, @Shen zapomni odebrać numeru (doślę!), @Bzduras chyba zawsze pierwszy skomentuje forum i zalakuje Fejsa (szacun!), oczywiście @Mejm który pomarudzi (ja to lubię, doceniam!). Ja to pany czytam wszystko, żeby była jasność: @Słupek , @łom , @SlimShady . Jeszcze @Mari4n , jeszcze @Manor ze swoimi komentami. I ten mój dłużnik Farminga @Kmiot , co se teraz czapkę zmienił!Tak że ja pany po prostu dziękuję. To już 14 lat z hakiem zleciało, gdy wbiłem do PE. Od randoma "typie, kim jesteś, gdzie jest HIV" aż do dzisiaj "randomie, gdzie moja prenumerata". Dziękuję!Az sie cieplo na serduszku robi, ze skromne kilka slow komentarza moze jakos minimalnie wesprzec ekstrimową dzialalnosc. Ciesze sie bardzo, choc jeszcze pare lat temu plynelo tego z mojej strony znacznie wiecej w formie listow do HIVa (2 listy miesiaca z rzedu to chyba nadal niepobity ani niewyrownany przez nikogo achievmencik). Jak to mowia po staropolsku "keep the good work going". Skoro konkurencja nasladuje przedsiewziecia, to znaczy, ze dzialacie dobrze. Edytowane wczoraj o 13:23 1 dzień przez LeifErikson
Opublikowano wczoraj o 18:03 1 dzień Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. 6 godzin temu, łom napisał(a):To może inaczej się zapytam czy ci wszyscy twórcy i więksi i mniejsi (którzy robią filmiki sami z siebie) dostali przynajmniej maila z zapytaniem czy chcą egzemplarze miesięcznika/specjale za free? Bez jakiś umów odnośnie reklamowania czy czegokolwiek, ot jak będą chcieli gdziekolwiek wspomnieć/zrecenzować to to zrobią a jak nie to nie.Z kim rozmawialiśmy to by pewnie musiał @MatekDM powiedzieć, bo on te współprace dogrywał. Natomiast w tym roku:ogarnęliśmy sociale, świetnie tu działa @Piechota - wzrosty takie, że za PRL-u by się nie powstydzili :D Po 200% normy - zasięgi, ponad 2k nowych obserwujących na samym FB, pooowoli rozkręcamy TikTokaz takich wysyłek w ramach współpracy przy numerze: Michał Pisarski (też jako autor), NRGeek, RetroGralnia, Indycze Opowieści, Internetowy Nerdofil, Wulgarny Gracz, ostatnio dołączył ze swoim instagramowym kontem Lukke Geek (https://www.instagram.com/lukke_geek/)rozpoczęliśmy współpracę z Cybermachiną - co miesiąc nowy numer jest w 9-10 lokalach w całym krajuzaczęliśmy się pojawiać na eventach - osobiście jak na MFKiG w Łodzi czy PGA, ale też "zdalnie" - wysyłamy książki, czasopisma na różne mniejsze i większe imprezyz Extreme Party chcemy zrobić cykliczny event, żeby to też była taka nasza wizytówka i żeby obok samego eventu przewijało się pismo, specjale itd. nawiązaliśmy współpracę z dystrybutorami książek - tam zarabia się grosze, bo marża większość zjada, ale zależy mi, aby pokazywać się z naszymi wydawnictwami szerzejweszliśmy ze specjalami do Empiku i to był super ruch - raz, że wpada kasa z dodatkowego źródła, a dwa - ileś nowych potencjalnych Czytelników nas widzi, tak że gdzieś ten potencjał jestTak że coś tam się dzieje, ale na pewno można więcej i nad tym cały czas działamy. Wiesz, to też nie tak, że drama i nic tylko zwijać biznes - jest naprawdę OK, mnie cieszy, że miesięcznik trzyma poziom sprzedażowy, chociaż za pasem nowy rok i tu zawsze mam obawy, że będzie spadać tak jak kiedyś co roku były spadki, ale może mamy już takie wierne grono Czytelników, że będzie się to trzymało. Specjale i książki też dają radę - teraz GB powinno przebić 1700 egz. w przedsprzedaży - mniej niż np. SNES (tam było ponad 2k), ale lepiej niż Xbox ostatnio (niecałe 1,5k), a też była obawa, że już za dużo tego i będzie tylko spadało. Ostatnio wspomniany Zbyszek z Gamebooka wrzucał statsy swojej książki o Wiedźminie - 3500 egz. od stycznia 2025, więc to jest ten sam podobny poziom co u nas. Natomiast na pewno nie mówimy ostatniego słowa - jest jeszcze sporo pomysłów poza tym, co się dzieje, już pewnie gdzieś od początku 2026 będziemy o nich mówić.
Opublikowano wczoraj o 18:27 1 dzień Autor 23 minuty temu, Perez napisał(a):z Extreme Party chcemy zrobić cykliczny event, żeby to też była taka nasza wizytówka i żeby obok samego eventu przewijało się pismo, specjale itd.To brzmi spoko, bo się zwolniło miejsce po jednej imprezie
Opublikowano wczoraj o 23:05 1 dzień Przedsprzedaż Game Boy Extreme zakończona z wynikiem 1774 egz. - bardzo dziękujemy! Okładki:Poksy/Pikachu - 449limitowana - 400Super Mario Land - 397Zelda - 178Tetris - 150Metal Gear - 102Metroid II - 98
Opublikowano 16 godzin temu16 godz. A ja się cieszę, że CDA robi konkurencję. Konkurencja nie jest po to żeby ich lubić. Konkurencja jest po to żeby nie stać w miejscu i nakręcać się być być lepszym :) @Perez Co do dostępności gazetki, to coś mi się rzuciło w oczy podczas jesiennej podróży. Lotnisko w Poznaniu. Sklep marki Baltona. Mają oni salony na lotniskach, czyli miejscach gdzie jest dostępna prasa, po którą sięgają znudzeni pasażerowie. O ile na dworcu PKP w Poznaniu nie mam problemu z dostępem do gazetki (więc na innych dworcach pewnie będzie podobnie), to na lotnisku rzucił mi się w oczy jej brak. A konkurencja dumnie świeciła. Pewnie już niedługo nie będą mieli monopolu lotniskowego, co nie?
Opublikowano 15 godzin temu15 godz. PSXE brakuje w marketach przede wszystkim. Konkurencja jest obecna w Lidlu, na dworcach czy Stokrotce i pewnie to też sprzedaje sporą ilość magazynu.
Opublikowano 12 godzin temu12 godz. Ładny wynik "gejboja". Teraz trzeba czekać na przesyłkę, bo jeszcze zaległy MGS tam będzie.
Opublikowano 12 godzin temu12 godz. 4 godziny temu, Adolfo napisał(a):A ja się cieszę, że CDA robi konkurencję. Konkurencja nie jest po to żeby ich lubić. Konkurencja jest po to żeby nie stać w miejscu i nakręcać się być być lepszym :)@Perez Co do dostępności gazetki, to coś mi się rzuciło w oczy podczas jesiennej podróży. Lotnisko w Poznaniu. Sklep marki Baltona. Mają oni salony na lotniskach, czyli miejscach gdzie jest dostępna prasa, po którą sięgają znudzeni pasażerowie. O ile na dworcu PKP w Poznaniu nie mam problemu z dostępem do gazetki (więc na innych dworcach pewnie będzie podobnie), to na lotnisku rzucił mi się w oczy jej brak. A konkurencja dumnie świeciła. Pewnie już niedługo nie będą mieli monopolu lotniskowego, co nie?Do niektórych sieci po prostu ciężko się wbić. Ja się trochę odbijam, bo "a mamy mało miejsca, a za mały nakład, a nie tak popularna tematyka". Tak mnie zawsze zbywali np. z Żabkami "a bo to małe wystawki i lepiej dać pisma kobiece i krzyżówki, bo to się sprzedaje". Natomiast na pewno będę rozmawiał z nimi, co pół roku robię "zwiad" po kolporterach i analizujemy, co można zrobić, jak zoptymalizować nakład. Ot, ciekawostka - numer z Yotei sprzedał się wręcz identycznie jak wydany 1,5 roku wcześniej ten z Roninem, mimo że drukujemy ze 20% mniej, czyli jest oszczędność na druku i mniej wydań idących na przemiał, a jednocześnie na tyle sensownie obdzielone punkty, że sprzedaż nie spadła.
Opublikowano 3 godziny temu3 godz. 9 hours ago, Perez said:Do niektórych sieci po prostu ciężko się wbić. Ja się trochę odbijam, bo "a mamy mało miejsca, a za mały nakład, a nie tak popularna tematyka". Tak mnie zawsze zbywali np. z Żabkami "a bo to małe wystawki i lepiej dać pisma kobiece i krzyżówki, bo to się sprzedaje". Natomiast na pewno będę rozmawiał z nimi, co pół roku robię "zwiad" po kolporterach i analizujemy, co można zrobić, jak zoptymalizować nakład. Ot, ciekawostka - numer z Yotei sprzedał się wręcz identycznie jak wydany 1,5 roku wcześniej ten z Roninem, mimo że drukujemy ze 20% mniej, czyli jest oszczędność na druku i mniej wydań idących na przemiał, a jednocześnie na tyle sensownie obdzielone punkty, że sprzedaż nie spadła.Co do Żabek to dziwne, przecież silą się na bycie młodzieżowym i często w ofercie mają też rzeczy związane z gamingiem.
Opublikowano 3 godziny temu3 godz. Cda drukują chyba więcej i to zalega po punktach z prasą. Ale oni tylko 4 razy w roku, więc też inaczej to przeliczają.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. W dniu 7.12.2025 o 14:12, LeifErikson napisał(a):Ciesze sie bardzo, choc jeszcze pare lat temu plynelo tego z mojej strony znacznie wiecej w formie listow do HIVa (2 listy miesiaca z rzedu to chyba nadal niepobity ani niewyrownany przez nikogo achievmencik). Ja tak miałem w 2023 i ogółem od 2011 napisałem sześć listów, wszystkie zostały opublikowane a trzy zostały listem miesiąca, ale nie wiem czy to jakiś wyczyn, bo jeśli HIV co miesiąc pisze o wysychającym źródle to chyba tych listów za dużo do niego nie przychodzi.9 godzin temu, Perez napisał(a):Do niektórych sieci po prostu ciężko się wbić. Ja się trochę odbijam, bo "a mamy mało miejsca, a za mały nakład, a nie tak popularna tematyka". Tak mnie zawsze zbywali np. z Żabkami "a bo to małe wystawki i lepiej dać pisma kobiece i krzyżówki, bo to się sprzedaje".Moja mama jest kierowniczką w Społem czy czymś podobnym (są jeszcze impulsy i delikatesy centrum, nie ogarniam do końca) i próbowałem ją kiedyś namówić na wrzucenie PE na półkę, powiedziała że spróbuje, ale się okazało, że firma rozwożąca gazety nie ma go w ofercie. Na moim osiedlu jest supermarket Bingo w którym jest cała ściana czasopism i jest CDA, a PE nie ma. Tam też wrzucają to, co przywozi im przedstawiciel. Czyli są jacyś dystrybutorzy, którzy mogliby sprzedać PE, ale nie mają w ofercie ;/ Edytowane 2 godziny temu2 godz. przez Grześ
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. 35 minut temu, grzybiarz napisał(a):kurde, czyli nakład spadł o 1/5 w ciągu tych 2 lat?Stary, nakładu możesz mieć i 20 tysięcy, ale to nie gwarantuje wyższej sprzedaży, bo to by wszyscy tak robili :) Kluczowe to znaleźć sensowną proporcję między nakładem a sprzedażą - nie za mało, żeby nie brakowało, ale też nie za dużo, bo to potem co zostaje idzie na przemiał, ale za druk oczywiście płacisz. Teraz np. numer z kalendarzem będzie miał +25%, bo jest większe zapotrzebowanie wśród kolporterów. Inna rzecz, że to też tak nie działa "o, to ja sobie będę drukował 50k" - kolporterzy widzą jaka jest sprzedaż, jak to wygląda historycznie itd. i zamawiają pod siebie, bo oni też płacą za magazynowanie, transport itd. - i ja, i oni chcemy, żeby zeszło jak najwięcej, ale jednocześnie ani ja, ani oni nie chcemy mieć bardzo wysokich zwrotów, bo to znaczy, że nie ma zapotrzebowania i bez sensu traci się kasę. To że nas nie ma np. w Lidlu to nie jest kwestia braków, tylko to jest kwestia, że nas ta sieć nie chce/nie wzięła/nie ma miejsca - jak uda się kiedyś wbić to będziemy drukować więcej. 2 minuty temu, Grześ napisał(a):Moja mama jest kierowniczką w Społem czy czymś podobnym (są jeszcze impulsy i delikatesy centrum, nie ogarniam do końca) i próbowałem ją kiedyś namówić na wrzucenie PE na półkę, powiedziała że spróbuje, ale się okazało, że firma rozwożąca gazety nie ma go w ofercie. Na moim osiedlu jest supermarket Bingo w którym jest cała ściana czasopism i jest CDA, a PE nie ma. Tam też wrzucają to, co przywozi im przedstawiciel. Czyli są jacyś dystrybutorzy, którzy mogliby sprzedać PE, ale nie mają to w ofercie ;/Może tak być. Tu na pewno jest jeszcze praca do wykonania - ja po zmianie wydawcy od razu uderzyłem do wszystkich - udało się trochę tematów dogadać, jakieś dodatkowe punkty, zoptymalizować te dotychczasowe (w tym sensie, żeby unikać sytuacji, iż w jednym leży 8 numerów, a w drugim obok nic). Natomiast też kilka razy się odbiłem od ściany. Nie wiem jak było za Łapusza, za czasów ADVERTIGO był moment, że była nawet wynajęta specjalna firma, która zajmowała się tylko nadziałami - śledziła sprzedaż gdzie jaki punkt, przygotowywała nadziały na kolejne numery. Od nowego roku na pewno pociśniemy znowu - a nuż gdzieś może uda się wbić i coś jeszcze na tej sprzedaży dodatkowo ugrać.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. 45 minut temu, Czoperrr napisał(a):Co do Żabek to dziwne, przecież silą się na bycie młodzieżowym i często w ofercie mają też rzeczy związane z gamingiem.Finalnie liczy się sprzedaż. Nie od dzisiaj wiadomo, że prasa kobieca ma się lepiej. Zobacz na przestrzeni ostatnich lat jak wyczyściło segment prasy dla mężczyzn - od Playoba przez CKM, Men's Health po Auto Moto. I potem jak masz jakąś wystawkę na 30 pisemek to pakujesz prasę kobiecą, krzyżówki czy te wszystkie pisemka dla dzieciaków z gadżetami. Natomiast tak jak wyżej wspomniałem - na pewno jeszcze podziałamy w tym segmencie, bo przestrzeń jest, w sensie punkty, gdzie można próbować się wbić (inna rzecz, czy ktoś nas kupi w odpowiedniej liczbie, gdy trafimy do przykładowego - bo wydrukować 1000 więcej i sprzedać 50 to by nie był dobry biznes :)).
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.